I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Prop Dylan med i Peugeots nya reklam!

Svensk Hiphop - Allmänt

2008-10-04 20:04

Prop Dylan med i Peugeots nya reklam!

Yes, Prop Dylan gör som vanligt och går sin egen väg utan hjälp utav Svensk hiphop media. Den här gången så medverkar Prop Dylan & Logophobia i Peugeots lansering av deras nya miljö bil med låten "Go Get It".

Reklamen börjar sin sändning 9/10:e till 2/11:e och sänds på kanaler som Discovery Channel, Kanal 5, TV 3, TV 4, TV 6 & TV 8.

Håll ut, skivan kommer snart!

Catapults Ent
Länk till http://www.catapultsent.com
Länk till http://www.propdylan.com
Länk till http://www.mysapce.com&propdylan1

..cum catapultae proscriptae erat, tum soli proscript catapultas habebunt..
Redaktionschef

2008-10-04 20:06
haha coolt! Den finns inte att kolla på nånstans på nätet?
Oracle aka HipHop-Oraklet | Whoa-Crew 2000-2013|
I januari 2014 lägger vi ned Whoa. Tack för de här åren!

2008-10-04 20:28
Nej tyvärr så finns den inte för preview än, men det kommer!
För er som missat så var "Go Get It" med i Peugeots reklamfilm innan Fotbolls VM sändingarna i samband med Hultsfreds Festivalen då de var huvudsponsorer:

Catapults Ent!
..cum catapultae proscriptae erat, tum soli proscript catapultas habebunt.. <br>

2008-10-05 17:43
härligt. el-propo förtjänar allt som går hans väg!

vi ser alla fram imot kommande albumet!
Out in the streets, they call it döööööööönaaa...
Döna Söundtrack..
www.myspace.com/donainc

2008-10-05 17:48
För tio år sen hade jag nog sagt att han var sell out för att han medverkar i reklam, men nu måste jag säga att det är fan coolt.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-10-05 18:02
yeah stort. grattis proppen.
/Cash Hunter aka DJ Rufus

2008-10-05 19:06
Det finns ju inget "sell-out" aktigt i en sån här independent-artist som tar sig så här långt.
Question your goods, who makes them? Where they come from and how they distributed it? You have a relationship to all of theese things. If someone or some earth is being fucked over in the process, by witch your goods get to you; you are ultimately responsible for any harm done.

2008-10-06 08:57
grattis, hoppas det ger bra med cash! kul val av peugeot och låten lär ju nå ut bra!
www.mofetajerre.se
Manager

2008-10-06 14:32
Är det bara jag som tycker att det är lite kul med en snubbe som kallar sig Logophobia i såna här sammanhang? ;)

Vilket fall, det är sånt här artister tyvärr måste göra för att få ihop cash att kunna leva på sitt artisteri. En bra sak är att det trots allt handlar om en miljöbil och är därför en bra produkt att göra reklam för. Med andra ord, bra skit :)
Redline!

2008-10-06 16:32
Grattis till er!

2008-10-06 20:14
cykel på köpet!

2008-10-06 20:18
Dr.Octagon

Lite småkul sådär D:
va?

2008-10-06 20:24
Demento P22: Cykel vet jag inget om men mycket möjligt att han får en bil på köpet.
..cum catapultae proscriptae erat, tum soli proscript catapultas habebunt.. <br>

2008-10-06 20:45
Vilket fall, det är sånt här artister tyvärr måste göra för att få ihop cash att kunna leva på sitt artisteri. En bra sak är att det trots allt handlar om en miljöbil och är därför en bra produkt att göra reklam för. Med andra ord, bra skit

dogge ville ju indirekt få svenska folket att cykla mer vilket egentligen borde vara än mer hedervärt än att göra reklam för en bil, oavsett hur miljövänlig den nu kan tänkas vara. likväl misstänker jag att prop dylan inte kommer att drabbas av samma shitstorm som dogge ;)

SELLOUT BUHUHU :(

2008-10-06 22:18
Kanske för att han inte hamnar i riktigt samma fack? Hans låt spelas i en reklamfilm... han har inte huvudrollen i en.

Han hamnar i samma fack som t.ex José Gonsalez...
Question your goods, who makes them? Where they come from and how they distributed it? You have a relationship to all of theese things. If someone or some earth is being fucked over in the process, by witch your goods get to you; you are ultimately responsible for any harm done.

2008-10-06 23:12
egentligen kunde jag inte bry mig mindre om vem som är sellout och inte (mina tidigare inlägg var inte alltför seriöst menade, om det inte framgick tydligt nog) men det är alltid intressant när folk ska hitta på massa kriterier för att ändra selloutbegreppet för att passa sina egna syften. försvara sina polare exempelvis!

Manager

2008-10-07 07:19
Demento: Nu vet jag inte om du syftar på mig men jag har aldrig träffat eller ens pratat med Prop Dylan och ska jag vara ärlig så gillar jag inte det lilla jag hört av honom heller förutom kanske någon enstaka låt. Men med tanke på att jag är från Norra B och var typ 12 när TLK slog med första skivan så har jag hållit Dogge väldigt högt och respekterat honom på flera olika plan (dock inte som rappare och kan säga att även han är ganska kef).

Grejen är att det är stor skillnad att dra på sig ett par cykelbyxor och blir en form av maskot åt ett företag (nej, han promotar inte cyklande utan vill att du handlar på El-Giganten) vs. att ett företag använder din låt.

Redline!

2008-10-07 13:55
Dr.Octagon Nej, han syftar på mig. Och jag tycker ändå inte att hans jämförelse med dogge var rättfärdigad.

Demento
Men jag vet samtidigt hur kul det är att lämna ett halvt seriöst menat inlägg med sarkastisk underton för att sen vänta och se vem som spjärnar emot.

Just i det här fallet pekade jag bara ut en tydlig skillnad på att sälja ut och att få tillfrågan att genom sin musik medverka i olika medier. Punkt.

P.s: Det finns inget fel i lite crew-lojalitet... you should try it.

2008-10-07 16:27
grymt prop du är king.
To disrespect you, I would had to have respect for you at one time

2008-10-08 11:47
FHTEOD P26
haha ja det är inget jag tänker säga emot, för det är i allra högsta grad roligt! samtidigt så har jag ändå en seriös underton eftersom det faktiskt är väldigt underhållande att se vilka som kommer undan med att göra reklam åt stora företag och vilka som inte gör det. fast ska jag vara helt ärlig, och det här säger jag inte för att jag ogillar prop dylan på något sätt, så tror jag att det huvudsakliga skälet till att ingen bryr sig tillräckligt för att kasta skit i den här tråden är att prop inte är tillräckligt känd för att folk ska orka bry sig. han har inte byggt upp en tillräckligt stark "fanbase" av hatare än.

Just i det här fallet pekade jag bara ut en tydlig skillnad på att sälja ut och att få tillfrågan att genom sin musik medverka i olika medier.

så man kan inte sälja ut sig genom att "få tillfrågan att genom sin musik medverka i olika medier"? intressant teori hörru...

P.s: Det finns inget fel i lite crew-lojalitet... you should try it.
nejdå, det påstod jag inte heller men du kanske inte ska förvänta dig att folk tar din åsikt på allvar när det står klart från första början att du inte tänker behandla ämnet objektivt.

2008-10-08 11:57
Dr.Octagon
nej, jag syftade inte på dig.

Grejen är att det är stor skillnad att dra på sig ett par cykelbyxor och blir en form av maskot åt ett företag (nej, han promotar inte cyklande utan vill att du handlar på El-Giganten) vs. att ett företag använder din låt.

jag använde mest dogge som ett exempel eftersom det låg nära till hands, tanken var inte att det skulle hålla fullt ut. jag kunde helt enkelt inte komma på fler svenska rappare som kallats för sellout. faktum kvarstår att vissa artister kommer undan med att promota storföretag i olika former, andra gör det inte. hade krs låtit mercedes använda någon av hans låtar hade väl folk gått i taket...

ett bra exempel är ju alla stora rappare som gjorde reklam för st. ides malt liquor på 90-talet. alla från wu-tang till ice cube medverkade och gjorde sitt bästa för att få folk att hälla i sig mer sprit, men det var/är tydligen mer ok i folks ögon än om samma rappare skulle spelat in jingles åt mountain dew.

2008-10-08 14:24
Demento P22

Håller med, det finns en viss skillnad på artister och artister. Och nej, jag är inte objektiv... Men i skenet av dina oseriösa inlägg kan väl egentligen vem som helst stega upp till försvar utan att du ska ifrågasätta hurvida ANNAT folk ska ta MIG på allvar...? You crack me up.

2008-10-08 20:14
prop dylan! jävligt snyggt styrt..

hahahahahahahha... fan va jag gillar demento.. u-town rep. .. förtsätt göra det du gör, du är sjukt jobbig mannen :)
don have it all upstairs but who the fuck cares
4-20 24-7
TRAINSPOTTERS.SE / RANDOMBASTARDS.COM

2008-10-08 22:03
yeah well...jag försöker dra mitt strå till stacken bara. någon måste ju vara nageln i ögat!

2008-10-09 11:58
True Dat!

2008-10-09 20:56
Nästa tid är 21.11 om någon är sugen att se... mellan lyxfällan, tv3
Groupie

2008-10-11 16:15
Fett! det måste jag ju ta och checka! Prop är riktigt grym, så stort grattis till detta!

2008-10-12 10:35
Fan va tungt! Gratulerar, Proppen!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-10-14 18:17
Stim fixar gaget

2008-10-16 20:39
fan fortfarande inte sett reklamfanet.
To disrespect you, I would had to have respect for you at one time
Producent

2008-10-17 08:57
Såg den häromdan, fett!

2008-10-17 12:32
Sell out och sell out vafan, Klart man vill sprida sin musik eller hur? Jag menar hur stor hit vart inte Oh Laura-realise me genom att medverka i en reklam... Jag hade ifall inte hört talas om dom innan och det var ganska okänt innan så. Och jag tycker det är kul att vi får upp lite hip hop i reklamerna även om det kanske inte är just den stil av hip hop jag lyssnar på.

2008-10-18 18:31
Tycker det är kanon för svensk hiphop och för Prop Dylan som jag följt på avstånd sen jag träffade Proper för första gången 04. Riktigt kul att det går såpass bra, en av få som förtjänar det!
SHOW Stockholm | www.showstockholm.com