I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Whoa recenserar: Silversystrar - Mellan rim och rådlöshet

Svensk Hiphop - Allmänt

Redaktionschef

2011-09-11 00:13

Whoa recenserar: Silversystrar - Mellan rim och rådlöshet

Från Whoa-bloggen:

När Silversystrar efter många år av singlar, videor och live-spelningar väl släpper sitt debutalbum Mellan rim och rådlöshet så väljer de att öppna skivan med ett spår som heter Välkommen. Jag välkomnas till deras värld och inser, 14 spår senare, att denna världen är påtagligt lik den värld jag själv lever i.

Det är vardagliga funderingar om varför folk i världen svälter medan vi i västvärlden inte gör det. Det är lite skryt, lite sårbarhet och en smula jävlar anamma. Detta sker över produktioner som är välslipade, men inte nyskapande, och jag försöker hitta ljudbildens röda tråd “mången gång” (som den gästande Robert Valsinger hade uttryckt det), men till ingen nytta. Systrarna av silver sparkar in öppna dörrar med sina texter och jag blir uppriktigt sagt ledsen över ointresset jag har till mycket av vad de säger.

Läs klart vad Viktor och Martin tycker på Whoa-bloggen:

http://blog.whoa.nu/2011/09/11/recension-silversystrar-mellan-rim-och-radloshet/

Oracle aka HipHop-Oraklet | Whoa-Crew 2000-2013|
I januari 2014 lägger vi ned Whoa. Tack för de här åren!