Producent
2010-07-04 20:23
DalastDon var väll hatare av Boombap så vad gör du i en tråd som denna och hatar, go do your kiddie rap thing... Big up till Prop Dylan
Since 1984 @realgizlee // twitter
Producent
2010-07-04 20:39
Coolt. Inget prop dylan fan, men fan va fett ändå.
Props till Prop Dylan!
Lite tips på nyare grejer av Premier:
Det e väl inte ens lönt att hålla på o posta låtar med premier gillar man det inte så gör man väl inte det men hur fan man kan dissa KRS albumet, MOP albumet, Gangstarr och en jäääääääääääääääääääääääääääääääääääääääävla massa annan fet skit är rätt ofattbart egentligen
Det här är typ det största som hänt svensk hiphop! Big up till Prop Dylan för allt slit han lagt ner genom åren. Detta förtjänar han verkligen och som många andra redan påpekat finns det ingen som passar över DJ Premiers beats mer än just Per! Så detta kommer bli överfett!
UTE NU! Osten af - Hiphophjälten (Official HD) http://www.youtube.com/watch?v=UTj-1HJvSSI
skitfett! låt mig lägga tredje versen ;)
Promoe vrider sig i micbåset nu haha ! Nej det är fett som fan.. Enormt som fan, blir att köpa den plattan no doubt !
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
hoppas de gör ngt vettigt av det hela bara, typ 180gram vax i gatefold cover + printade ineersleeves props till dylan!
Svensk&Utländsk Hiphop På Vinyl:
WWW.COULISSE.SE
Ballt. DalasDon har skämt ut sig ganska bra.
Har du tiden? För min klocka går efter.
Producent
2010-07-06 00:13
Nice! Congrats man!
At the gates of Eternity...
Producent
2010-07-06 20:29
Cool
Jag är ingen perfekt man. Jag försöker bara göra det bästa jag kan och vara sann, inte göra nått halvdann. Det borde vara min slogan.
ja jag har veeeerkligen skämt ut mig jätte mycket för att jag hade en åsikt...
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Skitkul för prop verkligen, Dalarna e i huset fo real. Förstår Dalastdon tanke o håller med, men men, man kan inte få allt.
To disrespect you, I would had to have respect for you at one time
Tack för att någon håller med mig och fattar att jag inte menade något negativt som alla verkar tro :)
Finns inget negativt med det hela egentligen. Word to all our moms!
Question your goods, who makes them? Where they come from and how they distributed it? You have a relationship to all of theese things. If someone or some earth is being fucked over in the process, by witch your goods get to you; you are ultimately responsible for any harm done.
Preemo is the shit, lär bli fett som få! Grattis till prop också
En kantstött pelare som inte pallar trycket Har tankar om nåt större skiter i vad alla tycker
Många inlägg försvann där vid server-flytten. Kommer inte ihåg vad det stod.
Question your goods, who makes them? Where they come from and how they distributed it? You have a relationship to all of theese things. If someone or some earth is being fucked over in the process, by witch your goods get to you; you are ultimately responsible for any harm done.
Varför de vore fetare om prop skulle arbeta med någon mer aktuell är för att de här kommer ge han i stort sett noll props, men alla the realness-boombap-bitches ser väl de här som en megabomb verkare som. Aja skitsamma all respekt till Prop
kohler - Låt oss höra din definition av "props".
As I walk through the valley of the shadow of death, I can't sleep like i'm battling meth, the reaper creeps while i'm gasping for breath. I ask the lord to forgive me for debt, when death comes and my soul leaves my body to rest.
Något som kan ge han en framtid där han kan leva på musiken eller iaf få ut lite av de, men nej usch va e de ja säger!? Tjäna pengar på hiphop? DÅ E MAN FAN INTE ÄKTA
....Och framtills idag så tror du att Premo alltså bara har delat ut beats till fattiga underground rappers utan att varken honom själv eller dom han arbetat med har tjänat pengar på det ? Bra kille =) Premier's namn är inte stort utan anledning....
As I walk through the valley of the shadow of death, I can't sleep like i'm battling meth, the reaper creeps while i'm gasping for breath. I ask the lord to forgive me for debt, when death comes and my soul leaves my body to rest.
Producent
2010-07-27 21:54
They don't call him Premier for nothing.
Jag är ingen perfekt man. Jag försöker bara göra det bästa jag kan och vara sann, inte göra nått halvdann. Det borde vara min slogan.
Premier's namn är inte stort utan anledning.... Exakt
Först, lägg inte ord i munnen på mig. Om du har läst mina inlägg så kanske du förstår att ja tycker detta e jävligt schysst. De ja tycker e fett e att de händer något internattionelt för en svensk rappare, som är duktigt o förtjänar cred, för de andra att de e just prop som ja alltid gillat och e enda dugliga representanten för dalarna. Sen TYCKER jag att de vore bättre om de inte va just premier, men han är visst whoas egen lilla gud så man får visst inte ens ha en åsikt i ämnet. Öppna ögonen de finns mer än bara preemo. Aja orkar inte lägga tid på den här tråden mer. Pz
Alltså, vadå ord i munnen ? Det var du som började snacka om framgång, pengar och props som om Premier inte gjort något alls.. Så läst dina inlägg har jag nog gjort allt.. Läste du mina ? Öppna dina egna ögon och inse att det är STORT NOG med en svensk som får samarbeta med Premo, man kan inte få allt liksom. Så drygt att man bara inte kan hålla med om att det är stort eller bra för en gångs skull utan att hela tiden börja med "det finns bättre, det finns större"...
han är visst whoas egen lilla gud så man får visst inte ens ha en åsikt i ämnet. Han har gjort tillräckligt i hip hopens historia för att vem som helst ska kunna kalla honom gud inom hip hop.
Producent
2010-07-28 01:28
se längre upp i tråden...
Coolt. Inget prop dylan fan, men fan va fett ändå. på samma sätt kan man säga
"jag är inget premo fan, men fan vad fett ändå" istället för tjafsa om vem han kunde arbetat med istället... damn alltså vad jag älskar whoa :D
Ja, man måste bara älska whoa.
Fbws nu börjar jag fundera på om du är helt dum i huvudet, hos mig finns de INGET hat, bara åsikter, vad är de du kallar hat? Du säger att jag inte håller med om att det är stort? Läs va jag skrev i mitt första inlägg i tråden. Så här skrev du:Så drygt att man bara inte kan hålla med om att det är stort eller bra för en gångs skull utan att hela tiden börja med. De finns större finns bättre inse att det är STORT NOG med en svensk som får samarbeta med Premo, man kan inte få allt liksom Så här skrev ja i mitt första inlägg som skrevs innan båda dina inlägg Skitkul för prop verkligen, Dalarna e i huset fo real. Förstår Dalastdon tanke o håller med, men men, man kan inte få allt Förstår du hur dum du låter? Eftersom du inte förstod var du la ord i munnen på mig så citerar jag dig där också :)....Och framtills idag så tror du att Premo alltså bara har delat ut beats till fattiga underground rappers utan att varken honom själv eller dom han arbetat med har tjänat pengar på det ? Premo e en av mina favorit producenter genom tiderna så tro inte att ja har något personligt mot just honom
Producent
2010-07-28 11:44
Cool! Men att Premier aldrig proddat nån annan europé är ju bara bullshit.
kohler nu blev det för mycket text för mig just nu, ge mig 3 liter morgonkaffe.. Hat ? har inte sagt att du hatat... Den där "men men kan inte få allt" skrev du där i slutet, det var det du skrev innan som lät så lustigt... Framgångar, props - Som om Premo inte kunde stå för något sådant ? Med tanke på allt han gjort liksom, somsagt... Att samarbeta med Premo är STORT nog... Enough of this bullshit ! Skitkul för Dylan som får denna chans att arbeta med en sådan legend, hoppas verkligen de når ett toppresultat.
För Prop Dylans del föredrar han nog DJ Premier före Dr . Detta är sjukt underbart för Prop och Svensk hiphop , jag fattar inte varför vissa bitchar.
Its not random that the? rappers in the 90's first were big(BIG L,BIG PUN,NOTORIOUS B.I.G)and the rappers nowadays are little(lil wayne.lil jon,lil boosie)
Måste bestämt kolla in prop verkar det som... Ingen massiv allätare av svensk hiphop om man säger så men preemo är preemo. Grattis prop!
www.fucksolar.com FUCK SOLAR
Ja de är stort nog, no doubt. De har i början o göra lite me att ja stör mig på att 90 % av folket på de här forumet blir lärda i någon sort true school-anda som ja tkr e wack som fan... Pallar inte lägga mer tid på de nu, kanske lite onödigt av mig o starta allt, även fast de hela bara handlade om åsikter, som alltid borde finnas, hur kul blir trådarna här på forumet om folk bara skriver: bra, kul, nice, fett .. osv. SKITSAMMA. För typ femte gången big up Prop Dylan, en av sveriges bästa
Det här är otroligt fett asså!
http://www.myspace.com/murderdem
Problemet med folk i detta forumet är det är en hel del old school boombap nissar och det har ett visst sätt att tänka men vad de och alla andra som inte feelar boombap måste förstå att ingen här kan säga till dig vad hiphop är och vad inte är. Det finns ingen jävla regelbok på hur man skall vara hiphop eller vad som är hiphop. Många av de nya hiphop lyssnarna är i sent 90-tal 2000-tal numera ingen av de ska behöva göra en jävla background research och acceptera Preemo för att de kom in i hiphop med producenter som scott storch Akon etc... Visst för er är inte de hiphop men de gör hiphop vare sig ni vill acceptera det eller inte. Detta är det största problemet inom svensk hiphop och det är därför den dog pågrund av att ingen testade på något nytänkande förräns 2000 talet då hiphop blev kommersiellt en aning i sverige fast nu ska alla låta som några techno nissar med dessa rave ljud och jag vet i fan.. Nej jag feelar inte det sounded heller men jag accepterar det för att det är en annan form av hiphop. Hiphop kommer alltid utvecklas eftersom det är så nytt men folk på whoa forumet kommer aldrig växa då deras sätt att tänka inom hiphop är fast hos gangstars words I manifest tid.
Men snälla, starta inte nån jävla Boombap/old school Vs. "jag älskar lil wayne, gucci mane och allt annat nytt på radion HiHiHi <333333333"-krig i den här jävla tråden nu då ?! Man är automatiskt inte en bakåtsträvande backpacker för att man har respekt för en av tidernas största producenter som hjälpt många rappare att gå från ingenting till ett större namn... Vafan är ditt problem DalastDon ? Är det nån som har fel sätt att tänka så är det du. Orka tjafsa om vilken hip hop folk föredrar. Jag förstår att folk inte har mycket till öra för mainstream idag också för den delen, med tanke på vilken skit media brukar föredra att mata våra öron med på media/radio.. Skit i allt jävla tuggande istället och var glad att saker börjar hända för svenska rappare !
Du vet omöjligt hur bred smak för hip hop alla har inne i denna tråd, bara för vi propsar Preemo betyder det inte att boom-bap e det enda vi lyssnar på.
Producent
2010-08-02 00:14
word ^
Since 1984 @realgizlee // twitter
Jag tycker det är intressant att läsa konversationerna som uppstår iom att Premier återigen vänder sig mot Skandinavien. Uppenbarligen har det en viss effekt på folk, inte allra minst på de som kanske känner sig kluvna mellan att hylla eller deppa. Missförstå mig rätt nu, jag menar att det känns som om vissa härinne har en annan åsikt om vem de själva hade valt om det nu fick chansen till en collabo av denna kalibern. Nu blev det Premier och Prop - Prop & Preem, om jag får säga det som jag tycker låter bäst.. ;) Det går liksom inte att göra så mycket åt saken. Det är som det är. It is what it is. Angående vad som är hip hop eller inte så tror jag nog att både jag, och många andra i forumet (Kanske tom herrarna som vi talar om i denna tråd?), tycker att dagens utveckling av det som "vi" kallar hip hop, inte är just hip hop, enligt vår mening. Jag tycker detta är en sund inställning då hip hopen redan under "The Golden Era" började handla mer om pengar än om legacy, vilket gör att vissa og´s kanske aldrig kommer släppa illusionen av att "äkta hip hop" är död. Jag kan likväl tycka att vissa värderingar som präglat hip hopen genom tiderna, som t ex en skev bild att kvinnor och homosexuella tillsammans med en ibland fruktansvärt barnslig attityd till livet självt, förtjänar att vissna i det gamla okunniga och ignoranta mediet, medan den mer alternativa indiekulturen träder fram (trueschool). Men om det nu är så att människor vill kalla Kanyes, Commons, eller 50´s senaste album för hip hop, så får de väl göra det. Freedom of speech liksom. Men räkna också då med att man faktiskt startar en viss debatt i ämnet med sådana som t ex mig själv och, vad jag kan se, vissa andra i denna tråden. I slutet av dagen kan jag dock undra, varför vi lägger ner så mycket tid på diskussioner av denna typen om folk uppenbarligen blir upprörda av det? Då är det lika bra att vi släpper hela skiten och bara lutar oss tillbaka och celebrerar en snubbe som ska få jobba med en av sina idoler. Svårare än så behöver det inte vara. one
Catapults Ent.
http://blogg.streetsofgothenburg.se/#home Finns en intervju med Prop Dylan, där han berättar lite om just sitt samarbete med Premier
http://blogg.streetsofgothenburg.se/
Producent
2010-08-11 08:05
Har inte hört så mycket tungt från DJ Premier på sistone, men en klart fet kombination så man hoppas på en riktigt tung låt! Ser riktigt bra ut för hiphop-Sverige...
Support A2K a.k.a. Azrael Kalashnikov & Wize Guyz Global Ent.
så Petter har fuckat med både RZA och Pete Rock.. och nu den här Prop-killen med DJ Premier.. alla "klassiska" producenter nästan.. vilken svenne-banan är då bäst kandidat för ett beat, signerat Dr. fucking Dre? inte för att det nånsin kommer hända - men ändå lixom.. Mange Schmidt - Fuck Wit Mange Day (And Everybody's Celebratin') Produced by Dr. Dre hehe
Jag vill höra Gubb krossa ett Dr. Dre- Beat!
Nånting säger mig att Medina (speciellt Sam-E) skulle göra ett grymt jobb på ett Dre-beat. Sorry för offtopic, var bara tvungen att dela med mig av min åsikt angående detta.
hahahaha. en tanke som slog mig var att det hade varit trist om han hade fått ett sånt där "halvdant" beat som premier ibland får till.
typ
hata inte mig nu bara för att jag inte älskar alla hans beats. tycker fortfarande det är fett. grattis halleluja
Han har ju möjligheten att "rata" beats som preemo skickar. Vilket han också gör. Så när han väl lägger något så kommer han själv anse att det är bäst. Sen vad ni tycker återstår att se.