I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Hiphop One - nytt projekt från Malmö

Svensk Hiphop - Allmänt

   

2011-03-29 14:15

Hiphop One - nytt projekt från Malmö

Hoppas tråden är rätt placerad!


Hiphop One är ett nystartat projekt som drivs av MC'n/videoproducenten Dino 'Vuk' Osmancevic från Malmö. I programmet får rappare ett par minuter framför kameran där de berättar sin story; saker som hur de började spela in, varför de gör det och vad de har för planer.

Projektet är ett samarbete med Malmö TV; avsnitten sänds på TV kanalen dock utan (just nu) bestämda tider.

Första avsnittet släpptes idag och det är Malmö/Trelleborgbaserade rapparen David Martin som är först ut i rutan



Nästa avsnitt släpps mot slutet av april då Anxious tar över, innan dess släpper jag en video som jag gör till Anxious låt Psycho ifrån skivan Long Live The Short Lived som fått väldigt bra respons på Whoa.

En inspelning med K-Sluggah från Muddy Fatique är inplanerad.



Är du intresserad av en videoshoot? Skicka ett intressemail till [email protected] där du berättar om dig själv, länka till musik du gjort så hör jag av mig så snart jag kan!


Bor du i Skåne är det självklart gratis, bor du utanför Skåne betalar du bara får min/vår resa till din stad.