Intervju med Fittja Chrille
En av de mest rutinerade men förmodligen ändå den mest underground av artister på Masses mixtape Gott & Blandat #2.
“Långt ifrån ok” blev en av de mest hyllade låtarna på Masses “Gott & Blandat #2". Men inte många visste särskilt mycket om Fittja Chrille, han som släppt ytterst få grejer i ungefär ett decennium men alltid gjort det bra. Han var inte lätt att få tag på. Om inte telefonen var avstängd var det ingen som svarade. Så såg det länge ut när vi sökte Fittja Chrille. Men till slut fick Whoa äntligen tag på mannen i fråga och upptäckte en artist som hittat lite balans i livet och går in i studion i början av 2009. Läs intervjun här.
The president has been kidnapped by ninjas. Are you a bad enough dude to rescue the president?
"för det var vad min publik, alla tretton , kände mig som." :D Ska bli kul att höra de nya låtarna :) 10-4, over...
"Not so funny now, funny man..." - Å, jo, totally worth it! ;) Mabande In The Park - once in a lifetime, baby Thugz 4 hugZ - kärlek istället för gangsterpropaganda
Redaktionschef
2009-01-01 23:12
Yeah, väntar med spänning!
Oracle aka HipHop-Oraklet | Whoa-Crew 2000-2013| I januari 2014 lägger vi ned Whoa. Tack för de här åren!
härligt! ser fram emot det nya materialet
mm han äger. sån skön röst. så fett grym han e. chrille feat. chepe borde då vara salazarbrodern? vad kan gå fel...? så här uppjagad har jag inte varit sen latin kings dagar.. "när kommer nästa!?" gött me bra musik..
AFA = Avföring Från Antikrist.
Bra skit! Känns fint att vi förhoppningsvis kommer få se en del feta samarbeten även i framtiden. Ser fram emot vad som komma skall!
va?
Överlägset sämsta låten på Gott & Blandat 2, förstår inte hur någon kan tycka han är duktig. Extremt dålig rappare.
MAGNUM OPUS MIXTAPE VOL. 2 in the making! Gästas av Öris, Calle P, Marke, George Kaplan m.fl.
smaken som baken vareja...
coool!
hets, stress, fest!
ser fram imot den här skiten asså
Gillar inte sättet han flyter på men det är också mitt enda klagomål. hör gärna mer från honnom.
fcuk spleling
en av få jag verkligen längtar efter att höra mer av..
it aint hard doin right, its just hard 2 succeed i wanna live but its hard 2 breathe
Producent
2009-01-02 21:33
Tung snubbe! Han har nog nåt nytt o erbjuda hiphop-Sverige!
Support A2K a.k.a. Azrael Kalashnikov & Wize Guyz Global Ent.
Konsertbesökare
2009-01-02 23:35
Fan vad härligt med en intervju. Blev verkligen sjukt nyfiken på vem han var efter Gott & Blandat 2. Ser fram emot mer material från honom.
haha vaaa? hoppas ni skojar. lyssnade bara på en låt från hans myspace, och kommer aldrig vilja lyssna igen. han va ju keff! fuck "smaken e som baken", man hör ju att han inte har någon talang intervju och hela skiten.. blir whoas ledning utpressade eller nåt? jag är nästan seriös när jag skriver det.
Dagens Nyheter 15/11 1987: En hip-hopkonsert innebär en eller flera negrer som pratar rytmiskt och snabbt till ett komp av trummaskiner, stulna musikfragment och skivspelare som används som rytm-instrument. (Man "scratchar" med nålen fram och tillbaka över ett skivspår.)
ingen talang? ord direkt från isofu från djursholms ösby och mörby idits....
lostinpancace - Det är Masse som är "den yngste brodern Salazar" :) isofu - Ingen utpressning vad jag vet, men när det var så stort intresse för honom i tråden om mixtapet och det i princip inte fanns nån info att hitta så var det ju i allmänhetens intresse att ta tag i saken ;) 10-4, over...
"Not so funny now, funny man..." - Å, jo, totally worth it! ;) Mabande In The Park - once in a lifetime, baby Thugz 4 hugZ - kärlek istället för gangsterpropaganda
Är det möjligt att få tag i låten "Sätt dig själv i min sits" med honom som riktig mp3? Hojta till om någon har den eller vet vart jag kan få tag på den, skulle bli jävligt tacksam. Säg inte ladda ner från youtube, hatar den kvaliten... Btw, han är grym! Fred.
http://www.myspace.com/mannegbeatz
hahahaha. är det han från fittja? största mesen isåfall. fick en örfil o börja gråta. och nu gömmer han sig. hahaha finns inte större tönt. alla garvar åt han
ja. känner han. han är en fegis. har också örfilat honom. mm fittjamuppen. plus att snubben ej skriver sina texter själv. en kompis till han gör det. men han tar hela äran själv. ja han är patetisk. är mobbab o kommer alltid va det. han borde rappa om hur det är att va en tönt ist. inte spela tuff. LOSER
´´¨han från fittja?´´ namnet är fittjachrille din ditt stekar arsle döh!! örfil? senast jag fick en örfil va 17 år sen. kanske grinade kommer inte ihåg. alla skrattar va...om du snackar om botkyrka folk ja tjänat 100-tusentals kr. från deras flummande d antingen d eller att de gråter. och den som har stake att garva mig i fejan ,respect, men han kommer nog få ett knogjärn i ansiktet o såna grejer. blev av med min lägenhet för 3 mån sen. men hörde att massa folk va ute o leta efter mig. så jag började o snurrar fortfarande i fittja 4 5 gånger i vecken. men...inget. ni gör mig besviken. folk vill fajtas, ha äran att gå en match framför publik! nån vill bli känd på chrilles bekostnad. men varför så kinkig? har jag sårat dina flickkänslor? ha!! kn....dig o alla som ser ut som dig. vi kommer garanterat krocka nån dag o då händer d som händer. vem bryr sig? latinopower? snarare homopower. d va första o sista komentaren fortsätt o spela häftiga på nätet. muppar. o andy vem du än är....du ska få chansen att örfila mig snart igen.
haha. äntligen. nu kan du inte gömma dig din mupp. ska bli nice o ta sönder dig framför folk. jag ska säga en tid o plats här så alla kan se. så att folk kommer. då ska alla se att 1 du kommer ej som den fjant du är. o 2 att du blir sönderslagen. haha få se om dina ord betyder nåt.
Ärom här sista inläggen reggade för att skapa nån sorts hype, då båda användarna e reggade samma dag? Hur som helst, respekt för entrepenörsandan!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
180 grader på myspacen va fet
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
"lostinpancace - Det är Masse som är "den yngste brodern Salazar" :) " mabande: sa inget om ordningen på bröderna mannen ;) slog bara fast att han borde vara en av dom ,,, :) andy: chrille ÄGER. du är bara svartis..............................
Sho alla glada å sura! Jag e en av Chrilles närmsta vänner. Läste igenom lite o såg att vissa av er e ute å cycklar lite. Ville bara updatera er lite me å säga att Chrille kommer med fetare grejer inom kort och att han inte skriver sina texter själv är bara skit snack! Chrille är hip hop ända in till benen. Och bråket me Andy kommer inte att bli av för att han har inte tid för sådant trams :) Peace!
naa, digga inte den snubben alltså.. inge vidare grym
www.JKIBMM.se
Redaktionen
2009-01-21 07:47
370HSSV P21 Han kanske inte är den tajtaste rapparen men han har en egen stil, sköna texter och masses beats skadar inte. Många längtar efter mer ångestladdad sälvrannsakande rap, trötta på den här jvla "skibbidiboppan kallestropp har kallast stetoskop när han handskas med våp, o alla är våldtäktsmän som inte knullat med ett skåp"-rap Orka med skiten liksom...
Personligen gillar jag att han har en ganska slirig röst, eller vad man nu ska kalla det. Tillsammans med Masse och hans beats blir det en jäkligt skön kombination. Hoppas det blir mer i samma stil framöver, och inte övergår i nåt annat som han kanske inte alls behärskar lika bra. Alltid en risk, som många artister tar men alla inte fixar.
The president has been kidnapped by ninjas. Are you a bad enough dude to rescue the president?
Evolution, precis tycker tex inte hungrig är bra alls men 180 o långt ifrån ok är riktigt bra
haha...om du tror att chrille muppen skriver sina texter själv så är du nog ingen nära vän...o att han inte har tid för tjafs...haha. är det därför han ber alla sina vänner skicka inlägg här. hahahahaha....chrille är en rädd liten pojke. han vågar inte ens träffa mig...han skickar en bög grek på mina kompisar hela tiden...men vart e han själv? så sluta försvara tönten här! OCH JA CHRILLE.....JAG SKA FÅ CHANSEN ATT ÖRFILA DIG.....SNARARE ÄN DU TROR!!!!!!!!!!!! SES SNART.
när det kommer till smak så är det rätt så självklart att alla inte gillar allt. jag gillar ingen töntrap där de bara sjunger hur de glider och allt är coolt. det är menlös musik som är gjord för avundsjuka individer så de inte har nånting att anmärka på. men hey... köp MC HAMMER också. rekomenderar även allt med Vanilla Ice. därför gillar jag chrille. han kör hela vägen. passar inte alla verkar det som. vad hände med smaken är som baken? verkar inte vara nog för keffa mongos som bara MÅSTE berätta att saker inte passar dem. Jag kör dock modellen att inte anmärka på trådar som inte passar mig. men hey... thats me... och andy: synd att inte alla är lika coola som dig din kefftönt. du kanske ska söka terapi för ditt självhävdelsebehov? leka lite allan ballan fast i gruppterapi. hahahaaaaaa. TÖNT.
ja du lostinpancake, cool du va då som komenterar här. göm dig bakom din skärm och spela häftig du...din fjant. gå o sug chrilles balle nu. TÖNT
andy Menaru attu inte gömmer dig bakom skärmen? ta inte ut dina agressioner på mig nu men du målar ju inte upp dig som skönaste personen när du anonym o nyreggad hoppar in i en tråd för att utdela hot mot en artist och beskriva vilken tönt han är utan att beskriva bakomliggande orsaker till dina åsikter... genom att "hata" i tråden så gör du indirekt artisten en tjänst också iom attu gör tråden intressantare. Vad vore rederiet utan intriger liksom...
hiccory. vem fan är du? har jag ens sagt nåt till dig eller? och jag har mina orsaker till attacken mot fjanten du kallar artist. han snackar mycket men vågar aldrig träffas. fy fan va patetisk han är.
Producent
2009-01-22 17:57
andy Du uppmanar till våld och leker jättetuff på ett forum... Vem är den patetiska här egentligen? Snälla, stäng av skärmen, ut och få lite frisk luft.
andy Jag undrar bara vad dina intentioner/mål är med att smutskasta honom i tråden som handlar om hans musik. Jag försöker säga att det du skriver snarare hjälper än välter honom om du bara går in i en tråd o skriver att han är patetisk och ska få spö. Han får hajp, du målar upp dig som någon som spelar ball på nätet, förstår du? Om du nu tycker att han är en sopa kass artist och keff person och därför skriver för attu vill få andra att förstå hur "fejk" han är är det bättre att komma med argument för det... tex att han blåst dig på en femma och du vet att han inte skriver sina texter själv, aja you pick one... Om du nu seriöst letar efter honom för att ge honom en känga så kanske inte bästa sättet är att hota honom via whoa... Eller det kanske det är. Aja om det är sista alternativet och du nu bara skriver för att provocera honom så ok, men tänkte liksom uplysa att det hjälper honom om du uppar tråden, särskilt med något intressant innehåll som våld etc iom atte är det hela världen fascineras av. Im out
Är det en anledning till varför andy och latinopower skriver exakt likadant?
chrille är KEFF. han säljer knark till barn den idioten!! han spelar tuff fast han är en rädd tönt!!!! finns mycket att säga om den nollan. men ok. ska respektera andras viljor. och sluta skriva saker här. SISTA GREJEN BARA. CHRILLE...KOM TILL FITTJA ÄNG NÄSTA LÖRDAG!!! TRÄFFA MIG DÄR OCH VISA HUR TUFF DU ÄR. ALLA ÄR VÄLKOMMNA DIT. SÅ ALLA KAN SE VILKEN FEGIS HAN ÄR. KOM DIT KL 8 PÅ KVÄLLEN. annars kommer jag till nacka. förstår lilla chrille vad jag menar? hoppas det.....sorry alla. det va mitt sista inlägg
glömde nästan bort en viktig detalj....din kompis måste komma också. du vet vem!!!!!!!!!!!!!!
jävla chrille sluta sälja knark till barn vafan..
Hahahahah!! Ska nog fan dra till Fittja Äng och kolla läget :D
andy: jag har iaf mod att lägga ut orten jag bor på. mer än du din tönt. "bor på ingenstans" ska du göra nånting kreativt i ditt liv förutom att förstöra för andra kreativa? springa runt som ett virus och sabba andras liv? vi vet vad chrille har gjort i sitt liv. men det går för sig att köpa death row plattor va? blodspengar AB. men inte tillåta framgång för någon närmare hemmet? avundsjuka mongo!
och han är knappast ensam om att ha becknat droger i NBK? LOL. borde väl vara det tredje mest vanliga arbetet där efter städare och tunnelbaneförare. så sluta att jiddra om småsintheter när det i grunden handlar om att du är så jävla svartis. för din sorg (och för oss andra STORA GLÄDJE) har jag fått reda på att han går in i studion idag.
okej men han har tagit bort sin myspace nu, värför?
lostinpancake...lägg dig inte i detta. du vet för fan inte ens vad tönten har gjort!!! så håll dig utanför...det här angår inte dig!!
lostinpancake......vadå vågar inte din mes. jag heter andy...bor i södertälje. 28 år. syrian. nu vet du det. ska du göra nåt eller? mmm precis!! håll dig bakom din skärm o snacka skit du....tönt!!
så va har hänt? var e han, varför stängde han sin myspace och försvann helt plötsligt, skulle han inte spela in nytt osv? blev de nåt me andy? uppdatering tack!
Redaktionschef
2009-02-05 23:20
Oracle aka HipHop-Oraklet | Whoa-Crew 2000-2013| I januari 2014 lägger vi ned Whoa. Tack för de här åren!