I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Vad kallas musikstilen?(Tensta, the plot mm.)

Svensk Hiphop - Allmänt

2010-09-17 19:44

Vad kallas musikstilen?(Tensta, the plot mm.)

Tjena undrar vad den här hiphopen kombinerat med dance(eller vad det är) kallas?
Vet att det kom från London-förorterna för några år sen(tror det iaf...). Gillade inte de engelska första grejjerna så mkt, men "The plot"

funkar förvånansvärt bra(Tensta är fortfarande en halvseg nykterist dock).
Sen ni som gillar "The Plot" mfl. kan ni tipsa om fler "liknade" hiphop-dance låtar som ni gillar som hiphopare, och inte sånna som ni gillar som MTV/NRJ/Dance-folk. Utan låtar som är mer likeable med rap som mer grund.

Hoppas ni fattar vad jag menar.
Tjo.
?

(Inlägget flyttat av Mabande 2010-09-18 00:38:54)

Groupie

2010-09-17 20:32
Är väl grime tror jag, annars skulle jag mest kalla det skräp =)
Jag kanske inte alltid har rätt, men jag har då fan aldrig fel!
Producent

2010-09-17 20:48
Adam Tensta är väl mer nästan Hip-House?
Jag är ingen perfekt man. Jag försöker bara göra det bästa jag kan och vara sann, inte göra nått halvdann. Det borde vara min slogan.

2010-09-17 20:51
Lepra

Ah, grime var det ja!
Skräp? Absolut, håller med dig totalt. Men några guldbitar finns det ju garenterat. Jag menar London är ju sjuukt stort, och med massa härliga blandade nationaliteter, så med hiphopinfluerad förortsmusik bara MÅSTE det finnas grymma grejjer därute!

Groupie

2010-09-17 23:05
YY

Ja det finns säkert en massa gott i den stilen, men för mig del så är det inget :)
Keep Looking.

Kan ju tipsa om Dizze Rascal eller vad han heter, han gör ju ngt liknande..
Jag kanske inte alltid har rätt, men jag har då fan aldrig fel!

2010-09-18 00:18
Alltså det är absolut inte grime. Det är väl snarare grime-artister som börjat göra ringsignalsmusik. Grime är genren det är sprunget ur!

Skulle kalla det house. Med rap på.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Moderator

2010-09-18 00:23
Har inte möjlighet att kolla youtubeklipp nu, men är det samma sorts musik som diskuteras i den här tråden? http://www.whoa.nu/forum/svensk-hiphop/allmant/694605/1.aspx
Nu när whoa till slut ska lägga ned kan det vara dags att sammanfatta allt jag har lärt mig här genom åren: WORD! på Misery_chick

2010-09-18 00:34
Skepta kan jag tipsa om ifall du vill ja grime!
VI ÄR ÖVERALLT!
Dubbeln 2lax9!