I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Saknas det hiphop i etern?

Svensk Hiphop - Allmänt

2011-02-16 13:36

Saknas det hiphop i etern?

Tja!
Nu när p3 hiphop har lagt ner fick det mig att tänka på att vi som lyssnar på den sortens musik har ett jäkligt snålt utbud av kanaler att lyssna på. Föresten, varför tror ni dom la ner p3 hiphop, jag vet att de p3 har sämre budget, men hade det åxå minst lyssnare?
Om det fanns en kanal som spelade hiphop, inte typ the voice hiphop utan mer blandat och bra.
Skulle ni lyssna på den kanalen eller har vi vant oss att inte få plats och vi helt enkelt övergett media och gått till det egna biblioteket.

MTMTX

2011-02-17 01:11
Jag saknar iaf en radiokanal som enbart spelar skön hiphop 24/7 som även är rikstäckande.
mhm

2011-02-17 11:10
P3 håller i alla fall ställningarna ibland. Nileskär finns ju kvar, och i tisdags hörde jag det här grymma reportaget, med Freeway! Vad fan hände med honom btw?
Han har tydligen varit i Malmö nyligen, drar lite freestyles på gatan.

Finns på P3's hemsida:
http://sverigesradio.se/sida/default.aspx?programid=3052

peace
Producent

2011-02-17 11:16
Kommer ihåg när POWER 106 kom. Var faktiskt bra i början, kommer ihåg när de sände en intervju med LL COOL J mitt i natten som höll på i flera timmar.
Jag är ingen perfekt man. Jag försöker bara göra det bästa jag kan och vara sann, inte göra nått halvdann. Det borde vara min slogan.

2011-02-17 15:02
yo yo hiphop e gata yo yo. Nej men det har väl blivit mer som förr, att hiphop är från ''gatan'' och inte hör hemma på radion. Fast nu snackar jag mest skit men ändå!
"Being an Independent artist is like being an ugly dude with a huge dick... If I could just get these bitches to look, they'd be hooked!" - Dirtbag
Admin

2011-02-17 16:11
Rappare

2011-02-17 17:56
Höll inte du på med någon radiogrej mfs?
Skulle vara fett med en kanal som spelade Hip hop, men också som drar en massa intervjuer.
Poet

2011-02-17 21:00
Kommer ihåg när POWER 106 kom. Var faktiskt bra i början, kommer ihåg när de sände en intervju med LL COOL J mitt i natten som höll på i flera timmar.

Power 106 was the bomb när de kom! De hade även reggae hours, old school hours, sleezy soul mm... det var tider! Fast är inte radio lite av en utdöende media outlet också? Jag personligen lyssnar ungefär på radio var 3-4 år. Senast lyssnade jag på radio enbart för att jag själv skulle vara med. AM/FM radio känns jävligt outdated i en tid med podcasts och satelite radio.

Men nu när jag tänker efter så är nog en av de största anledningarna till att jag slutade lyssna på radio just för att det i min åsikt bara spelas skräp på radion. Så ja, hade det funnits en hip hop kanal som faktiskt sänder hip hop, soul och R&B av den bättre sorten, så hade jag lyssnat.
At the gates of Eternity...
Admin

2011-02-18 09:43
limp: JO. Jag sände Come Clean Radio. http://www.comecleanradio.se som innehållsmässigt när det gäller musik är bland det bästa som hänt i Sverige. Och då är jag partisk skall sägas. Men väldigt mycket blandat av både större och mindre artister. Du kan ju gå ingenom bloggen lite så får du ett hum vad vi fokuserade på.

Halftime FM är en radio som sänder genom samma kanal numera och är väl något i samma stil. Mycket fet underground som spelas där som inte hittas i någon annan etermedia!