Hiphop för dummies
Jag blev ombedd av en gammal kamrat att göra en mapp med hiphop till honom. Han har aldrig lyssnat på hiphop innan, men ville ge det ett försök:D. Jag har börjat knåpa ihop en liten lista med låtar, men det hade varit kul att få lite input från andra också. Syftet är väll kanske främst att han ska få en känsla för det och att det ska vara hyffsat simpelt. Så feel free att droppa lite låtar som ni tror kan passa, gärna låtar som ni tycker har haft betydelse för hiphopen också så det blir lite som en historielektion på köpet. Jag vill få honom hooked nu så give it your best. pes ut
bögen som bajsar
Immortal Technique - Peruvian Cocaine Promoe - Colgate White Ice Cube - Today was a good day Nas - Halftime Notorious BIG - Machine Gun funk Cunninglynguists - 616 Rewind Wu Tang Clan - Da mystery of chessboxin Mobb Deep - Shook Ones oj skulle det vara svenska låtar? för tråden var i svensk hiphop märkte jag nu aja men ska det vara svenskt skicka lite två blåbär då haha
hm, har inte kommit så långt men man vill ge lite olika sidor av det hela också, har norpat ett par från fläcken av afasi och filthy, blir väll lite looptroop, nas, immortal technique, nwa, gang starr, apathy, org 12, latin kings, jay z, dead pres osv osv, alltså en salig jävla blandning har bara börjat, men droppa på.
bögen som bajsar
Looptroop var det som fick mig fast dem är ju ganska lättsmälta sådär i början..vad har han lyssnat på för musik innan då? fick min kompis att intressera sig på hiphop ¨på nytt genom Chords - luckiest man alive och promoes colgate white
han är nog nått så klyschigt som en "allätare" haha men vet att han diggat lok under ungdomsåren och dream theather innan
bögen som bajsar
Mina ickehiphopiga polare brukar ha lättare för nya Organism 12, då det faktiskt är riktigt värda texter. Börja inte med att visa Ungdumshälsan, din vän kommer sätta något i halsen...Om denne inte är väldigt öppen och har skön humor.
fjortislåten kanske:D
bögen som bajsar
svensk: Afasi & Filthy - Benen På Ryggen ft. Promoe utländsk: 2pac - Life Goes On
Jag ligger i soffan och dricker min vodka<br>tills den är borta och spliffen har slocknat
2pac - rather be ya nigga Evidence - line of scrimmage Guru - the life saver Notorius B.I.G - Big popa Dilated Peoples - Back again Mos def - brown skin lady Mos def - travelin man + remix Fredro starr - true colors Cypress Hill - I Remember that freak bitch EMC - Winds of change Warren G Ft B Real Snoop dogg & ice cube - get u down Zion l - temperature ft talib kweli Talib Kweli - I Try Big rapper poh - heart of the city statik selektah mfl - stop look and listen Bahamadia - 3 The Hard Way finns många fler pallar inte dra upp mer men men :P
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
mer listor som L-Fresh! Tack btw :D
bögen som bajsar
L-fresh .. och gärna alla låtar från Train Of Thought istället för I Try =D
http://www.myspace.com/choysmusic
ta med the notorious b.i.g.'s juicy , de är fan toppen på allt , tupac's hit 'em up är inte fel heller, lägg något snoop dogg som han inte visste att snoop kunde göra , tex nuttin' but a g thang, kanske gin n juice ?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
gang starr - mass appeal eller skillz big l - put it on eller da graveyard nas - ny state of mind eller halftimewutang clan - tearz dr. dre - next episode cormega - fallen soldiers krs- one - the mc eller vilken som helst , han e bara så grym lord finesse - hip 2 da game några av mina absolut favoriter
folk e ju skeva här för fan, det din poolare letar är ett fett beat som han kan hooka till, prova ludacris - growning pains eller mobb deep - burn eller ett sista alternativ mobb deep - survival of the fittest
ja goooomorron gomorron det e vejron i ottan nile city 105.6, vem är det jag tjötar med?
Cypress Hill - That freak bitch Cypress Hill - Throw your hands in the air. Redman - Muddy Waters skivan. Mobb Deep - 911 Mixtape tror jag det är som innehåller sjukt bra låtar. Dilated Peoples - Det mesta...
måste dra till med några... Looptroop - Last song Promoe - long sleeves in the summer Promoe - long distance runner Mbma - Det var vi hela tiden <-- måste säga att det var en av de första låtar jag fastnade för när jag var mindre :D
//Like i would carE\\
ge honom Warren G's Regulate...G Funk Era o han kommer va stuck
Dr.Dre Still dre Vilken Eminem låt som helst D6AA osvosv
be the change
MBMA - 6 miljoner sätt att jaga en älg på han kommer definitivt få ett "Whaatta f..." uttryck i ansiktet :) f.ö skrattade jag som fan första gången jag hörde den :) skämt åsido. du måste ha med något med Atmosphere och Brother Ali enligt mig. Snook ska du också visa honom, som en uppstart :)
Cunninlynguists & Celph Titled också
dr dre - cronic snoop - doggy style
Hittills har det bara varit icke-svenska låtar och jag följer därför strömmen aningen: Tonedeff & Mr. SOS - We are the champions Tonedeff - Battlerhymes CunninLynguists & Tonedeff - The gates Trippel Ett ft. Petter - Vi gör det hett Petter ft. Eye n' I - Saker & ting Melinda Wrede - Systrar och bröder Fjärde världen - För alltid Fjärde världen - Mer än musiken MBMA - Vulgära vovvar Leo - Vanvård Pst/Q - Jag '97 Looptroop - Long arm of the law Looptroop - Lookin' for love Looptroop - Zombie Looptroop & Petter - TopDogz Timbuktu ft. Promoe - Dä brinner! Motorisk Afasi - Tredje basen Snook & Afasi - Punkt Snook - Har du varit på din egen begravning? Calle P ft. Obx & Org12 - Lägg benen på ryggen Tupac - Wonder why they call u bitch Sedlighetsroteln - Ring snuten Sedlighetsroteln - Legalisera Advance Patrol - Min musik Advance Patrol - Estupidos Organism12 - Maskrosbarn Retarderat Eleverade - 6 miljoner sätt... Kanye West - Trough the wire Eminem - As the world turns Obie Trice - Rap name 50 cent - 21 questions Nån kan väl fylla på med bra hiphoplåtar som han kan mysa till?
Rappat skitlänge.
ta lättsmält hiphop till att börja med om han aldrig lyssnat på hiphop förr och släng in bara ett par old classic joints ...men försök inte bli "för hiphop" låttips: Dilated Peoples - walk this way, Nas - Cant forget about you och/eller varför inte The roots - The Seed 2.0 (featuring Cody Chestnutt)
JKIBMM
...oh och något svenskt bidrag kanske jag också ska lägga...då känns Looptroop - Topp Doggz som ett bra alternativ
JKIBMM
tack för alla förslagen keep em coming:D
bögen som bajsar
Atmosphere- Yesterday Sage Francis- Crackpipes Mr Lif- Phantom Brother Ali- Rain Water Cannibal Ox- Scream Pheonix Josh Martinez- Just a dood Madvillain- Great Day Kanske inte "lättsmällt", men mina polare som också kallar sig "allätare" men inte lyssnat på hip-hop brukar vara bra mycket mer intresserade av artister i stil med ovan nämnda än t.ex. Pac, Cube, Wu och Nas osv. Om inte annat så kanske lite fördomar punkteras. Lycka till.
illmatic
Fuck karma, I don't need karma!
a men shit asså jag ser att ingen har lagt up någåt av Rakim
Things arent easy at my old home.
kör lite lorrelito , m.sakarias ,
och denna
Peace out, get laid !<br><br>
hela "ready to die" av biggie...classic och fortfarande skitbra!
MTMTX