I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Ken Ring lägger ner karriären!

Svensk Hiphop - Allmänt

Graffare

2008-09-14 17:14

Ken Ring lägger ner karriären!

..men inte musiken?

Jag skiter nu i bloggen. Och karriären kan dra åt helvete. Jag drar mig nu tillbaka från det officiella livet. Det är inte värt det. Min familj betyder för mycket. Jag kommer ALDRIG i hela mitt liv göra någon mer intervju eller tv eller någon media. Dom vill bara tjäna sina pengar och skiter i vilka dom trampar över för att få sina pengar.

Men jag kommer inte sluta göra musik. Jag släpper nästa album som planerat. Men ni kommer aldrig igen höra ett ord av mig i nått sammanhang. Och alla ni i media branschen kommer jag få pay back mot i rätten.

Jag kommer stämma er ordentligt, om ni har nått att säga maila mig [email protected] Men om det inte är en miljon som ska överföras eller mer så ses vi rätten. Imorgon klockan 9 lämnar jag in min stämnmning.
Sen gör jag mina sista spelningar innan jag drar till Afrika.

Skriver Ken i sin blogg.

2008-09-14 17:19
Jag gillar ken ring men det känns som det är dags för han o lägga musiken på hyllan.. Känns nästan som han säger samma sak hela tiden, fast på ett annat beat.
AIK
ARSENAL
"Det finns elitserie i innebandy alltså? Där ser man, undra om kurragömma har en elitserie också... "

2008-09-14 17:20
Förstår honom, så mkt skit som hans karriär måste utsätta hans familj för... Tack för den grymma musiken
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Graffare

2008-09-14 17:21
Han skryter mest om hur mkt brass han röker, känns som han borde komma tillbaks när han kan skriva nått vettigt,

2008-09-14 17:31

Kan WCn o Lallarn hålla sig borta från tråden nu?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-09-14 17:32
längtar tills skivan. förstår honom.

2008-09-14 17:34
VeCn

Måste alla skriva mestexter som Kanye West?

2008-09-14 17:56
WÖRD på lollarn!

2008-09-14 20:05
dra åt helvete ni som hatar, fatta vad ken har gått igenom och de e förjävla synd att han lägger ner.
To disrespect you, I would had to have respect for you at one time

2008-09-14 20:17
han lägger ju inte ned musiken som jag har förstått det..han slutar bara mediahora..rätt
nejnej, du är skönare

2008-09-14 20:32
jaja men hursom. Finns få inom svensk hiphop som e så personliga och ärliga som ken. true legend.
To disrespect you, I would had to have respect for you at one time

2008-09-14 21:35
folk som säger att ken levererar samma skit på ett annat beat och att det är dags att lägga micken på hyllan kan ju inte ha lyssnat på "Äntligen Hemma" som enligt mig är en stark comeback för ken! han har droppat mycket bra skit under åren och är en av svensk hiphops alldeles egna legender, det är fakta!
As I walk through the valley of the shadow of death, I can't sleep like i'm battling meth, the reaper creeps while i'm gasping for breath. I ask the lord to forgive me for debt, when death comes and my soul leaves my body to rest.

2008-09-14 21:50
Ken har gjort sitt inom svensk hiphop, och jag förstår att detta med senaste anklagelsen var sista droppen för att han skall orka fortsätta. Missa inte hans sista spelningar nu ni som verkligen gillar honom och svensk hiphop!! Jag kommer i varje fall vara i Gävle den 20e och supporta.

RAWMUSIC.se - myspace.com/TMK6 - myspace.com/RAWMUSICLABEL

2008-09-14 23:30
Äshh Karln, har fått sunt förnuft! Skönt att slippa han från ofentliga sammanhang!

//Crooked//

2008-09-14 23:35
känns fortfarande som samma grej, ni verkar inte förstå, ken ring är nästan den enda svenska rapparen jag lyssnar på.

sen så lägger inte killen musiken på hyllan, lär er läsa det som står i den första posten.
AIK
ARSENAL
"Det finns elitserie i innebandy alltså? Där ser man, undra om kurragömma har en elitserie också... "

2008-09-15 01:48
jaja det är förjävligt att vara i rampljuset men vill man synas och sälja plattor får man räkna med att se baksidan av myntet förr eller senare. om han nu tycker att det blir för mycket för familjen så är det väl bra att han skiter i pressen.

däremot förstår jag inte på vilka grunder han menar att han kan stämma pressen?

2008-09-15 02:11
jaja det är förjävligt att vara i rampljuset men vill man synas och sälja plattor får man räkna med att se baksidan av myntet förr eller senare

- Du tycker inte att media har vart lite för fixerad utav att svartmåla Ken igenom tiderna?

"däremot förstår jag inte på vilka grunder han menar att han kan stämma pressen?"
- Kanske att de går ut med bild och rubriker som "Ken Ring misstänkt för våldtäkt" innan det äns har bevisats? Och även om han släpptes 1 timma efter att han greps och polisen gick ut med att han längre inte var misstänkt för våldtäkt?

2008-09-15 09:45
Ken har ju själv byggt upp sin image som 'bad guy', så att pressen skriver främst negativa saker om honom i allmänhet är ju inte så konstigt. Hans karriär bygger ju på 'dålig' publicitet, att dissa samhället och att skryta om att bryta mot lagen.

Däremot är det helt vidrigt att de hänger ut honom såhär utan något som helst bevis. Skulle inte förvåna mig ett dugg om någon äcklig redaktör verkligen pushade för att få ut skiten fort, innan det kom fram fakta de skulle kunna behöva ta hänsyn till.

Tycker det är jävligt vuxet av snubben att lägga ner mediahorandet(om han nu faktiskt gör det, kan ju vara något han skrev i stundens hetta); ge kidsen en chans till en normal uppväxt. Vore trist om han la ner musiken, men det verkar ju inte vara fallet. Jag har aldrig gillat något Ken gjort, men han är ändå en av de största på den svenska scenen.
Jag var whoa-fri i över ett år, men sen blev kommentarerna i blandat-forumet så korkade att jag var tvungen att logga in och driva med dem.
Poet

2008-09-15 09:47
Tror inte för fem öre på detta, låter väldigt ogenomtänkt och skrivet "i stundens hetta". Tvivlar på att han kommer att klara av att hålla käften helt.
http://arspedia.org/wiki/Hip_Hop
http://arspedia.org/wiki/Babylon
http://arspedia.org/wiki/Vapen#Bananbomb

2008-09-15 10:22
ja det där höll ju i många timmar...

"jag skiter nu i bloggen" och en lång harang om att aldrig uttala sig offentligt igen, tätt följt av fler blogginlägg...
skulle jorden översvämmas om man skar sönder ögonen på alla människor?

2008-09-15 11:21
Inte för att han är kass eller så, han lyckas ibland men han säger ju faktist ungefär samma saker på olika beats. upprepar sig extremt mkt...

2008-09-15 11:46
tycker han gör rätt i de !

keep it up kenring!

2008-09-15 12:45
Whatevaman

Det märks att du har varit medlem i ett par veckor..

2008-09-15 14:07
Misery_chick, tänk ur hans perspektiv istället för att klaga på det lilla minsta.

2008-09-15 14:09
Ohh skönt att han lägger ner :D Tack Ken! Inte en dag för tidigt! Say hello to Nairoibi from me... Nang Mandi!

2008-09-15 14:16
han kommer troligen käna mycke cash ändå om han skiter i median så go go

2008-09-15 14:34
Kändisskapets baksida indeed.. men om Ken känner att han klarar sig utan media så är det såklart hans val, vi andra får nöja oss med lyssna på hans musik och det räcker väl gott och väl eller hur?
http://www.myspace.com/dirtydonline

2008-09-15 14:36
För övrigt håller jag tummarna för stämningen, man måste sätta skvallerblaskorna på plats, med RÅGE! Som jag förstod det var det minst en av landets största dagstidningar som gick ut med namn trots att det var helt felaktiga uppgifter. Se till att det svider i plånkan på dem!
http://www.myspace.com/dirtydonline

2008-09-15 15:07
Jag gillar Ken men han har ju själv målat upp sig som hiphops sveriges badboy.. då kommer även media att rapportera honom som en. Dessutom tror jag att Ken hustlar när han skriver att det blir hans sista spelningar. Visst det blir väl kanske sista spelningarna för ett tag men han kommer tillbaka.

2008-09-15 15:36
Hade gärna sett Ken lägga ner musiken också. Han har gjort sitt.

Sen att han bölar över pressen när han gör låtar om att röka stup i kvarten och drar rader om att rusha Stockholm slott och våldta prinsessan madeleine får han ju fan skylla sig själv.

Kram

2008-09-15 16:59
Håller med om att Ken borde sluta skriva texter som handlar om hans förflutna förortsblatteimage, men jag tycker självklart att han kan fortsätta göra sin egen musik ur sin mer mogna sida, och jag hoppas verkligen han lägger ner tid, pengar och energi på att hitta nya framgångsrika artister från liknande situationer som vi många växt upp..

jag förstår också varför man vill flytta från det här samhället och slå sig fri från massmedia, jag hade själv aldrig klarat av aatt leva som en offentlig person, framför allt inte när man skapat en familj som kräver en annan sorts uppmärksamhet...

aja jag tackar Ken Ring för all hans musik som har berört mig och hur många som helst av mina vänner på lika många olika sätt... jag önskar han även all lycka i världen med hans familj och hans planer i hemlandet...

peace

2008-09-15 19:17
word
http://www.myspace.com/joeyrocksteady

2008-09-15 20:45
fuck media, så jävla rätt. tänk om alla som pressen fuckat för gör såhär, då hade inte asen varit ett jävla piss.
hets, stress, fest!

2008-09-15 21:35
Ken har gått igenom mkt sure!

Men ingen här inne kan inte säga att han även får skylla sig själv i en viss del..
Klart folk ser han som en pundar rappare om man ser tex hans spelning senaste i Norge, där han står och skryter...
Ken har inte haft det lätt och haft problem med Media, klart som fan att det är jobbigt.. Men han som så mkt " kändisar " runt om i världen får leva med det.. Ignonera skiten och gör din grej Ken (Y) .. Du är forfarande en av Sveriges bästa rappare!

Fred
www.myspace.com/litz054

2008-09-17 15:39
T-M-K
Kanske att de går ut med bild och rubriker som "Ken Ring misstänkt för våldtäkt" innan det äns har bevisats? Och även om han släpptes 1 timma efter att han greps och polisen gick ut med att han längre inte var misstänkt för våldtäkt?

han VAR väl misstänkt för våldtäkt? man kan ju kanske tycka att det är oetiskt av en journalist att omedelbart publicera namn men det är såvitt jag vet inte olagligt i sverige att publicera namnen på någon som är misstänkt för ett brott?

och jo, ken har fått ta mycket skit i media men vill man utmåla sig som sveriges hårdaste rappare får man kanske räkna med att folk kommer att ge en skit.

2008-09-17 19:50
Hahaha Ken Ring är sveriges mest patetiska personlighet alltså. Sån fejkimage hela vägen och det är bara gråta i sin blogg hela tiden.

2008-09-17 20:42
Han är frikänd i vilket fall. Finns ingen misstanke mot honom längre.

2008-09-17 20:46
Demento P22

sexuellt tvång, inte våldtäkt, och det var väl inte han utan hans polare som var den misstänkte?

...och rätta mig om jag har fel men inte får man väl hänga ut misstänkta med namn och bild innan de dömts?
skulle jorden översvämmas om man skar sönder ögonen på alla människor?

2008-09-17 23:25
Misery_chick
nej, båda var misstänkta till en början. ken friades senare från misstankarna, till skillnad från sin polare.

vad jag vet så är det inte olagligt, bara något som i allmänhet nog ses som ett brott mot journalistetiken. men jag kan ha fel, lämnar fritt fram till någon som är driftig nog att ta reda på hur det verkligen ligger till.

2008-09-17 23:48

"sexuellt tvång" o hiphop funkar dåligt...se bara hur d gick för 2pac

asg
han e över....
fan , ni e så tröga att ni inte fattar att ni e tröga....