Men allt handlar ju om vem som gör bästa Dans, pop musiken så klart.. och där har adam ett stort försprång på ken .. Ken kan närsom helst göra en pop låt som funkar på dansgolvet, men han väljer hellre att göra "gangster låtar" . Varför?? det vet ja faktist inte.. Medans adam vet hur man säljer in sig till små barnen, och det är små barnen som köper och lyssnar på hans musik. 18 eller 20+ folk är ju dom som är Fresh ute på klubb scenen och för oss äldre riktar han sig inte på utan för dessa små personer som kan hoppa upp och nej på dansgolvet, medans de enda dom hör är "My cool..... och na na na" på låten.. Adam är det yngre versionen utav timbuk, alltså smart och gör pop musik för dansgolvet helt enkelt.. Det där var nog det dummaste jag hört på länge..
Ch1ll P16 Ok, hur skulle du förklara att adam säljer och är mer populär inom MEDIA än ken just nu?
We don't really dance, We just rub the dick on the ass.
JohnJohansson112 X1 Ch1ll P16 Ok, hur skulle du förklara att adam säljer och är mer populär inom MEDIA än ken just nu? Personligen tror jag att det är för han är en bättre musiker än Ken. Och snacka om att det enbart är "dans musik" är väldigt korkat och då dumförklarar man sig själv, vilket man gör när man sätter timbuk i samma fak
Varför? Jo, den som har lyssnat på Its a tensta thing utan att lyssna på texten och bara musiken och sedan säger att det enbart är dansmusik är väldigt korkat. För om man säger att det enbart är dans musik kanman aldrig ha lyssnat på texten? Så det blir ganska mycket hyckleri.
Den som säger att timbuk också gör pop å dansmusik måste ha missat nästan allt han har gjort? Visst trallvänliga refränger är det men missar du verserna? Missade du att han fick Göran Persson att svara på Ett brev?( Visst pr trick av persson.)
Att gå till attack och inte erkänna bra musik för att den spelas på klubben känns jävligt konstigt, vill vi inte att artisterna vi lyssnar på ska kunna spela in musik på heltid? Nej, vi ska inte köpa skivorna och om dom spelas på klubben bör inte kallas hiphop/rap längre...
Oj vad Off topic det blev....
Fred
Hon checkar in mig från andra sidan baren. Du checkar in dig och uppdaterar status raden.
Producent
2008-07-07 13:59
Kan inte Adam Tenstas musik vara mer lätt tillgänglig än Kens? Även om Adams musik e på engelska? Känner väldigt många som inte lyssnar på hiphop men som lyssnar på Adam Tensta. Han når ut till en bredare publik. Ken är mycket mer "hip hop" & gör smalare och hårdare musik. Vem som e bäst e bara en smaksak.
Jag är ingen perfekt man. Jag försöker bara göra det bästa jag kan och vara sann, inte göra nått halvdann. Det borde vara min slogan.
Adam är det yngre versionen utav timbuk, alltså smart och gör pop musik för dansgolvet helt enkelt.. jasså det är det timbuk gör... sällsynt mycket idioter i den här tråden.
Men herregud! Lägg ner denna oerhört ointressanta diskussion! Jävla clowner :)
"Den tjocka killen i Trippel Ett"
JohnJohansson112 X1 Bobban sa det ganska bra, precis det jag menade på.
Ken gör en Tim Dog :D Battla en skitkänd kille å bli känndare själv :D
Du är ingen rappare, du är en ful guzz // Som ridit så många kukar att din röv ser ut som JULMUST //
Jag säger bara fuck dom! Länge leve Ågren! En man som alltid gjort bra musik
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Hahahaha jag älskar den här tråden!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
haha det går inte att gemföra ken ring med tensta ett så kickar ken ring på svenska och tensta på engelska, och så har ken ring bättre rykte inom musiken han har vart i branshen längre tensta blowa up nyligen men ken ring har vart den bästa rapparen i sverige o kommer vara det även när han uppträder live så har han det som behövs diggar båda två men ken ring mera mer fo real
nollnitton P17 HaHa, diggar din sarkastiska humor, skrattade out loud när du påstod att Ken Ring var bäst i sverige. Skitbra.
Ointresserad av alla.
Z z Z z Z z Z z Z z Z z Z z Z z Z z Z z Z z Z z Z ÖÖH VA!! Ken dissa Adam? När?....Var...?Hur...? ööhh played out...! Z z Z z Z z Z z Z z Z z Z z Z z Z z Z z Z z Z z Z
Adam tensta konsumerar varken alkohol eller hasch MEN! Ken däremot han gillar sånt. DÄR har vi svaret.
Livet är ingen dans på rosor, tjejer jag vill dra ner era trosor
pointdexter P8 aha? så det är ditt dem ska visst? the new movement for the kids? drick inte alkohol, rök inte braj? klä er i rosa (no homo)? jag skiter i vad dagens svenska rappare gör och inte gör, om dem konsumerar alkohol som fyllon på kvarterens pizzerior, om dem röker shidde o skurre i källaruppgångar eller om dem klär sig i rosa byxor (cam'ron ler säkert nu) så länge det kommer bra musik ur högtalarna så klagar jag inte! och man kan gilla både adam och ken, grejen är att jag står inte ut själv med dessa wacka techno beats blandat med rap lika mycket som jag står inte ut med "ghetto/förort, jag är tuffing från gatan" rappen som är sjukt tråkiga i längden... ahh but in the end it's just fucking music?! right?
Att folk orkar hata så jävla mycket! De flesta som är en del av hiphopkulturen och brinner för den på något sätt blir väl glada om den sätts på kartan och uppmärksammas i media? RMH har funnit ett sätt att få ut hiphopen i media, de har genom adam skapat ett sound som funkar både för hiphopanhängare, klubbkids, NRJ- och Voice-lyssnare... and so on, och de har dessutom varit grymma på att marknadsföra Adam. Att hata på några som faktiskt för den svenska hiphopkulturen fortare fram och upp än någon annan gjort på sjukt länge, det är bara sjukt onödigt. Genom att folk som annars aldrig lyssnat på hiphop får upp ögonen för Adam kanske de aktivt börjar leta efter annan svensk hiphop som de också diggar. Om media kommer igång och börjar intressera sig för hiphopspelningar och klubbar samt börjar recensera skivor m.m.. då är det lättare för andra up and comers att snabbare få ut sin musik och sprida den, det blir lättare för arrangörer att fortsätta styra hiphopjams o dyl, det blir mer intresse för hela kulturen helt enkelt... Nej, hata fan inte på Tensta o RMH, ta efter deras framgångskoncept istället. (Ken har inte ett sound som kan lanseras på samma sätt, det är inget radiomaterial och dessutom har han inget starkt promotionteam bakom sig, svårare än så är det inte. )
THE LAST BOUNCE Stockholms Globe Arena April 23 - 25, I samarbete med Blixten & co. Comviq, LG, Monster.se
Panchito X23 Har märkt det i uttalanden av ken ett par ggr, så fort någon rappare tar avstånd från sånna saker eller inte är ghetto nog så dissar han. Självklart kan man lyssna på båda, om du inte ska bli polare med någon av dom...
Livet är ingen dans på rosor, tjejer jag vill dra ner era trosor
pointdexter P8 Självklart kan man lyssna på båda, om du inte ska bli polare med någon av dom... så sant det du skriver, och därför tycker jag att denna "beef" (jag kan garantera er att både kentan och nissen skrattar med varandra pga alla inlägg, 171 st det har blivit av denna tråden) är played out ... deras musik (både kentan och nissen) tilltalar inte mig, så jag skiter i stort vem som dissa vem, vart, när och varför. För helt ärligt ingen svensk hip-hop artist kommer NÅGONSIN tjäna/sälja/marknadsföra pengar/skivor osv. på beef som i staterna. Inget hat mot Ken, inget hat mot BB, inget hat mot Adam eller RMH, I just dont give a fuck about them...
Adam tensta konsumerar varken alkohol eller hasch yeah right..
Västkust Rockerz
Lången P18 hehe eller hur :]
Min fråga lyder:Vem bryr sig? Jag gillar inte Kens musik, men jag diggar Ken (typ) och om någonting är säkert så är det att Ken alltid kommer dissa alla möjliga snubbar av alla möjliga olika skäl. Det tillhör hans natur (Ken är ju inte direkt blyg) och är inget att vara förvånad över, så varför bry sig om Ken dissar Adam Tensta? Nu, Adam Tensta är inte en legend (än?) och oavsett så verkar han ju inte bry sig om Ken, så vad spelar det för roll att Ken dissar på scen? Enda chansen att det här blir intressant och det finns anledning för någon någonstans att ens bry sig om ämnet är om någon (eller båda) 'rappare' släpper disslåtar. Eller har jag fel?
Not all alien reptilians are of a negative spiritual orientation.