Ametist - http://www.ametistazordegan.com
Producent
2010-04-15 12:47
jag känner mig inte träffad, men måste fråga. vad grundar du inlägget på? att folk inte gillade deras insats på forever beatet? för det var ju katastrofalt, annars får ju grabbarna propps i dagarna ända. jag tror nog bara du trodde på den där "remixen" för mycket, och nu gråter ut för inte alla gillar den.
Känner mig inte träffad och ärligt talat bryr jag mig väll inte heller att detta förekommer då det alltid varit så att folk hoppar ju över från person/band till person/band hela tiden.. Folk blir väll antingen less på samma tugg hela tiden, eller så kom det en ny person/band som är mer intressant än det förra. Who give's a fuck. Däremot när det kommer till just hiphop, så är det alltid kul att lyssna på t ex Jay-Z, bara för att hans album alltid har någon förändring i soundet. En person som jag brann för tidigare, som jag lessnade på snabbt var Immortal Technique BARA för att han kör på med samma skit, samma sound, samma typ av stil helt enkelt HELA tiden. Det är väll egentligen därför jag tror att folk byter åsikter och etc. men i övrigt så är jag lite inne på samma spår som Konstigt, gjorde du inlägget för att folk blev besvikna på forever beatet grabbarna?
En kantstött pelare som inte pallar trycket Har tankar om nåt större skiter i vad alla tycker
Hejsan Konstigt, det här har inget att göra med den låten. Har du anledning att tro det kanske? tror du dig se något relaterat till det jag skriver och den låten? det vore ju intressant isåfall. Jag har ingen anledning att "gråta ut", jag är initiativtagare och avsändare, inte rappare, beatmaker eller skivbolag. Och fler älskar den än tvärtom, Whoa representerar inte de allra flesta, det vet jag som sänder för en väldigt stor publik i Sveriges Radios eter. Vi kommer att spela den i programmet ett tag nu eftersom den är så bra. Nu tycker jag inte den här tråden ska handla om detta. Det finns en annan tråd för den som ni kan flytta till. Tack för att du bryr dig dock. Ha det fint, - Ametist
Ametist - http://www.ametistazordegan.com
Jag brinner fortfarande för dom som hållt på på ett bra tag..Paragon Ken Ison & Fille Org m.fl Paragons helhetskänsla för låtar är det inte många som klår...
soundcloud.com/brormusk/sets
Mitt inlägg kanske inte hadeett dyft att göra med inlägget i sig kom jag på nu.. Sorry isf.. /cribbiedoo, essenirinlek!
soundcloud.com/brormusk/sets
Let me get this straight... Du sitter alltså och klagar över att t.ex. Lorentz & M.Sakarias har fått för lite shine? Den här är världen är inte för mig längre. Jag förstår faktiskt inte längre vad som pågår runt omkring mig. Har jag fastnat i en permanent psykos? Sitter jag egentligen inlåst nånstans i en madrasserad cell och tvångströja, medan jag föreställer mig att jag just läst en blogg av en framstående profil på den svenska hiphopscenen som klagar över att Lorentz fått mindre props än han förtjänar? Finns det verkligen mentalsjukdomar eller drogpsykoser (eller kombinationer) starka nog att kunna få en att föreställa sig något så vansinnigt? Jag vet inte. Men en sak är säker. Om detta verkligen är verkligheten så är vi alla så jävla beyond fucked.
Om detta verkligen är verkligheten så är vi alla så jävla beyond fucked. Det är vi, alltid varit.
En kantstött pelare som inte pallar trycket Har tankar om nåt större skiter i vad alla tycker
Jag håller med NuMessiah, iaf poängen med han inlägg. Det är nog bara i stockholm som man räknar Lorentz och Sakarias som hiphop.
Det var en gång en rappare som ville vara som alla andra, och plötsligt var han unik.
Redaktionschef
2010-04-15 16:30
Klagas det på ayla på Whoa? Det måste jag ha missat. Det klagas väl mer eller mindre på allt i vissa trådar, men generellt hypas ju Stor, Mohammed Ali och Carlito mycket. Forever låten var nog det sämsta jag hört med killarna. Tyvärr. Kan hålla med om Stockholms-grejen. Är lite väl mycket "bubbla" över sthlm och de som bor här ibland.
Oracle aka HipHop-Oraklet | Whoa-Crew 2000-2013| I januari 2014 lägger vi ned Whoa. Tack för de här åren!
Håller med föregående kommentarer. Sedan har jag likt många andra givit Stor sjukt mycket props i flera år sedan han droppade Dikter Ifrån Bikten .. I övrigt är det väl alltid lite så att man är intresserad av nya namn? Kommer alltid att vara så helt enkelt. Personligen saknar jag några nya riktigt imponerande lyricister, finns väldigt få av dessa tyvärr.
Ametist F29: Fast just den låten är ju inte bra
Kanske har det att göra med att dåliga artister som tex lorentz har ett bäst före-datum på 2 låtar? Sen tröttnar folk och märker hur värdelöst det är. Mofeta och jerre däremot är grymma, jag tror inte det finns NÅGON som ifrågasätter jerres genialitet. Anton kristiansson är det intressantaste i sverige just nu, ge HONOM mer shine istället.
"Jag var också rap när jag var fjorton år man."
Du ska få ett enkelt gensvar, dagens populära rap artister saknar en viktig del i sitt musikskapande som tilltalar många som lyssnar på hiphop: LYRIK TEXT BUDSKAP
// SONAR // socker_oscar P17 grabben synth är så javla 90-tals techno trance. det vet väl alla hiphopare?! Tror du seriöst Dr dre använder synthjävlar?!<br> <br>
ær ju inte direkt konstigt att folk dissar pajasen lorentz
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Ametist - Den "nya generationen" är inte alltid så ny. * "Hur kan det mindre än två år efter att denna s.k. nya generation lyckats slå sig igenom och etablera sig finnas uttryck och en anda av att man ”är trött” på sådana namn? Redan? " - Den som hängt på (exmpelvis) Whoa längre än två år har hört talas om dem sedan de började (i alla fall de som började inom det senaste decenniet). Att de slagit igenom och börjat märkas för en "icke insatt" (eller snarare "icke webvan") hiphoppublik de senaste två åren gör inte att de är lika färska för alla. Mofeta hade ju Flyttfågel som Whoa-MP3 redan 2004, STOR har hängt på Whoa under namnet storfråstoroliten (var det väl?) under ett par år, Mohammed Ali kallade sig Underklassen/UKN mellan '02(?) och '06, J-Son har också (minst) ett namnbyte bakom sig (och har hängt på Whoa under det gamla namnet sen '02), M.Sakarias gjorde väsen av sig i Vendetta ett tag och Henok har ju också en viss historia i mer eller mindre offentliga sammanhang ;) De flesta rappare (och musiker överlag) får harva på i åtminstone 5-10 år innan de blir uppmärksammade, ibland hinner de tyvärr köra slut på det som gör dem intressanta och för de som hängt med hela vägen kanske det inte är fullt lika spännande alla gånger. Helt enkelt: jag kände mig inte så värst träffad av "Du verkar ha ett otroget hjärta som är snabb i svängarna. Du kan vara påverkad av kommersialismens snabba fart och den informations-stress som råder. ", men kände att jag ville ge en förklaring till en del av fenomenet du observerat :) Dock mer träffad av: "hiphopskallar, de som är mest ivriga med att hänga på hiphopcommunities " och "Du som känner att du varit med hela vägen när den ”nya generationen” vuxit fram och etablerat sig. " 10-4, over...
"Not so funny now, funny man..." - Å, jo, totally worth it! ;) Mabande In The Park - once in a lifetime, baby Thugz 4 hugZ - kärlek istället för gangsterpropaganda
Co-sign på Mabande... Sen som jag skrivit i nån annan tråd, alla är "hatare" eller "Kukryttare" på whoa inte för att de orden används i bloggen men känns ännu som ett trött angrepp på "hatare". Gör man en skiva som ska representera svensk hiphops utveckling får man räkna med kritik. Men jag "tar åt mig" iaf.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
håller med NuMessiah
http://blog.whoa.nu/2011/08/18/anxious-feat-dizzy-enough www.youtube.com/user/DizzyEntertainment89
Kul att Ametist tar sig ton på Whoa, stor skillnad från den tillrättalagda, klämkäcka stilen hon måste köra i radio. Måste vara tungt att att behöva garva åt ordvitsar så tidigt på morgonen, but I guess we all need that paper. "Och fler älskar den än tvärtom, Whoa representerar inte de allra flesta, det vet jag som sänder för en väldigt stor publik i Sveriges Radios eter" Get the fuck outta here, jag har suttit på whoa i sex år och bidragit till kulturen i bra mycket över tio år och du stoltserar över att ni får props av hipsters för en undermålig version på forever-beatet. Imponerande.. Whoa representerar verkligen inte "det flesta" utan är fullt av folk som är bra mycket mer engagerade i svensk hiphop än gemene metropol-lyssnare. För övrigt kanske AYLA skulle steppa upp sin marknadsföring lite? Konstigt att folk tröttnar när det inte händer ett jävla skit i samband med släppen? Videon till "Allt vi gjort" är ju ett ganska talande exempel, hur aktuell kändes den när den väl släpptes? Vad hände kring Guldburen? Spelningar, blogg, merch? Dött. Någon som känner sig träffad?
"I wonder if they were like "Oh Fuck Robbie showed up and his nails are painted black and he just got his hair styled like the lead singer of Papa Roach...." "
word på skribbles.. Ametist step ya life game up honey
Kanske har det att göra med att dåliga artister som tex lorentz har ett bäst före-datum på 2 låtar? Sen tröttnar folk och märker hur värdelöst det är. Lyckas man lyssna på två hela låtar så ska man ha en eloge eller en (även tidigare nämnd i tråden, intressant) tvångströja.
Stor är bra, jag har börjat gilla Mohammed Ali mer, även om det inte riktigt är min grej. Jag ställer mig ytterst tveksam till att åtminstone dessa har för lite uppmärksamhet. Tycker det regnar lovord, och välförtjänta sådana, över gossarna.
Henok Ai-vaddetnuvar (orkar inte gå in på bloggen igen) har jag inte försökt mig på (han som gjort "When the drugs don't work you get high on life"-låten?). J-Son har jag inte hunnit med riktigt. Mofeta är inte min grej. Man kan inte lyssna på allt, man kan inte gilla allt, men av gänget som du nämnde så tror jag att alla har någon som lyssnar på dem. Det är ju bara en gissning. Hurra för lyssnare.
Angående Ametists blogginlägg: Ja, folk är trötta på Lorentz och M.Sakarias, förmodligen enbart för att dom är så fruktansvärt dåliga. Sen att folk skulle vara trötta på Ayla förstår jag verkligen inte var du fått ifrån, jag tycker dom får mer shine för varje dag som går. Men som sagt, sveriges radio är inte känt för att ha de skarpaste knivarna i lådan...
Mabande sa det jag tänkte skriva. Word up! Men jag kan väl ändå säga någonting om saken: Hiphopare eller många av oss har bättre koll än "allmänheten". Anton Kristiansson är väl ett annat exempel på en rappare som får shine utanför Göteborg nu men som har spelats på klubbar i Göteborg sedan han var 16 bast. Det är ju oftast på den här typen av forum som whoa som man hör om en ung eller ny artist har något speciellt och har möjlighet att kanske lyfta sin stil och "karriär" till en ny nivå. Sedan är dagens snabba in-ut-kultur inte någonting som bara representerar hiphopen. Vårens modekollektioner är tröttsamt omoderna redan på hösten och även om Ola från Idol ligger 1a på trackslistan nu kan han vara bortglömd i höst likväl. Speciellt den yngre publiken är väldigt illojal. Men det är ju knappast någon nyhet. Det krävs ganska mycket passion och personlig koppling till en artist för att förlåta skit. Min favoritrappare Redman har t.ex. inte släppt en riktigt bra album sedan Blackout (1999). Dvs 11 år sedan. Men jag håller honom ändå så pass högt och lyssnar på allt han släpper för att jag är ett dedicerat fan. Men den inställningen kan man ju inte ha till alla artister idag när allt är så tillgängligt och det släpps så sjukt mycket musik. Det handlar om prioriteringar. Man kan kanske förlåta en dålig vers här och där men 2010 har man generellt sett inte tid att lyssna in sig på halvkassa plattor.
Jag tycker både STOR och ALI droppar mycket fett. För min del dock så är beatet det viktigaste samt hur texten ligger till beatet. Eftersom få beat idag har 90-tals andan i sig är det mindre hiphop som håller samma kvalité. Fast där måste jag ändå säga att Salazar brothers gör mycket tungt.
Har säkert ingenting att göra med att när man väl hör något av kvalité så låter det ändå bara som kopior av det man lyssnade på för tio år sen. Nä, så illa är det inte, men nästan.
Well it ain't no use to sit and wonder why babe, given you don't know by now...
Angående Lorre & M.Sakarias tjafset: Dom kör sin egna stil, därför har dom kommit upp långt. Också lite tur gällande skivbolag m.m, men dom har sin egna stil, och det räcker långt som fan!
ametist jag skulle vilja veta vilka andra hiphop forum du hänger på, för vad jag vet så är dessa artister hetare än nånsin just nu, bortsett från lorentz & m. sakarias som jag inte förstår alls varför dom ens nämns i hiphopsammanhang. känns som att du är helt ute lost i ditt inlägg. eller är det jag som är det kanske?
Kan någon förklara vad som är upphovet till detta inlägget?
Producent
2010-04-17 20:52
Ametist F29 jo jag ser det så för att jag ser inget annat sammanhang, annars är ju ditt blogginlägg som taget från luften, för alla rappare får proppsen dom förtjänar. så är det, vare sig du missar det eller inte. och att detta inlägg kommer direkt efter sågningen från en låt du fixat, säger väl allt?
vem är Ametist? har aldrig hört henne på radio iallafall. är det någon webkanal eller stockholms kanal? ser på hennes hemsida att hon har skrivit uppsatser om hiphop och varit journalist.
sen tycker jag denna texten är lite rolig
. Programmet är den första och största i sitt slag med att ge utrymme åt den svenska scenen. Programmet ofta är först ut med nya talanger inom svensk hiphop och soul, många svenska artister inom genrena har gjort sina allra första radiointervjuer här för att sedan uppmärksammas av andra medier. Mats Nileskär är väl något mera rutinerad?
http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?FormatId=108&ProgramId=2680&Artikel=915089
Konstigt: Word, debatten mördad. Huldish: Börjar se dig reppa din keffa blogg i lite väl många trådar nu, sitter du och spammar din adress på modebloggar också? Och allvarligt talat, jag bjöd på en träff och vad fan får jag? ""hiphopentysiaster" (stavade säkert heelt åt helvete där)" No shit..
"I wonder if they were like "Oh Fuck Robbie showed up and his nails are painted black and he just got his hair styled like the lead singer of Papa Roach...." "
Moderator
2010-04-17 22:04
Grym tråd detta. Signar under på mycket av det som sagts kan jag säga.
time isn't wasted when you're getting wasted .
Programmet är den första och största i sitt slag med att ge utrymme åt den svenska scenen. Programmet ofta är först ut med nya talanger inom svensk hiphop och soul, många svenska artister inom genrena har gjort sina allra första radiointervjuer här för att sedan uppmärksammas av andra medier. Men snälla. Som
zansiball sa, Nileskär kan du ju inte radera ur historien. P3 Hip Hop
ska man inte glömma heller. Eye N' I har ju gjort lite saker också. sedan finns det ju mindre aktörer som Come Clean mm, nu så skrev du ju iof "Största" så kanske inte borde ta upp studentradio.
Off Topic Jag har slarvat bort min skiva eller om de va en kassett som handlade om Sacramento scenen. Kommer dock inte ihåg vem som gjorde den, men köpte den av han här på whoa. Vill jätte gärna lystna igenom den igen. Någon som vet vem det var eller som har ett ex?
----------------------------------------------------------------------------
Felet ligger inte hos lyssnaren, utan hos artisterna. Felet med svenska rappare är att dom TROR att dom nått legendstatus bara dom släppt ett hyllat mixtape eller en platta. Dom blir lata helt enkelt. I USA släpper dom hungriga "nykomlingarna" och osignade artisterna låter och mixtapes på daglig basis, vissa formligen ÖSER ut gratis mixtapes. Gucci Mane, t.ex som ÄR signad och har haft stora hits öser fortfarande ut gratis musik, samma sak med G-UNIT, Young Jeezy, mfl. mfl. Det händer ju förfan inget, artisterna själva VÄLJER ju huruvida dom vill vara relevanta eller inte. Det räcker inte med en "yo!-yo!" hit på radion och sedan tystnad i ett halvår. Då glöms du bort. Det räcker inte heller med att släppa två mixtapes om året och tro att du ska vara fortsätta vara poppis. Svenska hiphopartister är så jävla bortskämda. Köp en mic, släpp freestyles, ös ut din musik, blogga, håll oss som lyssnar på musiken uppdaterade, bjud på er självla MER än vad ni redan gör. Dom måste ju jobba lite också, inte bara ta emot. Respekt till dom som alltid gjort sin grej och aldrig legat på latsidan, ni vet vilka ni är och ni kommer alltid ha min support!
Det är så roligt hur makten alltid ska styra och ställa. Bara för att du sitter på din radio station och plockar fram artister dom DU gillar, ger det dig då rätten att dömma vad riktig hiphop är? Och ger det dig rätten är dömma folk som hänger på forum och förmedlar sina åsikter? Varför finns ett forum för om man inte får säga som man vill? En sak du måste förstå, Sveriges hiphop kommer ingenstans på grund av sånna som dig, sånna som ständigt lyfter upp kompisar och kompisars kompisar och går runt på kompis kretsar, det är där skon klämmer och alltid kommer klämma när sånna som du sitter på sina egna radiostationer och rullar kompis efter kompis. Klart som fan att du blir sur när folk klagar på låten, vem försvara inte sina kompisar? Hade jag vart i dina skor så hade jag förmodlige gjort samma sak, man glömmer aldrig katten som har hjälpt en hela vägen. Så snälla, om du nu är den hiphop älskar du säger dig vara tänk dig då för att det är inte bara en person som kan skapa en svensk hiphop scen och det är defentivt inte du som kommer göra det.
eftersom ingen svarade på vem tusan hon är så var jag tvungen att ta reda på det själv. hon är tydligen radiopratare i lokalradio i stockholm. snacka om att ta sig vatten över huvudet när man går ut och kritiserar alla som hänger på hip hop forum. jag har inte hört hennes jävla program och kommer inte göra det eftersom jag inte bor i stockholm. hur kan denna människa påstå att hennes show är så jävla stor när det bara är en lokalradio sändning. varje stad har väl en hip hop show numera? dessutom finns ju Mats Nileskär och p3 hip hop fanns som faktiskt var risktäckande och inte någon lokalstation. snacka om att ha hybris när hon själv har valt ut vilka artister som är "den nya generationen" och "värda att lyssna på". jag avgör själv vem jag vill lyssna på och vad jag tycker om artister, tack! är detta något konstigt radiopratar/stockholmare fenomen? att man skall bestämma vad andra skall tycka om att lyssna på? hon om någon borde ju faktiskt vara lyhörd för vad folk diggar och inte bara försöka pracka på någon sina egna åsikter.
zansiball : i goy ya back to 100% om det du skriver
det blev fel redan i rubriken. många bryr sig, ingen känner sig träffad.
Nu handlar ju tråden dock inte om Ametist eller hennes radioprogram utan om hennes blogginlägg...
Well it ain't no use to sit and wonder why babe, given you don't know by now...
Angående Lorre & M.Sakarias tjafset:Dom kör sin egna stil , därför har dom kommit upp långt. Också lite tur gällande skivbolag m.m, men dom har sin egna stil, och det räcker långt som fan! Stilen är ju inte ny direkt. Lorentz håller på och leker med sin röst som om han vore lil wayne hela tiden & det kan jag inte kalla nyskapande.
Peace I'm Out - Freddah
zansiball Jag bor inte i Sthlm men jag vet vad hon gör. Hon har ett program kl 15-17 varje fredag som heter En Käleksattack på Svenk Hiphop. Ganska trevligt program faktiskt, hon har gäster varje vekca som pratar om de senaste nyheterna inom hiphopvärlden. Hon har en folusgäst varje vecka (ar blan annat haft Zacke, Doktor Död m.fl mfl.) Och en hel del annat. För övrigt så tyckte jag det var et otroligt korkat blogginlägg
Producent
2010-04-18 18:33
En observation: "J-Son, Mohammed Ali, STOR, Mofeta & Jerre, Henok Achido, Lorentz & M.Sakarias" Om jag inte minns fel så är det väl bara Mofeta&Jerre som släppt en skiva nyligen, alla andra var förra året? En skiva lyssnar jag sönder på någon månad eller 2. En bra skiva lyssnar jag sönder på några flera månader, men sen vill jag har nåt nytt.
Level 8 Studio - www.level8studio.se Norra Botkyrka - Svensk rap's födelseplats!
Det här är inlägget är riktat till vissa hiphopskallar, de som är mest ivriga med att hänga på hiphopcommunities, de som fyller trådarna med kommentarer kring släpp och händelser inom den svenska hiphoparenan. Du som känner en närhet till svenska hiphopartister, känner att du varit med hela vägen när den ”nya generationen” vuxit fram och etablerat sig. Har aldrig lyssnat på ditt program så kan inte veta det här till 100% men antar att du gör själv samma sak. Du tar fram de artister DU gillar och DU tycker är intressanta. Så vad skiljer dig från dom du tillägnar ditt blogginlägg till? Jag skriver på forum vad jag tycker, du sitter o pratar i radio och säger vad du tycker. Mina åsikter kanske inte faller dig i smaken men efter att läst det här faller tydligen inte dina åsikter mig i smaken heller.
Men jag respekterar dig fortfarande för att du står för din åsikt.
Och ja, jag känner att jag varit med när den nya generationen vuxit fram och jag lyssnade på många artister innan den stora massan gjorde det. Känner inte du så själv? att du vart med när de nya artisterna kom? Om du lyssnat på flera av de "nya rapparna" innan de slog igenom stort så kommer du förstå följande:
Hur kan det annars vara möjligt att du redan verkar vara mätt på den s.k. nya generationens svenska hiphopartister som J-Son, Mohammed Ali, STOR, Mofeta & Jerre, Henok Achido, Lorentz & M.Sakarias Jag gillade J-son när han gick under namnet Jay-Json eller nått liknande, då tyckte jag han verkade jävligt lovande och intressant. Då körde han en hårdare stil, han var mer gangsta. Då hörde man hur hungrig han va på micen, han lät som en riktig underdog! och sen slog han igenom och har gjort en del feta sammarbeten, men nu är han hur kommersiell som helst och låter som vem som helst från staterna. Han är fortfarande jävligt bra men jag har tröttnat på hans stil för han förlorade sin originallitet.
Stor och Mohammed Ali e sjukt bra enligt mig, carlito också. Men de är för lata. Man kan inte släppa en platta o sen få en massa hype bara för man gjort ett album.
Mofeta & Jerre har jag aldrig lyssnat på.
Henok släppte ett album, fly fresh som första singel och pusher som andrasingel. sen kom high on life för nån månad sen och hur relevant kändes det? Han har inte släppt nått nytt på hur länge som helst så han får skylla sig själv att folk inte lyssnar på honom. Vill man ha hype, får man jobba för det. Men det är synd för han är en av de bästa vi har i landet. Han har även släppt ett par demos innan albumet men det blev itne så stor hype kring dem.
Lorentz och M är otekniska som rappare men softa att lyssna på. Därför gillar folk utanför hiphopkretsar dem. För folket bryr sig inte hur jävla teknisk du är. Låter det inte som de vill ha det, lyssnar de inte på det. De får den hype de förtjänar, så är det med det.
En du glömde var Lazee, han blev min favoritrappare när han släppte "it is what it is" men nu lider han av hybris och har stängt in sig i sin egen värld och vill ta över världen.
Nu kan jag itne skriva mer, sitter i skolan. Det här är bara mina åsikter så tyck vad du vill om det...
Det tråkiga med den här tråden är att Ametist blir attakerad med massa bullshit som inte hör hit, läs hennes inlägg, tänk efter och svara med vad du tycker om själva grejjen. Så synd att många "komentatörer" bara är här för att sprida idioti. (syftar på de inlägg som involverar saker som är rent elaka ord) Något är fel på attityden här, läskigt när man ser unga personer (som mig själv) och även yngre såga varandra jäms fotknölarna med "slag-under-bältet"-kommentarer. Kass attityd grundas och det familjära med hiphop ekar med sin frånvaro här whoa allt för ofta. Jag fattar vad du menar Ametist, du gör ett kanon-jobb! Du sätter guldkant på hiphop-sverige! Keep it up. Bah Kärlek!
http://www.huldish.se <----- Blogg om svensk Hiphop.
Hulda problemet är väl att hon säger till folk vem dom borde ge respekt och credd till. Hon säger med andra ord till oss vilka som är värda att lyssna på. Det är iallafall så jag tolkar hennes inlägg. Det är en jäkla översittarstil och skitkasst. Ingen jävla kärlek hit eller dit med det. Om hon nu är så jäkla bra på att prata i radio eller vad det nu är så kan hon väl hålla sig till det och göra det så bra som möjligt. Blir ju bara löjligt när hon går ut och "kritiserar" sina lyssnare för att lyssna på fel saker. Riktigt skevt resonemang.
Tycker att det är en korrekt bedömning utav ametist. jag älskar dig!
BoilR e Bäst i Heeeeela Vida Vääärlden!
Ametist suger, hon har inte gjort ett skit för svensk hiphop! Ingen lyssnar på hennes radioprogram så det kan hon inte använda som ursäkt heller. Hon har aldrig hjälpt eller hypat fram någon artist som inte skulle klarat sig själv. Mats Nileskär är den ENDA svenska radiopratare som någonsin hjälp eller verkligen pushat för nykomlingar. Så ligger det till, "hiphopskallar"!
Att säga att Ametist suger är ju rent struntprat. Hon kanske inte gjort lika mycket för hiphop som Mats Nileskär men hon gör åtminstone någonting, och det ska hon ha otroligt mycket credd för. Hon har dessutom gjort mer för svensk-hiphop än de flesta som yttrar sig i denna tråden så att säga att hon suger känns bara ovärdigt.
Vikktorius P22: Roligt att se en person som jobbar på redaktionen på ett hiphop forum och tycker det är fel att medlemmarna på forumet yttrar sig? Speciellt när man jobbar med att betyga sätta skivor? Hennes inlägg var väl ingen tävling? Det va hennes åsikt och folk svarade med sin åksikt? Det är väl skitsamma vem som har gjort mest för svensk hiphop? Jag menar om man rappar så anser jag att man gör mer för hiphop än en tjej som sitter och ger kompispropps på en lokal radio? Vi får inte säga att hon suger? Men hon får säga att vi inte har rätt till våran åsikt, och på det sättet förnedra oss?Jag vet inte kompis, du kanske är en sånn person som gör allt för att komma nära "kändisar" om det så kräver att du ska försvara dom framför ditt eget rykte? Men då är en sak klar, då borde du sluta med att betygsätta plattor. Men vad vet jag, i dagens samhälle gör vissa allt för pengar:)
Lorentz fucking sucks. Get over it, you egotistical maniac. Stop propping shit artists and you won't have to have a pisswank. The only reason Lorentz probably hasn't got a beating is that the only people who are pushing him are little kids - I'm not aware that he himself has said anything about his credibility or so forth. Seriously though, is that what you want from Swedish hiphop? Partychoons with little pudgy kids with fringes? I don't know, it's a long fucking way from what I've become used to expect from Swedish hiphop. How can you listen to "en till himmel" contra something like MBMA or even Petter and not just feel fucking sick?