I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Ställ din fråga här: Vad heter låten? / Kan någon skicka låten?

Svensk Hiphop - Allmänt

Redaktionschef

2010-10-12 07:02

Ställ din fråga här: Vad heter låten? / Kan någon skicka låten?

I denna tråd kunde man ställa frågor om låtar man letade namnet på, eller ville ha i mp3-format. Nu gäller den inte längre. Besök istället vårt nya forum Request / Önska, där du alltid är välkommen att starta en tråd när du letar en låt. Tänk bara på att låten måste vara lagligt släppt.

Klicka här för att komma till Request/ Önska.

/Martin och resten av Whoa-crew

(Inlägget ändrat av Oracle 2012-07-16 22:38:19)

Oracle aka HipHop-Oraklet | Whoa-Crew 2000-2013|
I januari 2014 lägger vi ned Whoa. Tack för de här åren!
Användaren är inloggad Bling
Moneymaker
Detta är lite reklam för att finansiera driften av whoa. Om du blir medlemoch loggar in så slipper du denna reklam.

2010-10-13 20:53
Hej! Jag undrar om det är någon som har gamla Crinc mixtapes, jag har Motvind.
Om någon har något med Kalaspuffarna får ni gärna skicka. Tack :)

2010-10-16 05:55
Om ni har eller kan skicka hur som haver, fronda - gitta hit... tack på förhand!

2010-10-16 18:01
om någon känner till gruppen
nosenation från norrköping elle har någon låt med dom sicka ett mejl gjärna
de va rapparna maloon , sonin och lil rick har jag för mig

peace
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2010-10-16 18:20
eftersöker "Ophone - saknar dig" (tror den hette så)
Ibland gör man rätt, ibland gör man fel. Lev med det.

http://www.myspace.com/johanawesome

2010-10-20 21:52
lighta upp puffa skunk och passa vidare den här går ut till alla motherfucking weedare!!

såg den där texten på ett forum, känner igen låten men hittar inte på google:s

någon som vet ? =)

2010-10-27 15:30
Mickelito - Morsan

Mickelito släppte förut en netplay på 5 låtar. Den låten var med där, jag undrar om någon kunde skicka den på nått sätt :)
Efter ett litet problem så stupar de.
När du har nått botten, så har jag grävt djupare.

2010-10-30 16:18
Jag leter efter Kenta K - Too Many People Någon som vet om den går att få tag på någonstans ?
One puff, Two Puffs i know Teraq goin' nuts som vanligt
Med biggie och pac phat flowar med Bob Marley
Myspace: In memory of teraq

2010-10-31 09:18
Norra B Session

Någon som har den låten? Orginall eller med Ri-Fa remix spelar ingen roll.

Tack på förhand!

2010-11-01 21:02
Har fått brainfreeze o kommer varken på namnet på artisten lr låten. Vet att det är en äldre underground artist (minst 5år gammal om inte äldre).
Låten handlar om hans första besök hos tandläkaren men låten går ungefär som att det är hans första gayupplevelse.
You're misusing the word 'ho'. It's an interjection used to call attention to a destination, not an object, as in 'land ho' or 'westward ho'.

2010-11-04 18:53
Hey! jag skulle vilja ha låten " ett barn dör, av hubler och bross, Kan någon skcika låten?

De skulle betyda as mycket för mig , ;)

2010-11-10 00:32
Någon som vet vart jag kan få tag i DJ Sleepys x-mas tape som släpptes för några år sedan? Skulle vara sjukt nice om någon visste
jäh.com

2010-11-15 20:19
Söker efter : Shazaam (beväpnad tjockis) - Huset med tusen speglar.

Skicka gärna ett PM om du har den.

Mvh
~~

2010-11-17 22:25
Någon som har Fronda - kejsarsnittets konung , som släpptes gratis på hemsidan long time ago!?

har letat i ett år efter låten nu, någon som har ögonen på den så hojta till!
Tüffü was here!

2010-11-19 14:09
hej kan någon skicka : Douglas Ft. maddie - ni äcklar oss

2010-11-20 14:20
Söker albumet/mixtapet med Sabo samt Highwon skivorna.

en vänlig själ kan väl langa över dem via t.ex skickafilen.se
e-mail: [email protected]

2010-11-25 12:43
hej hej en låt som låg på 040anel myspace förut, "förr" nånting hette den..
"uppväxt på gatan o tron på gud blablabla.." kommer jag ihåg..
vill gärna få tag i den, tack på förhand!
så kan det vara !

2010-11-25 21:13
Vad heter låten men 2 i styrka som går så här i refrängen.

"I'm not in love ...So don't forget it ...It's just a silly phase I'm going through"

Letat runt och inte funnit den så vore GULD om någon vänlig själ kunde skicka den om någon ens innehar den?
Tack på förhand

2010-11-25 22:12
... Kom fram till att låten förmodligen heter "Kär o galen" .... Någon som kan skicka den? Skriv ett meddelande

2010-11-25 22:40
Söker en till låt.

Nima och någon mer. Den kan heta VAD JAG VILL eller liknande då texten i ref går; jag kan göra vad jag vill, inget hindrar mig nu" på ett ungefär.
En slapp sommarlåt helt enkelt tror inte det är något beat bara beatbox o nån som rappar????
Någon som har?

2010-11-27 11:18
Jag söker efter låten "50 Lax" med Kalle Kath.
Vore verkligen sjukt nice om någon kunde skicka denna då jag letat verkligen överallt utan resultat.

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2010-11-27 12:21
vet någon om beatet på Ri-fa - klassiker är tagen ifrån en annan låt och isf vilken? :)

2010-11-29 09:46
Dalenbarn - Södra sidan? När kommer den

2010-11-30 13:37
Shu! Nån som kan skicka eller vet vars man kan få tag i "Pratglad, Subdominant och Meningsfull - Turtles" samt "Fjärde världen, daddy boastin och fattaru - ingen annan"?
vore grymt tacksam! :)

2010-12-05 14:35
hej har någon ten-brink - en lördag att sicka?
Livet är ingen dans på rosor, tjejer jag vill dra ner era trosor

2010-12-11 13:05
Jag söker en låt kallad "Illuminate - Soul".
Den fanns upplagd här på whoa för X antal år sen med video och allt.
Han har lånat beatet från Bone thugs - Flowmotion. Och video är filmad svartvit har jag för mig.
Någon som vet var jag kan hitta den? pm'a mig isåfall, tack!
PAOW!

2010-12-13 19:57
Hej!

Satt och kollade lite battles på youtube:
http://www.youtube.com/watch?v=yHzi56794Ak
http://www.youtube.com/watch?v=isk5nRfsjBk
http://www.youtube.com/watch?v=CpG0FwMRRwI
http://www.youtube.com/watch?v=bj4myj9XFqU

Samt ett annat klipp:
http://www.youtube.com/watch?v=CTDGjNXH0Xk&feature=related

Så.. Vem är denna snubbe? Han har bra flow, punchelines och jag kände att jag bara måste få tag på låtar/skivor/netplays etc med honom.

Hoppas någon vet nån myspace, vad han heter på forumet(?) etc..

2010-12-14 23:00
den här tråden borde skrotas. är ju ingen som läser här förutom dom som efterlyser. är det någon som fått nån låt dom letar efter genom att efterlysa här??

2010-12-19 17:30
Hej hej.
Jag letar efter Organism 12 - Versioner vol 1 & vol 2

skulle vara evigt tacksam om någon har dom och vill skicka dom eller har en fungerande länk till nerladdning. Länkarna i hans egen blogg fungerar inte längre :(

2010-12-26 19:32
Håller med Spader_
jäh.com

2010-12-28 23:16
Nån som kan skicka Ayo - Hip Hop Bönder

2010-12-29 01:36
Någon som har Queff's finska låt? isf skicka till [email protected]

2010-12-30 15:28
e det någon som har lilleman - trasiga skor beatet !! :/

Hör av er tack <3

2011-01-11 22:38

Jag hade 3 låtar en gång i tiden som hette Farbror Blå
med Advanced Patrol, Rastegar och en grupp från göteborg som jag inte vet vad de heter. Jag har en kass version så ibland hör man inte alla ord.
Jag köper gärna en bättre version om någon vet vad de heter och var man kan få tag på den.

****** fult ord och
....... ett ord man inte hör
............................... flera ord eller en mening man inte hör

Jag har låten texten går ungefär så här:

Farbror Blå man ser dem överallt, det gäller ta det lungt, det gäller ta det kallt, för våran katt och råtta-lek den tar aldrig slut. Då ser jag mig som kriminell och dem som ****** snut.

(-Du borde vet hut ditt lilla betongbarn)

Fuck it feta gris............
dom tror de kan knäcka mig men de blir knäckta, de jagar mig runt hela stan och säger de ska häkta men mina vänner hjälper mig för bröder dem är äkta, så ja sluta jäkta och börja ta det lugnt, jag skiter,
aina bara snackar strunt, säg farbror blå vad har jag gjort,
har jag rånat, mördat ….eller snott, stulit kreditkort......................
eller är det just för jag kommer från en förort,
men vad ska ni göra utan bevis, lyssna och hör på mitt …..
finta bort bängen till varje pris, ge aldrig upp, fortsätt vara envis,
den här går ut till alla förotrs mc:s, för förorten hatar statens milis

ref:Jag säger som så farbror jag hatar dig du hatar mig men vi är många ni är få, viftar med din .......och slåss med din batong när du kommer och ska fajtas mitt i min betong

ref

ser dig från min balkong, ......du kör dina rasseskämt hela dagen lång
.............action utan bevis, kaxar dig mot först bästa hiphop-artist det är så man gör när man är blåklädd gris

(-Du gör som jag vill för jag är polis)

men jag gör som jag vill, för jag...........
om du inte tror mig jag svär come and see
jag gör vad fan jag vill, jag är min egen,
jag tänker också till över vad fan jag tar mig till
de enda som förstör är dessa myndigheter.

ref

ref

(-öppna dörren det är polisen)

ref

ref

Grabbarna som inte lyckades,är ännu likadana …...samma jävla bana, dom står där i sina gråa kläder alltid förbannade och …... sina fäder
och kuggade, de pallar inte trycket...........................................
dom tror alla ungdomar är pundare.................
jämt i gallerian eller inne i nordstan, väktarsvin överallt, lever livet i storstan
Fuck allihop det är det jag menar, tack allihop som var här och kasta stenar
......hästarna.......
sommaren 2001 det var den bästa va.

Hatet har vuxit med förorten, dom som hatar snuten är betydligt många fler
Om du är en bra snut så förlåt mig, men är du en bra snut har vi aldrig någonsin möts, jag tror ärligt talat inte ens att du har fötts.

ref

ref

2011-01-12 18:46
Daloz - Hon i butiken

nån som har den ?

tacksam av hjälp
KondomExperten xXx

2011-01-20 18:32
någon som vet elle har låtar med gammla västerås rappar grupperna

Gangbängerz

elle Westra Aros

elle tetra paak

2011-01-20 23:22
letar efter en låt som heter : Lördags session, är inte helt säker på vem som gjort den.. någon som kan hjälpa mig ?

2011-01-22 01:46
Tjena är ute efter en låt, vet inte om den heter så men dem sjunger drömmars stad
snälla hjälp mig
Mitt liv ljusna när jag fick se hon!
Men nu försviner hon.

2011-01-23 06:22
Tjena undrar söker låten

Mat och Polki - Beatass, någon som vet något jag inte vet?

2011-01-27 11:24
Öris - Bombanfall... Anyone?
Först när jag kom sa alla bara WOW o HEEEJ!! o sen ligger alla på marken som AAAAJ o NEEEEJ!!

2011-01-29 00:33
hej!
jag har letat hur länge och hur mycket som helst efter en låt av STOR feat. BLESS som heter 4,6 enligt hiphoptexter.com

jag skulle va grymt tacksam om nån kontaktade mig och på nåt sätt kunde skicka den här låten till mig!

texten till låten finns här, men jag skulle gärna vilja höra hur låten går.

tack på förhand!

STORs STÖRSTA FAN!

2011-01-29 23:19
letar lite gammla låtar med grupperna

Gängbangerz

gruppterapi

onykterhetsrörelsen

peace hör av er elle sicka mejll på min whoa

2011-02-02 00:08
nån som vet var man kan hitta afasi & filthy - hotell stress 2?

2011-02-02 00:17
Denna klarar ni fan aldrig att gissa er fram till. Jag har lyckats glömma vad låten heter och vill gärna höra den igen men vet inte hur fan jag ska lyckas hitta den.

Tänk Tha Mobb med Lil Wayne, den liknar lite på den.

Samma tunga bas men en längre period, på slutet av varje bar så går basen ned i pitch på samma sätt men låten jag söker går långsammare och rappen är tung och raspig. Tror det var nån soulig sample i den också med en kvinnoröst i början på varje bar.

2011-02-02 21:31
Gängbangerz

ingen som sitter på lite gammla gängbangerz låtar
de va ju fronda och hamish dom va medlemmar
vet någon elle hör av er elle skriv till mig ¨peace

2011-02-02 21:34
nån som kan skicka ken Ring - Drar över haven ( hela versionen ) skicka pm :)

2011-02-04 18:52
Hejsan är det nån som vet vad låten heter om spelas på Ariise nya mixttape, spår 11 MLK (skit)? Tacksam för svar!

2011-02-13 03:30
Letar efter vart ja kan lyssna (ladda ner) va som helst låten "Ken Ring ft. Houman Sebghati - Terror" , på albumet (Tidiga Demor 1999) hittar ju ingenstans!!
Reprezent 2007

2011-02-16 18:26
För ett par år sedan hade jag en låt liggandes på min dator, mobil och mp3 men jag har aldrig vetat vad den heter då namnet på filen var "unknown hiphop orchestra" eller något liknande.

Det var norsk rap/hiphop och beatet påminde, eller kanske t.o.m. var samplat från sagan om ringen themesong.

Skulle verkligen uppskatta ifall någon vet namnet på låten eller kanske har den liggandes med just namnet "unknown hiphop orchestra".

Tack på förhand.

2011-02-25 21:26
"man lever bara en gång och den gången ska jag nu sabba hårt". Tror att organism drar en sådan rad på någon av hans riktigt gammla låtar. Hittar inte vilken det är! Snälla hjälp mig.

2011-02-27 12:57
Attenzione!!!! "fuckar upp ditt liv som aina och gussarna..."

låter detta bekant hos någon där ute så droppa vem som har skrivit denna låten med denna linen upprepandes nämns i.

Thanx!
-vigilante-