I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Whoa recenserar: Stockholmssyndromet - Ettfyranånstans?

Svensk Hiphop - Allmänt

2010-07-08 15:53

Whoa recenserar: Stockholmssyndromet - Ettfyranånstans?

Termen stockholmssyndrom föddes efter Norrmalmstorgsdramat 1973, när Clark Olofsson och hans kumpan tog gisslan under ett rån mot Kreditbanken i Stockholm. Själva syndromet används för att beskriva den situation eller det tillstånd som uppstår när den kidnappade fattar tycke för och börjar sympatisera med gärningsmannen.

Ungefär så vill jag beskriva min relation till Stockholmssyndromet från Botkyrka för Ettfyranånstans kräver lite tålamod av sin lyssnare. Inte på grund av särskilt djupa texter – de är inte de mest avancerade utan faktum är att texterna ibland är ganska ovettiga och balanserar till nödrim – eller för att du sitter ner och funderar över meningen med livet efteråt. Nej, det här är ganska avskalat och enkelt i sin utformning. Det som krävs är en startsträcka. Avfärda inte Ettfyranåntans bara för att tråkiga Speciell dyker upp redan på tredje spåret. Ettfyranånstans’ styrka är helheten och du behöver nog ett par tre låtar...

Se allt vad Christer tyckte om Stockholmssyndromets nya skiva Ettfyranånstans? på Whoa-bloggen

2010-07-08 20:39
recension och betyg gick lite isär tyckte jag, övrigt grym skiva, värd o skaffa

2010-07-08 21:55
3 av 5 får den av mig

2010-07-09 14:36
5/5!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Skivsamlare

2010-07-09 16:12
Fick den igår. Galet fet alltså!
Odd Goons @ Soundcloud SP1200 / S950. 12bit grittynessss

2010-07-09 18:12
Fick den häromdagen. Jävligt fet platta. Dock är recensionen rätt muppig, känns som du borde läst igenom den innan ni publicera den.

5 av 5!

Dags att bli helt trasig! Ciao
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2010-07-11 13:38
Inte på grund av särskilt djupa texter – de är inte de mest avancerade utan faktum är att texterna ibland är ganska ovettiga och balanserar till nödrim – eller för att du sitter ner och funderar över meningen med livet efteråt. Nej, det här är ganska avskalat och enkelt i sin utformning.

Man märker ju att han som recenserat föredrar rimrunkeri och grejjer..
As I walk through the valley of the shadow of death, I can't sleep like i'm battling meth, the reaper creeps while i'm gasping for breath. I ask the lord to forgive me for debt, when death comes and my soul leaves my body to rest.

2010-07-11 19:41
Man märker ju att han som recenserat föredrar rimrunkeri och grejjer..

so?
Rappare

2010-07-12 00:12
djupa texter behöver ju inte innebära flerstaviga rim.. kanske..
it aint hard doin right, its just hard 2 succeed
i wanna live but its hard 2 breathe

2010-07-12 02:07
fbws, fast de han skriver är ju att plattan inte lämnar en med funderingar kring meningen med livet. vad har de med rimrunkeri att göra? de e ju snarare tvärtom.

//Yde - läs om läs rätt ;)
www.myspace.com/ydetobbe

"En misantrop är ju trots allt bara ett annat ord för en upplyst person. :P " -Simba

2010-07-12 02:56
Säger nog detsamma "Bjäär", läs om vad han skrev så märker du.......
As I walk through the valley of the shadow of death, I can't sleep like i'm battling meth, the reaper creeps while i'm gasping for breath. I ask the lord to forgive me for debt, when death comes and my soul leaves my body to rest.

2010-07-12 03:04
Det jag helt enkelt menade var att recensenten verkar ha valt helt fel skiva att recensera, då just det denna skiva handlar om inte alls verkar vara den typ av hip hop just denna recensent vill lyssna på.
Admin

2010-07-14 13:20
Jag menade mest att är man ute efter sådana saker är det här fel skiva att lyssna på (jämför t ex med gamla Looptroopgrejer som väldigt ofta handlade om sociala orättvisor, ett ruttet rättssystem och politikerförakt). Avskalat och enkelt är menat som positiva egenskaper. Personligen är det en av mina favoritskivor i år där det finns vissa detaljer som kunnat vara bättre. Ju fler detaljer som kritiseras brukar innebära ett gott betyg. Kanske låter lite konstigt, men om man gillar något önskar man sig ofta perfektion, vilket så klart är näst intill omöjligt att uppnå.
The president has been kidnapped by ninjas. Are you a bad enough dude to rescue the president?

2011-07-24 17:57
Vad kostar skivan från deras sida?