I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Whoa recenserar: Näääk - Näääk vem?

Svensk Hiphop - Allmänt

   

2009-10-21 00:49

Whoa recenserar: Näääk - Näääk vem?

Jag, precis som de allra flesta, hörde Näääk för första gången på Wiley-covern Mina gangsters. Låten som för mig var ett mysterium. Jag var nämligen inte så överdrivet förtjust i den första gången jag hörde den men av oförklarliga anledningar så skulle jag likt förbannat spela den om och om igen. Det var nämligen så att någonting i ovan nämnda prestation lämnade mig undrande, vem är denna snubben?

Senare kommer jag att få reda på att ett album är på väg, jag kommer även få höra Näääk i diverse olika samarbeten. Men det är först för någon månad sedan som jag började få ett riktigt grepp om honom, allt tack vare skivans första singel Så jag lever mitt liv. Denna låten visar sig, även i efterhand, att vara väldigt representativ för hur skivan låter i sin helhet. Det är nämligen så att Näääk Vem? handlar, precis som sin första singel, mycket om hur Näääk lever sitt liv. Det är enkla men väl utformade vardagssituationer som vi bjuds på och var och varannan gång så kommer man antigen att känna igen sig, eller dra på smilbanden. Detta sker allt som oftast över väldigt lugna men gungiga beats som osar av g-funk-inspiration. Musiken tar inte fokus från texterna och vice versa och det är precis så som jag vill ha det.(...)


Läs resten av recensionen här!

(Inlägget ändrat av Mabande som fixade länken 2009-10-26 09:49:30)

/ Whoa Redaktion

"Not so funny now, funny man..." - Å, jo, totally worth it! ;)
Mabande In The Park - once in a lifetime, baby
Thugz 4 hugZ - kärlek istället för gangsterpropaganda