Promoe bäst på svenska eller engelska?
Hört en del låtar på sistonde där promoe gästat på svenska. fan han borde satsa på ett album på svenska. Promoe bäst på svenska eller engelska?
jag har en cigg o den e de hasch i. jag har en psykos o den är jag fast i.
Engelska måste jag nästan säga
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
jag gillar honom bäst på engelska
Arguing with people on the internet is like running the special olympics. Even if you win, you're still a retard!
han jobbar ju på ett album på svenska så var bara lugn. Gillar han mycket på både engelska o svenska allså nästan så ja gillar han mer på svenska, känns mer personligt.
To disrespect you, I would had to have respect for you at one time
han kan va soft på svenska, men inte så ofta.. engelska e han murdah
https://soundcloud.com/invalida
Promoe är så jävla ohotad i hiphop Sverige så han kan fan rappa på finska ändå är han bäst.
Do you fools listen to music or do you just skim through it?
Håller med isen lite där asså. Finns många duktiga men Promoe är fan snäppet över. På engelska eller svenska spelar mindre roll, gästversen på Benen på ryggen är ju sinnesjuk men det är versen på Diversidad Experience också....
MAGNUM OPUS MIXTAPE VOL. 2 in the making! Gästas av Öris, Calle P, Marke, George Kaplan m.fl.
Tycker han är bäst på svenska, Diggar som fan Dom låtar han gjort med timbuk o afasi,,:D:DHan o timbuk går riktigt bra ihop,,Btw Någon som vet när han svenska album är planerat att släppas??(A)...Peace
Babylon ska falla o jag vill de ska falla nu
Lyricist
2008-05-15 18:13
jag tycker hans svenska för det mesta inte har ngn sense.. Jag säger inte att han är dålig men ett av era exempel, benen på ryggen, tycker jag att han lägger allting riktigt bra, men dock är texten en av dom sämsta ever.. på englska dödar han alltid! såklart kan han lägga grymma grejjer på svenska men det händer allt för sällan för att ens kunnas jämföras med hans engelska (engelskan BORDE vara bättre då han har kört på det hela tiden och har en mer utvecklad stil)
Jag är inte offtopic, jag tycker bara att det jag hade o säga var snäppet viktigare...
Han e ju grym på bägge...lyssna bara på Benen På Ryggen på Afasis nya platta :)
Jag ligger i soffan och dricker min vodka<br>tills den är borta och spliffen har slocknat
The_Dictionary - Tycker du verkligen hans text på Lägg Benen... är dålig på riktigt?
MAGNUM OPUS MIXTAPE VOL. 2 in the making! Gästas av Öris, Calle P, Marke, George Kaplan m.fl.
albumet (Promoes svenska album alltså) är planerat att släppas nästa år. i år är det LTR som det konsentreras på
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
engelska it is !
Drop bass not bombs
Redaktionen
2008-05-15 19:59
som redan nämnts, versen på Benen på ryggen är enligt mig en av de bästa svenska verserna som någonsin har lagts. man hör att han lyssnat in sig på beatet noga och skrivit utifrån det men även fått in mycket innehåll och roliga ordlekar. men han är fortfarande mord på engelska och kommer alltid att vara.
niggaz want me to rhyme? $3,99!
Tycker faktiskt både Promasken och Supreme är bättre på svenska. Tänk Er ett helt album med Fruktansvärld och Det löser sig... ..det är ärlighet och känsla på kompakt disk.
Gillar: http://www.slagskottfilm.com/
Promoe känns intressantare på svenska, antagligen för att man inte hört lika mycket av honom på svenska som engelska
Fiyah. Håller med dig. Nu när man hör en ny låt med Promoe på engelska så känns de som man hört den innan.. :( han e ju sjukt grym på engelska men som Fiyah sa så känns han mkt mer intresantare på svenska.. tack för nyheten om ett album på svenska, hade jag inte en suck om.. =P
_KnaS_: man hittar massa kul info i Looptroops gästbok :)
hehe visst fan men pallar inte lusläsa heehehe bättre att fråga dig ju hehe
_KnaS_: ett tips är gratis, sen kostar de :) och för att hålla sig till tråden: känns även som Promoe skriver mer personliga texter på svenska än på engelska
Diggar båda som fan. Gästspelet på Svenska Akademiens "En Varning" e fan de bästa som skrivits på svenska, i min mening..
Lyricist
2008-05-16 11:01
BearC P20 Ja, jag tycker den är riktigt dålig, eller alltså, om man bara lyssnar på flowet och så låter det riktigt soft, han själv rapp är det inget fel på... men rimmen han använder känns alldeles för billiga. rimma på ord som "springer bort till indonesien" tex, känns så¨lång ifårn promoe man kan komma då jag vet att han har gjort bra grejjer däribland som RaBBLa P20 sa, Varning med svenska akademin, riktigt bra. Men för att göra en sak klar, jag har benen på ryggen i mp3:n, det är en soft låt.. det är BARA promoes skriva del som jag inte diggar
Jag är inte offtopic, jag tycker bara att det jag hade o säga var snäppet viktigare...
som isen säger, promoe känns ganska ohotad!
Karlstad du vet, Karlstad!
Hade inte hört Promoe på "Varning" med Svenska Akademin.. FYFAN VAD FET.
Do you fools listen to music or do you just skim through it?
Hehe ja man tycker olika. Jag älskar fan hur han har skrivit den versen, känns så jävla gjuten asså. "Lägger benen på ryggen som en styckmördare med Fjällrävenkånken" haha :)
Kan inte riktigt hålla med om att han skriver mer personligt på svenska, ja menar White man's burden e ju jävligt personlig, iså för sig så är de svårt ó säga men men. Föresten e de nån mer än jag som tycker de låter som han skriver sina svenska texter jävligt snabbt? Tycker inte dom e dåliga eller slarviga men känns sällan så välldigt genomtänkt. T ex versen han lägger på ingen som hör me no name, jag tycker han lägger det så jävla fett på den men känns ändå som om han gjort texten på 20 min.
Lyricist
2008-05-17 23:25
kohler hehe nej det är nog inte bara du osm tycker det.. jag tycker också att det känns som att nästan hälften av promoes inspelade låter som sessionmaterial. Inte för att jag inte tycker det är bra, trots hans lite annorlunda(?) halvkonstiga grejjer finns det nog itne nån låt han är med på som iaf hans vers är som sämst iaf "bra"
Promoe är helt klart sveriges bästa rappare! Och bäst är han på engelska, men han begraver dom flesta på det svenska språket också! Vi får jku se när han släpper sitt svenska album, det lär bli ELD!
Men lika glad är jag för det!
han e sjuk på både och, men jag tror att jag väljer svenska ändå.
http://www.goteborg.se
svenska lätt. alla är alltid bättre på sitt modersmål
PAO!
Engelska, då når han ut till mer folk än vad han gör på svenska
isaacc, är det de som avgör tycker du? tycker han e bäst på svenska, lägger benen på ryggen och jag kunde inte bry mig mindre är grymma som fan. och med sedlighetsroteln va han ill som fan.
Fuck karma, I don't need karma!
jag gillar rapp på svenska mer och han kan vara fetast i sverige på svenska!
Tycker han är överlägset bäst både på engelska och svenska i de här landet. Men själv hör jag han helst på engelska.
Högt liv
Tjyvis Så du tycker att han e bättre än Pstq?, Org12? chords?på svenska låter lite överdrivet I övrigt tycker jag att Prop dylan e bättre på engelska än promoe e. Chords ligger på samma nivå som han. Sen tycker ja nästan att Supreme e den bästa från Lootroop på svenska. Promoe e lite överskattad av vissa faktiskt.
kholer - Men Promoe e ju helt klart bättre än Supreme på svenska iaf??
personligen har jag alltid gillat Cos.M.I.C. mest i LTR, synd att det aldrig blev ett Casual Brothers album (och så klart tråkigt att han slutat)
Jag måste säga att promoe är ett skämt på svenska. Jag har lyssnat igenom Afasis nya skiva "Fläcken" där promoe gästar en låt som heter "Benen på ryggen" och jag gillar inte vad jag hör. Han har ett knäppt röstläge och får inte till texten något vidare alls! Promoe ska köra på engelska, annars är det inte Promoe på riktigt!
Ja, jag är en vitlök.
benen på ryggen e hans vers keff i fan.. ses igen, ja springer bort till indonesien.. ne går inte hem fan men på en varning han e tung
https://soundcloud.com/invalida
Benen på ryggen e skön för hur han lägger det.. E ju tight som fan! Men innehållet e de ju sisådär me..
och.. Promoes vers på "benen på ryggen" är ju de bästa på skivan.
Högt liv
Verkar ganska ensam om min åsikt om att Promoe är skittråkig på svenska. Visst, tekniken, flow etc. kan man inte klaga på, men det är nått med Promoe på svenska som alltid får mig att vilja stänga av stereon.. Kan inte sätta fingret på det, men det är något som känns helt fel! Kan eventuellt vara att "sättet" han rappar på inte passar det svenska språket särskilt bra.. På engelska är (var) han ju en av de absolut bästa!
"I Hate CD´s, CD records are fake" - Promoe "Rappar helt utan budskap och tänker fortsätta med det" - Motorisk Afasi
Tjyvis Okej men då håller nog dom flesta med mig om att du har dålig smak, De e ju ett skämt att tycka han e bättre än pstq.
Han är Tung på båda, men hanär tyngst på engelska!
Kohler: Jag förespråkar alltid Pst/Q. Jag vill att alla ska lyssna på Natt Klockan Tolv På Dagen, jag tycker att det är det bästa som skrivits. Men det går inte att jämföra honom med Promoe. Jag ser de som jämlika. Promoe siktar mer på att få fram ett budskap när Pst/Q leker med ord på ett förbluffande sätt och lyckas förmedla känslor väldigt bra. I mitt personliga tycke är Pst bättre, men jag kan förstå dom som föredrar Promoe. On Topic: Svenska. Lyssna på Hallå! och försök säga emot.
Ja jilar tjåka katter!
Word på antikrist,,,
Babylon ska falla o jag vill de ska falla nu