Hur hamna Frej i Hiphopsvängen?
Jag har sökt och letat men har aldrig hittat något som tar upp hur Frej hamnade i hela hiphopsvängen. Har han någon bakrund inom hiphopen överhuvudtaget innan han började kicka med Maskinen? För mig var han den flummiga popparen i Slagsmålsklubben och trodde verkligen inte han var någon hiphopskalle. När vi ändå har startat en tråd, Hur går det med Maskinens och Far & Sons debutalbum?
Can't break necks in boxes
Han rappade redan på ett av Slagsmålsklubbens första släpp - Slagsmålsklubben & Frej - Hyreshusklossar 7" från 2002. (Han var inte medlem i gruppen då denna släpptes) Sen har han även rappat en del under namnet "Offerprästers Orkester" Allt detta innan Maskinen/Far & Son
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Redaktionschef
2009-08-10 21:30
Finns en låt med Offerprästers Orkester i mp3-arkivet på Whoa om du letar :)
Oracle aka HipHop-Oraklet | Whoa-Crew 2000-2013| I januari 2014 lägger vi ned Whoa. Tack för de här åren!
http://blog.whoa.nu/veckans-mp3-2006/ Du får leta lite efter den men den ligger där. Tråden finns inte längre :(
MurmelMan - "Orgasm kan tjejer få på sin fritid inte när jag knullar!"
Han har ett gäng år på hiphopnacken, men nu minns jag fan inte med vem/vilka.. har för mig att han producerade en del prylar. spana runt på dem gamla streetzoneplattorna, tror det kan finnas något där
mama said knock you out
Det var det han tänkte satsa på men sen efter Hyrehusklossar med Slagmålsklubben så blev det på den vägen istället.
Producent
2009-08-12 02:29
Stressin' how hardcore & real she is, but she was really the realest before she got into showbiz
orka inte läsa allt men jag vet han har rappat något tidigare med Las Palmas, hittar dock inte låten så någon som hittar så hojta!
http://www.myspace.com/porrstudion http://www.myspace.com/mrdekoy http://www.youtube.com/porrstudion
Kan väldigt lite om slagsmålsklubben så vidarebefodrar bara vad mina öron hört. Timbuktu i p3 hiphop snackade tidigare i år om att de spelat Slagsmålsklubbens demo för många år sen när de tydligen skulle kört musik att klassa som hiphop. Har själv inte hört detta och kan heller inte ge infon något direkt stöd, men så är sades det i radio iaf.
Jävla skam o kalla det han gör för hiphop egentligen.
mok vurban
Jag gillar't, någon som vet var man kan få tag på mer av Offerpräster, jag har googlat arslet av mej.
Den här veckan började bra sa han som blev hängd på måndagen.
Offerpräster musiken brukade vara skitsvår att få tag på. Jag leta arslet av mig i flera veckor och lyckades få tag på både det självtitlade albumet och hans demo och även några lösa låtar. Nu har jag skickat runt dem lite och nu är det enkelt som fan att få tag på. Kolla piratbukten.
HIPHOP? Snälla nån, om Frej ens väljer att kalla sig för Hiphopartist så är de ju fan pinsamt :)
han rappar ju på beats och rimmar samtidigt, är inte det hip hop? Eller juste jag glömde det MÅSTE vara bakåtsträvande 90 sound!
frej är tung som fan.
"Jag var också rap när jag var fjorton år man."
Producent
2009-08-17 01:41
Eller juste jag glömde det MÅSTE vara bakåtsträvande 90 sound! Det finns en anledning till varför det kallas "Golden Age".
Stressin' how hardcore & real she is, but she was really the realest before she got into showbiz
JA HAN RAPPAR. Men det är fortfarande inte Hiphop. Hiphop är nånting helt annat När är du född? Låt mig gissa, 90-tal? Visst? Haha..
Medina -hiphop patriot remix, frej pissar på alla inblandade.
"Jag var också rap när jag var fjorton år man."
_Ak4 Den där diskussionen har vart uppe så jävla många gånger nu, skit i det. Tråden diskuterar Frejs bakrund inom HIPHOPEN! och inget annat. Tju
Can't break necks in boxes
Var precis på malmöfestivals spelningen! Den var feedt! men dem lirade tyvär bara en halvtimme. Simon G får mig att vilja röga hasch..
Producent
2009-08-21 11:06
Simon G får mig att vilja röga hasch mig med :s
ak47: din lilla subba..,.jag är 26 men visst kom med lite KRS preaching a la vad som är hip hop o inte jävla tönt!!!!!
Maskinen spelar i linköping ikväll! Ska åka dit och hetsa Frej haha
MurmelMan - "Orgasm kan tjejer få på sin fritid inte när jag knullar!"
Bortsett från maskinen så är Frej en skit bra producent.
Ett exempel:
Frej är en av mina favoriter på den svenska scenen, hans vers på 6:an är en av dom mest lyssnad på min ipod. har hört från halvt opålitlig källa att maskinens album avslutades förra veckan
I'm like the fly Malcolm X, buy any jeans necessary. http://idonthaveenoughsneakers.blogspot.com/
Producent
2009-08-25 18:07
Om Frej har proddat denna, så är jag också imponerad:
Aka om man nu vore född precis 90, så har ju inte du så mycket mer att säga till om? får jag chansa.. 87.. w0w, du var ju nästan med när hiphop föddes, låt mig chans.. du tog upp hiphop vid 13-14åren.. det blir då alltså 97-98 , dvs.. du tillhör inte " oldschool golden age era'n" heller =) Frej är tung, hiphop är vad man gör det till (basic) = rapp och ett beat (hurvida det än låter) är hiphop (musik). Så det är ju bara väldigt barnsligt att sitta och säga att man inte ska katagorisera Maskinen, Far och Son som hiphop när 50 cent's skit får reflekteras som "riktig hiphop" ungefär av dagens ungdom, och hans "beats" låter som nå jävla r`N`b med tung bas. men visst, sitt instängd på sent 80-90tal du, vi alla delar olika åsikter =)
En kantstött pelare som inte pallar trycket Har tankar om nåt större skiter i vad alla tycker
det var bra att han hamnade i hiphop svengen , jag tycker han är grym
Its not random that the? rappers in the 90's first were big(BIG L,BIG PUN,NOTORIOUS B.I.G)and the rappers nowadays are little(lil wayne.lil jon,lil boosie)
Frej är lika mycket hip-hop som något annat som görs nu. Alla kör ju det dära electro stuket nu för tiden, GET OVER IT!
Producent
2009-08-26 14:46
Frej gör iaf electro-beats som öronen inte gråter av att höra.
Tror Frej faktiskt var i hiphopsvängen innan han hookade med Slagsmålsklubben. Jag såg honom genomföra en enbart hiphopspelning för säkert tio år sen. Kommer ihåg att jag tyckte han körde en riktigt grymm freestyle ( har för mig han rimmade om saker i publiken bla)..
"I ain't relating If I don't like it, I don't like it, that don't mean that I'm hating" - Common