Rappare värda skivkontrakt
Personligen skulle jag nog säga Fakal & Slusken. Dom gör riktigt bra låtar. Vilka tycker ni? (Inlägget flyttat av Oracle från emceeing 2008-10-17 07:27:24)
Jag hatar inte. Det är bara du som är värdelös.
vadå skivkontrakt? allt löser sig så fort man får skivkontrakt? dem flesta skivbolag ger ut ungeär 6% till folk som precis blivit signade,Ken Rings första album drog in 2.6 miljoner och han fick typ 150 000,klart skivbolag hjälper med promotion men dem tar ju ändå typ 95% av vinsten,men håller med om att slusken och fakal är duktiga rappare
Denna kräver tanke men jag skulle dö av skratt om fakal fick skivkontrakt.
Lyricist
2008-07-17 20:22
Exe-Poused P0 allt lär inte lösa sig som du sa det, men om man vill få sin musik spelad (det är mitt mål iaf) så är det mycket lättare att bli hörd av flera med hjälp av skivbolag och mtv. Sen har jag personligen inget emot att folk pumpar mitt gratis, även om jag inte skulle tacka nej till en fet check, men det är inte pengarna som gör att jag fortsätter (för dom ser jag ändå itne)
Jag är inte offtopic, jag tycker bara att det jag hade o säga var snäppet viktigare...
Yep, Mr.Slusk & Fakal. Danish, Asma - fler kommer jag inte på atm.
Oringatality-Battles brooooooooooooooooor! http://www.whoa.nu/forum/svensk-hiphop/battles/716525/1.aspx
The dictionary nej det är inte pengarna som är målet,men kan tänka mig att det känns förjävligt att ha hållt på med ett album i flera år och så vet du att du har tjänat tillräckligt mycket för att kunna försörja dig ett tag framöver på musiken som jag antar är många musikers dröm,så får du bara 6% av vinsten och någon annan försörjer sig på ditt album,demfår typ 95% för lite promotion
OT : Exe-Poused P0 : 95+6 = 101
www.myspace.com/danielbylund
bylund jag sa typ,det är ungefärliga siffror! men kul att vi har någon som vill leka besserwisser
Fakal är överskattad, visst han lägger det fett men han är hypad.
hypad? Dom har fan inte så mkt hype så du vet nog inte vad du snackar om geffiponken
Topbarscrew e värda det.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
om de ska va nån så äre Newkid
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
hubler, toppen och sircuz skulle jag säga .. feta rappare och sircuz har inte hållt på så länge häller för den delen .
Ingen av rapparna ni räknat upp i denna tråden skulle hålla som rappare på ett skivbolag. För att något överhuvudtaget ska slå i Sverige måste det funka rent kommersiellt, för exempel så skulle t.ex Ismen kunna bli signade, Mofeta & Jerre och M.Sakarias och Lorentz. Jag säger med det inte att den och den inte är värd det och det men jag tror inte namn som fakal och hubler skulle hålla.
Som sötast när jag ser dina brister.
Toppen e bra på sin sång o rap Newkid skiner som fan diggar han fan Robin Stahl O Albin NDoja på sin sång borde fan va kända utomlands iaf Albin fan
Geni
padawon, fan va mycket ordet fan du använde, haha :D
Lyricist
2008-07-20 10:30
Exe-Poused P0 hehe om man ser det så... så skulle man nog knna sig rätt så rövknullad...
Jag är inte offtopic, jag tycker bara att det jag hade o säga var snäppet viktigare...
Exe-Poused P0 vad vet du om deals, jag vet idol-agnes deal, och den är lååååååååångt över 6% mannen. Så jag hoppas du har belägg innan du öppnar kakhålet
Jag ska inte hänga med dom, jag ska hänga dom!
hade lätt kunnat se taytaydatdude få en deal !
några fler ?
tycker dynamo borde bli signat på ngt vettigt ställe(där han är signad nu är säkert bra men jag menar ngnstans där han får fett med klöver), samma med akopalips och side effectz och otis.
syrebrist Dagen då Lorentz blir signad kommer jag dö. Fast 2012 närmar sig, jag kanske slipper se den frekvent tappade snubben på MTV. Hoppas. M.Sakarias vore förjävligt, men ändå mycket bättre än Lorentz.Toppen har förmågan att få ur sig en riktig hit tror jag. På "Imorgon är jag bakis" (med Kaggen och The Larssons) presterar Toppen, enligt mig, absolut singel-/hitmaterial. Även "Vara mig själv" är bra, men jag är inte lika säker på att massan sväljer den.Ismen hade nästan garanterat fungerat. Få ut "Alla gillar brudar" så är biffen klar. I princip.Otis kan bli något, tror jag.Mofeta & Jerre borde redan vara signade.
Undrar flera gånger varför Kaggen och Prendel inte har skivkontrakt. :S
Jag hatar alla. Ni kan kalla det för kollektiv bestraffning.
Tony Koma vet inte om han är signad nu men tror att han gör plattan själv iallafall han och Priest
Fsyfdldfø'
RIF erik som dem flesta på internet säger jag saker som jag inte är 100% ssäker på,men har hört det från diverse artister och folk jag känner som har fått erbjudanden,vet inte mycket om hur det går till i idol dock
Kaggen? Herregud... Han är inte överskattad, neeeeej! Håller dock med om Toppen.
Oringatality-Battles brooooooooooooooooor! http://www.whoa.nu/forum/svensk-hiphop/battles/716525/1.aspx
Det enda Kaggen gjort som jag inte gillar är Imorgon är jag bakis. enligt mig är han inte överskattad över huvudtaget
Jag hatar alla. Ni kan kalla det för kollektiv bestraffning.
Jag tror inte Mofeta & Jerre vill ha "skivbolags-deal" då de har ett eget skivbolag (pumpa records) De vill nog hellre jobba vidare med det, men vad vet jag..?
Alltså, internetrappare kan ju inte mäta sig med riktiga undergroundkillar, ge Några från Laxmackacrew, några till AMG och till Ri-Fa, lätt undergrounds bästa.
Det var en gång en rappare som ville vara som alla andra, och plötsligt var han unik.
mvh, menade du tvärt om nu?
http://www.myspace.com/mcblindfold
anel no doubt.öris borde få ett fett med.
Fucks your life up crew Tjabo!
Fakalen med skivkontrakt? Finns väl en sisåsdär 10 - 15 personer som går före i den kön, men nån kanske vill ge han det i julklapp, däremot så är ju slusken mer värd det isånnafall, med tanke på hur mkt bra som kommit ur han dom senaste 10 åren ;D . Toppen borde lätt ha kontrakt.. Bara en tanke :)
Mr Awesome .. www.myspace.com/mrwillybwooi
WillyBwooi P19 Slusken och Fakalen är väll som Bill & Bull nuförtiden, så dom lär ju få samma deal...
Rawtalent och lorentz borde få en deal, för dom är i stort sett dom ända som skulle kunna slå utomalnds med, iaf rent kommerisellt.
work some magic
syrebrist sa det. Vilka fan är fakal o kaggen?
THE LAST BOUNCE Stockholms Globe Arena April 23 - 25, I samarbete med Blixten & co. Comviq, LG, Monster.se
Producent
2008-08-04 13:35
AlbinNDoja är en jag vet verkligen har talang. killen är grym.
Jag får lägga ett stort "Woord!" på Anenkefali. Förutom att jag knappt hört nånting från Otis, så där kan jag inte uttala mig. Överfeta beats kan han göra dock.
själv tycker jag eminem :D men han har skivkontrakt, eller? !?!?
Du hör och vet, Robin Möller är fet :D!
själv tycker jag eminem :D men han har skivkontrakt, eller? !?!? Var det där en seriös fråga?
För isåfall måste det vara bland det dummaste jag hört.
oseriös ffs xD
Du hör och vet, Robin Möller är fet :D!
niickees P16 Tänk, tänk..
Tja, jag tycker man kan lägga dom pengarna på något bra istället, så jag står nog över.
"Jag var också rap när jag var fjorton år man."
Otis? Sircuz? hahhahahahahhahahahhahahahhahahahhahahahhahahhahahahhahahhaha Prova Anel och Öris.
MAGNUM OPUS MIXTAPE VOL. 2 in the making! Gästas av Öris, Calle P, Marke, George Kaplan m.fl.
jag förtjänar skivis!
sluta va så jävla avundsjuk bara för att jag lyckas bättre än vad du gör.
ri-fa ismen the larssons dany prendel doktordödSpoiler mm
Nej,
hur tänker ni som skriver i tråden? Vilka ni TYCKER är bra nog för en deal, eller vilka ni TROR skulle lyckats bäst om han/dom fick chansen?
work some magic
Fattar inte hur fan någon kan säga att Fakalen är överskattad? Tycker att han är riktigt bra på många sätt, endå så har han ingen hype nästan, han är inte som dom som får flera hundra inlägg i sina trådar när det egentligen är Fakal som borde få det. Dock kanske han inte är värd ett skivkontrakt för vi har hört bra sessions och skrytrapp från honom, men kan han göra andra former? typ Storytelling, "djupare" låtar och sådant.. Ska man ha skivkontrakt ska man ju kunna variera sig på alla möjliga sätt, något som Typ Toppen, Hubler, Prendel, taytay Shaz och några fler har lyckats med! Tyvär så finns det andra brister hos många av dom.. Men den jag tycker förtjänar det mest är ju lätt Shazaam.
fakeln no doubt, fetaste på länge. slusken också, men han har ju MAD LAB!