I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Whoa Recenserar: J-son-Never Half Stepping.

Svensk Hiphop - Allmänt

2009-11-26 19:26

Whoa Recenserar: J-son-Never Half Stepping.

J-son släppte sitt album Never Half Stepping idag, och Whoa har självfallet recenserat den.

Jag befinner mig i min firmabil på väg från Hisingen i Göteborg, radion är inställd på P3 och ut genom högtalarna ljuder något som jag inte känner igen. Att definiera vem det är som rappar på radion är omöjligt och det börjar göra mig rent utav förbannad. Vanligtvis så vet jag nämligen allt om allt vad gäller musik, inte minst om den hiphop som brukar spelas på P3. Stressen på grund av mitt arbete har gjort mig smått irriterad, men när jag kör in Tingstadstunnel och radiomottagningen plötsligt upphör, då kan man lägga till frustration på listan över mina nuvarande sinnelag. Med gasen i botten far jag igenom tunneln för att sedan skjuta mig ut i andra änden, just i tid för att höra vad det var som spelades på radiostationen.

Efter en lång och slitsam arbetsdag kommer jag tillslut i kontakt med en dator. Mitt sökande efter artisten på radion kunde börja. Jag hade med egna öron hört hur radioprataren sagt "Detta var Jason med låten Pretty Boy..."

Läs hela recensionen här.

2009-11-26 22:39
Jag flippar, hittar inte skivan någonstans. Enbart i fysiskt format.
Oerhört störande! Den finns inte ens på Spotify som utlovat.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-11-26 23:30
Fysiska format är de bästa formaten.

2009-11-27 00:50
Vi på Same Blood Ent ber hemsk mycket om ursäkt för att albumet inte har kommit upp på dem digitala kanalerna.

Sony Music som vi har distributions deal med har gjort bort sig. Dem gjorde ett fel vid leveransen av skivan till deras partners i England som sköter deras digitala bit, men dem har lovat oss att åtgärda det så fort som möjlig, detta är deras första prio.

Vi ber ännu en gång om ursäkt för att detta har skett men med lite tålamod så lovar vi att det ska vara fixat inom kort.

Vi återkommer så fort vi har fått reda på något nytt.

MvH

Same Blood Ent
Same Blood Ent
Never Half Stepping Out Now!!
Itunes / Spotify / CDON

2009-11-27 01:00
Gäller detta enbart Spotify? För den finns inte som mp3-album någonstans.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-11-27 01:14
Vi på Same Blood Ent ber hemsk mycket om ursäkt för att albumet inte har kommit upp på dem digitala kanalerna.

Det bör ju rimligtvis innebära Mp3 också.

2009-11-27 08:42
Den kommer den kommer
Redaktionschef

2009-11-27 19:00
Tråden rensad av administratör.

Självklart är det inte okej att dela med sig av skivan på olaglig väg eller fråga vart man kan hitta den på detta sätt. Visa lite respekt nu för artisten och stöd honom om ni gillar det han skapat.

Oracle aka HipHop-Oraklet | Whoa-Crew 2000-2013|
I januari 2014 lägger vi ned Whoa. Tack för de här åren!

2009-11-30 02:43
Mkt bra recension :)

2009-11-30 06:38
Yes! Blir bara mer sugen efter recensionen, finns absolut i julklappslistan!

J-Son i Nyhetsmorgon också, väntar på hans uppträdande med "Pretty Boy".
Måste älska honom, under intervjun när väderkillen kommer och J-Son drar till med ett "Tjena!" - Haha det var bara för kul.

2009-11-30 15:10
Nu kan vi på Same Blood Entertainment meddela att J-Son's Never Half Strepping finns på Spotify samt för nerladdning på CDON.com. Vi jobbar forfarande för fullt med Sony Music för att få upp albumet så snart som möjligt på iTunes, och vi kommer meddela så fort den är uppe där. Vi jobbar även på att ta reda på anledningen till varför den inte kommit upp på iTunes än, och vi beklagar förseningen.

Same Blood Entertainment
Same Blood Ent
Itunes / Spotify / CDON

2009-11-30 21:53
Då jag gillar J-Son så känns det tråkigt att säga det men för en som gillar hiphop är det här albumet värdelöst enligt min mening. Alla dessa elektroniska beats, auto-tune och det dåliga låtskrivandet fick mig att plocka bort J-Son från min "Topplista med Svenska rappare". Han har ju bevisat att han kan och med hans historia så skulle han koka ihop något riktigt fett, men icke.

Det går säkert hem hos många, tydligen hos er, men tyvärr inte hos mig. Hade höga förväntningar på albumet så det kanske också bidrar till att jag blev så jävla besviken.

2009-12-01 14:37
Äntligen finns J-Son's Never Half Stepping ute på samtliga digitala kanaler som utlovat, iTunes, Spotify, CDON. Vi på Same Blood Entertainment ber än en gång om ursäkt för förseningen.

Same Blood Entertainment
Same Blood Ent
Itunes / Spotify / CDON

2009-12-04 16:21
Lätt det bästa som har släpps i Sverige i år.

2009-12-08 19:00
Kan inte mer än hålla med Music-of-Steel.. han har visat många gånger att han kan så jävla mkt bättre än det här.. kommer ihåg när jag hörde och såg "bonjour" videon första gången, höll på att ramla av stolen. aldrig hört lr sett snubben innan och trodde aldrig att det skulle kunna varit svenskt. missförstå mig rätt nu.. detta album håller hög kvalié men det fallar mig inte på läppen.