Vågar inte Organism möta Shazaam?
Vågar inte Organsism möta Shazaam? Ja eller nej? Var ju så viktigt för han att battla Fronda här på Whoa för några år sen. Då snacka han battle mc, upp till bevis nu? Eller........
Han har redan battlat Shazaam.
Det var länge sen, saker förändras. Det är som när folk drar upp "vem som helst", det var 11 år sedan(?).
Det är som när folk drar upp "vem som helst", det var 11 år sedan(?). Haha tänkte precis göra det
Notera att han säger "vem som helst, här och nu "
Han har för mycket att förlora. Skulle jag vilja säga. :)
Alexander "Wizzie Dee" Wallace
[email protected] www.wizziedee.com
Redaktionen
2011-07-16 02:42
han har väl förklarat detta redan för ett antal år sen? folk har för mycket skit att gräva upp på honom. texter över ett decennium förfan!
namaste
Han har väll egentligen inget att bevisa inom battlerap liksom...
Att folk har texter över ett decennium att hålla emot honom hör väl knappast hit. En duktig battlerappare hade inte haft något problem med liknande scenario. Men oavsett så tycker jag inte att man ska pusha honom att göra något som han inte vill. Som Vikktorius säger, han har inget att bevisa inom battlerap.
Tror det handlar mindre om att han har mycket att förlora på det och mer om att han tjänar ingenting på det.
eller så kanske han bara inte vill ?
Han har väl, vad jag vet, ingen erfarenhet av battle i Ozone-Basementality-Ring-format. Hade han varit lite varm i kläderna så tror jag inte han hade haft några problem med att överglänsa Shazaam som, enligt mig, är överskattad i dessa sammanhang. Det verkar, emellertid, som att han inte har någon ambition att delta i battles, hans stil har ju ändrats en del de senaste åren.
Producent
2011-07-17 15:17
Eller hur. Han är väl inte samma punchline rappare längre. Kanske med Det Blå Skåpet, men där är det nästan som att de battlar varandra.
Jag är ingen perfekt man. Jag försöker bara göra det bästa jag kan och vara sann, inte göra nått halvdann. Det borde vara min slogan.
Beväpnad Tjockis mot Organism 12 i dagläget hade varit en drömmatch. Vi är lika god kålsupare allihop, eller ja de flesta av oss som rappar aktivt. Vem vill inte sitta på tronen, vara bäst på något vis, rimschema, flyt osv. Den som säger emot, tokljuger. Min åsikt. Nu till poängen, titt som tätt tycker jag mig höra Organismen säga saker som typ, "jag är bäst, ingen kan plocka ner mig, eller andra undertryckta meningar av samma natur." Med andra ord, är det egentligen lite fegt om man fortfarande kastar ur sig såna saker och sen inte "vågar" följa upp det med ett battle om det nu är så att han har blivit tillfrågad. Förvisso är ju ordbajs och mixtapelåtar alltid proppfulla med sånt innehåll.. Men ändå! Och även om han inte har något att förlora eller vinna på det, så kan man ju kicka bara för att det är en kul grej. Nej bevare mig, Johan Hellqvist kan ha blivit den tråkigaste rapparen på denna jord. P E A C E!
"Dimorf Metrik Aka Din mammas nya kille"
Nu till poängen, titt som tätt tycker jag mig höra Organismen säga saker som typ, "jag är bäst, ingen kan plocka ner mig, eller andra undertryckta meningar av samma natur." Med andra ord, är det egentligen lite fegt om man fortfarande kastar ur sig såna saker och sen inte "vågar" följa upp det med ett battle om det nu är så att han har blivit tillfrågad. Wrong! Annat hade det varit om han sa något i stil med "Jag är bästa promo-battlaren, ingen i Basementality kan ta sig an mig". Ditt exempel är typ som att Tiger Woods skulle säga "Jag är bäst" och du kontrar med "Åmeh kom igen då, battla Shazaam!".
För övrigt ska jag se Ågren ikväll, det ska bli gött.
Producent
2011-07-17 17:17
Och även om han inte har något att förlora eller vinna på det, så kan man ju kicka bara för att det är en kul grej. Organismen kanske inte tycker det är en kul grej.
Sen skulle jag gärna möta Tiger Woods i golf, jag har aldrig spelat golf men jag hävdar att det är en jätte enkel "sport". Tills Woods vågar möta mig och vinna så hävdar jag att jag är bättre än Tiger på golf.
Jag är ingen perfekt man. Jag försöker bara göra det bästa jag kan och vara sann, inte göra nått halvdann. Det borde vara min slogan.
Sen skulle jag gärna möta Tiger Woods i golf, jag har aldrig spelat golf men jag hävdar att det är en jätte enkel "sport". Tills Woods vågar möta mig och vinna så hävdar jag att jag är bättre än Tiger på golf. BC99? ;)
omg
-pack you'r bags man, you are a tourist!
golf är gaaaalet svårt my friend.
AIK ARSENAL "Det finns elitserie i innebandy alltså? Där ser man, undra om kurragömma har en elitserie också... "
Äsh! Min tanke räknas fortfarande..
Wrong! Annat hade det varit om han sa något i stil med "Jag är bästa promo-battlaren, ingen i Basementality kan ta sig an mig". Ditt exempel är typ som att Tiger Woods skulle säga "Jag är bäst" och du kontrar med "Åmeh kom igen då, battla Shazaam!". Ofta.. Sist jag kollade var golf en sport och inte hiphop.
Golf är en sak, och hiphop nåt annat. Och jag menar rapbattle räknas väl in i hiphopen? Så jag förstår inte hur du får ihop ditt argument. Annars var det en kul tanke. Tiger Woods mot Shazaam.
Rapmusik och rapbattle är helt olika grejor och kräver olika skills. Det är kanske mer som att förvänta sig att Tiger Woods är awesome på hockey, för de har ju klubbor där också.
Jag är ledsen Scrutum, men musiken är samma (fast med få avvikelser) som att battla pre-written. Skildnaden är väll mest att i en låt så berättar man om något. Medans en battle handlar om att dränka motståndare i avföring (rent verbalt såklart). Men rappandet finns där, flowet finns där, eller ja inte så grymt flow, men det finns där någonstans ingrötad i rappandet. :)
Jag har ätit pannkaka!
Men ärligt talat, hur mycket förnedringstexter har Ågren spottat ur sig på senare tid? En jävla skillnad på knarkrap och förnedringsrap, helt olika skills.
Du glömmer att Organism är med i det som återstår av MBMA, gruppen som gjorde att sveriges hiphopscen älskade våldsironi. :P Han glömmer inte vad han kunnat. :)
Jag har ätit pannkaka!
Nej, jag glömmer ingenting.
OK... men då vet du det nu då.
Jag har ätit pannkaka!
Producent
2011-07-19 00:38
jag tror inte att han vågar förens jag ser det.
Åh, tack Milk för att du upplyser om denna oupptäckta källa vid namn MBMA. Shit, undrar om det finns fler på Whoa som har hört dem. De verkar ju helt klart jätteokända.
Jösses scrotum, i tidigare trådar har jag tyckt att du verkat rätt bright, men du raserar den tanken nu med den här skiten. Jag har inte frågat "Har du hört talats om MBMA?" Jag påpekar att du antagligen missat att det var MBMA som introducerade (mer eller mindre) våldsironin för den svenska hiphopscenen. Det här är andra och sista gången jag säger det. Antingen svarar du på vad jag skriver annars sätter du dig ner och hållet tyst.
Jag har ätit pannkaka!
Okej, men skitsamma. Jag har iaf inte missat MBMA, det är ungefär den grupp jag håller varmast om hjärtat alla kategorier. Men det var liksom ett jäkla tag sedan de skrev våldsironi ihop (vad jag vet). För att hålla mig lite ontopic så har väl Ågren helt enkelt förändrats. Han bryr sig nog inte så himla mycket om battleligorna i Sverige, och jag tycker verkligen inte att man kan kritisera honom för det. Smaken är som baken. På tal om MBMA så var Pst gäst på Ågren och Larrans spelning i förrgår, jag kom lite. Kul att du tycker jag är vettig i övrigt, dumt att jag sabbade det nu :( En andra chans?
Jag har iaf inte missat MBMA, det är ungefär den grupp jag håller varmast om hjärtat alla kategorier. Det var vettigt sagt, så du får en chans till. ;D
Haha fan va fett, men vet du vad jag såg 2004 i Oskarshamn? En furious Dj lalla, en svartrockare kom fram till scenen där Lasse,Ågren och PST lirade, och höjde mittfingret mot dem, Lasse går fram till scenkanten och börjar slänga käft med svartrockarn, rockarn spottar Lasse i ansiktet, Lasse spottar tillbaka, killen loskar igen, och Lasse hoppar ner på honom o börjar slå. xD
Rätt åt fittan, hålla på sådär o mucka med ett av världens bästa grupper. xD
Jag har ätit pannkaka!
Jävligt offtopic men en mycket rolig anekdot :D Synd att inte Mikrofonkåt skrevs senare.
Vågar inte Organsism möta Shazaam? Är nog övertygad om att han vågar, men som han själv sagt så är det inte huruvida han vågar eller inte som ligger till grund för att han duckar vid battleförfrågningar.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Han har ju sagt upprepade gånger att han har lämnat battlen bakom sig. Hans musik nu och då är väldigt annorlunda och att battla och rappa är två enskilda saker. Sen skulle det vara svårt att toppa de astronomiska förväntningar han skulle ha på sig. Denna battle kommer inte realiseras utan förbli en dröm. Jag väljer hellre att vända korpgluggarna mot en annan av Uppsalas stoltheter, Henry Bowers. Han började precis att battla och är redan i mina ögon en av Sveriges bästa battle mc's. Det är stort! Nu blir det Public Enemy på Katalin. Peace ya'll!
om org12 skulle battlat bt imorgon så hade han nog fått rejält med pisk. men jag tror att org12 hade kunnat vara jävligt vass i detta formatet om han fick lite tid. shazaam är ju heller inte så jävla vass som han tror.
Men Organism är ju en dinosaur i sammanhanget. Jag tycker det är jättefint att han är sådär gubbig och struntar i pojkarnas pubertala lek. Istället meckar han upp en fet och rappar om hur mycket han puffar.
Han har ju sin chans att ta Shazaam "off-guard" på lördag:
haha organismen är väl inget att ha längre... sjukt dåliga beats och helt besatt av dendär jävla pundarklicken han är med i..
Underbart att han hade samplat Organism i slutet också, nästan som en liten pik.
Märkte precis att han faktiskt har samplat Org i en låt som heter "Vem som helst". Inte lika kul då med andra ord.
"Det finns så mycket att gräva upp om organismen blablabla". Vi får inte glömma att han back in the days skröt om hur jävla bra han var i battle. Visserligen har han freestylat en del bra bars. Men att inte köra revansch bara för han tror han blir liggandes efteråt är ju bara patetiskt. Då ska man inte yttra att man battlar vem som hellst här och nu ;) Men! Vi får inte glömma att han kommit upp i ålder nu mer. Mognat till sig lite, men samtidigt så har även shazaam battlat i ett decenium ungefär så varför inte bara köra en revansch? Finns lite att gräva om John med. Men sen har han ju gått från att knulla dvärgar till att köra på poppiga beats om allt mellan himmel och jord, bokstavligt talat då. Tyvärr.
Då ska man inte yttra att man battlar vem som hellst här och nu ;) Med andra ord; där och då.
Fattar verkligen inte hur man kan kräva en rematch, alla är inte frälsta av battlescenen bara för att du (inte direkt riktat till dede) är det.
Whoa asså
Följ mig på twitter! @grizzlymusik
scrotum P21 Fast jo, han är visst intresserad (fan) av battle-scenen. Han "hejar" ju på sin DBS-kollega M. Zamora
Det finns två saker som talar emot Shazaam i alla sammanhang: 1. Han har världens jobbigaste jävla röst. 2. Han har världens sämsta jävla artistnamn. Om han hade varit Tobbe Trollkarls tolvåriga apprentice hade det kanske funkat...
Det finns två saker som talar emot Shazaam i alla sammanhang: Shazaam is an amateur artist who writes cute little quips over repetetive, boring interchangeable loops. Organism has been one of swedish hiphop's best lyricists for over a fucking decade.
1. Han har världens jobbigaste jävla röst. Ha Ha sant.
Han behöver vila lite oxå, tycker han ska va med överallt
ge dom andra plats å rum.