insdel var du tvungen att försvara din kompis nu? buhu ;(
Hatar man inte detta är man en bösse.
"Efter att ordet spridit sig tog det en halvtimme/tre kvart sen var Crooked och Royce på plats tillsammans med Horse Shoe Gang-snubbarna, Crookeds brorsas gäng, C.O.B.-killarna och övriga kompisar till Crooked. Snubben har hela jävla LA som backar upp honom." - jeppehehe
Råkade halka in på deras Myspace...och Herre jävla gud det här var nog det värsta jag har hört....ska det här vara hiphop? okey kanskeför barn i 6-9an...nu kommer man väl få höra massa jävla ringsignaler från alla kids mobiler på någon/några upphypade usla jävlar....blir så jävla trött på det här......det här bidrar till att våra ungdomar tror det är helt okej att lyssna på skiten.....bojkotta!
BOIA CHI MOLLA
egentligen ska man ju bara garva åt det, men det är svårt å inte bli förbannad. Detta är ju så brutalt jävla skitdåligt att det inte är sant?? Du, stolpen som skrev att man inte har musiksmak om man inte gilla de här, du är fan värd att ramla av pinnen.. Den här skiten har ju knappt med musik att göra? Elektroniska beats, 9 ggr av 10 stulna från orginallåten, med maskintvättad uppfixad rap, helt och hållet tagen från det sämsta av den amerikanska hiphopkulturen. Det måste ju för fan vara nog nu. Det här e ju för fan skam mot alla som nånsin levt för hiphop.. å då egentligen inte bara hiphop, utan alla (bland annat) talangfulla musikartister Sverige nånsin fått fram. Detta är ju så totalt efterblivet att man tappar andan. Dom där två e alldeles för lite musik å alldeles för mycket en ljudfil som ska ge människor utan liv en identitet... De sitter nyrika inflyttade IT-bönder, med journalistiska yrken et.c å får för sig att det här e ljudet av huvudstaden å bestämmer sig för att hajpa det.. Å så blir de så..Det e ju för fan knappt för 15 åringar de här.. Ja undrar hur fan deras päron känner sig?? Det kan ju omöjligt gilla musiken de hör Fast egentligen bör man inte va orolig, detta e för dåligt för att det ska bli stort på riktigt, hälften av uppmärksamheten kommer ju från oss "hatare" (haha). Kan inte vara många fler än De efterblivna som gillare här..
gitano: Väl talat,håller med till 100...men ja ge fan orolig....mycket sktimusik blir stor och jag tror fan att det här kan slå med tanke på hur jävla järndöda alla kids är i dagens samhälle....jag hatar allt som har med den här jävla "eran" och då inkluderar jag Snook,Mange Schmidt och dessa jävla dårar ^^.....Tacka fan för att man växte upp med lite petters sjätte sinne och kens vägen tillbaka.....dagens svenska "hiphop" är så jävla usel att jag inte orkar lägga mer energi p åden utom att hata den,som nu.
BOIA CHI MOLLA
hjärndöda*
BOIA CHI MOLLA
tungt tungt, sug min pung brush!
Peace out, get laid !<br><br>
" Det här e ju för fan skam mot alla som nånsin levt för hiphop.. " Det sa nog allt, tack och godnatt för mig
När jag läste tråden så tänkte jag att faan va alla överdriver. Bröderna är duktiga och sluta tjaffsa. Lyssnade sedan på albumet på Spotify och kan inget annat än att säga: VAD I HELVETE ÄR DET HÄR FÖR NÅGOT?! Kan vara den sämsta skivan jag någonsin hört, Gessle inräknat. Fy fan...
Can't break necks in boxes
Skivsamlare
2009-03-07 11:19
Jag tycker det är riktigt dåligt, det jag har hört. Men å andra sidan har jag aldrig riktigt fastnat för dessa dudes. Hoppas skivan blir bättre än vad jag hört tills nu så kanske det blir ett inköp ändå :)
Odd Goons @ Soundcloud SP1200 / S950. 12bit grittynessss
gitano P22 Fast egentligen bör man inte va orolig, detta e för dåligt för att det ska bli stort på riktigt där har du nog fel...dom får gott om hype i TV och i tidningar och gör catchy musik, klart som fan att det kan bli stort. jag menar, det fanns trots allt en jävligt stor publik för sash på 90-talet så det är väl inte så konstigt att det finns en publik för musik som låter som sash och lil waynes oäkta barn år 2009? folk får tycka om precis vad dom vill, men om det är något som stör mig så är det folk som ska beröva mig rätten att säga att något är skit om jag tycker att det är skit. jag sitter inte och hoppas att livet ska gå åt helvete för m.sakarias och lorentz eller att dom inte ska få några framgångar för att jag inte gillar det dom gör. kul för dom om karriären går bra, men jag har fortfarande rätt att tycka att det är skitdålig musik. det är som sex...många vill bara knulla men sen så finns det alltid en hyffsad mängd människor som vill kleta bajs på varandra istället. och för mig är det här bajskletandets svar på musik.
"jag är ingen ryggsäcksrunkare...99 % av den hiphop jag lyssnar på är relativt innehållsfattig gangsta rap om våld, nakna kvinnor och knark. men om du känner dig bekväm med att bunta ihop alla som gillar hiphop men inte gillar det här i indiefacket så får du gärna göra det. om det är något som är tröttsamt och aktuellt (till skillnad från indienissarna som har varit ett relativt litet problem senaste 3-4 åren) är alla jävla hipsters som går runt i sina 500 kr's limited edition oversized prints t-shirts och skriver bloggar om sneakers och musik som ingen läser, går på klubben i kanyebrillor och tror att folk inte skrattar åt dom och kallar alla som inte gillar det dom gillar för HATERZZZ (eller säger åt dom att sluta dricka hateorade!)...det är dessa ironimustaschprydda trendwankstas som står först i ledet när revolutionen kommer och nackskotten delas ut." :)
Vi mot världen: Då Nintendotechno kolliderade med två rappande bröder
JKIBMM
Skivan är episk. Som vanligt fattar Whoa inte ett piss. Vi mot världen baby!
- Välkommen till Illuminati, vad vill du ha? - Jag vill ha bas!
++++ i Aftonbladet. Grattis!
Jag gillar flörten med det som är cheesy. Snodda 80 och 90talsbeats möter autotune = rätt schysst kombination
you should have stayed in the pen, hoe a$$ nigga
sluta sampla musik som från början sög och triggade igång kräkreflexerna.. Fuck, det var en gång en tid när man hörde sån techno/euro/elecro/bullshit-musik men ändå fann tröst i att det fanns hiphop att luta sig mot i all ångest. Att kombinera dessa är som att våldta sin syster eller nåt. Har inget emot grabbarna som rappare, faktum är att jag inte lyckats komma till att lyssna på deras rap pga de fruktansvärda beaten. Musiken och beatet ska endast vara ett komplement till rappen enligt min mening. Keep it simple. Sen så tycker jag inte att det är progressivt att kopiera ett koncept och utge det för att vara innovativt när det under de senaste fem åren gjorts samma grejer över sjön. Hitta poå något eget eller ta det befintliga eller gamla och VISA att du kan göra samma grej bättre än föregångarna.
Master of Irony
Det är uppenbarligen provokativt
you should have stayed in the pen, hoe a$$ nigga
++++ i Aftonbladet. Grattis! Helvetes jävla skit...vart är fredrik strage när man väl behöver honom.. HAHA längesen jag blev såhär arg av att lysssna på så jävla kass musik som dom här snubbarna har gjort!!
Plattan var ju riktigt skön. Mycket hög klass på några av låtarna. Blir ett givet köp på denna.
Fan mannen, du är fett med ful// Ey, kolla din tand den är fett med gul
I grova drag så är de som hatar dessa killar fans av "riktig hiphop" som typ Kartellen eller Doggelito. 99% av de dom ratar gör det pga fel genrebenämning och att de inte är såsom riktiga hiphopare är. Varför är det så jävla viktigt att hålla hiphopen på sin plats och vakta den? Det finns gott om "riktig" hiphop, så varför rikta taggarna utåt så fort pop-rap hörs? Det töntigaste är att samma person först säger "det förstör hiphopen" och i nästa mening "det här är inte hiphop". Vad är grejen? Har varje person som rappar ett ansvar att hålla sig till vissa ramar för att hålla hiphopen vid liv?? Det handlar oftast inte om musiken. Det är samma princip som när Basshunter kom. ALLA som lyssnade på låten via torskiga forum som fragbite älskade den, men när de märkte att "alla andra" började lyssna, dvs fjortisar, lillebrorsan och övriga radiolyssnare, var de tvugna att byta sida. Betéendet finns kartlagt i psykologiböcker och behöver inte diskuteras. Jag lyssnar knappt på dessa snubbar och gillar inte deras musik, ville bara uttrycka mitt hat mot dessa konservativa internethiphopare.
http://www.goteborg.se
hmr- dom flesta kritikerna i den här tråden har inte babblat om att dom förstör hiphopen eller att det inte är hiphop, flertalet håller sig till att helt enkelt konstatera att dom tycker att det låter skitdåligt utan att överhuvudtaget nämna det som du tar upp...
Denna skivan va skitbra!. Dem sticker ut ur mängden iaf Lorentz, Han är gangster och bra. Era kommentarer handlar om avundsjuka
Geni
Att någon över 15 tycker att det här är bra förvånar mig. Såg dem av misstag på nån P3scen i nordstan i göteborg för ett tag sen. 20 pers i publiken. Ingen scen-närvaro. Ingen karisma. Ingenting. Det var knappt att de obligatoriska fjortisarna framför scenen fattade att det var ett liveuppträdande 5 meter ifrån dem. Trodde seriöst att det var någon form av talangjakt för mellanstadiet jag bevittnade. Skivan var inte bra heller. Platt och helt ointressant, känns skivbolagsprodukt.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Jag har inga direkta åsikter om vad som ska få räknas som hiphop eller inte, och om folk vill sampla okonventionella låtar för sina beats så får de gärna göra det. Det finns ju exempel när electro/hiphop mergen har funkat rätt bra. Jag är ingen fan av Adam Tensta, t.ex, men han gör ju ändå sin grej rätt bra även om jag inte är så tokig i den musiken han gär. Med detta sagt så är de här snubbarna helt enkelt dåliga. Fattiga rim, inga budskap, och dåligt flow även på skiva. Jag förstår att det är svårt att flowa perfekt live, men har du oändligt antal omtagningar på dig så ska du faktiskt kunna leverera på en viss nivå. De kanske kunde spela på en fritidsgård, eller till och med sin kusins studentskiva (så länge de går på sent, så publiken fått dricka lite innan), men de har inget att göra på den nationella scenen. Sen tänker jag inte hata överdrivet mycket på de här snubbarna; klart att de tar chansen när de får den, kul att de kör, och förresten är det bara jag som tycker att den lille snubben ser ut som mopedkillen i fucking åmål? Däremot tycker jag det är sorgligt att se att nöjesjournalistiken i det här landet lyfter fram sånt här. Det är motsvarigeheten till att hypa upp en sångerska som inte kan ta toner, eller en gitarrist som måste bryta mitt i låten för att kolla hur man tar vissa ackord. Okej om det vore något annat som var spektakulärt med de här snubbarna, men jag ser verklingen inget som justifierar den hype de får. I övrigt refererar jag er till min signatur.
Jag var whoa-fri i över ett år, men sen blev kommentarerna i blandat-forumet så korkade att jag var tvungen att logga in och driva med dem.
Demento p22 må hända, men kritik på övriga forum och i andra trådar inkluderades när jag skrev.
Fram till kl 24:00 finns det en chans att vinna ett av tre album med grabbarna, kolla på första sidan för mer info :) (under whoa redaktionen)
En teori > En gång i tiden var alla i samma rum, musiken som lyssnades på var kvalitativ.. i själva verket fanns det en del folk i dessa kretsar som inte hade samma smak, men pga rädslan, osäkerheten och desperationen efter en gnutta uppmärksamhet förblev dom tysta under skuggan med sina huven nickandes till musiken som dom coola grabbarna lyssnade på. Då hade man inte friheten att säga hur mycket man gillade hockeyfrillor, full house och den senaste absolute music plattan. Sen kom den dagen.. dagen som passerade obemärkt förbi mitt medvetande, men den var som ett ljus för dom som hade lekt följa john senaste åren av sina små liv. Dom kunde äntligen stiga upp o lista sina favorit artister inför allmänheten, ha rosa på sig och raka bort sina fjun utan att skämmas. Sen fick dom en helt crejsi idé, "VI GÖR MUSIK!", därav M. Sakarias & Lorentz.
man kan vrida och vända och skylla på både det ena och det andra när det kommer till kritik... men enligt MIN PERSONLIGA SMAK så står det självklara faktumet kvar: Plattan är tråkig tycker de rappar som exakt samma sak som de alltid gjort, Lorentz använder ordet "baby" så mycket så man kan tro att det är släng utav Tourettes syndrom Sakarias föredrar jag generellt, men tycker att det blir för mycket utav all diverse "sväva uppe i det blå-synonymer" han ständigt måste prata om för MIG blir detta tråkigt ..sen blir det inte bättre att jag inte tycker att deras stil på beats är intressanta
JKIBMM
"rappar OM exakt samma sak
JKIBMM
I grova drag så är de som hatar dessa killar fans av "riktig hiphop" som typ Kartellen eller Doggelito. 99% av de dom ratar gör det pga fel genrebenämning och att de inte är såsom riktiga hiphopare är. Är du kromosomberikad eller vad är det frågan om?
Har du ens läst folks kommentarer i tråden?
Singeln och videon ute nu! Www.move-enter.com & www.movebloggen.com
if they hate then let them hate and watch the money pile up
det är så himmla roligt att läsa hur alla orkar hata dessa snubbar, om hur skit de är osv..
men ändå är verkligheten den att folk gillar sånhär musik, kalla det "skit", "pop-hiphop", "kopierat" eller vad ni vill, men det är i alla fall musik som säljer.. som en större mängd lyssnar på än t.ex något med dogge doggelito :)
Demento P22 Fast egentligen bör man inte va orolig, detta e för dåligt för att det ska bli stort på riktigt, hälften av uppmärksamheten kommer ju från oss "hatare" (haha). Kan inte vara många fler än De efterblivna som gillare här.. Kanske de? I så fall räknas alla stora medier (TV,Tidningar) till efterblivna, vad jag läst på internet tycks dessa snubbar få hype överallt... aftonbladet, svt osv.
Zoni det var inte jag som skrev det där...
Zoni: Spelar det roll ifall det säljer? Det är dålig musik i vilket fall som helst. Kalla det pop så är jag i alla fall nöjd.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
PrimusC P21 nej, var bäng. syftade bara på alla kommentarer som "hur fan kan de kalla det här hiphop".
det är bra musik, väldigt amerikanskt ganska såå cheezy och väldigt radiovänligt, men bra likväl
Its not random that the? rappers in the 90's first were big(BIG L,BIG PUN,NOTORIOUS B.I.G)and the rappers nowadays are little(lil wayne.lil jon,lil boosie)
Skivsamlare
2009-03-10 19:06
Nej. Det här gillar jag inte, och kommer nog aldrig att göra. Ointressantare textförfattare får man leta efter, och tråkigare rappare likaså.
Tyckte folk propsade dom nyss på whoa, kanske är 50 cent syndromet som dyker upp... Liksom är folk chockade att det här uppmärksammas, Basshunter är väl i princip sveriges största musikexport och det säger väl allt... Hade väl hellre sett mer "äkta" hiphop uppmärksammas också men jag har inte sett nån skiva av big pun på åhlens eller några grisar flyga heller på siståne... Ståre mellan det här och basshunter eller random husgud-rappare på whoa med lika intetsägande texter o beats är det här inte så illa... Känns ju ändå som dom står för "lil wayne möter sash"-soundet fullt ut
Vafan e det med ena snubben? Baauuuuwwskääuuuwtplaaaauuuuwwwnn..haha. Har lyssnat på skiten på spotify, och jag kan inte säga att jag gillar skiten. Diggade däremot beatet på "Guldregn" Lite feelgood över det.. Men utöver det så sög det.
www.myspace.com/verbalvandalmuzic
jag gillar. jag gillar speciellt hur Lorentz leker med uttal av ord, även om det ibland kan bli lite mycket. sen kan man ju diskutera hur pass nyskapande det är att sno beats rakt av och lägga rap på, men det händer ju att folk gör det mest hela tiden (se tex Petters "sampling" av Säkert! på "senaste" skivan (God Damn!)). hade de kört på engelska så hade folk snackat om dem som nya Adam Tensta, men då det är på svenska så är det inget bra.
hiccory P23 den här skivan låter väl knappast som större delen av det material dom har släppt tidigare så det är väl inte så konstigt om folk har ändrat åsikt? personligen tycker jag att m.sakarias är en bra rappare i grunden (lorentz däremot har kanske den jobbigaste stilen/rösten/allt i sverige)
den här skivan låter väl knappast som större delen av det material dom har släppt tidigare så det är väl inte så konstigt om folk har ändrat åsikt? Jag skulle vilja säga att denna skiva låter mer eller mindre exakt som det de släppt tidigare (som duo), 1/2 av låtarna är ju tagna från deras mixtape (och STHLM Serenad singeln).
det är nog det som jag tycker är största problemet med denna skivan, att den är på bara 11 spår & man hört/de släppt runt 1/2 innan
Demento P22 AH du kanske har rätt, är väl jag som inte varit så insat i deras tidigare verk så har svårt att bli besviken hehe
Fiyah P26 möjligt, syftade på det dom gjort på egen hand (vilket vad jag kan minnas är det enda jag hört innan det här skivsläppet)...men iofs ska jag inte låtsas som att jag har stenkoll på deras utveckling, har hört ett par låtar, that's it.
Tycker skivan är jävligt nice faktiskt, känns jävligt fresh!
Demento P22 Ja syftar man på det så är detta en ganska stor förändring. Då förstår jag om man blir besviken på utvecklingen (om man nu inte gillar denna typ av musik)
Dom spelar i umeå på lördag och jag ska faan se dom
Its not random that the? rappers in the 90's first were big(BIG L,BIG PUN,NOTORIOUS B.I.G)and the rappers nowadays are little(lil wayne.lil jon,lil boosie)
Grejen är så här, oavsett vad man tycker om dessa grabbar så handlar det om en viss musikmognad. Den yngre generationen tar detta mer som ngt fräsh, nytt och spännande, vilket i sin tur är bra. Däremot så för musik älskare som personifierar musik och upplever och kräver musik mer än en massa elektroniska ljud och texter utan substans så faller det här plattare än en hiphop smurf hits samling. Everybody is entitled to their opionion, but let the truth be told, this musik is not saying much ;) and im out!
"Hiphop är som lösviktgodis, man plockar sina favoriter " <br>
inte så bra, va fan händer med hiphop i sverige?alla kör tuggummi rap nu d säljer visst hmm hur mycket tjänar en svensk rappare ..inget vidare,,,alltså kolla fransk rap d e mycket tyngre mycket intelligentare,,varför kör ingen på svenska typ som ill bill ,jedi mind tricks ,reef the lost cause? skumt verkar som den mesta musiken på tv nuförtiden suger horkuk,,ok de här kidsen e unga dom blir bättre med tiden, blir bara jävligt trött på att alla kör elektro influerad stil kör ngt eget
lanzurd