Introducera svensk rap på Svenskalektionen - Vilken låt?
tjeenatjena! Har fått i uppgift att plocka fram en låt+text till svenskan, men är svårt att veta vilken som skulle uppskattas. Det ska vara en genial text likt organismens och samtidigt låta fedtt. Pst/q kanske? Vore gött med lite hjälp i svenska hiphopdjungeln!
Ingen låt med endast ordbajs heller! Det ska ligga någon mening i texten..
helt för stor med öris
kasim upp i mixen hur gåre
Retarderat Eleverade - Hårt att vara barn eller överhuvetaget allt som Seron någonsin rappat.
Storstadsidyll - Petter Det var vi hela tiden - MBMA
Konrad Krut - twitter.com/konradkrut - soundcloud.com/konradkrut - mixtape in progress "Start your own shit and you'll have bitches in the doggystyle position attached to each other like train cabines from the LA to the Bay"
Jag sköt palme-Looptroop Rockers.
Den skulle uppskatas som fan!
jag sköt palme, o så tar du PSTQ´s vers! ' Succe, du får högsta betyg, alla snubbar vill va din polare, alla tjejer vill ha dig! Eller tvärt om, om du e brud.
I´m Scrammel, no not like scrambled eggs I´m the weird strange dude with fucked up legs
Sedlighetsroteln - Hallå! Sedlighetsroteln - Bröd & Skådespel Organism 12 - Diamanttårar Organism 12 - 1000 Alper PST/Q - Jag 97 PST/Q - Jag Ser Mbma - Småsaker Ja.. där har du lite tips!:)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Nån låt av rappare i samverkan...
"Tried to freeze time that's why I iced the face of my watch" - AZ
Organismen - Den vita kaninen eller nåt av de slaget!
"Being an Independent artist is like being an ugly dude with a huge dick... If I could just get these bitches to look, they'd be hooked!" - Dirtbag
Håller med Scrammel Jag sköt palme - Looptroop ft pst/q.. grym
En kantstött pelare som inte pallar trycket Har tankar om nåt större skiter i vad alla tycker
Jag gjorde nåt liknande för massa år sen. Då tog jag Jag ser med Pst/q. Men det var precis när hans platta var släppt och han var aktuell. Peace
STOCKHOLM JUMANJI MIXTAPE UTE NU!
Har bestämt mig för en låt från "Petar på döda saker med pinnar, nu gällde det bara att välja ut en eller två stycken låtar... Vilka anser ni vara fetast textmässigt? Skriv gärna en kort och koncis analys av låten. Veritas är väl en slags metafor för sanningen i personform?
Veritas är genialisk, kör på den!
Jag är jointen
+1 på Veritas!
...och det är det som är så fint med whoa!
Något i stil med detta kanske?
eller kanske något mer seriöst?
Du skulle ju kunna börja med någon tidig TLK eller liknande och sedan gå i en tidsskala för att för att påvisa förändringen i svensk hiphop.
//i86
And I got no friends, all i got is co workers, with mack 10s, that will ride for me like Soul Surfers
Veritas blir det! "Veritas är väl en slags metafor för sanningen i personform? " Någon som kan bekräfta så jag inte är helt ute och cyklar.
Veritas är sanning på latin.
Truthful words are not beautiful; beautiful words are not truthful. - Lao Tzu
Promotor
2009-05-17 17:06
jag har inget mongo vokabulär, men teflonminne med pst/q om ingen sagt det än? Vet inte om det är ordbajs eller betydelse, då jag som sagt inte har ett mongo vokabulär.
Feven - Tio budord, så dom lär sig lite kulturen och sen Öris - Kuksagor, så dom lär sig lite kärlek
lorentz & m. sakarias - mayhem
FUCK A BLOG DAWG CAUSE ONE DAY WE GON MEET
Någon som snabbt kan berätta vad katter och hundar på Organismens petar på döda saker med pinnar, handlar om? För kan inte tänka mig att de enbart är ordbajs
Nästan vadsomhelst från petar på döda saker med pinnar skulle jag personligen valt
Först när jag kom sa alla bara WOW o HEEEJ!! o sen ligger alla på marken som AAAAJ o NEEEEJ!!
stanislav - längtar till sommaren
Geni
Antagonisten - någon diss till Asma eller vad han heter.. nene.. första jag tänkte på va Veritas ... För Veritas sitter inne, han går sällan ut...
"One good think about music, when it hits you.. You feel no pain..So hit me with music... Hit me with music now!"
Afasi & Filthy - Natten Till Dag eller Magnolian, är grymt starka och meningsfulla texter, dom kan man inte gå fel på
Tycker seriöst du borde ta Det var vi hela tiden. Tvärfet och klassiks
Konrad Krut - twitter.com/konradkrut - soundcloud.com/konradkrut - mixtape in progress "Start your own shit and you'll have bitches in the doggystyle position attached to each other like train cabines from the LA to the Bay"
Moderator
2009-05-18 22:43
Tjack Tjirack - Minnen lever kvar! Där har vi det! Mohaha!
time isn't wasted when you're getting wasted .
Bröd & Skådespel helt klart. "Dagen du föds är dagen du vingklipps"
Blunted in stockholm
Jag hade kört på Diamanttårar, älskar allt i låten och den är min favorit. men de kanske känns aktuellt att köra på vita kaninen? vad vet jag, kör på ågren om du ska ha en fet text. Anyway good luck!
Jag är torevi även Miztah T// Jag rockar lika hårt som en gibson flyin V//
handlar inte pst/Q:s vers i katter o hundar typ om usa o alla krig de ger sig in i, tror det va nåt sånt iaf. "där solen står i zenit" alltså mellanöstern typ.... (har bara läst det nånstans på whoa, ingen säker fakta :P)
Pst/q's vers ur Ondskan från Promoes nya platta kråksången.
Om du verkligen vill provocera så tar du karakar av organismen. Där har du verklig samhällskritik och sarkasm- betydligt hårdare och mer aktuellt än något av emo-rappen och ordbajseriet på 'petar på döda saker'(aka den mest överhypade plattan i historien). Funkar bara om du har en riktigt cool lärare som fattar det dubbla budskapet. Annars kan du lika väl ta 'ring snuten' och ta en debatt om censur.
Jag var whoa-fri i över ett år, men sen blev kommentarerna i blandat-forumet så korkade att jag var tvungen att logga in och driva med dem.