I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Musikbranschen, vilket skämt.

Svensk Hiphop - Allmänt

   

2008-12-10 15:03

Musikbranschen, vilket skämt.

Vi har människor i detta land som startar program för att lyfta fram oanade talanger inom hip hop världen. Anledningen till varför dessa program får göra en andra säsong är för att dem fått en stor respons från artister och hip hop älskare som uppskattar att man lyfter fram de som inte har stora skivbolag bakom sig. Att ge alla en chans.

Tyvärr så ändras detta helt då andra säsongen sätts igång. Då krymps adderingarna för varje vecka. Mer reklam ska in och mindre utbud. Mer Lazee o mindre Paragon. Man verkar glömma att hålla sig till sitt löfte om att man vill rikta in sig på svensk hip hop för jag tror fler håller med mig i att Lazee är pop personifierat. Tittar man på vilken musik/gäster som gästar programmen så märker man.

För att citera Metropol till exempel; "någon här kanske har har varit i Colombia och tar med sig årets hit därifrån, eller så vill vi lyfta en stockholmsartist" eller Din Gata som bara "har örat mot Malmös gator".

Är det bara jag eller är det någon mer som är sick n tired på alla sthlmsrappare som får sina 15min?

Vart är Sveriges musikscen?