Whoa recenserar: Näääk - Näääk vem?
Jag, precis som de allra flesta, hörde Näääk för första gången på Wiley-covern Mina gangsters. Låten som för mig var ett mysterium. Jag var nämligen inte så överdrivet förtjust i den första gången jag hörde den men av oförklarliga anledningar så skulle jag likt förbannat spela den om och om igen. Det var nämligen så att någonting i ovan nämnda prestation lämnade mig undrande, vem är denna snubben? Senare kommer jag att få reda på att ett album är på väg, jag kommer även få höra Näääk i diverse olika samarbeten. Men det är först för någon månad sedan som jag började få ett riktigt grepp om honom, allt tack vare skivans första singel Så jag lever mitt liv. Denna låten visar sig, även i efterhand, att vara väldigt representativ för hur skivan låter i sin helhet. Det är nämligen så att Näääk Vem? handlar, precis som sin första singel, mycket om hur Näääk lever sitt liv. Det är enkla men väl utformade vardagssituationer som vi bjuds på och var och varannan gång så kommer man antigen att känna igen sig, eller dra på smilbanden. Detta sker allt som oftast över väldigt lugna men gungiga beats som osar av g-funk-inspiration. Musiken tar inte fokus från texterna och vice versa och det är precis så som jag vill ha det.(...) Läs
resten av recensionen här !
(Inlägget ändrat av Mabande som fixade länken 2009-10-26 09:49:30)
/ Whoa Redaktion
"Not so funny now, funny man..." - Å, jo, totally worth it! ;) Mabande In The Park - once in a lifetime, baby Thugz 4 hugZ - kärlek istället för gangsterpropaganda
hmm gillade verkligen den wileycovern. Synd att han inte kör på mer grimebeats
http://soundcloud.com/80scrackpolo
Jupp, hade han gjort det så hade det blivit en femma från mig, rakt av :) 10-4, over...
"Not so funny now, funny man..." - Å, jo, totally worth it! ;) Mabande In The Park - once in a lifetime, baby Thugz 4 hugZ - kärlek istället för gangsterpropaganda
ja den här skivan är så sjukt jävla tung! köpte den på ITUNES för alla skallar som undrar var man får tag i den! Årets skiva enligt mig, och jag tvivlar på att jag kommer gilla Maskinens släpp mer och Promoes solo sover jag på...
Den finns att chaka på CDON också ni som vill ha i fysisk form, 139 spänn. Beställde den precis! HOJTA!
Konrad Krut - twitter.com/konradkrut - soundcloud.com/konradkrut - mixtape in progress "Start your own shit and you'll have bitches in the doggystyle position attached to each other like train cabines from the LA to the Bay"
Galet tung!
Ni kan höra min prod på 6 av låtarna så jag är partisk.... :)
Men lyssna på den på Spotify om ni undrar hur den låter:
Länk till Näääk på Spotify
MCaliste/BlastOff/SB/Fjärde Världen www.myspace.com/blastoffcaliste
denna platta som 12" skulle smaka
Batman (during a bat-climb): "Careful, Robin. Both hands on the Bat-rope." <br> Robin: "Sorry, Batman."
SekkenThautz P30 synd du var så snabb med spotify länken för nu kommer väl ingen köpa skivan :/
Ah verkar riktigt nice... Ska nog införskaffas, känns rätt "nytt" sound i sverige... Finns den i fysiska ex på platekompaniet (norge)?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
näääk...näää.....wack;)
Eaten bread is soon forgotten.
Får förhoppningsvis hem mitt exemplar av plattan imorn, har sett fram emot de här sen första gången jag hörde näääk! Jag tror och hoppas på årets bästa svenska hiphop släpp!
Högt liv
han pratar mycket om sig själv =)
42 muskler för att göra en sur min medan det bara krävs 4 stycken för att sträcka ut armen och nita idioten...
Manel P23 ja det var ju ovanligt att någon gör över beats?
"okey jag röker weed, visst jag dricker öl det är allt jag rappar om men det är allt jag fucking gör" Fick hem plattan idag, har nog lyssnar igenom den 5 ggr nu, riktigt bra!
Köp ni som inte gjort!!
Högt liv
han är riktigt duktig. skulle vilja köpa den här. lyssnar på spotify. han har isn egen stil, det är inte vanligt idag =)
Vithaj är så brutalt. Han rappar på så funkiga beats att man måste skaka götten när man hör hans låtar. Speciellt Vithaj och Så jag lever mitt liv. Hade gärnat sett "Mina gangsters" på denna. Även fast den är med Brush från en annan mush-mixtapet. Typ som ett bonusspår. FRED!
Konrad Krut - twitter.com/konradkrut - soundcloud.com/konradkrut - mixtape in progress "Start your own shit and you'll have bitches in the doggystyle position attached to each other like train cabines from the LA to the Bay"
Mabande, funkar länken? För jag kommer inte in på sidan.
jag blir nästan ledsen när André säger att mackan låter amatörmässig. jag är en av (kanske dom få) som bara älskar mackans avslappnade, softa, tillbakalutade, lite nonchalanta flow och inställning. han skiter i att det kanske inte är helt perfekt, men det är det som gör det just perfekt. näääk är fetare än dom flesta, mackan är fetare än näääk. mackan är fetast i sverige! helt klart!
http://soundcloud.com/freshjonte http://soundcloud.com/pomperiposse http://pomperiposse.blogspot.com/
Håller helt klart med ovanstående!
bästa!
http://www.myspace.com/heshowsmusic HIPHOP FÖR ALLA SMAKER!
helt underbart skönt laidback platta!
JKIBMM
easyskanking - Bra att du sa till, fixade länken nu :) 10-4, over...
Sweet platta, får man faktiskt lov att säga. Det enda som gjorde mig lite besviken var att man hade hört hälften (!) av alla låtar innan. Maskrosbarn, Vithaj, Sthlm City och Hela helgen är nog favoriterna.
han ää tööng!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
någon som kan ripppa skivan, den är så jävla bra
K9 P20 Jag tankar lika mycket som en annan men va fan, detta är en av dom artister man INTE ska tanka ifrån. Jag lyssnar på youtube tills vidare o ska köpa när jag har råd. Jay Z tankar jag utan några betänkligheter men Näääk o artister i liknade sits som jag diggar köper jag, ett av de mycket få rättesnören jag har =)
Främja fantasin
Fick hem den idag :D fet som fan
word Kiwano , håller definitivt med dig att man ska stötta artisten. Men det är inte så lätt när man precis blivit av med jobbet och måste hålla i plånboken extra hårt. Det är dåliga tider, men visst jag håller med dig som fan att plattan är ett givet köp. Vill bara ha lite näääk i poden och njuta bara. Och till alla er som har det ekonimiskt bra och inte är drabbade av låg-konjukturen på samma sätt som mig, så är det raka vägen till närmaste skivbutik och köp hem den bästa svenska hip hop plattan någonsin! True Words, K9
Kiwano P25 K9 P20 H Y C K L E R I
shyffert , hela du och ditt liv är hyckleri. ge dig aldrig på folk utan anledning din lilla skitunge.
K9 P20 haha har jag fel eller? trampade jag på en öm tå? Hur kan det inte vara hyckleri om man förespråkar att man ska köpa skivor men själv skiter i att göra det?? hahahaha
shyffert , guess what?! Jag bestämde mig att köpa skivan idag, trots att jag har det knas med ekonomin. Men denna skiva är lätt värd att köpa.
Näääk!
K9 P20 Mycket föredömligt gjort av dig! Sitter själv i liknande ekonomisk sits så jag vet hur det är när örena inte riktigt vill räcka till =)shyffert Bäste herr whoatroll: Oneliners är sedan 90talets citcoms överanvände dom förbjudna enligt lag. Vidare så är det givetvis inte hyckleri av två anledningar. Den första är att världen givetvis inte är svart o vit. Ingen kan köpa all musik man älskar o det är heller inte rimligt att man som nån sorts musiktaliban enbart skulle lyssna på musik man payat för. Har man det tomt i spargrisen får man välja köp med omsorg o hällre Näääk än Jay Z då Jay enligt egen utsago har pengar nog för tre livstider. Det andra skälet är att JAG inte har hycklat mot MIG, o det är i slutet av dagen det enda som räknas i min bok. Se så Mr troll, leta upp ett annat forum att trolleritrolla i, jag föreslår flashback =)
Främja fantasin
Tycker det här är det bästa på så jävla länge!! Sjukt bra näääk!
"IT'S AN OLD GAME, MY LOVE..."
Blir det någon turne?
"IT'S AN OLD GAME, MY LOVE..."
Producent
2009-11-16 19:14
en riktigt grym platta
Stressin' how hardcore & real she is, but she was really the realest before she got into showbiz
nääk är med i stockholm boogie;D
de e mycke nu....... ta de me en nypa tjack
hathho: "inskaffade" precis filmen för att checka det nu!
CIRKEN ÄR SLUTEN VOL.1 SLÄPPT!
Han kommer till gbg den 13:e feb. Mer info kommer.
Vad är det du vägrar att berätta / Grabben jag ska nog få dig att berätta med hjälp av en stor jävla beretta - Organism 12