Lulle_p: En comeback känns osannolikt. Det gjorde det också dagen efter jag fick beskedet att han sluta, trots att han ändå gjorde comeback (fast de kristna låten var ganska dåliga, inte samma sak som MBMA). Vill du veta vad som händer i hans liv ska du besöka hans blogg:
Länk
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
johannes_3:16 jag älskar dig! (no homo) hade ingen aning om att han bloggade
"för nu när hiphop blivit stort så vill jag göra det mindre igen"
nejnej, du är skönare
Johannes 3:16 : Jo jag vet och jag hittade bloggen idag. Men jag kommer nog aldrig sluta hoppas. Vore så jäkla fett!
Suburban Who?
Johannes 3:16 - Tycker inte det är nå fel på hans kristna låtar, är själv troende. Han är tung oavsett vilket budskap han förmedlar! Fast jag håller med om att när han kickade med MBMA så var det nått utöver det vanliga. Älskar låten "Stupid things". Så jävla tung och äkta!
Suburban Who?
Att hip hop inte handlar om att tävla med varandra, utan att hitta en gemensam nämnare som förenar de människor som hatar varandra. Jag tycker battles är så otroligt omoget och destruktivt.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Producent
2010-01-06 19:54
Det är dumt att tävla.
Jag är ingen perfekt man. Jag försöker bara göra det bästa jag kan och vara sann, inte göra nått halvdann. Det borde vara min slogan.
nåt som jag tycker som ingen verkar hålla med mg om: ALLT VAR BÄTTRE FÖRR!! Lootroop har verkligen gått ner sig. speciellt Promoe med Svennebanan. Inget slår ju deras gamla grejer som Modern Day City Symphony eller Governmen Music!! Timbuku blev skitdålig efter Alla Vill Till Himmelen.. Organism 12 och MBMA var bättre förr på den tiden Bakom Kulisserna spelades som mest! känns som Organismen bara gör emo-musik nu. och på tal om Looptroop, Timbuk och MBMA... Sedlighetsroteln var ju överfeta! varför slutade de göra sån musik? Chords och T.R var feta som fan i DSB! sen blev Chords gay och började göra smörig musik med Timbuktu istället.. illa som fan! Afasi var bättre som Motorisk Afasi och innan han började göra skräp med Maskinen. Snook var också bättre innan Maskinen. Frej vet jag fan inte ens varför han rappar. vad hände med artister som Phonetik, Mics Of Fury och Supersci?!?! deras EP's och 12:or var verkligen före sin tid! lätt nåt av det bästa som släppts inom svensk hiphop vad hände med Kashal Tee? vad hände med Gubb? artister som Ison & Fille, Fjärde Världen och Fattaru, som verkligen var stora och nyskapande under en period inom svensk hiphop, har också gått nersig. nu låter de bara som alla andra Petter är typ den enda som håller måttet fortfarande men han okså bli tråkig. han borde sluta köra på de beats han använder och gå över till sin "gamla stil" det enda svenka som är värt att lyssna på nu är Laxmacka-rapparna, Movits, Zacke och (tyvärr) Keffat Liv-gänget. sen finns det fan inget som duger som kom efter 2005.
if hiphop is dead call me ghost in the flesh
De flesta inom hip hopen verkar tycka att timbuktu har blivit sämre. Förut så lät timbuk som all annan hip hop. Jag tycker mer de känns som att han har utvecklats mot en egen individuell och nyskapande stil, till skillnad från de flesta inom hip hopen som bara kopierar varandra och inte vågar sticka ut.
Lulle_p: Eftersom du är troende är nog lättare för dig att tycka om hans kristna musik. Jag är ju ateist och det känns ju ganska värdelöst att jag skulle lyssna på något jag inte tror ett skit på. grafflix: Det är lätt att leva i det förgångna, men tro det eller ej, det finns väldigt många duktiga rappare i dag också. Jag började lyssna på hiphop i och med Petters debut, och visst var många bättre då, men det var många väldigt dåliga då också som fick mycket shine. Jag menar Blues, Mat åt Far, Melinda Wrede eller Feven hade ju ingen lyssnat på idag. Scenen har blivit jämnare enligt mig.
Producent
2010-01-06 22:38
Johannes Blues är ganska bra, och folk lyssnar och skulle nog lyssna på han idag.
Jag är ingen perfekt man. Jag försöker bara göra det bästa jag kan och vara sann, inte göra nått halvdann. Det borde vara min slogan.
Dopeness: Nja, dem jag känner som lyssnade på Blues gör inte det nu kan jag säga. Blues hade inte lyckats idag, det är jag övertygad om.
Johannes 3:16 - i got your point!
Suburban Who?
Grafflix P23 "Snook var också bättre innan Maskinen. Frej vet jag fan inte ens varför han rappar." Den enda i Snook som var med i Maskinen var Kihlen och han var med på två låtar.. hur han lyckades bli sämre på de två fattar jag inte riktigt?
Do you fools listen to music or do you just skim through it?
* Pstq är bland de sämsta i sverige. * All svensk hiphop de senaste 5 åren utom ken är skit! * Promoe är skitdålig!
How can hip-hop be dead when wu-tang is forever?
Jag tycker att Shazaam slänger bort hälften av sin talang. Hans debutplatta visar ju att han verkligen kan, om han koncentrerar sig och gör något. Sen tar han in folk på låtarna som är okej, men absolut inte på samma nivå som han själv. Han har ju spottat ut en del av hiphopsveriges bästa saker under åren, men håller rätt ojämn kvalité och bara glider lite halvseriöst med sin talang.
Supersci tar Looptroop oavsett dag i veckan.
Fuck karma, I don't need karma!
Att Ken Ring inte skulle plats i någon av dessa 10 tio listor i Sverige. - Bäst flow - Bäst skiva - Bäst text inehåll - Bäst Låt Men kanske i mest nödrim. Ok lite hård men han är i mina öron sjukt överskattad. Har några låtar som är riktigt bra men med tanke på hur mycket han har lastat ut så är dom lätta att glömma Att strages Mikrofonkåt väljer "sida" i en bok som kunde vart objektiv. Att jag borde inte lagt min tid på att hata för det är det som har dödat den här sidan i mina ögon. Liksom alla "kultur snobbar" som tycker att hiphop ska vara så här och inte så där osv...
Hon checkar in mig från andra sidan baren. Du checkar in dig och uppdaterar status raden.
Roffe Ruff, och dom han frekvent samarbetar med, (t.ex. Hofmästarn och Bubba) är dom enda som är intressanta inom svensk hiphop just nu.
Would I shit you? You're my favourite turd.
isen P20 för att han går med på att göra sånt skräp. aktone sant
Bobban, nu vet ju inte jag va en tio 10 lista är riktigt men du kan tanka dom här låtarna och sätta ihop till ett album att lyssna på... Jag tycker Ken är rätt underskattad på whoa Släng era skallar Sommarminnen Du och jag Dödens gränsland Kifa Pass på den nye I denna värld Maria Allt går runt Rättvisan Måste säga hej Kom igjen Kan du fatta det SThlm city Feel the pain 2000 talet Hiphop Nu måste vi dra
word på hiccory!
Suburban Who?
hiccory P24 Japp ken är fett underskattad på whoa. Men spelar det ju ingen roll om varken beatsen, innehållet eller känslan är bra. Bara det är larviga låtar med supercoola rim är det bra! Gissar på att de flesta här är äkta svenssons mellan 13-16år..
sveningmar: Promoe har väl ändå ganska simpla rim, både när han kör på engelska och svenska, så varför detta hat mot honom?
Johannes_3:16 Svennebanan.
sveningmar: Okej, den låten är värdelös.
"Vi stänger dom" är en av de bästa svenskspråkiga hiphoplåtarna.
Fuck karma, I don't need karma!
Jag tycker det är bra att scenen utvecklas åt så många olika håll och att man faktiskt KAN välja bort att inte lyssna på det man inte gillar. Nu menar jag inte att jag gillar all modern hiphop. Klarar exempelvis inte av lorentz, men tycker att han kan göra albatrauzz låtar om han vill, så länge jag slipper lyssna på dem.
* Looptroop har bara blivit bättre med åren och Good Things är deras bästa skiva * Svennebanan är en bra låt * Organismen har gjort ett par bra grejer, men är överlag ganska tråkig att lyssna på * Paragon är en av Sveriges bästa * Vi Mot Världen med Lorentz & M. Sakarias är en riktigt bra platta till stora delar * Snook gjorde två av tidernas bästa svenska album med "Vi vet inte vart vi ska men vi ska komma dit" och Är * Mitt Sjätte Sinne är inte Petters bästa album * Rusiak har alltid varit bättre på svenska än på engelska * Just D är underskattade * Radiorevolution med Eye-N-I är en underskattad platta * Goldmines "Cartwheels & Handsprings" borde räknas som en klassiker * PST/Q blir efter ett tag ganska tröttsam att lyssna på * Embee borde prodda mer åt andra rappare (Klippta vingar med Ison & Fille är en favorit)
Fan mannen, du är fett med ful// Ey, kolla din tand den är fett med gul
Håller med ovanstående på många punkter. *Modern Day City Symphony är en skittråkig platta *Chords senaste är också skittråkig *Movits! släppte en av dom bättre plattorna 2008. *Kartellen är riktiga fjantar *Ken Ring är överskattad *Timbuktu har bara gått ner sig sedan Alla Vill Till Hilmmmlen, men gör fortfarande inte dåliga plattor. *Snookgrabbarna är två av sveriges bästa emcees. *Max Peezays senaste var en stor besvikelse
...och det är det som är så fint med whoa!
Juste ja! *Jordnära är en av dom fetaste släppen under 00-talet!
...och det är det som är så fint med whoa!
Vad är det som gör Modern Day City Symphony till en sån skittråkig skiva?
http://soundcloud.com/jasthesupacat
för lite sång?
http://soundcloud.com/jasthesupacat
JastheCat, tycker inte heller om den, dock så är The Struggle Continues den bästa skivan som skitits ut här i Sverige. *Sober är en jävligt underskattad rappare, visst är han respekterad här på Whoa men när han har en stil som är en blandning mellan Organism12 och Afasi så borde han vara respekterad i hela landet. Men det går inte om han stannar i Ismen, eller ännu värre Gorillismen som gör vidrig musik.
Skivsamlare
2010-01-16 12:28
Svensk hiphop har dött ut... Nu heter det svensk hip-pop!
Pikku @ Ta-fatt & LUCY N' LUKE
Håller med på Eye´n I grejen. PH3 var grymmare innan de började med sin Sci-Fi flygandebil-rap.
Skivsamlare
2010-01-20 18:21
* Näääks platta är den enformigaste på 2000-talet. * Snook är bättre på att rappa än de flesta i sverige. * Masse &Co har slösat feta beats på de sämsta rapparna ever (Dogge, Kartellen mm) * Frej är mer intressant än Afasi. * Organismen är urusel dessa dagar. * Smo Jo (?) är helt monoton och ointressant. * Norrland har mer att komma med än "Södern". * Maskinen besitter på Sveriges två bästa svensktalande rappare. * Parhams "fotspår mixtape" är bland det bästa 2009. Läskigt.. Är du min dubbelgångare eller så?
Odd Goons @ Soundcloud SP1200 / S950. 12bit grittynessss
*Modern Day City Symphony är en skittråkig platta Haha.........
http://arealdope.blogspot.com http://youtube.com/PG023
Skivsamlare
2010-01-20 18:40
just. Jag verkar vara den enda som inte tycker det är snyggt att rappa snabbt (tänk shazaam, taytay eller valfri audioforumsrappare).
Odd Goons @ Soundcloud SP1200 / S950. 12bit grittynessss
Lorentz och M. sakarias är underskattadeSpoiler inte... Roffe ruff är underskattad!
MurmelMan - "Orgasm kan tjejer få på sin fritid inte när jag knullar!"
* Kihlen & Adams-ray är grymma mcs * Promoes senaste platta är dålig * Seron var inte bäst i Mbma * Professor P är bland dem bästa mcs i sverige
INOK vem vet haha! nae men det är grymt att flera tycker likadant! tycker att jag ser ökad uppskattning av snook här på whoa nu i "efterhand". det går inte att undkomma deras talang. förstår inte varför det finns ett sånt motstånd gentemot deras musik. deras låtar är ärliga, djupa (undantag mister cool mm) och snyggt producerade. grymma mcs också som personen ovan nämnde. någon med motargument?
http://www.johnlemon.se - varje dag
Pikku P18 Svensk hiphop har dött ut... Nu heter det svensk hip-pop! så sant!!!!
promoes senaste släpp är RIKTIGT jävla dåligt ( vet inte ens vad den heter, hört 2 låtar. vägrat att höra någon till ) promoe är straight up wack på svenska kartellen är feta
Tical, bra att du dömer hela skivan efter hört två låtar, jävla sopa.
PPDSMP är den bästa svenska skivan - någonsin.
Not all alien reptilians are of a negative spiritual orientation.
Pst/q är sjukt värdelös. Samma flow hela tiden och samma rimschema. I alla fall i dom låtar jag har hört. Och att Fronda är riktigt bra
*Mohammed Ali är för tillfälligt bäst på den svenska hiphop scenen *Ken - Djupa Sår och XO & Ekkizo - Deregna är typ dom enda svenska hiphop låtar som verkligen berör *Organism 12 är duktig lyriker men snuskigt stel och tråkig *Kartellen är pinsamma men underhållande *Carlito's debutalbum verkar lovande
pistol
*Organism 12 är duktig lyriker men snuskigt stel och tråkig Stort WORD