I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Stress - Playlist (med Petter, Ken Ring, Ayo, Timbuktu, Labyrint m.m.)

Svensk Hiphop - Allmänt

2011-11-01 09:46

Stress - Playlist (med Petter, Ken Ring, Ayo, Timbuktu, Labyrint m.m.)

Nu är skivan äntligen ute!

http://open.spotify.com/album/43lu2uHlVdnphPR6uEXbJx

Vad tyckte ni om den?

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2011-11-01 10:25
Ayo kom tillbaka från sitt ide och dödade alla.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2011-11-01 21:55

2011-11-02 12:11
var köper man skivan? köpte enstaka låtar på spotify men kan inte bränna det/lägga in det på itunes (iphone). Funderar på bojkotta spotify i resten av livet nu....

den svenska motsvarigheten till timbaland?!

sjukt jävla fett är det

2011-11-02 15:27
kozk skrev:
var köper man skivan? köpte enstaka låtar på spotify men kan inte bränna det/lägga in det på itunes (iphone). Funderar på bojkotta spotify i resten av livet nu....

den svenska motsvarigheten till timbaland?!

sjukt jävla fett är det

Konstigt att den inte finns på iTunes. Men om du köpte låtar på Spotify, har du inte själva mp3-filerna på datorn då? Varför kan man inte lägga in dom i iTunes?

2011-11-03 19:31
nej man har inga mp3 filer, man har dom bara på spotify. skitdåligt.

2011-11-03 23:55
Nu e' du körd! Skön låt!
"Visst är det vackert.."

2011-11-04 12:53
finns nu på Itunes store, 99:-

2011-11-05 15:17
Fett, Koko va skönast...Ayo kändes bara konstig...jag menar, göra en låt om varför man slutat göra låtar haha...?

2011-11-07 00:05
jaojao_ skrev:
Fett, Koko va skönast...Ayo kändes bara konstig...jag menar, göra en låt om varför man slutat göra låtar haha...?

Driver du med dig själv, vad är det som var konstigt?
Om du eftersöker ett svar om varför Ayo la ner musiken lär du aldrig hitta korrekt svar. Så här delar han med sig om varför han la ner med musiken, han vände, och blev troende. Vi som är Ayo fans, vill ha sanningen om varför han slutade.

Låt mig påminna dej om att Ayo var bland dom som startade svenskt hiphop, tillsammans med Ken, Latin Kings och Petter (etc)

2011-11-07 14:02
kozk skrev:

Fan va schyst! Så man köper alltså låtar som man redan kan lyssna på gratis? The fuck!?

2011-11-08 07:06
Spotify e ju skit.
Har aldrig köpt nån låt men om de e så som Kozk säger är de piss.
Ja tycker också att de har blivit sämre hela tiden sen jag skaffade det.

Den här skivan e ok, inte min smak av beats.
Jävligt bra artister men ändå inte 100.
Nr 11 & 13 e nåt emot min smak.
Bra låtar...
Siktar högt, vill ha pengar i högar, pumpar hög musik och är hög. Mylifestylish!

2011-11-08 13:03
Skriver av mig medans jag lyssna på den.

Dom tre första är sådär.
Labyrint lägger det fint och bra beat. Förutom Jacco som ska whaila sönder låten..
Sen kommer Timbuktu och kör det bra på låten DNA.
Koko var nice. Kokokoko i bakgrunden var dock rätt jobbigt efter ett tag.
Förort behöver jag inte kommentera..
Nästa har skönt beat, men nu har förort och gata temat blivit uttjatat.
Stockholmssyndromet kör sin stil, men det där mera beatet låter precis som på kens låt.. Tyvärr *ta slut nån gåååång*.
Ison och fille brukar inte vara en favorit, men denna låten var helt okej.

Nu kommer snart Rusiak här, nu får vi se om det är lyssningsbart..
..Trummorna i beatet kunde varit bättre, men det är väl okej i guess. Men som i både KR och SS låten så är beatet tjatigt med loopen på den där tjejen.
Ali-låten var okej.
Alltså vad är det med dom här jobbiga beatsen? Samma stuk på Promoes ju. Men bra text! Rakt igenom är den bra faktiskt.
Oblyg låter som en blandning av lårparti med SS och ken rings förort. Njäe...
Vissla på dom var skön.
Rik med TJ var bra! Skön röst, skönt flow, skön text och helt okej beat.
Se Oss Komma är det stuket på svensk "hiphop" man hört för mycket, men den är ändå okej fram och tillbaks.
Petters var okej faktiskt.
Kartellen..... Urk, nä jag orkar inte skriva mer..
Nästa lyssnade jag lite halvt på, satt och läste på nätet, men inget som fastnade.
Ayo.. Göra låtar om att man slutat göra låtar, come on..

Summa summarum är detta en hippop-skiva med några få guldkorn.

2011-11-08 23:58
Houman låten var nog fetast...till slut!
Så festar jag på till gränsen att jag ska spy, så breakar jag som helaa Rinkeby !

2011-11-09 14:39
dede skrev:
Skriver av mig medans jag lyssna på den.

Dom tre första är sådär.
Labyrint lägger det fint och bra beat. Förutom Jacco som ska whaila sönder låten..
Sen kommer Timbuktu och kör det bra på låten DNA.
Koko var nice. Kokokoko i bakgrunden var dock rätt jobbigt efter ett tag.
Förort behöver jag inte kommentera..
Nästa har skönt beat, men nu har förort och gata temat blivit uttjatat.
Stockholmssyndromet kör sin stil, men det där mera beatet låter precis som på kens låt.. Tyvärr *ta slut nån gåååång*.
Ison och fille brukar inte vara en favorit, men denna låten var helt okej.

Nu kommer snart Rusiak här, nu får vi se om det är lyssningsbart..
..Trummorna i beatet kunde varit bättre, men det är väl okej i guess. Men som i både KR och SS låten så är beatet tjatigt med loopen på den där tjejen.
Ali-låten var okej.
Alltså vad är det med dom här jobbiga beatsen? Samma stuk på Promoes ju. Men bra text! Rakt igenom är den bra faktiskt.
Oblyg låter som en blandning av lårparti med SS och ken rings förort. Njäe...
Vissla på dom var skön.
Rik med TJ var bra! Skön röst, skönt flow, skön text och helt okej beat.
Se Oss Komma är det stuket på svensk "hiphop" man hört för mycket, men den är ändå okej fram och tillbaks.
Petters var okej faktiskt.
Kartellen..... Urk, nä jag orkar inte skriva mer..
Nästa lyssnade jag lite halvt på, satt och läste på nätet, men inget som fastnade.
Ayo.. Göra låtar om att man slutat göra låtar, come on..

Summa summarum är detta en hippop-skiva med några få guldkorn.

hahaha, jag vill prenumerera på din tidning där du recenserar skivor medan du lyssnar!

2011-11-09 20:53
Haha :)

Men det görs inte lika bra hiphop längre bara, tyvärr.

2011-11-23 17:39
kozk skrev:

dom blir visst att finnas som mp3s på datan om man köper låtar..

höger klicka och välj open "containg folder" så har du mp3an där
Sprit, vapen & knark gör den svage stark
Rappare

2011-11-24 20:36
Promoes låt är så fruktansvärt bra!
Hör av dig om du vill få sin singel/skiva på Spotify!
Hangaround

2011-11-25 16:19
Så stört fet skiva!! Mina favoriter e Promoes jag lovar och Labyrints!! Banka skiten har skönt beat..

2011-12-07 20:19
Fett att den kom tillslut. Börjar lyssna nu, av någon anledning så satte jag på Ken Rings låt först. Men det finns många najsa artister som jag ska lyssna in på denna skiva, och då är Ken inte på den listan.
Kul att något sånt här händer i svensk hip hop
All som röstar på mig skall jag slå ihjäl.

2011-12-08 14:05
Jävligt het skiva fan. Ruggiga beats och många av landets bästa rappare. Kens låt är ju helt vild, Näääk och Nimo gör det bra som alltid, samma med Syndromet, Ecstra Cheese-gänget och Mohammed Ali. Promoe var rätt bra också, bra text framförallt. Min favorit är dock Ayos låt. Tuuuung, som man skriver på Youtube.

2011-12-19 23:14
kozk skrev:

Köper man låtar på spotify så får man hem dem som mp3:or, det är bara du som inte vet var du ska hitta låtarna du köpt antagligen.

www.plaingold.com