I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Caspian OneNine-86

Svensk Hiphop - Allmänt

2011-12-06 18:21

Caspian OneNine-86

Vad hände med honom eg? Han släppte riktigt grymma skivan Colony Vibe för en massa år sen (2004?) och sen Real8ted som nåt slags snippet preview här på Whoa lite senare.

Nån som vet om han gjort nåt sen dess? Han var ju sjukt ung då iaf.

Här är polisen som mitt i gatan står, niger och säger att nu är det vår
Skivsamlare

2011-12-06 19:35
ja han var fan bra alltså, kommer ihåg att jag spelade låten "Lady" väldigt mycket back then

2011-12-07 01:57
Han skickade en länk till sin nya myspace sida till mig för ett par år sen, har dock tappat bort addressen till den sen dess... Han hade ett nytt namn på sidan, typ... C-Rock eller nåt sånt, kommer inte ihåg riktigt. Tror inte han håller på så mycket längre faktiskt, han hamnade i lite andra kretsar från vad jag hört efter gymnasiet.

(Inlägget ändrat av Gogaku 2011-12-07 01:57:32)
Married to the money, fuck the world, that's adultery

2011-12-15 10:55
Man fattar att det är en hård bransch när någon så duktig inte ens gjort minsta avtryck i Sverige...
Här är polisen som mitt i gatan står, niger och säger att nu är det vår

2011-12-15 17:35
Jag håller med. Det är tråkigt. Jag tror dock att han hade kunnat gå mycket längre om han bara fortsatt, men jag antar att "livet" kom emellan efter gymnasiet. Hans skivor är klassiker i mina ögon.

(Inlägget ändrat av Gogaku 2011-12-15 17:38:32)

För övrigt så tror jag att jag har hela Real8ed-skivan på min dator, jag tror inte den släpptes officiellt nånstans. Kan försöka leta upp den om du vill ha den.

2011-12-15 17:36
Redaktionschef

2011-12-15 20:50
Ja, jag försökte spåra upp honom för ett par år sedan. Han beskrevs då av sina tidigare musikkollegor som en "person som är väldigt svår att få tag på" då det varken fanns hemsida, myspace eller annan officiell kontaktinfo.

Minns tyvärr inte exakt vad jag kom fram till mer än att han jag hittade nytt material med honom, men blev besviken då den inte lät som under Swedish Biomusicology och Colony Vibe. Minns det som att man hörde det redan på Real8ed ... för den var väl inte alls lika bra som Colony Vibe Gogaku?
Oracle aka HipHop-Oraklet | Whoa-Crew 2000-2013|
I januari 2014 lägger vi ned Whoa. Tack för de här åren!

2011-12-15 21:23
Han va alltid väldigt svår att få tag på, ja. Vi gick i samma gymnasieklass och jag kommer ihåg hur han aldrig svarade på telefonen eller hade någon form av online-profil. Han har inte ens en (privat) facebook i dagsläget.

Jag diggade Real8ed, även fast Colony Vibe är min favorit. Han gjorde ju sina första två skivor tillsammans med en producent som hette Steadysession och han collabbade mycket med Shortfuse bland annat. Real8ed gjorde han tillsammans med sin brorsa (därav namnet) och va egentligen gjord för ett skolprojekt, tror det är därför den håller lite lägre kvalité.

Materialet efter det kommer jag inte ihåg hur det lät om jag ska va ärlig, lyssnade igenom myspace-sidan han skickade till mig men tappade som sagt bort länken ganska snabbt. Nåt år efter att jag tagit studenten så sprang jag på Shortfuse på en klubb och vi snackade lite om Caspian och tydligen hade dom inte hörts alls i princip sen Colony Vibe släpptes...

Jag vet att några gamla polare fortfarande hänger med honom så jag skulle nog kunna få kontakt på nåt sätt.

2011-12-17 00:09
Lyssnade som fan på hans äldre grejer när det begav sig... Vore kul att veta vad som hänt.

2011-12-19 14:53
Han var tung. Jag brukar hata på det mesta av ren princip, men den här snubben hade talang. Thats my word.
Not all alien reptilians are of a negative spiritual orientation.
Redaktionschef

2012-02-28 11:10
Nu har vi släppt swedish biomusicology och noizes from the yard för gratis nedladdning på Whoa, där Caspian är med på flertalet spår.

http://blog.whoa.nu/2012/02/27/guldgruvan-steadysession-swedish-biomusicology-2003-noizes-from-the-yard-2005/
Oracle aka HipHop-Oraklet | Whoa-Crew 2000-2013|
I januari 2014 lägger vi ned Whoa. Tack för de här åren!