Detaljer om Promoes svenska album "Kråksången" + ny låt
Källa: Looptroops Blogg PROMOE FRÅN LOOPTROOP SLÄPPER SOLOALBUM PÅ SVENSKA. Looptroop är inte bara Sveriges största hiphopgrupp genom tiderna vid sidan av avsomnade The Latin Kings. De är dessutom utan tvekan den mest framgångsrika svenska hiphopexporten - ständigt på turné i såväl Sverige som utlandet. Men när den skäggprydde frontmannen Promoe släpper sitt femte soloalbum är det inte bara på nytt bolag utan även på nytt språk – för första gången släpper han ett helt album på svenska. Albumet, som fått titeln ”Kråksången”, släpps den 22 April på Juju Records. Promoe har fyra soloalbum och fyra album med Looptroop i ryggen – alla på engelska. Under den mer än tio år långa karriären har Promoe släppt låtar på svenska på vinyltolvor och samlingsskivor och levererat svenska gästverser på album med bl.a Timbuktu och Afasi & Filthy men han har aldrig tidigare gjort ett helt album på modersmålet. På ”Kråksången” medverkar producenter som Astma, Filthy, DJ Large och Jimmy Ledrac samt gästvokalister som Timbuktu, Supreme, Afasi, PSTQ och Vincent. Astma-producerade “Detta Har Hänt” är första smakprovet från “Kråksången”. Du kan ladda ner den gratis på länkarna nedan, i både mp3 och wav. Sprid den gärna.
...och det är det som är så fint med whoa!
Såå grymt de här kommer att bli.. efterlängtad skiva som fan :P
jag har en cigg o den e de hasch i. jag har en psykos o den är jag fast i.
Promoe har jobbat hårt med det här albumet. Det är meningen att denna plattan ska överträffa alla tidigare släpp. Kommer inte Den ljusnande FRAmtid vara med på Kråksången? Hade för mig att det var första singeln... Jag har längtat i evigheter på det här släppet, förbeställning är ett måste så snart möjligheten finns. Pejz!
Deltidsoptimist...
Väntar också bara på förbeställning. Ser fram emot plattan som fan!
Crocodile Dundee for president!
Kommer va en bomb!
soundcloud.com/jerrones
På ”Kråksången” medverkar producenter som Astma, Filthy, DJ Large och Jimmy Ledrac samt gästvokalister som Timbuktu, Supreme, Afasi, PSTQ och Vincent. PSTQ!!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Hangaround
2009-01-26 14:39
kul att det är på g, har sett fram emot det länge. OT: Afasi och Pst borde göra en låt ihop.
Fan va fett, bra gästlista o produktionslista :) Fet låt oxå :) 22april, haha nästan exakt samma dag som Good Things, en dags skillnad :P
Tech P24 Du har ju Idioten på Hotell Stress med PST.
var kan man ladda ner låten då? :)
debbe p16 lär dig googla?=)) .....
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Fy fasiken vilken fet låt! Bådar gott för albumet!
Fan vad nice ! Detta gillades .. Efterlängtat album..
Det är inte lätt att vara tung när man ingenting väger
dest p19 - "gästvokalister som Timbuktu, Supreme, Afasi, PSTQ och Vincent." Har hört nånstanns att Org12 skulle gästa, nån som vet?
ruggigt bra...
Kärlek och respekt...
TTTTTTTTUUUUNNNNNNNNNGGGGGGGGGGGGGGGTTTTTTTTT!!!!!!!!!!
2009 kommer bli promoes och organismens år!
instämmer! :D
Blunted in stockholm
JAAAAAAG VILL HA NU :D läängar som bara den, tvär tjock låt :D
Jag är torevi även Miztah T// Jag rockar lika hårt som en gibson flyin V//
Redaktionschef
2009-01-27 00:05
Fan vad jag längtar efter denna :)
Oracle aka HipHop-Oraklet | Whoa-Crew 2000-2013| I januari 2014 lägger vi ned Whoa. Tack för de här åren!
haha dra åt helvette va fruktansvärt niiiice!! ge mig nu.
RaBBLa P20: Jag tyckte också att jag hörde att Ågren skulle gästa. Ågren och Dj large snackade om Promoes album på Bevismaterial under Dj Larges intervju. Som jag förstod så skulle Ågren gästa men det dom pratade om var förmodligen att DJ Large hade spelat in låtar med honom.
Deltidsoptimist...
Hangaround
2009-01-27 12:42
Mögelfar, jaså, det har jag missat, ska kolla upp!
MisterTanig P16 - Har läst i LoopTroops gästbok (har jag för mig) att dom spelat in några låtar. En annan sak (som jag inte är säker på pga viss berusning vid tillfället) är att när jag snackade med Promoe efter ett gig så bekräftade han vårt påstående.. Vem vet, låtarna kanske inte platsade helt enkelt.. Å DET VERKAR JU LOVANDE OM NÅT!
Haha RaBBLa klockan är 2 på en tisdag :D Men låten ger en stora förhopningar på skivan... det här blir bananer!
Hon checkar in mig från andra sidan baren. Du checkar in dig och uppdaterar status raden.
Detta har Promoe skrivit i Looptroops gästbok
molle says: January 27th, 2009 du sa förut om svenska plattan att du spelade in en låt me organismen,kommer inte den me på plattan? -- jag fick den frågan nyss, men jag hann inte svara - så nu ska jag ge ett lite längre svar. jag spelade in en låt med organismen som blir riktigt fet, och den ska släppas - helt klart! (antingen på plattan eller på mixtapet som kommer släppas innan plattan för att hypa upp releasen - som sig bör - hehe.) jag har ett litet lyxproblem dock: för första gången i arbetet av ett album provade jag att spela in många låtar för att sen välja ut de allra bästa låtarna. för det hade jag ju hört att många andra gjorde, och att det skulle vara det proffesionella sättet att göra en platta. det funkade inte för mig dock
jag gillar ju alla låtar för mycket och kan fan inte välja! men jag ska försöka sätta låtlistan i dagarna. och som sagt, oavsett om låten med organismen kommer med på plattan eller inte så kommer den komma ut till er. peace// promoe
Ett mixtape innan plattan, ännu bättre !!! undrar om tapet kommer ut för gratis nedladdning eller inte?
As I walk through the valley of the shadow of death, I can't sleep like i'm battling meth, the reaper creeps while i'm gasping for breath. I ask the lord to forgive me for debt, when death comes and my soul leaves my body to rest.
låter fett det
kaos är ordning, ordning är kaos, jag är kaos.<br> inte målaren tillståndet
Skivsamlare
2009-03-02 16:26
mixtapet kommer ju denna månaden! längtar
slänger mig i väggen för pst
http://www.goteborg.se
Jag betalar mer än gärna för det här.
Oringatality-Battles brooooooooooooooooor! http://www.whoa.nu/forum/svensk-hiphop/battles/716525/1.aspx
Givetvis ska man betala, kanske rätt dumfråga men är inte inne i vinyl "branchaa" men kommer den på vinylplatta? eller vad tror ni? Tänkt att börja samla på de, hade varit grymt! Inga hat kommentarer nu :) peace alla!
Givetvis ska man betala, kanske rätt dumfråga men är inte inne i vinyl "branchaa" men kommer den på vinylplatta? eller vad tror ni? Tänkt att börja samla på de, hade varit grymt! Kul att du tänker börja samla på vinyl:) dock tror jag inte promoes nya platta kommer komma ut på vinyl, eftersom JuJu Records(som ska släppa Promoes album) inte släppte timbuktus/chords skivor på vinyl men man kan ju alltid hoppas:)
dest P19 Den släpps väll på sony bmg? Står att han har signat dit iaf....
Hon checkar in mig från andra sidan baren. Du checkar in dig och uppdaterar status raden.
"Albumet, som fått titeln ”Kråksången”, släpps den 22 April på Juju Records."
dest P19 : Jag ska införskaffa mig det denna månaden, alltså sjävla spelaren då, Men vart är bra att få tag i skivorna då ? :) helst massvis med svensk hiphop :) frid <3
tackar tackar dest :)
Läst just ett intressant inlägg i looptroops gästbok:
Till producentlistan ska även läggas Rocwell som jobbar mycket med Astma - och bland vokalisterna återfinns även Organismen och Magnus Betnér. Embee har visserligen haft fullt upp med sina projekt, men han gav mig ett beat som var jävligt fett - jag hann dock inte skriva nåt till det. peace// promoe Organismen är med på plattan, och
MAGNUS BETNÉR kommer gästa! Låter GRYMT!
Fan vad nice med Magnus Betnér, har för mig att han proppsade Promoe i TV en gång.
Do you fools listen to music or do you just skim through it?
isen :jo i hans film "inget är heligt" om jag inte mins fel.
Vafan ska Betnér göra liksom? Hatar Betnér, så sjukt överskattad som komiker.. får väll se hur han är som rappare :P
Vikktorious Och vem har sagt att han ska rappa? Tror jag knappast. Tippar på nåt liknande Petter's intro på God damn it, av Persbrandt.
Maximum_Taste P17 "bland vokalisterna återfinns även Organismen och Magnus Betnér"
Blunted in stockholm
Gussti - Att man är vokalist betyder väl inte nödvändigtvis att man rappar? :S
Spelade in ett klipp igår där Promoe framför "Bondfångeri":
Läs mer om nya skivan på
På stan-bloggen .
nej men att man sjunger, och det antar jag att han inte kommer göra
Blunted in stockholm
kommer bli kul om plattan håller samma mått som detta har hänt, men å andra sidan när har promoe gjort en besviken.
Its not random that the? rappers in the 90's first were big(BIG L,BIG PUN,NOTORIOUS B.I.G)and the rappers nowadays are little(lil wayne.lil jon,lil boosie)