rimligt med dödstraff och livsstid för en våldtäkt...
statistiskt sett så är 90% av alla killar härinne potentiella våldtäktsmän och ett tiotal här inne har säkert fantiserat över hur det skulle vara att ha makten att våldta någon. Shut the fuck up. Du bara spyr ut massa feminazistiskt bullshit just nu. Och att fantisera om att "ha makten att våldta någon" får du stå för. Aja, stackars brud, hoppas hon kan glömma svinet och gå vidare.
amen synthare då, fyra bögar och en dator est. 1986
Någon framtida karriär som rappare i Sverige har han i alla fall inte. Lite synd eftersom att han var rätt bra om jag inte minns helt fel. Men som man bäddar får man ligga!
Bobby Sandz, vem är det? - Ja men, du vet! Den där våldtäktsrapparen.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
men kära vänner... inte trodde jag att svaren skulle hagla på detta viset?!! haha, samma gamla whoa. psyjunta... läs på om du försöker rättfärdiga något. vilken "brud" pratar du om egentligen? är du säker på att det var en "brud" och inte en kvinna? kanske en man? hur många var dem nu igen? riktigt dålig stil av dig att hafsa ur dig något angående ett ämne du hittills bara behandlar via rykten verkar det som. kom igen nu, visa respekt för offren. fine killen kommer få sitt, ingen tvekan. stenkastning är för den utan kunskap, kom med tankar och funderingar istället. den är en jävla massa snack och dömande här inne, eller har jag fel? one
Catapults Ent.
Tråkigt tråkigt. Hur fan kan man bete sig så mot sin flickvän!? Jag som ändå diggade han och hade velat kolla upp mixtapes osv. Nu vet jag inte, skulle kännas konstigt att lyssna på en våldtäktsman :S
2048 || Militia Sound Crew
Spell P24: Har du någon källa till din "statistik"? Bruden som psyjunta pratar om är nog Bobby Sandz flickvän, du vet, hon som blev våldtagen.
http://arspedia.org/wiki/Hip_Hop http://arspedia.org/wiki/Babylon http://arspedia.org/wiki/Vapen#Bananbomb
Spell riktigt dålig stil av dig att hafsa ur dig något angående ett ämne du hittills bara behandlar via rykten verkar det som. likewise
för det första vet ingen av er vad som hänt o det sjukaste är att ni sitter framför era datorer o snackar om våldtäkt i ett internet forum jag menar kom igen...fan ere nått att skämta om som vissa gjort i detta forum...så bara lägg ner
det som menas med mitt uttalande är precis vad det innebär. ni som inte vet, behöver inte veta. ni som vet, vet helt enkelt. jag tänker inte sprida någon mer information här för er att gotta er till, utan håller mig till det jag gör bäst; - klagar på personer som klagar. ;) word på vezter
Catapults Ent.
btw, kollade upp mitt tidigare uttalande angående statistik-frågan. verkligen, my bad, jag hade själv uppfattat informationen missvisande. det finns alltså ingen, precis som någon trodde här, statistik såvitt jag vet på att 9 av 10 män är potentiella våldtäktsmän. däremot ifrågasätter jag fortfarande den makabra lösning många här föredrar; att våldta någon som har våldtagit? låter det bra? är det någon av er som ska våldta honom eller? precis, så lägg ner och visa er respekt för offren. p
Catapults Ent.
statistiskt sett så är 90% av alla killar härinne potentiella våldtäktsmän sen är 90% av all statistik påhittad. (hittade jag på det kanske?)
Not a follower, so Twitter has never been an option.
Men just i den här frågan finns det ju inte så mycket att veta. Han är dömd för att ha våldtagit sin flickvän, därför är han en våldtäktsman. Saker är ju inte på något annat sätt, det finns ingen annan "sanning" som folk inte vet om.
http://arspedia.org/wiki/Hip_Hop http://arspedia.org/wiki/Babylon http://arspedia.org/wiki/Vapen#Bananbomb
Alla dessa "ooh, jag blir så arg och hoppas han blir våldtagen i finkan"-inlägg är bara löjliga. Om ni vill göra någonting åt saken eller för att förhindra liknande händelser: arbeta med era och era polares attityder. Det här skulle vara ett ypperligt tillfälle att ta upp diskussionen om att stå för eller kunna försvara vad man säger i sina texter. Minns för några år sen att han släppte en låt som majoriteten av de som lyssnade tyckte var "sååå fett" och jag fick lite skäll när jag ifrågasatte nån rad han drog i stil med "om tjejen inte ville så var det hennes problem" (fritt översatt). Så antingen kan man ta denna händelse som ett indicie för att texterna inte är helt losskopplade från författarnas attityder, eller så kan man se det som en slump. Naturligtvis är det en majoritet av rapparna som inte är våldtäktsmän, men samtidigt som 24 kvinnor per dag misshandlas och / eller våldtas (oftast av någon de känner / är ihop med) så tycker var femte medborgare att kvinnorna får skylla sig själva om de gjort någonting i stil med att ha "utmanande kläder", vara full, eller någonting annat som skulle kunna "provocera fram" en våldtäkt och jag tror inte vare sig hiphoppare eller rappare specifikt bryter den trenden... (siffrorna är från Centrum för folkhälsa och Amnesty International ) 10-4, over...
"Not so funny now, funny man..." - Å, jo, totally worth it! ;) Mabande In The Park - once in a lifetime, baby Thugz 4 hugZ - kärlek istället för gangsterpropaganda
Bra inlägg där Mabande. man kan även jämföra detta med Jah Cure som många inte verkar ha problem med att lyssna på trots att han är dömd för våldtäckt (även om det i hans fall verkar ha varit lite sisådär med bevisningen, men det tänker jag inte utala mig om då jag inte har någon aning om hur hans dom såg ut). kanske kommer denna dom mot Bobby glömmas så fort han släpper en bra singel/skiva
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Han dömdes för våldtäkt och olaga hot. Friades på några andra åtalspunkter, bland annat grov kvinnofridskränkning och våldtäkter vid två eller tre andra tillfällen med motiveringen:
Vid en samlad bedömning är det inte bortom rimligt tvivel styrkt att 'NN' begått de nu behandlade gärningarna. (Skriver inte ut hans fullständiga namn utav respekt för hans familj.)
Det är svårt att bevisa en våldtäkt och hennes uppgifter kunde inte ensamma styrka gärningarna.
Vissa saker som kom fram under rättegången var riktigt sinnessjuka. Vet inte hur mycket jag borde skriva, men det här rör sig inte om ett snedsteg. Det handlar om systematisk misshandel, grova hot och våldtäkt vid flera tillfällen (även om inte rätten ansåg det). Det är inte första gången han är misstänkt för det heller.
Anledningen att han inte dömdes för grov kvinnofridskränkning var för att gärningarna begicks under en kort tidsrymd.
socials P25: går det att läsa igenom domen m.m. någonstans på nätet? du kan kanske länka i så fall
Spell har en point, hur många här diggar Big Pun? Nu verkar dokumentären om honom vara borttagen från youtube men han va en riktig hustrumisshandlare....
Såg han spela i Uppsala i vintras och tyckte att han var riktigt bra. Synd att han är ett jävla avskum
Fiyah: Nej inte på nätet. Men det går säkert att ringa och beställa om man vill läsa. Det är ändå offentlig handling.
socials: jo men så intresserad är jag inte. men tack för infon.
de bara att gå ner till tingsrätten så kan man be om domen..
Whyza P22 det beror väll på vilken stad man bor i
Spell riktigt dålig stil av dig att hafsa ur dig något angående ett ämne du hittills bara behandlar via rykten verkar det som. Men det är du som hafsar ur dig saker utan substans hittills. Jag vill bara att du håller igen lite på PK-generatorn ett tag.
amen synthare då, fyra bögar och en dator est. 1986
Ja, det är ju alltid bättre med lynchstämning och mobbmentalitet... 10-4, over...
"Not so funny now, funny man..." - Å, jo, totally worth it! ;) Mabande In The Park - once in a lifetime, baby Thugz 4 hugZ - kärlek istället för gangsterpropaganda
haha whatthefuck, galna skvaller! han kommer ju åka på fet pisk om han ska ställa upp i battles i framtiden haha, körd snubbe! nu är hans three years of fame borta
innan jag försöker lämna den här diskussionen så hoppas jag att desto fler kan förstå att vi inte visar den respekt vi bör, för offren, genom att försöka profilera bobby sandz som ett monster eller vad ni nu vill se honom som. glöm inte att han en gång var en kille som någon föll för. en av de många saker som händer i den här tråden är att ni (vi om jag ska vara helt korrekt då jag också har beblandat mig i ämnet) omedvetet drar ner offrens omdöme, genom att förstora upp saken. MEN, visst är det bra att folk får veta, men man kan ju alltid ifrågasätta vem som har rätt att kasta första stenen. btw mabande hittade statistik, haha, det trodde jag aldrig...
Catapults Ent.
glöm inte att han en gång var en kille som någon föll för. och på vilket sätt är det relevant? han döms baserat på de brottsliga och vedervärdiga handlingar han begått, inte baserat på vem han "en gång var" eller mer troligt en gång framstått som. jag är förövrigt lite nyfiken på vad du vill se bobby sandz som.
en av de många saker som händer i den här tråden är att ni (vi om jag ska vara helt korrekt då jag också har beblandat mig i ämnet) omedvetet drar ner offrens omdöme, genom att förstora upp saken.utveckla. jag har väldigt svårt att se hur människors upprördhet över det här på något sätt skulle innebära att man ifrågasätter offrets omdöme? vad menar du egentligen? det känns som att 90 % av allt du skriver bara är vaga formuleringar utan poäng.
MEN, visst är det bra att folk får veta, men man kan ju alltid ifrågasätta vem som har rätt att kasta första stenen.den/de som INTE har våldtagit sin flickvän vaginalt och analt samt hotat henne till livet med en kökskniv. förslagsvis.
jag kanske bör tillägga att jag inte heller tycker att någon ska lynchas, våldtas, mördas etc. för sina brott. däremot tycker jag att det är helt ok att folk dömer och förkastar en människa som begår den här typen av handlingar mot andra.
så mycket arbete för ingenting? jag trodde det var en utdöende trend att citera folk häromkring. i och med att det är få av oss här inne som kan relatera med en som blivit våldtagen så bör vi inte dra förhastade slutsatser om vad man uppskattar. speciellt inte om man har haft en känslomässigt rotad relation innan. en enkel slutsats är att man helst vill glömma bort det hela i början, då en nära bearbetning oftast är ganska tuff att ta sig i genom. bra att du ifrågasätter, men att ifrågasätta mest för sakens skull känns lite konstigt, tycker inte du? jag hade fårstått dig mer om du verkligen ville förstå vad jag menar. men som vanligt spottar och fräser man hellre på whoa innan man tar in och analyserar. one
Catapults Ent.
Spell>> Du har ju svamlat sen ditt första inlägg i tråden. Jag tycker det var bra av Demento att spalta upp det med citat för att kanske kunna få nån klarhet över vad du egentligen ville säga. Ditt sista inlägg förstår jag inte riktigt heller. Med en tidigare rotad relation och vad man uppskattar så hoppas jag verkligen inte du menar att hon kanske gillade att bli våldtagen?
"livet är en stor bajskorv som man tvingas ta en tugga av varje dag!" -mifune //Öpir
Jag förstår verkligen inte hur han kunde få 3 år för våldtäkt och olaga hot, jag blir fan helt chockad. Hela Sverige tycker att våldtäktsmän borde avrättas eller minst sagt sitta inne på livstid, varför är det ingen som gör något åt det?
klart man kan tycka han ska våldtas, öga för öga funkar ju när man frihetsberövar någon, då blir man ju frihetsberövad, det borde gälla allt faktiskt, om jag säljer knark till nån borde jag bestraffas med att nån kommer och säljer knark till mig ;-)
Livstid är överdrivet, men mer än tre år iallafall.
Beat the odds like an abusive freak show owner
Spell ---> Jag vill inte verka "fräsig" ;) men dina inlägg blir luddigare och luddigare... Jag förstår din antagliga grundtanke, att det är fel av folk att lösa våldsproblem med våld. Men att till viss del försöka försvara och tona ner killens handlingar är fel sätt att uttrycka detta på, för visst har han begått ett vidrigt brott...? Mabande har sagt det mesta som behöver sägas. I'm out som uteliggare!
Spell P24 i och med att det är få av oss här inne som kan relatera med en som blivit våldtagen så bör vi inte dra förhastade slutsatser om vad man uppskattar. och likväl är det precis vad du gör. nu betvivlar jag dock att offret ifråga kommer i kontakt med det som skrivs i den här tråden...
jag ifrågasätter inte alls för sakens skull. jag ber dig att utveckla vad du menar med det du skriver, något som du tydligen inte klarar av. jag, likt många andra skulle jag tro, förstår helt enkelt inte vad du vill komma fram till med dina inlägg. kan du kanske ta och svara på mina frågor istället för att formulera svarsinlägg som bara är tomma ord?
okej 1+1=2...aka 26 jag håller med om att jag ha haft det svårt att förklara vad jag menar med det jag skriver, faktum är att det går knappt att göra så här i en tråd. jag hoppas väl på en större medvetenhet bland de personer som står för de inlägg som fyllt den större delen av tråden innan jag lade mitt första inlägg. men som vanligt så är missförstånd a och o här i forumen ;) uppenbarligen försvarar jag inget av det bobby gjort. håller fullständigt med om att 3 år är chockerande lite för ett brott av den kalibern!?? men åter till saken.chill 16 jag vill verkligen inte att det ska framstå som att jag "tonar ner hans handlingar", det låter som om ett grovt missförstånd även har ägt rum här. om du håller med mig i min grundtanke och förstår mig, så... ja, tack eller?demento 21 följande anknyts till ovanstående inlägg där du har ett gäng obesvarade frågor som jag nu försöker besvara i den klaraste form.1. jag vill INTE se honom som en våldtäktsman. det är väl uppenbart, eller? ibland kan det verka som om vissa härinne mår bra över att ha någon att klaga och hata på bara, känns lite konstigt. jag SER bobby som en jävla klant och ett riktigt svin som dum nog valde helt fel väg. varför? finns många spekulationer kring det, visst. men de behöver vi inte gå in på här.2. låt oss ponera att du blir våldtagen av någon du älskar. försök föreställ dig hur du känner dig efteråt och vilka mål och livsbilder som raseras kring dig. föreställ dig känslan av att fler och fler i din omgivning får reda på hur du har blivit våldtagen mot din egen vilja, hur du blivit berövad på något mycket heligt och hur stor skammen är. det börjas snacka om den som våldtog dig överallt. i tidningar. på nätet. bland bekanta. folk kanske stirrar på dig när de hört, någon pekar, någon annan ser sorgsen ut när du passerar. jag kan hålla på hur länge som helst, men du/ hajar nog. även om "omdöme" inte är 100% korrekt ordval i detta sammanhang, har det mycket med hur offret känner sig att göra, så i den mån kan det attackera även, offrets omdöme. det finns ett bra exempel i en scen ur "Älska mig" som du kan se på. där tar man upp lite utav det ämne jag är inne på för närvarande. jag har för mig att det är när hon kommer till den nya klassen i slutet som klasskamraterna direkt målar upp henne som "offer" och innan eftertexterna rullar så är det inte svårt att förstå att hon kommer få det tufft att anpassa sig igen efter vad som hänt. om du fortfarande inte hänger med, så talar vi helt enkelt inte samma språk. :)3. Du säger att den som inte har våldtagit sin flickvän har rätt att döma..? med andra ord är det lugnt att jag hatar honom och dömer honom om jag bara har dödat någon snubbe på gatan med min kniv för att han var innanför mitt turf..? kom igen nu, om du inte vet vart begreppet kommer ifrån förstår jag varför du inte förstår innebörden. annars, känns det som om vi alla är relativt vettiga människor härinne så vad sägs om att vi slutar måla upp den här bobby sandz som "en grym rappare som blev våldtäktsman". han är ju helt enkelt en vanlig kille med ett vanligt jobb som fuckat ur totalt. man kan ju fråga sig varför vi inte engagerar oss i frågan i stort alla som sitter och hatar mot våldtäktsmän? det finns länder där barn våldtas varje dag. och här spyr vi ut en tråd om hur idiotiskt en uppsalabo är bara för att han har rappat? vad har vi gjort för gott här egentligen..? mer än att vi förstärker tjejens redan tuffa sits att komma ifrån sin "offer-identitet".finish . jag vet att ingen här vill offren illa, alla vill säkert dem väl till hundra, men är detta rätt metod? one
Catapults Ent.
han är ju helt enkelt en vanlig kille med ett vanligt jobb som fuckat ur totalt. Bobby Sandz e fan ingen helt vanlig kille..
spell: jag kan hålla med dig kring hur offret mkt väl kan uppleva den efterkomna situationen, men det känns ändå som att det är bättre att ta upp saken än att skjuta den åt sidan och riskera att förminska saken (och därmed ev indirekt offrets värde, iaf utefter hur denne/a upplever situationen själv) genom att skjuta problemet åt sidan och inte belysa det, eller?
"och här spyr vi ut en tråd om hur idiotiskt en uppsalabo är bara för att han har rappat?" ->
vad folk har problem med är inte att han rappat, utan att han våldtagit.
bobby sandz har våldtagit förut,han e känd bland uppsalas tjejer.så fuck that "en vanlig kille "han är en horunge..Och jag känner honom personligen,hade inte han blivit häktad hade han blivit klippt för en gammal grej som kom fram att han har gjort..Det roliga blir när han kommer ut och tror han kan gå i uppsala som vanligt.hans karriär e död..han kan inte ens visa sig..Hälsningar AKI
priyan när jag säger att vi snackar om honom pga av att han rappar är det pga att vi inte precis har diskuterat alla andra personer som våldtagit här på whoa. men bobby diskuteras här pga att han rappar, och är relevant på ett hip hop-forum, i vissas mening i alla fall... axu..? jag hade för mig att han inte föreställer sig att stanna i sverige, allt annat verkar totalt idiotiskt. hur har du fått för dig att han tror att han ska glida runt i uppsala som en messias?
Catapults Ent.
Spell P24 1. jag vill INTE se honom som en våldtäktsman. det är väl uppenbart, eller? men vad är han då? definitionen av en våldtäktsman är att han våldtar, (och inte dansar (kunde inte låta bli)), Bobby har våldtagit, vad gör det honom till?
en jävla klant och ett riktigt svin som dum nog valde helt fel väg. tjuvar, pundare, skolkare, soldater och dåliga investerare är såna som väljer fel väg, våldtäkt är ingen livsfilosofi eller livstil, d e bara skevt
2. låt oss ponera att du blir våldtagen jag har då inte blivit våltagen, men jag pratade med en tjej förra helgen som sa att hon blivit det, och vad jag förstod så kände hon sig kränkt av gärningen och att hon bara fick piller mot sin ångest,
inte av att folk hatar våldtäktsmän eller tycker synd om henne
kom igen nu, om du inte vet vart begreppet kommer ifrån förstår jag varför du inte förstår innebörden. kom igen själv, ska vi ta "låt den utan synd ska kasta första stenen" till sin spets så kan vi avskaffa all slags rättväsende eftersom alla är syndare och alla ändå blir dömda av gud
men om man tar ordspråkets lite nyare och mer urvattnade variant, "inte kasta sten i glashus", så är det helt ok att hata våldtäktsmän så länge man inte e lika keff själv
"en grym rappare som blev våldtäktsman". att han e rappare har inte med hatet eller intresset att göra, att han rappar gjorde honom dock till en offentlig person, vilket i sin tur gjorde att vi kunde får reda på hans namn.
Och namngivna våldtäktsmän är ju otvivelaktigt intressanta.
man kan ju fråga sig varför vi inte engagerar oss i frågan i stort alla som sitter och hatar mot våldtäktsmän? det finns länder där barn våldtas varje dag.så bara för att nåt hemskt händer långt bort kan man inte engagera sig i det som sker på hemmaplan?
mer än att vi förstärker tjejens redan tuffa sits att komma ifrån sin "offer-identitet". cha hon slipper ju iallafall en "offer-och-ingen-bryr-sig-identitet"
Spell * jag vill INTE se honom som en våldtäktsman. det är väl uppenbart, eller? (...) jag SER bobby som en jävla klant och ett riktigt svin som dum nog valde helt fel väg. - Jag hoppas verkligen att första delen av det citerade var en s.k. ironisk kommentar. Det var nog f.ö. inte bara han själv som valde vägen * även om "omdöme" inte är 100% korrekt ordval i detta sammanhang, har det mycket med hur offret känner sig att göra, så i den mån kan det attackera även, offrets omdöme. - "Omdöme" är helt fel ordval. Diskussionen har väl inte någon gång berört frågan varför hon var ihop med honom eller inte drog? Hon ville ju dessutom lämna honom. * han är ju helt enkelt en vanlig kille med ett vanligt jobb som fuckat ur totalt. - Nope, han är en "vanlig kille" som har ett ovanligt jobb: han försöker leva på sin musik och har etablerat sig på den lokala scenen. Vilket gör honom relevant för ett musikforum. * det finns länder där barn våldtas varje dag. och här spyr vi ut en tråd om hur idiotiskt en uppsalabo är bara för att han har rappat? - Låtsasargumentent "det finns alltid någon som har det värre" är bland det sämsta man kan använda, för det finns alltid någon som har det värre. Ett av länderna där barn våldtas varje dag är f.ö. Sverige. * vad har vi gjort för gott här egentligen..? mer än att vi förstärker tjejens redan tuffa sits att komma ifrån sin "offer-identitet". - Ja du, en del av oss tar tillfället i akt att försöka få folk att ändra sina attityder och andra verkar vilja lägga locket på. Vad har du gjort? 10-4, over...
spell. du o bobby kan ju hooka upp med hagamannen o ta en fika i ett annat land..du borde skämmas näru försvarar han...bäst för han om han flyttar ..
spell: fyi har vi iofs faktiskt diskuterat andra fall tidigare på whoa..?
Oj oj oj... något gick riktigt snett här när jag läser vad folk har uppfattat mina inlägg som. För det första, den jäveln som vill påstå att jag försvarar, berättigar eller försöker förmildra det bobby har gjort kan lägga ner. Från första början ber jag folk om att visa respekt för offren, då jag av enkla anledningar inte märker att det som händer här endast är ett forum där man uttrycker vad som behöver göras med våldtäktsmän, eller mer specifikt , med bobby. Någon ska våldta honom, någon vill säkert nita honom vid första chans och någon annan tar säkert kål på honom vid kontakt. Jag hade säkert gjort det om han hade varit på någon av mina anhöriga. Lägg märke till det. endast det. Jag skriver i tråden för att ifrågasätta de inlägg som kännetecknar sig vid ovanstående. Jag vill inte döma, utan försöker att "inte kasta första stenen". Sedan om det visar sig prägla min omgivning eller inte det är frågan. Kanske hoppas jag på för mycket, vem vet?nuttydread och mabande Det som menas med den formuleringen (vilket jag verkligen trodde att ingen av ER skulle ifrågasätta); "Jag vill inte se honom som en våldtäktsman " - Är att jag med andra ord inte vill sen NÅGON människa som våldtäktsman. Hade man varit mer öppen för min inställning så hade man förstått, men väljer man att tolka det åt det andra hållet, så har man sig ett missförstånd. Där kan jag väl förstå att jag riskerade missförstånd, vilket uppenbarligen satte sig djupt rotat. Nu så att alla som över huvud taget är intresserade av att förstå mig, förstår. Anledningen av att jag inte vill dela med mig om min relation till den skyldige, är helt enkelt pga att frustrationen är för stor. Och i erfarenhet av detta, samt att jag även vet att ännu närmre stående redan har skrivit i tråden, så hoppas jag nu att man kan försöka ta diskussionen till en nivå som är mer, enligt mabande, kreativ - vilket jag lååångt ifrån märkt hittills. Kreativitet i dess skönaste form kan vara svårt att känneteckna som skällsord, hat och hyperventilering av idéér för det bästa straffet. Jag kan inte föreställa mig att någon skulle vilja slänga in ett inlägg i stil med: "Yeah, bobby gjorde det igen, fett niiiiice. shu !" Det vore ju lika med självmord, eller? Mabande kommer du åt adresser..? ;) Så vad har jag gjort, undrar en annars så förstående admin? Jag har bett om en sak. Vissa kan tycka att det är för mycket att begära eller att det är naivt att ens tänka i de tankarna. Men allt jag säger och återkommer med att säga, är att man inte löser problemet genom att sitta framför en dator och döma ut en person. Den huvudsakliga frågan är väl snarare hur vi ska behandla problemet? Jag är väl bara ute efter en, enligt mig, sundare mentalitet i frågan. Och då kan jag lätt flyga iväg när jag ser inlägg som: "Någon borde våldta honom!". Man vill väl inte vara dubbelmoralisk? Jag hoppas att ni som vill förstå (och orkar läsa denna harrang av inlägg), förstår mig och att mitt syfte med mina inlägg endast är till de bättre för offern och det sämre för den skyldige (som enligt min uppfattning inte är mer än en vanlig kille mabande. Jag har känt honom sen jag gick i fyran och det är inget mer utstickande med honom än vad det är med en hel generation curlingbarn som kommer upp sig i åldrarna nu). Nu känns det som om jag tagit mig vatten över huvudet i en tråd där man hellre sitter och beklagar sig, än diskuterar mer kreativt, så jag får väl be er att åsidosätta ert hat om ni tänker lägga ett öga på mina meningar. Jag ville inte att det skulle komma till detta, haha. Vem skulle det, när det gäller ett så hett ämne? Jag är inte en försvarare för honom. Helt enkelt en grymt besviken och jävligt chockad gammal barndomskamrat som klippt alla tänkbara band med snubben. Man kan väl kanske tänka sig att detta även har varit ett ställe för mig att ventilera av mig i ämnet. Något som jag känner har varit skönare och skönare för varje inlägg. Olyckligtvis har väl tankarna flödat snabbare än fingrarna och det är lätt att vara efterklok. Ta det som ni vill, jag behöver inte rättfördiga mig för de som känner mig, men försöker gärna en sista gång förklara för de som blivit upprörda över mina inlägg. ps. Jag blir inte måttligt förvirrad när ni citerar rubb och stubb i era inlägg, försök skriva det ni vill säga så blir det lättare att svara. Det var ett mirakel att jag såg att mabande citerade samma sak som nuttydread. one
Catapults Ent.
med ovanstående sagt, är jag inte ute efter en debatt. har aldrig varit. om ni känner att det finns något ni inte håller med om - så tar jag tillbaka det. om ni tycker att något jag säger inte verkar vettigt eller logiskt - så ber jag om ursäkt för att jag över huvud taget skrev det. om ni fortfarande känner er tvugna att ifrågasätta varför jag ens skrev i tråden - läs ovanstående inlägg en gång till så hajar ni säkert. one
Catapults Ent.
ELLER - så är den ''våldtagna'' bruden/kvinnan en lying bitch och killen är oskyldig. vet många som ropar varg för inget. låter lite väl psykos att våldta under knivhot & sen vill kramas & gifta sig? bobby sandz var skillad, våldtagsman eller inte. Om han skjutit en snubbe eller rånat en bank hade folk inte suttit & gråtit i någon tråd på whoa. Då hade det varit en annan visa här inne. frruckin playaheads. hmph..
OCH, för att understryka min mening med förra inlägget får jag dubbelposta. JAG SÄGER INTE ATT VÅLDTÄKT ÄR OK det jag säger är att: det kanske finns ett annat scenario som hon målat upp med falska tårar.bobby knullar sitt ex bästa vän på fyllan, det går ett par veckor och bobbys ex får reda på det och tycker att han är största svinet. helt plötsligt är han våldtäktsman. bara ett exampel. kvinnor är ostabila, och kan lätt sätta dit en oskyldig snubbe.
asma Don´t even go there.. Det är just en snubbe med pykopatiska drag vi pratar om här. Visst sker det felaktiga anklagelser i detta land, men inte den här gången, tyvärr. one
Catapults Ent.
Alla i Uppsala vet vad Bobby är och inte är. Som jag skrev i förra tråden, jag har själv hypat honom och arbetat ihop med honom. Men för den sakens skull behöver jag inte stå här och skämmas och hålla tyst eller försöka försvara honom. Jag vet inte vad ni har för relation till honom, barndomskompisar, gaylovers eller groupies. Hur som helst, han har gjort det här, han är misstänkt för det förut och dömd för medhjälp till misshandel (syraattack mot en tjej i Uppsala). Det här är ingen engångsföreteeelse. Anledningen att jag tar upp det här är för att jag ville att svenska hiphopscenen skulle ta samma ansvar som jag var tvungen att ta när jag arbetade ihop med honom och det kom fram vilken sorts människa han är. -asma P21 Tråden utgår ifrån att han är dömd våldtäktsman. Inte att någon tjej ljuger. Att du instinktivt försvarar Bobby och utgår ifrån att det lika gärna har varit tjejen som ljuger säger mig två saker: att du har en skev kvinnosyn och ingen som helst koll på hur svårt det är att få en fällande dom i såna här fall. Snacka inte om saker du inte vet ett shit om. Jag tror alla med lite doubt gör bäst i att ta sig ner till tingsrätten alt. ringa och få ut en kopia av domen och läsa de sjuka saker som framkommit. Att han blev dömd för en våldtäkt är ingenting mot vad som kom fram under huvudförhandlingen.