Org 12 & Seron
Ja, hur är det mellan dem egentligen? Jag vet att Seron lämnade sitt forna liv när han blev religiös men utöver det? Vad var det som hände mellan dem? Org säger i en låt i petar på döda saker med pinnar "vänder ett kors upp och ner för seron". Ja ja, till saken nu. Vad hände mer än att han blev religiös? Min systers pojkvänn känner honom via någon kyrka, var på hans bröllop och sånt, fick då reda på att han bor i Brazilien(tror det var det). Flyttade han dit ganska direkt, för att "fly" från sitt forna liv? tacksam för svar! :)
På Internet kommunicerar vi mestadels med text. Om du således skriver som en idiot får du finna dig i att bli betraktad som en.
Har tänkt på det med.. Skulle va kul med lite skvaller haha.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Jag har länge undrat detsamma. Undrar även om relationen till Leo (och vad han sysslar med nu), så jag frågar det i din tråd (hör ju ihop rätt bra). Har för mig att han (Seron) gift sig med någon pingstrelaterad tjej. Ingen säker källa någonstans dock.
Jag vet så mycket att Seron är gift med en pingstrelaterad tjej, de bor i Brazilien och han har lagt av med hiphop helt och hållet. Detta vet jag då min syster berättat det. Seron(riktiga namn?) gick i pingstkyrkan i Karlstad(Tror jag) där han träffade min systers pojkvän. Pojkvännen var på deras bröllop och sådär, relativt nära vänner och Seron med fru kommer antagligen komma på min systers och hennes pojkvänns bröllop. Då kommer vi till den största anledningen varför jag vill veta, jag kommer att träffa honom. Kan vara kul att veta lite mer då eftersom att Org är min favorit rappare. Nu blev det en uppsats med waay to much information, men men jag är trött. Hejs!
På Internet kommunicerar vi mestadels med text. Om du således skriver som en idiot får du finna dig i att bli betraktad som en.
David Ringbäck vill jag minnas att Seron heter. Fråga honom på bröllopet? :)
aah skulle vara kul o veta vad seron/leo sysslar med idag :)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Hur fan kan man ge upp något man älskar, sorry seron. Men där gjorde du bort dig big time... ok, om du gift med en brasilianska med as fin röv osv. men vafan sysslar pojken med? snacka om hjärntvätt!!! stupid ass...
Crime Pays, ask the Rothschilds!
Finns ju en intervju med seron från typ 2004.. för er som inte hört =) http://www.speedyshare.com/238117384.html
Hur fan kan man ge upp något man älskar Varför skulle man inte kunna ge upp det för något man älskar ännu mer.
Varför överhuvudtaget ge upp det? Livet är inte svart och vitt... du kan ju hålla på och be till gud och samtidigt skoja på micken. Men det fatta inte seron. Näää, seron var en skön lirare förut men nu är han totalt hjärntvättad. Hoppas han förstår vilket misstag han begick att lämna över sitt liv till en fuckin jävla religion som tryckt ner så jäcla massa människor i flera tusen år. Dumb ass!!
Han kanske inte känner att det finns tid och rum i hans liv för musik. Det är väl inte så svårt att förstå, och absolut inget och sitta o tjura på över internet.
Toastare
2008-06-15 04:03
Respektera hans val...han valde innan han valde "brasilianska rövar" känns jävligt ytligt att skriva så även om det är på skämt. jag önskar ibland att jag hade hittat Gud, men nu är jag ateist.. men livet verkar vara enklare då. Sen är ju pingstkyrkan kanske inget att slänga händerna i luften för...
Jag skyller allt på Emma!
Slänga händerna i lufften är väl just det de gör? ;) Men inom ämnet så: Innan Seron blev religiös så var ju han och Org12 riktigt tajta (som i riktigt bra polare), men i och med sin "pånyttfödelse" som kristen så kapade Seron alla band till sitt hiphopliv. Rent konkret så dumpade han alltså Org12 och efter en dumpning så brukar det ju inte vara så bra mellan folk. På Leo-fronten så lär det väl inte vara så bittert i och med att det verkar ha varit mer "lägger ner rappen p.g.a. att det inte är kul längre, men polarna är softa". Men vem vet, Org & Seron kanske har hemliga mailkonversationer där de planerar att avslöja skämtet och det lär vi ju inte få reda på förrän de röstar igenom FRA-lagen... 10-4, over...
"Not so funny now, funny man..." - Å, jo, totally worth it! ;) Mabande In The Park - once in a lifetime, baby Thugz 4 hugZ - kärlek istället för gangsterpropaganda
Mabande Jag har haft asmånga sådana teorier; att Seron bara tar en "liten men kontroversiell paus" för att skriva ihop världens fetaste album med Organism 12, Leo och Pst/Q. Realistiskt? Nej. Underbart? Ja.BountyBoo Visst vore det simpelt? Som Organism 12 själv sagt det (går att applicera på allt i livet):"(...) och faktum är att jag hellre hade varit jävligt dum, så jag hade sluppit förstå detta" För hur taskigt det än kan låta krävs det väl en portion oförstånd för att bli kristen? Bara man slipper försöka förstå sig på världen på ett logiskt sätt så är man en god kristen. Angående Leo så undrade jag mer om han träffar någon av pojkarna i MBMA nu för tiden. Osams bör de inte vara, men frågan är om de glidit ifrån varandra? Avståndet till Uppsala kan ju försvaga relationen till Organism 12 och DJ Large, men Pst/Q bor ju ändå i samma stad (slå mig om jag har fel).
org säger ju även i en låt "varför skulle jag sluta rappa bara för seron svek mig" sååå tror inte dom är så jävla tighta längre, synd somfan, deras musik är riktigt bra.
Rädda en ko, ät en vegetarian!
Skivsamlare
2008-06-15 19:40
På tal om "..vänder ett kors upp och ned för Seron" så tycker jag den punchen/raden är svinfet :> Men vad sysslar Leo med now days då? Vad jobbar han med? Ngn som har koll?
Odd Goons @ Soundcloud SP1200 / S950. 12bit grittynessss
enda jag vet om leo ruckman är att han har facebook.. nån kanske kan fråga han där :)
Toastare
2008-06-15 21:37
Leo brukar spela elektronisk musik här i GBG ibland...
BB : Tillsamans med en kille som också heter leo, dom hette Leo vs Leo. Dom hade en myspace men den försvann efter ett tag. Har ock¨så hört att seron brukade freestyla i kyrkan :)
MurmelMan - "Orgasm kan tjejer få på sin fritid inte när jag knullar!"
Toastare
2008-06-16 02:10
moffacurry, nej han brukar spela själv under sitt riktiga namn...
Finns ju en intervju med dj large på justdet.se där de snackas lite seron http://www.justdet.se/prof/008.htm "men just när allting flöt på så fann Seron gud och beslutade sig för att sluta rappa. Han kände att han inte kunde ha någonting med hiphop att göra, så han klippte sönder sina skivor och dessutom en stor del av Vulgära vovvar-tolvorna. DJ Large blev inte sur utan accepterade Serons val och önskade honom lycka till och hoppades att han skulle finna det han sökte. Den som drabbades hårdast av Serons beslut var Organism 12. Förutom att han och Seron hade spelat in tre låtar hos Salla i Redline Studios och att det hade pratats om att signa Retarderat Eleverade till bolaget så berättar DJ Large att Organismen också förlorade en väldigt god vän. Det visade sig tydligt när de skrev texter ihop. - Jag har aldrig sett några skriva så bra ihop som de två."
stog lite om leo också. "Ett till bakslag för gruppen dök upp när Leo ringde och sa att han var trött på hiphop och inte ville rappa längre. DJ Large förstod hans resonemang och visste att Leo aldrig egentligen gillat våldsironi och hur det svenska soundet lät. Han avslöjar också vad han tyckt om Leo som rappare. - Enligt mig är han sveriges bästa rappare. Hur han skrev, hans röst. Allt. Både engelska och svenska. Världens bästa rappare till och med. "
Kan vi inte luska fram lite hemliga medelanden ur Serons senaste låtar då? Tex om man spelar låten baklänges så berättar han vilket årtal han tänker göra comeback!?
Can't break necks in boxes
Lite ur Org's vers i "Kingsize ft. Organism 12 - Bröderna".Vilken tid det var, vilket liv vi levde Gamla minnen kommer, så jag skriver ner det Rytmerna de ändras, takterna de kvarstår Från att vilja ha hela världen till att säga; "Tackar så mycket men jag tror jag avstår" Och på den vägen går man och man förlorar vänner Blir sviken utav någon som man alltid trott man känner Du gick en annan väg, ville leva ett annat liv Ingen dramatik, men inte längre samma skit som klart & tydligt handlar om Seron.
Intressant, Jag är stort fan av Org12, seron har jag dock ingen riktig uppfattning om. Hört mycket av deras gammal grejjer, men oftast b-kvalitet:( Men det låter ju som att Seron i princip trillar ner i golvet och slått i skallen. Vet dock att många rader Org12 har skrivit är mer eller mindre riktade till Seron. PEACE!
//Crooked//
kan inte annat än att hålla med large att leo var sveriges bästa, åå vad ja vill ha tillbaka han.
To disrespect you, I would had to have respect for you at one time
Skivsamlare
2008-06-16 12:11
mhm, leo var en klass för sig alltså. rösten är ju helt on point, och texterna behöver jag inte ens kommenter :)
Leo har världens rap-vänligaste röst
Tare Lugnt Vol 4 och Dirty North är båda ute nu! www.thosedamn.se www.randombastards.com
Har Leo nån myspace eller något? För jag vet inte hur, men jag har missat honom HELT..
be the change
BountyBoo F28 : Nu är det ju så att han heter Leo... (ruckman?) JackVegas- P21 , har slutat rappa
Leo Ruckman är i princip omöjlig att få tag på så vitt jag vet. Vet ni något på internet kopplat till leo (myspace, facebook, vafan som helst) så skriv det gärna i tråden.
"Jag var också rap när jag var fjorton år man."
Skivsamlare
2008-06-16 22:16
han heter väl inte ruckman? eller gör han det? trodde det bara var ett alias så som ågren :> "leo ruckman / ve och fruktan" brukar han säga hehehe :D
Någon som läst hiphop boken mikrofon kåt? Jävligt bra, där står det lite bland annat om Seron och så, att när han lämnade MBMA o sa att han blivigt religös så trodde alla att det var ett typiskt Mbma skämt, men sen gick de upp att det inte var det tyvärr.
/ / Grana
Toastare
2008-06-16 23:00
moffacurry, ja men jag menade att han brukade dj som bara leo ruckman inte med nån som du skrev... inte på de klubbar jag varit på, även om det var ett par år sen. och han finns på internet, men alla är värda ett privatliv..
En typisk Leo-rad när den är som bäst: och där står du och blänger surt mot oss undergivet, underlivet underdrivet hela ditt ego är snart sönderrivet vi önskar livet ur dej förvandlar ditt skelett till en sprängskiss och ditt nervsystem till marängsviss ... SÅ brutalt!
Egentligen är hela versen på "Try your best" asbra, men här är väl lite godis ändå:"Perfectly tense, I studied the pain It's making perfect sense As minutes pass, making the perfect tense Hitting perfect tens, swan diving in acid pools without even rippling flows While you're fitting your frame of mind a little close You're right, if shit don't sound like the east and west, it's gotta be middle coast (Yo!)"
BB: Det fanns en myspace för länge sedan som hette så, någon länkade till i en gammal tråd, vet inte om det stämde.
hehe, jag kom faktist på en rolig sak när tidningen Gidappa intervjuade mbma och hela cirkusen kring serons avhopp var som störst. Gidappa frågade Seron varför han inte kunde be till gud och samtidigt rappa. Seron svarade så här "jag vill inte bli hiphoppens svar på Runar sögaard". hehe, han var helt klart en av dem roligaste rapparna på micken. Han drog ju helt sinnesjuka lines... "hiphoppare har tätt mellan ögonen som Jerry Seinfeld".
Jag har ingen love för nån som "hittar" Gud.. Speciellt inte via Jesus eller pingstkyrkan o som dessutom lämnar sina boys i sticket
Nu finns all min musik samlad på ett ställe!! Givetvis gratis usershare.net/orismusik
För ett halvår sedan, hittade jag Leo Ruckman på myspace, där han hade gjort remixer av gammla mbma-låtar. Fast nu är han puts väck. PEACE!
//Crooked//
T2dafuckin> Bitter för att du börjar bli gammal och att det aldrig "blev nått" ?
Insdel.. HAHA, ja där träffade du rätt.. Ganska klar koppling mellan mitt förakt för sekter som pingstkyrkan o min misslyckade karriär:D
Nu finns all min musik samlad på ett ställe!! Givetvis gratis usershare.net/orismusik
insdel Historiens mest långsökta koppling måste jag säga. Bra gjort!T2dafuckin Frågan är om Seron själv är lycklig, efter att ha "hittat" Gud och lämnat sina boys i sticket. Det är ganska okristligt att skita i sina medmänniskor, är det inte?
Anenkefali : Dom delade inte samma livssyn som honom.
Anen.. Exakt det jag menade
Tänkte på en grej > Hur är läget mellan 12an och PST/Q? Någon som vet om han kommer gästa på om Gud vill och vädret tillåter?
Vila i frid, Andrés 'Grioa'.
Seron har iaf gjort sitt livs misstag hoppas alla här är överens om det :/
Jag ligger i soffan och dricker min vodka<br>tills den är borta och spliffen har slocknat