I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

LoopTroop släpper album online?

Svensk Hiphop - Allmänt

2008-11-18 13:37

LoopTroop släpper album online?

Hört rykten om att LoopTroop kommer släppa ett nytt album online i slutet av -08/början av -09. Titeln ska vara "A New Day".

Någon som vet något om detta?

(Inlägget flyttat av Oracle från audio & video 2008-11-18 16:16:53)

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Moderator

2008-11-18 14:08
Det är väl mer av ett mixtape än en platta, om jag har förstått det rätt. Dock hoppas jag att jag har fel.
"Förrsten så håller jag med om att squirtle är väldigt lik killen i calvin klein - reklamerna. Och det är inte fy och skam. =)" - katt_

2008-11-18 15:24
Har också hört att det är ett mixtape, fast med egena beats och inte lånade instrumentaler. Kommer nog bli samma stuk som Standard Bearer CD:N.
Redaktionen

2008-11-18 16:38
coolcool..
Moderator - Som en lokalvårdare, fast i cyberrymden..
http://www.martypatches.com
http://www.danielmeyer.se

2008-11-18 19:12
Härligt !
soundcloud.com/jerrones

2008-11-18 19:55
Va en kul överaskning iaf! Dom som vet nåt utöver vad som skrivits kan ju.. skriva!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-11-18 20:31
D.v.s en platta med låtar som inte platsade på den nya plattan good thing och good thing var inte ens bra. Någon enstaka låt men resten var kasst. Har ändå aldrig tidigare blivit besviken på något tidigare släpp sen mitten av 90.

Hoppas verkligen att det nya mixtapet kan ge mig plåster för såren.

2008-11-18 21:05
word.. senaste skivan var inte så bra..

och när man säger så kommer alltid nån jävel med kommentaren "jamän dom utvecklar ju sig och testar nya grejer, har nytt sound, hur kul skulle det vara om dom lät som på Modern Day City Symphony 4 skivor i rad!?"

svaret är enkelt: man får gärna utveckals och skaffa "nytt sound", men då får det fan gå åt rätt håll också.

det är bara min personliga åsikt, så kom inte och säg att jag tror mig veta vad som är bra eller inte..

men vi får väl hoppas på detta mixtapet då, dock gillar jag mer promoes egna släpp.

2008-11-18 21:13
vad gör Standard bearded till ett mixtape och inte en soloskiva ala promoe?

grym skiva för övrigt och nice dvd. fler borde köpa den

2008-11-18 21:17
vad gör Standard bearded till ett mixtape och inte en soloskiva ala promoe?

Förmodligen inte mycket annat än att låtarna inte är sammanhängade till ett tema, att han inte kommer släppa på något bolag och marknadföra skivan så värst mycket.
Tror de skulle släppas gratis via nätet...

Det ryktas om att Promoe och Cosmic spelade in en låt nyligen, undrar den låten hamnar på denna plattan...

2008-11-19 09:37
Standard Bearer marknadsfördes som just en DVD med en bonuscd och inte tvärtom, skivan var även ett hopplock av lösa låtar, (b-sidor, singlar etc)

2008-11-19 12:34
ok grym skiva iaf speciellt colgate smile

2008-11-19 12:35
Den nya skiva "A new Day" kommer läggas ut vid årsskiftet, och är en Promoe platta.
*sniff sniff....hmmmmm* (••)
1 Folk Öl = 2 mackor

2008-11-19 14:44
pa svenska??

2008-11-19 14:58
Känns ju konstigt att döpa en svensk platta till A New Day, men man vet ju aldrig... På tal om det så verkar det ju konstigt att hans svenska platta - som väl skulle släppas som ett riktigt album - aldrig verkar komma. Kan ju iofs fatta att han har velat vänta tills turnerandet med truppen är avklarat, men verkar skumt att han väljer att släppa ytterligare en engelskspråkig platta före (om nu så är fallet...). Svenska plattan skulle väl ha kommit under slutet av 2008, eller finns det ngn som sitter på annan info...?
Fan mannen, du är fett med ful// Ey, kolla din tand den är fett med gul

2008-11-19 15:03
han kanske slapper den svenska under annat namn?

2008-11-19 15:06
Det gick visst att hitta info ang. svenska skivan genom att vara lite ihärdig (saxat från gästboken på Länk till http://www.looptrooprockers.com):

Hur går det med albumen? Hinner något ut innan årsskiftet?

/peace

jag siktar på att bli klar med dem till årsskiftet,
så de kommer nog inte ut då. den svenska ska vi jobba ordentligt, promotionmässigt, så den kommer nog inte förrän i mars eller april. den engelska ska ju bara ut på nätet så den kan nog komma lite tidigare.

peace// promoe
Fan mannen, du är fett med ful// Ey, kolla din tand den är fett med gul

2008-11-19 15:07
Kan ni inte se Good Things som den är? Måste den jämföras med gamla plattor?
Lyssna på den som om det vore en helt ny grupp som ni aldrig hört förut.

Family First
The Building
Marinate
stains
Blood & Urine
Trance Fat
The Busyness
Och Puzzle

Dessa låtar skulle lätt platsa på min top 30 lista med Truppen.

Och Standard Bearer, Bloodsugar är för mig nog den bästa låt som har med LTR att göra..

Coolt med "a new day"
http://ostenssons.wordpress.com

2008-11-19 15:51
Två grejer då:

1. Good Things har enligt mig ett jävligt skönt sound, men kvalitén på texterna har i många fall sjunkigt ganska lågt (förutom Promoe's insatts på "Marinate" och Supreme på "The Building"). The Building tycker jag personligen är bland det fetaste dom gjort sound-mässigt. I det stora hela är det inte deras bästa platta, men den är helt klart inte dålig!

2. Snackat me Promoe efter Klubb Spiderdogs, och han sa att han sitter på en hel del spår till svenska-plattan. Den ska sammanställas och promotas etc, och kommer komma relativt tidigt under -09. Och det är klart han vill få ut den. Ännu fler svenskar kommer nog få upp ögonen för dread-snubben från v-ås när han släpper på modersmålet!