I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Ni som behöver videos..

Svensk Hiphop - Allmänt

2011-04-27 10:01

Ni som behöver videos..

www.innocuts.com

Läs lite om mig, vad jag försöker arbeta fram, se på videos eller bara klicka direkt på contact och maila intresse...

1

2011-04-27 11:38
Skivsamlare

2011-04-27 13:11
Uhm. Ganska ball hemsida, men videon du hade videosektionen....... Damn, vad fan gör hon?! Sämsta jag hört, och videon var inget speciellt tbh. Lägg gärna upp någon mer video du gjort :)
Odd Goons @ Soundcloud SP1200 / S950. 12bit grittynessss

2011-04-27 16:15
Snygg hemsida men håller med talaren ovan. Jag tror jag gör en bättre låt och video med min vanliga kompaktkamera och då kan jag inte rappa eller är särskilt vass på redigeringsprogram..

2011-04-27 16:23
Snygg hemsida men håller med talaren ovan. Jag tror jag gör en bättre låt och video med min vanliga kompaktkamera och då kan jag inte rappa eller är särskilt vass på redigeringsprogram..

Förstår att vissa inte diggar låten haha, men vad är det för fel på kvaliten på inspelningen? För det är det du whinar på, kvaliten, inte innehållet?

2011-04-27 21:28
Både och tror jag, helheten skriker amatörmässigt.

Inledningsscenen är ljuset katastrof i, överexponerat.

Sparken på säcken i slowmotion(?) känns lite löjligt samt att du klippt precis när hon är på väg att sparka en andra gång.

Återigen överexponerat ljus vid 00.37-00.40.

Klippet som kommer efteråt i boxningsringen är skakigt.

Överlag känns videon skakig, fyllt med dåligt ljus som jag antar att du har gjort medvetet och ska se effektfullt (tänker bland annat på när man bara ser siluetten av henne och himlen tydlig) samt att den känns oskarp ibland. Har du filmat med autofokus? Vad har du använt för optik? Och vilka redigeringsprogram? Borde gå att göra samma i windows movie maker.

Jag är inte den som gillar att hata bara för att hata, men första gången jag såg den kändes det väldigt amatörmässigt och nu när jag gick igenom varför så stärktes bara den känslan.

Ta det som whine eller konstruktiv kritik.

Något som var bra var att det var mycket klipp, bytte miljö bra och ärligt så tror jag att videon hade känns något bättre om inte låten var så katastrofal!

2011-04-27 21:55
Det där var ju lite mer konstruktivt!

Jag har precis börjat syssla med musikvideos, pluggar egentligen dokumentärsfilm prodd, och musikvideostilen jag gör är fortfarande i experimentell fas. Men helt rätt att jag har ändrat i färgerna och ljuset för att få till en viss effekt, vissa gillar det, andra gör inte, åsiktsfråga helt enkelt. Hade kunnat leka med kontrasten mer kanske.

Nej, den är filmad med manuell fokus. Klippt i Final Cut.

2011-04-28 10:59
De första jag tänkte på var att ljuset var väldigt blått när ni var vid den vita silon (eller vad det är, ind. område) och att kameran var en del skakig.

Som jag själv önskar, så hade jag velat ha en finfin kamera för att filma med, jag tror det gör så otroligt mycket mer. Skärpedjup osv, yeah u name it..
Läste precis att du har en Canon 600D, bör inte dom vara good-shit att filma med?

Det är bara köra på, "practice makes perfect" imo, bara o köra mer. Ska själv precis börja lära mig Vegas inför sommaren.

Hemsidan går att rusta upp även mer, jag sket i att läsa info-texten för den var så bred och en annorlunda font. Lade en blick och det enda jag såg var "Canon 600D" och sedan såg jag en skunk som plötsligt sket svart bläck, hahahahaha!

Poet

2011-04-28 12:19
Fet hemsida :) Visst var videon inte mycket att hänga i granen, men du är på rätt spår och du kommer utvecklas! :)

Love!
At the gates of Eternity...