I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

varför folk på whoa tycks hatar Kartellen

Svensk Hiphop - Allmänt

   

2010-01-10 16:15

varför folk på whoa tycks hatar Kartellen

Det e lugnt, jag förstår er, jag hatade dom oxå innan. Men anledningen till att de flesta här verkar hata Kartellen e för att de missar hela poängen med Kartellen. Det handlar inte om sjuka rimscheman eller massa flerstaviga rim. It's about makin a point! De har verkligen nått att säga som ingen annan säger. Alla snackar gangsta hit o gangsta dit mer eller mindre men inte många lever upp till det. Jag vet inte hur djupt involverade Kartellen medlämarna är i kriminalitet men de e jävligt övertygande när de snackar i alla fall. De har känsla för det de gör. O den känslan saknar 90% av alla rappare som hänger här på whoa. Ni hänger upp er på fel grejer. Glöm allt ni vet om teknik o flow när det kommer till rap o lyssna igen.

Och helt ärligt talat tror jag att de som hatar på Kartellen igentligen innerst inne är avundsjuka för att nåra, tekniskt sett, sämre rappare slår så stort som de faktiskt gör. Det är därför de missar hela grejen. Men sätt det åt sidan och se det så här i stället: Kartellen kan snacka, de vet vad de ska säga, de kan provocera, de är inte rädda för vad nån annan ska tycka. Vare sig man kan relatera eller inte kan man inte förneka att det de gör är nytt och hur coolt som helst för svensk hiphop. De skriver historia!

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.