I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Beef mellan Afasi och DJ Large

Svensk Hiphop - Allmänt

2010-05-04 21:21
Jag tycker det var fett gjort. vafan ska large bitcha för? Afasi o maskinen kanske inte är det bästa som hänt men lönt att böla för att dom tjänar cash...synd att hans grej inte funkade SÅ bra. Dags att gå vidare eller sluta bitcha skulle jag påstå

2010-05-04 22:02
Hoppas Ågren & Pst/Q, Öris, Dj Large svarar på Afasis diss! Afasi hade inte funnits utan dom.

2010-05-04 22:53
"Afasi hade inte funnits utan han/dom"... Varför fortsätter folk säga exakt samma grej om och om igen i tråden ?
As I walk through the valley of the shadow of death, I can't sleep like i'm battling meth, the reaper creeps while i'm gasping for breath. I ask the lord to forgive me for debt, when death comes and my soul leaves my body to rest.

2010-05-05 00:28
Word på easyskanking!

Hur kan ni säga att Afasi inte hade varit nåt utan Larran o gänget? Bara för att han spelade in några brusiga låtar med dom första gången?

Han har liksom släppt:
Snus, Porr, & Brännvin
1990nånting
JKIBMM
Hotell Stress
Fläcken
...och deverse annat utan deras hjälp?

2010-05-05 06:05
Afasi har storhetsvansinne för att Promoe gjorde en version av Jag kunde inte bry mig mindre.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Rappare

2010-05-05 08:45
Redaktionen

2010-05-05 08:56
Kass låt. Som vanligt. Fast fet vers av Afasi. Han är tokfet. Sen skulle jag gärna slippa beatet och Frej som låter som att han ska kräkas..
Moderator - Som en lokalvårdare, fast i cyberrymden..
http://www.martypatches.com
http://www.danielmeyer.se

2010-05-05 10:41
haha va roliga ni är
damn, what's wrong with my generation?
we was the cream of the crop but it seems we've been robbed
that's what happens when you trade in all your dreams for a job

2010-05-05 10:56
folk har inte en aning hahahah
www.markemusik.se
www.twitter.com/markemusik
http://mekkeriet.blogspot.com

2010-05-05 11:41
jag hörde att Large golade till afasis morsa när han hade rökt hash när dom var typ 15. Så går snacket iaf.
"IT'S AN OLD GAME, MY LOVE..."

2010-05-05 12:49
tjuckhuve

Utveckla? Du lär ju ha en aning liksom, the one and only. Nej, men kom igen, inside-information? GO! (fett släpp förresten)

R0feman

Och därför dissar Afasi herr Large nu? Eller hur menar du?

2010-05-05 12:57
Annkan, tror att Rofeman försöker va rolig bara eftersom när afasi va 15 så var larran bra mycket äldre

2010-05-05 14:09
tar tillbaka det jag sa om Rofeman, för de tligger lite sanning i det, men det handlar om att large golade till rapparen akis mamma om att aki rökte hasch, inte afasi

2010-05-05 16:27
De snacka lite om detta i p3 musik idag. uppgjort pr trick från båda parterna?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2010-05-05 17:51
Skulle nästan kunna tro det.

2010-05-05 18:45
det är såhär det går när bajset träffar fläkten, skit överallt.
twitter är som ett livsfarligt vapen i händerna på en bindgalen mördare.
Ridå

2010-05-05 20:32
Dandare P21
tror jag knappast med tanke på hypen maskinen får i dessa dagar..

2010-05-06 02:04
tjuckhuve
berätta gärna då..?

2010-05-06 12:15
"Im gonna delete you from my myspace page.... you got some blocked user in your future faggot!"

2010-05-06 12:34
Låter som afasi är sur för att han bokade large till ett gig och sen var tvungen att dela på cashen. vafan, varför skulle han inte göra det. det är väl självklart. hybris mannen.

maskinen är föresten rätt kassa. jag gillar ideen men i praktiken... näe.
http://soundcloud.com/80scrackpolo

2010-05-06 13:02
dundermannen du får nog läsa exakt ALLT som sagts så du hänger med grabben.... du har fått dig själv om bakfoten
As I walk through the valley of the shadow of death, I can't sleep like i'm battling meth, the reaper creeps while i'm gasping for breath. I ask the lord to forgive me for debt, when death comes and my soul leaves my body to rest.

2010-05-06 13:19
dundermannen
Haha, dina rader gjorde precis min jobbdag!

fbws
Word.

2010-05-06 14:12
Fattar inte vad ni menar, jag läste det mesta, detta var vad jag menade

"Jag tog med dig på en show, gav dig ett jobb för att Filthy var borta, ingen musikerlön, du fick halva mitt gage för att du tjata dig till det."

http://soundcloud.com/80scrackpolo

2010-05-06 14:21
Aa det är Afasi som säger det där till Large. Det är snarare Large som lackar över pengar, inte tvärtom. Häng med va =)

2010-05-06 14:28
Kanske ska vara lite tydligare dunder, Large bitchar över Maskinens framgång, som om han hade något med den att göra.

2010-05-06 14:38
folk säger att afasi inte varit ett skit utan large och organism?

Tror han fattar det också, han nämner det innan hans vers?!
Han säger ju att han tycker det är flummigt att behöva göra såhär mot killen som lät han spela in sin första rap hos han.

Vafan är large problem? Om nu afasi talar sanning om att Large bryr sig om vad han får i gage så är det fuck't up. DU ska aldrig bry dig om andras pengar eller vafan dom tjänar.

tjäna dina egna stålar & skryt. inget annat

2010-05-06 15:22
Word.

2010-05-06 15:23
Tweet igår från Larran:
"Alla mina skämt slutar i disslåtar. Om jag skulle vara en superhjälte som skulle jag kalla mig: Sarkasmo"

Tycker det är lite synd hela den här grejen. Large är ju världens skönaste människa om jag får döma efter Ågrens backstage/tour/studio-filmer som han frekvent lägger upp, Maskinens låt var rätt tung dock.

I och för sig, om detta resulterar i en massa fler låtar så kan jag väl bara tacka och ta emot, men jag tvivlar starkt.

Org12 & Large föredrar jag rent musikmässigt; hänger inte Afasi & hans laserrapp så högt i julgranen, men gnälla över andras pengar är onödigt; det är ju trots allt sånt man gör bakom deras rygg.

Tihi.

2010-05-06 18:44
DU ska aldrig bry dig om andras pengar eller vafan dom tjänar.

tjäna dina egna stålar & skryt. inget annat

låter väldigt osvensk på ett negativt sätt. jämlikhet är inte fint bara när det gäller kön. jag kommer fortsätta hata på bonusavtal och jag kommer fortsätta undra varför eurodisco är värt mer än hip hop.
att inte tjäna pengar på skit kan vara ett aktivt val, tänk hur många som jobbar i hemtjänsten istället för kör värdetransportrån. det är i all sin enkelhet ett val med.
www.discotheque.se

2010-05-07 10:10
Ptja, afasi lyckades ju rappa iaf.

Produktionen får mig att vilja trycka in pistolmynningen i munnen och leka med avtryckaren!

Varför ligger den i svensk hiphop förresten?

2010-05-07 13:18
Fattar inte hur folk kan tycka Maskinen är bra .
Vilket jävla skit det är .

2010-05-07 16:17
RT @QUEFF: haha läste just "Beef mellan Afasi och DJ Large"-tråden på @whoacommunity.. folk har ingen aning om va dom snackar om

Från http://@orismusik

2010-05-07 16:39
Hej ni är helt lustiga. Mvh: Mumintrollets haschpipa.
Söker kunder, mixning & mastring!
Sångare

2010-05-07 23:39
Varför kommer inte fettot eller moppemuschen in i tråden och berättar hur det ligger till? Så slipper vi spekulation.
"Jag har tyvärr en tendens att impulsköpa marsvin".
Carin Götblad - länspolismästare för polismyndigheten i Stockholms län

2010-05-08 02:05
Håller med S-oteric

2010-05-08 22:49
S-oteric P23>

Han följer redan den här tråden med, det vet jag ;), men han bajsade på sig när han hörde dissen så han vågar inte skriva nått.

2010-05-09 09:58
Ja jag kan tycka nivån på allt det här är lågt och nästan lite skämmigt.

Hoppas ingen tar illa upp nu men att "dissa" är inte det för pubertala pojkar som inte vågar ta det mellan 4 ögon?

http://www.huldish.se <----- Blogg om svensk Hiphop.

2010-05-10 11:10
Pubertala pojkar som även kissat på sig själv kan vara mognare, men ger det underhållning så wtf...

2010-05-10 12:58
det här är den enda tråden jag läser, ni är helt fantastiska!
älskar verkligen seriositeten, ni känns jävligt "the office".
keep up the good work!
Rappare

2010-05-10 17:07
Queff P22 har talat!
Konrad Krut - twitter.com/konradkrut - soundcloud.com/konradkrut - mixtape in progress

"Start your own shit and you'll have bitches in the doggystyle position attached to each other like train cabines from the LA to the Bay"
Sångare

2010-05-10 20:59
Queff P22 är FETT jävla ITK här och det är han inte blyg att flasha med.
"Jag har tyvärr en tendens att impulsköpa marsvin".
Carin Götblad - länspolismästare för polismyndigheten i Stockholms län

2010-05-11 00:55
S-oteric
word som fan.

2010-05-11 01:10
Queff: Du och dina keffa "rap-kompisar" borde vara ute och jaga spelningar istället för att sitta på whoa och låtsas som om du vet saker. Har du tur kanske du kan få vara "förband" till duon "det sjunkande skeppet" (organismen och dj large).

2010-05-11 09:42
insdel

Nu är du en "hatare" insdel. Man får bara säga vad man tycker om rappare från USA eller som inte hänger på whoa...

Lorentz har jag även hört att det är jaktsäsong på så där är det fritt fram

2010-05-11 11:33
haha!

S-oteric P23 - vad betyder ITK? var det en komplimang? tack i vilket fall som helst!

insdel - hahaha okej!

hiccory P24 - "hatare kan fortsätta hata vi garvar åt er"

sluta prata om mig nu, prata mer om beefen!!

2010-05-11 13:56
ITK = In The Know, inte svårt att googla fram om man inte vet...

2010-05-12 00:15
Fan va den här diskussionen borde handla om något helt annat egentligen... Tråkigt.
"Den tjocka killen i Trippel Ett"

2010-05-12 07:48
vad har large att göra med vad afasi kan dra in för pengar på sitt shit?.. Vad är det för jantelagsjidder.. klart att afasi ska få säga vad han tycker om large postar massa info om afasi för alla att läsa. Klart han blir sne.
mama said knock you out

2010-05-14 02:27
Fattar inte varför Ågren,Öris och Pst ska göra en diss tillbaks med DJ Large mot Afasi för? De 3 har väl fan inget med saken och göra.... DJ Large får fan köra själv isåfall inge bitchfasoner man mot man

2010-05-14 13:44
Dessa tre herrar har heller aldrig anmält sin medverkan på ett eventuellt disstrack. Inte ens ett disstrack som svar på Afasis attack har det snackats om. Detta är efterkonstruktioner av Whoa-medlemmar.