I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Whoa recenserar: Simon Emanuel - Sånger från andra våningen

Svensk Hiphop - Allmänt

   
Admin

2011-10-21 14:06

Whoa recenserar: Simon Emanuel - Sånger från andra våningen



Saxat från Whoa-bloggen:

Viktor:

Jag måste säga att jag ogillade Paragon till en början. Jag förstod mig inte på hans långsamma flow och övertydliga artikulering. Men så kom sommaren då jag slutade skolan och det blev dags för mig att resa iväg på en intensivkurs. I världens kanske tråkigaste stad Säffle skulle jag på två veckor ta mitt körkort och med mig i mp3-spelaren hade jag bland annat Löftet. Eftersom en intensivkurs inte är så intensiv som namnet antyder så fanns det gott om tid för att stirra in i körskolans trätak, allt medan jag låg i deras risiga sängar och försökte undvika mina tröttsamma kurskamrater. Det var någonstans där, med rapparen i lurarna, som jag lärde mig varenda låt på den skivan. Så när det vankades namnbyte blev jag till en början lite orolig – Vad skulle nu hända med snubben som rappade så äkta om heder, laganda och stolthet? Han som jag lärde mig, efter många om och men, att gilla så mycket.


För att läsa resten av Viktors recension, läsa vad Matias tyckte och se bådas betyg, klicka dig in på Whoa-bloggen!

Carl Only Bildt 4 Cuban Linx
http://matiasrankinen.wordpress.com
Missa inte världens bästa radioprogram Starka Personligheter.