I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

gubb & illizit muzik 2009/2010

Svensk Hiphop - Allmänt

Rappare

2009-10-12 00:30

gubb & illizit muzik 2009/2010

ILLIZIT MUZIK har under 2000-talet onekligen varit västkustens och Götets flaggskepp vad det gäller svensk rap. Erkända akter har kommit och gått.
Med namn som bl.a Gubb, ObnoXiuz, RicoWon, Calle P släppte etiketten album, mixtapes och musikvideos i en strida ström som samtliga uppmärksammades av såväl musikindustrin, media som av många hip hop fans runt om...

I slutet av 2008 blev labeln desvärre tvingad att läggas på is på obest tid.
Som hos många mindre oberoende och privata företag som befinner sig i en bransch i gungning är orsakerna självfallet till stor del ekonomiska och efter år av slit och satsningar tog skiten till slut ut sin rätt...
Men ILLIZIT MUZIK kan defenitivt stolt hålla huvudet högt för de bedrifter etiketten stått för under åren. Vi satte vår stad på kartan och de kan ingen ta ifrån oss!

Med detta sagt så är dock planen att komma tillbaka och kampa vidare fakta!
Frukten av vad som spelats in under det senaste året kommer att visa sig i form av 2 solosläpp från mig själv GUBB och OBNOXIUZ.
Dessa kommer släppas som gratis släpp från ännu obestämd site el forum

GUBB - "PSALM :23:" (planerad release vinter)

OBX - "obest titel"

Mer om dessa släpp då de nya produktionerna börjar bli klara och release närmas.

I AUDIO FORUMET finner ni nu länkar till nya fasst omixade GUBB snippets och hur ni nu kan gratis ladda hem förra mixtapet , GUBB - "OKUTTAT"

The saga continues...

L&R / GUBB (ceo illizit muzik)

GUBB - PSALM :23: Nya albumet UTE NU ! via whoa.nu el best den limiterade tryckta uppl direkt fr [email protected]
Manager

2009-10-12 12:24
Blir OBX platta på svenska eller engelska?
Redline!

2009-10-12 15:44
längtar.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-10-12 19:38
grymt! mer från götet!

Rappare

2009-10-13 21:07
D. Octagon

Obnoxiuz släppet blir helt på svenska ,med andra ord hans solodebut med enbart sv.rap. Plattan kommer vara mkt sparsam med gäster tillskillnad fr "channel X" mm...
Nu vill ObX visa att han kan bära en hel platta som solorappare på egen hand...

Jag har personligen tjötat på han länge om ett helsvenskt släpp för jag vet att många, inkl mig själv, alltid tyckt han gjort feta ofta roliga sv låtar - men nu även mkt mer personliga sådana oxå... D kommer bli apfett gytt folk!

Han kommer oxå gästa mitt släpp, Gubb-Psalm :23: på nåra spår...

zimma lugnt...
GUBB - PSALM :23: Nya albumet UTE NU ! via whoa.nu el best den limiterade tryckta uppl direkt fr [email protected]

2009-10-14 10:27
kul med en ny skiva från OBX, speciellt på svenska.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-10-14 10:47
Fan vad gött att Illizit är på framfart igen, det behöver ju göteborg:)
// Fingal

2009-10-14 11:18
fet upp!!..
det behövs hip hop fr götet nu.känns som att den dött ut och att alla lagt ner typ..
fett!!!
i remember when originality was the key!!

2009-10-14 17:22
Fett man !

obx ser man framemot lika mkt som psalmen
Fucks your life up crew
Tjabo!

2009-10-14 18:06
så jävla fett att obx kickar på svenska!

2009-10-18 12:44
tja

som Gubb skrivit här ovan, så kommer min (obx) platta av vara helt på svenska. titel och vilka få som kommer gästa avslöjas lite senare.. just nu e det bara jobba på som gäller. får se vart det leder.. kul att det finns förväntningar iaf!:)

pz/

oBx
Rotten Gothen 2013

2009-10-21 19:59
Rottengothen härligt ska bli kul att höra mer på svenska,har velat höra mer sen jag hörde den där låten där du snackar om ditt peterpankomplex
http://mutualism.blogg.se/
https://vitsvart.wordpress.com/
Producent

2009-10-27 20:28

2009-10-27 23:54
Illizit back in binniz, skitfett Gubb och obx!
MAGNUM OPUS MIXTAPE VOL. 2 in the making! Gästas av Öris, Calle P, Marke, George Kaplan m.fl.