Bästa/skönaste versen i svensk hiphop...
Ja, vilken gillar du bäst? Svensk artist är det som gäller! Själv går jag All-in på: Thomas Rusiak's öppning på Sthlm 2
Hur lyder den raden då? Får återkomma med mitt bidrag.
One day we all gon' die. But when I die, I'ma be so high
Organism 12 - Lejonhjärta får nog ta priset. Vet inte vad det är, men lätt det bästa Ågren har droppat iaf.
Vad säger man? livet är för kort, nu går vi och bajsar!
Redaktionen
2009-02-06 19:05
Kandidater på min lista; "Reinkarners i nästa liv som ännu mer kriminell skriker knulla aina så det hörs från min cell..." ifrån The latin kings - ainazis "Direktdemokrati genom ballistik slår alltid politik.." Pst/Q's på jag skjöt palme.. "Vi har ungt blod i ådrorna, studs i dojjan vi måste gasa när vi kan o få bukt med nojjan" Supremes på Det löser sig..
namaste
Åderpåle Mkt sköna rader, gillar somfan! Reinkarner=Krille? Tänkte mer HELA verser som var sköna men med såna här bidrag är nog både smått och gott välkommet!
Aha tror jag fattar nu, du menar nog "reinkarnerad"
Mycket själ i Organism 12 - Naket. I övrigt vet jag inte riktigt.
En av dom jag kommer på på rak arm är Jaqes andra vers i låten malmö. Kanske inte bästa lyricaly men lätt en av dom skönaste. Kalle kaths sista i ingenting händer är också riktigt skön.
Då jag först nyligen lärt mig att uppskatta Svensk hiphop till fullo så har jag inte mycket att gå på men mina persoliga favoriter är: Första versen på timbuks 6:an lagd av frej (är förälskad i hans sista rader på maskinen låten pengar med) Kens avslutande vers på kändis remix av ta det lungt sam-e - Jul igen vet att det är nya saker men har alltid hållt mig till sånt och byter favoriter snabbt sä räkna med fler inlägg från mig.
I'm like the fly Malcolm X, buy any jeans necessary. http://idonthaveenoughsneakers.blogspot.com/
Redaktionen
2009-02-06 19:32
ajuste, glömde nämna att det var krille af fittja där ja.. och det skulle stå reinkarneras, glömde ett A.
namaste
organismens vers på Lägg benen på ryggen och dra! med calle p och obnoxius
Gud välsigne dessa sjuka våghalsiga karlar som håller i hihopens gul- och blårandiga fan, Lyssna! Calles vers på samma låt är också sjukt grym
Leo's Sedlighetsroteln - Bröd & Skådespel Sedlighetsroteln - Hallå Mbma - Musiken Mbma - Vulgära vovvarOrganism 12 Organism 12 - Naket Mbma - vulgära vovvar (Första versen)Calle P Lägg benen på ryggen o dra är dom jag kommer på just nu!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Lägg benen på ryggen och dra är ju typ svensk hiphop historias bästa låt, så det är ju inte så konstigt!
Blunted in stockholm
T.R - Helt för stor (från plattan)
Fucks your life up crew Tjabo!
Ågrens vers på Snook - Lejonhjärta är i mina ögon den överlägst bästa vers som lagts i svensk hiphop, ever.
Det varierar, men kanske Serons första vers på Ekorn Satt I Granen...
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Jag tycker organisms vers på "Nu ännu drygare" :Skriver en vers om oändligheten, slängs i leken, sänker ner er facklor tänds, grödan gror så fort mitt namn ba´ nämns i etern Men också Organisms vers på SKÅNE - alltid öppets känn ingen sorg "Om jag dör idag av cancer eller överdos"
o just de.. du är jävligt äcklig också.
Lime då är ju Öris vers på känn ingen sorg 10000000000000000000000000 ggr bättre
Fucks your life up crew Tjabo!
Ayo´s vers på riddarna runt...på petter´s 6:e sinnet knäcker allt, ONE/Mizta
The Title Ute Nu! www.miztarodga.com www.myspace.com/tobyandmizta
"jag representerar på bergsundsstranden med taggen i handen ett par jävligt dyra shades och parasoll i sanden jag dekar kanske på ljudet hela natten jag trivs sippar stor stark och käkar upp Mc's för flis jag tar mig runt på BMX och med blondinerna på ramen en aningen stenad dagligen så är det vanligen när ambassadörerna för sthlm halar fram lemmen håll käften"Ingen gör det som han.
håller med ang. Ågrens vers på Lejonhjärta
Håller med flesta Org12's vers på Lejonhjärta, Annars gillar ja Promoes vers på benen på ryggen som in bomben :)
Jag är torevi även Miztah T// Jag rockar lika hårt som en gibson flyin V//
Om vi ska prata om finurliga punchlines så är väl Mr.Cool en av dom bättre. Och för att göra det hela ännu bättre är jo att slänga in ett beat av prinzen eller scratcher där har ni det bästa. "Jag ska göra stolar utan ryggar när jag pallar" "Men hora, jag tänker inte skryta om min klick / men ärligt talat du hade bytat om du fick" "jag skiter i om du har din mamma som flickvän / för jag vet att du blir knullad av antagonisten" några som dök upp i huvudet
Har hela Whoa missuppfattat den här tråden eller?Bästa versen, inte punchen eller raden!
Vad säger man? livet är för kort, nu går vi och bajsar!
nån av verserna i vill inte/kan inte, kan inte välja nån.
jag håller väll som dom flesta andra i denna tråden just nu med om org 12 . ska ja säga mitt säger ja karlakarl inte för de e det klyftigast han lagt men ja tror fan de e blan dom mest spelade låten ja har med honom . "lyssna på mig du vet vad jag menar hoppas att du redan köpt sprit för hela helgen fast ja dricker upp allt på fredan ddu vet att jag lätt slår dig efter en liter explorer livremen åker rätt på dig igentligen bara för att du sett på mig så du har äntligen blivit gravid ja de va väll fan på tiden varför skulle jag bli glad de e ju din plikt jag e trött på den här skiten hur kan jag veta att de e mitt barn ditt val e å vara ärlig och mitt val e å hämta en galje om jag får reda på annat varför ryggar du tillbaka för de är ju bara jag du måste vara glad att du har mig en riktig karlakarl en blend menthol rökare varför svara du inte när ja ringer dig på din sökare va du ute och gökade "ska vi gå ut ikväll ja ska dricka mig full stör de, och de e väll en jävla skillnad om jag flörtar med nån än om ´du gör de skiter i om du köpte den idag , de där ska du inte ha på dig och du ja vill verkligen inte men de e du som tvingar mig att slå dig bryr mig inte om va dina vänner tyker ja skiter i andra fast du ser inte ut som när v träffades är de inte dags å banta de e sant ja klarar du inte sanningen du ska få nåt å bita i om ja pratar med nån brud mitt i natten ska du skita i ja slog sönder porslinet de va ju du som gav mig fel mat ja har ju sagt att jag älskar dig hur fan kan du kalla mig elak feta subba en gång i tiden va du söt luktar det manlig parfym här nu jävlar ska du dö" vet inte varför men texten berör mig på något sätt annars droppar han alldeles för mkt för som är otroligt bra .men de va just den här som ploppade upp . kommer med något nytt inlägg imorn :) peace
PST/Q - JAG 97... Du kan välja vilken vers som helst, alla är kanon där!
Vik din egen krona, bli din egen kung
www.aforism.net
"När jag var nyfödd slog morsan maken, för han var skyldig till saken" haha vilken öppning.. Nää varenda vers där är klockers!
www.aforism.net
Org12´s verser på 1000alper är också förjävla sköna.
o just de.. du är jävligt äcklig också.
PST/Q´s vers i idioten är roliga likaså hans vers i medans jag sov . Svår fråga, men något av pst ska det vara tycker jag nog..
Japp, Pst/Q - Jag -97 är riktigt jävla tung!
Oringatality-Battles brooooooooooooooooor! http://www.whoa.nu/forum/svensk-hiphop/battles/716525/1.aspx
håller med om jag -97 , glömde helt bort den när jag skrev tidigare :P
Det har ju annars sagts rätt ofta att den bästa svenska versen skulle vara Rusiaks vers på "Håller fortet" (Petter - Mitt sjätte sinne). och ja, han lägger det ju onekligen jävligt najs, den bästa vet jag dock inte om jag skulle skriva under på men den ligger där uppe omkring...
för du förstår att det här är en helt verbal rak höger infiltratörer skadas oralt de e fel manöver bli fatal, bröder från södermalm håller fortet esset innanför skjortan, håller det bästa kortet trumf på hand ror vi iland Victoria från söder mälarstrand till norra Hammarbyhamn mitt namn Rusiak försök förstå när skiten går ned ser vi till att slå på hårt med kvalitet skandinaver gör produktioner krossar kranium med titanium Petter, Profil - jag har dom, tappar jag så tar dom snubbar som lubbar efter att ha saboterat vårt heliga rapforum -tillträde förbjudet du vet vad som gäller eller Rapdueller, tårar du fäller, när det smäller det är det som gäller, det är bäst du flyr schas, när vi styr södermalm som Don Guz-la-Cuz Håller fortet, vi håller fortet Viet-naam, Homebrew, Growin' Pains håller fortet Bleedz håller fortet, Kitigai håller fortet alla oberoende motherfuckers dom håller fortet bara saxat från hiphoptexter.com så en en del missar o felaktigheter...
Det känns ärligt talat som att PST ofta glöms bort i när man talar om svensk hiphop idag. Lite tråkigt faktiskt. Ofta när folk på whoa pratar om bästa punch, line eller vers så glöms han helt och hållet bort. För jag tror nog faktiskt att han äger alla dom 3 "kategorierna"! Måste bra nämna hans vers i "pissar på dig" med petter som är helt off the hook. haha galen! måste lyssna på den nu bara för det.. peace!
www.aforism.net
Promoes vers på benen på ryggen
Kan inte säga vilken som är bäst men bara för att snubben här ovan nämnde den precis: PST Q's vers på "pissar på dig" med petter...riktigt fet!
förträngdskribent: att han glöms bort i dessa sammanhang (vilket jag också tycker är tråkigt och rätt kefft) beror nog mycket på att det var sjuuukt längesen han släppte något nytt.
kan även tillägga att jag lätt sätter Organismen högst på pallen om det kommer till att kora sveriges bästa rappare. Därav tar han även priset för bästa vers. han har en heeel drös som knäcker det mesta.
Eller så nämns inte Pst/Q för hans låtar alltid blir så jävla tråkiga.
Do you fools listen to music or do you just skim through it?
hah det får stå för dig. Tycker hans låtar är riktigt underhållande. Självklart nämns han inte så mycket eftersom det var länge sedan han släppte nytt, endast gästinhopp och knappt det ens. .
Isen: Hur resonerar du då? Själv tycker jag att Pst alltid har känsla, även när känslan är uttråkad irritation. OT: Pst/Q: Jag '97, alternativt Pst/Q: Hallå! är mina bidrag. Sen får man inte glömma Leo på Hallå! och Pst på Bröd och Skådespel.
Ja jilar tjåka katter!
Kihlens vers i Lejonhjärta: "Många fjantar hatar mig, men dom kan inte kan skada mig, har aldrig fått en smäll, inte ens tanken har slagit mig!"
Tom P/Fjärde Världen-En del!
Jag e varken blyg eller dryg, jag e bara tillbakadragen
Inte pratglad av mej, ja syns ogärna
Om ja skulle beskriva mej själv är ja nog jordnära
Folk tror ja svävar, tjänar floss som en stor stjärna
Nej, bangar aldrig en spelning, extraknäckar som diskare
Går på möten på min arbetsförmedling
Enligt rykten är vi kaxiga, käftar å spelar maffia
Rikemansungar som utger sig för att va fattiga
Säg, va vet du om mej eller mitt liv egentligen?
Inte nog ett skit, så knip å tänk igen
För va vet du om en familj som inte äger en spänn
Va vet du om hur de känns att bli vräkt ur sitt hem
Va vet du om å bli hemlös vid 13 års ålder
Har så svår exem på kroppen att den täcks av sårskorpor
Va vet du om å stirra döden i vitögat
Bli rånad, misshandlad å frihetsberövad
Missbruk, splittrad familj, soc-kontaktperson
Sett så mycke orättvisor att ja tappat tron
Så säg vad ni vill om mej, säg vad ni vill
Men vill ni höra sanningen så säg bara till
Länk till http://ostenssons.wordpress.com
http://ostenssons.wordpress.com
Organism12's vers i Lejonhjärta är en av de bättre iaf!Mitt i rökiga diskussioner, där lever jag Den fulaste ankungen som sen växte upp och blev en gam Jag måste spela som att jag kan ta mig i kragen Glorian var som en badring, jag kan ha den runt magen Mitt ego sväller, badar in mig själv i brist på vett Bara ni vaknar nu, ändrar er och slutar hitta fel Egon sväller, svarar elden som en rikoschett Raderna talar ju för sig själva som en schizofren Firar att ni nu nått botten, jag håller en spliff Alla är fan korta i rocken som Oliver Twist Försök ta för dig bara, här är ett smörgåsbord Röster av tomhet som bara skär sig som mjölk och juice Många bäckar flyter ihop till miljoner Akta dig innan vi ryker ihop som tvillingtornen Nu tänker jag sakta så ser jag vad pennan min skriver Att det bästa utav mig finns djupt i mina sämsta sidor
Do you fools listen to music or do you just skim through it?
Leo - Vanvård kanske.. lätt en av de mest välskrivna iaf..
En kantstött pelare som inte pallar trycket Har tankar om nåt större skiter i vad alla tycker
Finns massa bra verser... Den jag kom att tänka på är:Fronda & Käp - Höjer nivån Frondas första e galen =)
Highfive anyone, anyone?
Ayos på riddarna runt runda bordet och bland nyare låtar gillar jag organismens vers i naket.
glömde profilens ghettoängel. den är helt galen och helt bortglömd
Tycker att alla verser på "lejonhjärta" är välskrivna. Kan inte komma på vilken jag tycker är bäst på rak arm, men några andra låtar med verser värda att nämna måste ju vara Organismens "Kaffe och ont blod" samt "Diamanttårar".. bra grejer. Vers 2 på kaffe och ont blod: Min precision med ord är inte bara hjärtskärande meningarna ligger inbakade i mina fettvävnader dissa mig jag släpper nåt och kontrar beredd att pissa på folk för att få min trädgård att blomstra bomben är släppt nu! akta er, för snart så smäller de bespara mig ditt andra utålatande, du kan dra åt helvete Jämna odds, det blir jag mot sjutti stycken originaliteten har dött, hip-hop har blivit ett kuttersmycke det är så jag känner, den ovannämnde han har nåra vänner som fäller ut sina anabola antenner o visst jag spelar mina dåliga kort väl har trickkort uppstoppat i hela min håliga skjortärm det kan bli ödesdigert, slår iväg ditt övermod känner mig hög på livet, tror det här kan va' en överdos jag bryter ner er alla, tar er en i sänder ni tvivlar på det ni hör kan vara skapt utav människohänder för jag har sabbat språket, jag har gjort slut på rimmen fått nog av alla dom som bygger korthus i vinden och tusen av synder passerar, och jag döljer min mordvåg det som ska drabba alla dom som följer mitt fotspår för ni kommer alla dingla högt i snaran i sånger innan du ens blir dödsförklarad för allt ni har går upp i rök sen jag cirkulerar i himmelen över en muntlig öken, kom!