I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Redaktionen på Whoa summerar svenska hiphopåret 2011

Svensk Hiphop - Allmänt

Redaktionschef

2011-12-29 11:25

Redaktionen på Whoa summerar svenska hiphopåret 2011

Från Whoa-bloggen:

Frågor som skribenterna utgick ifrån:

Dina tankar kring 2011. Var det ett bra år? Vad kommer du minnas?

Kan du nämna tre favoritsläpp från året som gått?

En hel del musik har släppts via Whoa, både mp3or och netplays. Har du någon favorit?

Årets bästa video?

Har du nostalgitrippat till något speciellt?

Vad hoppas du på inför 2012?

Läs vad Pontus, Martin, Marcus, Matias, Christer och Viktor tycker genom att besöka Whoa-bloggen här!

Oracle aka HipHop-Oraklet | Whoa-Crew 2000-2013|
I januari 2014 lägger vi ned Whoa. Tack för de här åren!
Arrangör

2011-12-29 13:46
Dirty Crowd släppte bara för några dagar sedan (Juldagen) Dirty Crowd "THE MIXTAPE" Vol.3
http://dirtydust.se/audio/dirtycrowd_the_mixtape_vol_three.rar
Finns även på youtube

http://www.youtube.com/watch?v=2ijc3nkvBmU&list=PL2E162E3E65DDE90D&feature=plpp_play_all
dirtycrowd.se
dirtycrowd.spreadshirt.se/
Arrangör

2011-12-29 13:47
dirtycrowd.se

2011-12-29 18:23
Vem fan är Dirtycrowd? är det inte pinsamt att tipsa om musik, som är din egen?
Så festar jag på till gränsen att jag ska spy, så breakar jag som helaa Rinkeby !

2011-12-30 00:49
Då hoppar jag in istället och säger att jag saknar omnämnanden av Staden - Bardkarsmusik och Narkimic & Genius-Enis - Jag Och Min DJ, vilket förvisso är förståeligt med tanke på hur mycket bra musik som kommit ut.
Truthful words are not beautiful; beautiful words are not truthful. - Lao Tzu

Producent

2011-12-30 12:26
AliasPrins
är det inte lite pinsamt att inte ta reda på saker och ting innan man yttrar sig?

2012-01-01 19:47
Stackars Marcus

2012-01-02 16:25
hahaha,
att ingen ens nämner att Prop Dylan går segrandes ur 2011 med Årets tyngsta collabo (Dj Premier-singeln) är skrattretande skrämmande.

Kanske är det bara jag som är gammal och tråkig?

:(

Catapults Ent.
Arrangör

2012-01-02 23:14
AliasPrins skrev:
Vem fan är Dirtycrowd? är det inte pinsamt att tipsa om musik, som är din egen?

ehm, vi är ett rätt så etablerat hip hop kollektiv här i Göteborg med artister, proddare OSV... funnits ett tag nu, så checka din historia pöjk, pay dues thats the news!

http://www.dirtycrowd.se
dirtycrowd.se
Redaktionschef

2012-01-03 09:33
Spell> Skrattretande vet jag inte... i mitt huvud tillhör Primo & Dylan-samarbetet 2012 i och med att albumet kommer då, så antar att det var därför alla fall jag missade att ta upp den. Men det var en stor grej så hade jag gjort om hade den nämnts. Så tack för feedbacken :)

Glad att jag kom ihåg Ken & M.O.P i alla fall. Det var stort också.
Oracle aka HipHop-Oraklet | Whoa-Crew 2000-2013|
I januari 2014 lägger vi ned Whoa. Tack för de här åren!
Redaktionen

2012-01-03 17:15
Spell: Den kom visserligen upp i halvårsanalysen som publicerades i början av sommaren.

Prop Dylans låt Shock & Amaze som är producerad av ingen mindre än DJ Premier är minst sagt också värd att nämna. En milstolpe i svensk hiphophistoria.