I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Sherlock vs Looptroop, vem tar det?

Svensk Hiphop - Allmänt

2008-10-07 23:15

Sherlock vs Looptroop, vem tar det?

Har en enkel fråga, Sherlock - Made to measure, va fan är den skivan så jävla omöjlig att få sina fingrar på, och om nån som vet allt vet var man kan fixa den så hojta.

Fucking bästa jävla svenska hip hop gruppen någonsin.
Looptroop har inte ett skit på Sherlock.
Tjiii, kan lätt bli en diskussion - vem är fetast, Sherlock eller Looptroop? Motivera!

PEJZ

CasOne

2008-10-07 23:38
sherlock är väl mer klassiska. om än jävligt tunga. truppen har fått ut mycket mer så dom tar väl det även om jag nog gillar sherlock grejen mer.

2008-10-08 01:02
sherlock såklart
GUERILLA WAR TACTIX - BLACK MASS RITUAL - HUMAN GENOCIDE PROCESS - www.myspace.com/GuerillaWarTactix - Album Out Now!

2008-10-08 16:02
sherlock, alla gånger!

går förövrigt att låna skivan (CD) på biblioteket i Kulturhuset i Stockholm.
Då får man ju iofs ta o kopiera den o går miste om originalet, som kanske är hela grejjen egentligen. Men ja, klart bättre än att inte ha den alls.
Såldes på/via Recorhunter (innan på konkade Recordnet) för dyra pengar för nått år sedan, vet inte om dem har kvar den i nått lager.

2008-10-08 23:22
det är orginalet som gället fan
CasOne

2008-10-09 00:37
wow, jo looptroops modernday slår nog made to measure... men det är tveksamt ja.

fan, ta mig tillbaka dit när hiphop var hiphop

2008-10-09 07:36
Looptroop

behövs ingen motivering alls
fuck that, jag är hardcore. jag kan ligga hur länge som helst i min egen avföring och vänta på nån

Dieallot

2008-10-09 08:43
LoopTroop har bättre konstruerad image, bättre rappare, bättre beats, bättre texter. Fast jag gillar Made to Measure mer än någon LoopTroop-skiva eller tejp, så jag antar att jag väljer Sherlock ändå.

Hangaround

2008-10-09 08:50
beatsen får bli oavgjort, finns inget dåligt att säga på den fronten om nån av grupperna.
text och rapmässigt tar looptroop det.
På MDCS var det tre Mc's på samma nivå som kompleterade varandra felfritt, ingen av rapparna i Sherlock når upp till den nivån..visst dom var bra, framför allt bra tillsammans men jag tycker ändå det är klasskillnad.

sen så är det så enkelt att looptroops teman tilltalar mig mer än det Sherlock rappade om.

2008-10-09 10:42
Jag känner att jag har ganska svårt att jämföra dessa 2 grupper.

Sherlock gjorde mycket mörkare, lugnare men endå råare musik - Looptroop i sin tur gjorde mycket mer ungdomlig o kaxig musik. Jag kan hålla med ovanstående kommentar om att Looptroop vinner pluspoäng för hur bra de kompleterade varandra, det var nästan ruggigt vad bra det lät.

Jag har svårt att leta fram några fel med Sherlock sådär, då det är några av mina stora förebilder inom musiken. Men det är klart att det är klasskillnad på dessa. Men jag tycker de gjorde såpass olika musik, att det är svårt att hitta för- och nackdelar hos dessa 2 när man jämför dessa...

Sherlock tröttnar man inte lika lätt på som man gör med Looptroop. Iaf inte jag.
Skitsamma. Nu har jag ordbajsat bort min morgon och missat bussen! Guld...

Tillförde nog inget värt i "diskussionen" men... Ja, haha.
Hejsvejs!
http://myspace.com/BoodaBlezzin

2008-10-09 12:31
Vilka ingick i Sherlock?
MAGNUM OPUS MIXTAPE VOL. 2 in the making! Gästas av Öris, Calle P, Marke, George Kaplan m.fl.

2008-10-09 12:50
Det var väl Rusiak, PeeWee, Speedknock och Sebroc... Infrared (Oscar Franzén) ingick också i gruppen från början, men hoppade sedermera av.
Fan mannen, du är fett med ful// Ey, kolla din tand den är fett med gul

2008-10-09 12:52
Jag gillar båda grupperna starkt !

Men Looptroop tar det !!!
soundcloud.com/jerrones

2008-10-11 04:04
Det är värt att diskutera då den ena gruppen är Sveriges bästa grupp, medans den andra är Sveriges mest accepterade.

Jag gillar hur det ser ut hittills, håll tråden vid liiiiiiiiv!
CasOne

2008-10-11 04:04
JERRAAA
psssst... utveckla. Ovärt annars
CasOne

2008-10-11 04:26
Looptroop tror jag. Är redigt trött på dem, men det var mina favoriter bland de svenska artisterna under den perioden som jag brann för hip-hop (innan Modern day) . Sherlock är verkligen klassiska dock. Made to measure blev typ en symbol för nått äkta under Petter/ZTV-eran. Trots det är skivan kanske inte så värst bra ändå.

2008-10-11 10:05
LoopTroop! LoopTroop är LoopTroop precis som Zlatan är Zlatan. Sherlock är en klassisk grupp som aldrig kommer att glömmas bort av oss.

DJ

2008-10-11 10:18
Det är dött lopp för mig. Två grupper med bra beats, där jag inte är förtjust i rapparna i någon av grupperna.

Peace