I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Tjejer som rappar

Svensk Hiphop - Allmänt

2010-06-03 16:00
De flesta tjejer som rappar i Sverige är ganska dåliga, finns få, mkt få undantag. Å andra sidan suger så gott som alla så kallade rappare här på whoa, oavsett kön.
Rappare

2010-06-03 17:02
men börja inte lipa om folk påpekar att du är dålig.

om den var menad till mig så tar jag inte åt mig för jag känner inte igen mig alls i den raden

Och MizzyD, fortsätt med din grej bara. Se på Sofijah, hon har hållit på ett jävla tag, suger fortfarande och har tjockt med trogna fans (tjejer i åldrarna 10-13). Men fans är fans

sant där, fast jag vill inte bli som hon, strävar högre :)
Jag sa hiphop inte kåtbock!
Producent

2010-06-03 19:00

Trodde först att det var en ung snubbe på typ 15-16 bast men fel hade jag, det är en brud som rappar :)

2010-06-03 20:02
Strongt med brudar som kan sin hiphop. Stå på er och ge det allt ni har - hiphopen förtjänar det. Best of luck!

2010-06-03 21:09
Nej för guds skull, hamna inte i fjortisfacket. Skriv texter med mer substans.

I nån låt hörde jag bara att du försökte punchlinea dig igenom en hel låt och i någon bara massa tonårsromantiska floskler, men alltså det gör nästan alla whoa rappare. Fast allt funkar egentligen om man levererar det bra. Metaforer! Vet ju att du kan eftersom vissa som rader på din profil är inte så pjåkiga. Fast inga rader som helst räddar om man inte kan leverera det cleant, så e la träna på det först.

Bra inspiration är låtar som Organism 12 - utvandraren eller Afasi - I väntan på vaddå

2010-06-03 22:12
de där är bullshit

det är ju bara soft med brudar som rappar men sen om dom kan lr inte är en annan femma.
samma sak med snubbar..

Rappare

2010-06-04 00:27
cioxx och Hols - word

2010-06-04 00:43
Finns fan inge fetare än tjejer som rappar! Keep it up och skit i vad andra tkr, kör din grej bara :)
Suburban Who?

2010-06-04 21:49
kommer ihåg hur jag brukade älska höra brudarna spotta på 90talet foxy brown, mc lyte, eve o många fler ...på svenska är heli den grymaste enligt mig
etotigana
Groupie

2010-06-05 19:43
tycker inte om det..

finns amerikanska brudar som kan hålla på med den här sortens musik, men svenska, vita.... näääääeee, de mesta är väl redan sagt. det låter inte bra helt enkelt. kanske om du skulle försöka dig på engelska, KANSKE..

visst, det är väl coolt med tjejer som rappar, men synd att det oftast inte går att lyssna på
Rappare

2010-06-06 01:48
för övrigt har jag släppt en ny låt, jag vill påminna om att jag fortfarande är nybörjare men jag ska göra framsteg!

Tryck här då

2010-06-06 03:08
sluta klaga och börja rappa...spelar ingen roll vilket kön..spottar du bra får du cred.
JKIBMM

2010-06-06 19:09
Hur fan kan man få "Jag har inte hört en bra kvinnlig MC" till "Det FINNS inga bra kvinnliga MCs"?

Visst, hiphopsverige har dåliga erfarenheter av kvinnor, med Melinda Wrede, Feven och liknande pack. Men det betyder ju absolut inte att det inte kommer komma några bra, eller hur?
Ja jilar tjåka katter!

2010-06-06 23:28

glöm inte sirens echo och ice cream tee.

Rappare

2010-06-07 01:52
Skit i vad folk säger och tycker. Deras feedback är helt oväsentlig. Om du rappar så gör du det för din egen skull, för att du tycker att det är kul, eller för att du behöver uttrycka dig, som terapi ungefär. Do your thing. Men för din egen skull öva upp dig till en nivå där du känner att du börjar bli bra innan du börjar släppa saker. För du har bara 1 chans att ge ett första intryck hos folk. Vänta dock inte för länge!
http://www.myspace.com/bizzlebeats

2010-06-07 16:16
det är ju svårare för tjejer att bli "kända" och få credit, men om man ska va tjej och rappa så måste man vara jävligt bra. och ha en skön röst.
Men fortfarande de är bättre när killar rappar. låter bättre.