I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Goldmine, Absent Minded m.fl vad hände?

Svensk Hiphop - Allmänt

2008-05-03 18:14

Goldmine, Absent Minded m.fl vad hände?

Goldmine släppte ju en riktigt grymm platta + några 12/eps. Vad gör gruppen/medlemmarna idag? Släpptes deras platta på vinyl btw?

Absent Minded var ju ADL med i, han kickar ju fortfarande men resten? Släpptes deras platta på vinyl förresten? Har bara sett till cdn och några 12or.

Cherno släppte en tolva 1992, komm det aldrig ett album eller nåt mer?

Vad hände med Growin Pains? Två stycken 12or har jag sett till, medverkan på Sidewalk Headliners plattan också, splittrades dom? Vilka håller fortfarande på med musik?

Falcon gjorde nån 12 med Sleepy, vad gör han idag, sysslar med musik fortfarande?

One Eye-Q var väl han bakom streetzone? Släppte nån 12 med ADL också, vad hände sen, va gör han idag?

Mics Of Fury splittrades ju, vad gör samtliga idag? Rusty James håller väl på med pop nu? Jogi kör solo?

Vore soft med lite svar och en diskussion. Ni andra som undrar vad artister/grupper gör idag får gärna nämna dessa artister/grupper och bidra med en diskussion. Syftar mest på artister som man inte släppt nåt på länge/eventuellt lagt av.

2008-05-03 18:23
Jag tror att nästan alla du nämnt har sin egen "vad hände med XX?"-tråd :)

Falcon var väl Christian Falk?

Tyvärr tror jag att det var det enda som Cherno släppte, men jag är inte säker  : /

One Eye-Q = Young Wizdom var Ayo och Broadcaster D. Ayo har väl fått religion, medan Broddan blivit lite av en paria p.g.a. sina förehavanden med Streetzone records / PayPerBag.

10-4, over...
"Not so funny now, funny man..." - Å, jo, totally worth it! ;)
Mabande In The Park - once in a lifetime, baby
Thugz 4 hugZ - kärlek istället för gangsterpropaganda

2008-05-03 18:48
Hehe, jag tror att Falcon var Christian Falk, håller han fortfarande på med musik?

La Cherno bara av sen?

Ja just det, Ayo vet jag om men Broadcaster D la av helt enkelt, förstår inte vad du menar med paria :)

2008-05-03 18:56
Christian Falk håller på med musik, nåt (några?) år sen så hade han ett par hits med bl.a. Robyn.
Broddan gjorde lite dåliga drag och gjorde bort sig, så att säga. Lite problem med samarbeten så att säga. Bl.a. så har Org 12 en vers om det på Versioner vol. 2 :)

Cherno producerar (finns bl.a. med på petters ronin-platta), men jag tror rappen är lagd på hyllan sen länge, tyvärr : /

10-4, over...

2008-05-03 19:02
Aha soft, tack för informationen Mabande :) Vad heter låten på Versioner Vol.2?

2008-05-03 21:26
Mics Of Fury splittrades ja.
Hogi håller på med sitt solo-grejs nu (på sevenska).
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Rappare

2008-05-03 22:07
Growin' Pains var väl i princip Wagie bara, som sen dess släppt ett handfull olika grejer med nytt namn på varje i princip. Senast han släppte något under var väl Iron African men om jag inte minns fel kallade han sig något annat på den MTV Beat-grejen.

Det sägs att Cherno hade svår prestationsångest när han gjorde sin 12":a och att pressen helt enkelt körde slut på hans rap-karriär men jag vet inte hur pass väl det stämmer. Jävligt trist iallafall med tanke på hur grym den 12":an är.
Officially not impressed.
Redaktionschef

2008-05-03 22:15
Glöm inte Deetah som gjorde solokarriär efter Goldmine ... ingen aning vad hon gör nu dock.
Oracle aka HipHop-Oraklet | Whoa-Crew 2000-2013|
I januari 2014 lägger vi ned Whoa. Tack för de här åren!

2008-05-04 00:44
AIex - Det är i några rader på Lost ones :)
Kollade runt lite nu och det verkar som att Vladi C. (andra halvan av absent minded) inte släppt nånting (i sverige) sen '96...

Oracle - Enligt Statens Ljud- och Bildarkiv så var det senaste hon släppte en medverkan på remixen på Fres Hon e giftig '01 och så är hon med på ett spår på Topaz sound från '02...

10-4, over...

2008-05-04 11:15

Sci-Fi

Jag har en låt hemma där det står Shiny Dayz aka Iron African. Måste vara han?

Oracle

Har hittat lite låtar med Deetah nu, hon hade visst massa solo tolvor släppta men dock inget eget soloalbum + medverkar lite här och var. Men varför splittrades Goldmine? Deetah var visst en som hade varit länge i gamet, synd att sådana artister inte håller till i Sverige längre, alltså inte har sin marknad här.

Mabande

Lyssnade på den låten nu, väldigt rolig lyssning :)

Sorry för dubbla post, den första blev fel och kan gärna tas bort.

Rappare

2008-05-04 11:18
Alex: Wagie släppte en platta på runt en tio spår har jag för mig om tillsammans med Beat Surgeons under namnet Shiny Days, ja.
Officially not impressed.

2008-05-04 11:42
Deetah släppte soloalbum. Heter "Deadly Cha Cha" och kom runt slutet på 90-talet. Det är riktigt soft faktiskt.
Fan mannen, du är fett med ful// Ey, kolla din tand den är fett med gul
Redaktionschef

2008-05-04 11:49

AIex> nej, som Unrealistic säger så släppte hon till och med ett album: "Deadly Cha Cha". Vet att en polare ägde plattan ... Skivcovern: http://i21.ebayimg.com/07/i/000/a4/59/0042_1.JPG

Majestic flow skriver lite om Goldmine och deras medlemmar här:
http://majesticflow.blogspot.com/2007/11/goldmine-natural.html
http://majesticflow.blogspot.com/2007_11_01_archive.html

Oracle aka HipHop-Oraklet | Whoa-Crew 2000-2013|
I januari 2014 lägger vi ned Whoa. Tack för de här åren!

2008-05-04 12:20
Tackar Oracle. Har hittat hennes album nu, ska försöka få tag på det mesta på mp3 för att sedan kolla vad man kan få tag på vinyl eller som köpbara mp3or.

Mer tips välkommnas så klart.

Producent

2008-05-04 13:48
Wagie, Growin Pains, Shiny Dayz och nu Iron African. En jävel på att byta namn är han.
Och på MTV beat grejen kallade han sig för Black Iron plötsligt.
En man med många namn..

2008-05-04 13:55
Jobbigt med artister som byter namn ofta :) Hittade förresten hans myspace, där kallar han sig iron african.

2008-05-04 14:14
Goldmine splittrades väll för att dom hade olika åsikter om vilket håll gruppen skulle gå åt...
DJ

2008-05-04 17:27
Kolla även in Cherno på First Priority samlingen Basement Flavor från 1988 då han gästar Soulshock - Break The Limit under namnet See-Que.
Denna platta bör du även spana in för alla grymma låtar med bl a Positive K, MC Lyte och Audio Two.
Fuck That Serato MP3 shit! Keep It Dusty!!! THD KREW<br> http://www.myspace.com/dj_grass

2008-05-05 13:05
Bloodshy från Goldmine är ju Britney Spear främsta producent nu så... Någon tjänar pengar...
NEW TUNE & VIDEO OUT NOW! http://www.youtube.com/watch?v=bcz8HLXx8wA&feature=youtu.be

2008-05-05 13:18
för att ge lite mer info om Mics of Fury:

Rusty James släppte efter/i samband med att Mics Of Fury splittrades en EP tillsammans med Aegiz. väldigt bra är den dessutom.
sen så slutade han tydligen med hiphop av olika anledningar.
han sålde även sin dator (han använde till att producera med) här på Whoa.

DJ 4Star släppte ett mixtape ett tag efter MoF splittring som heter "This is How We Roll..." med exlusiva spår på från P.S, Glaciuz & J-Styles (från MoF). kan eventulellt finnas något ex kvar på Blenda.

sen verkar det som alla i den gruppen har lagt av (förutom Jogi, som även han inte släppt så mycket på ett tag nu)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2013-04-05 19:35
ship of fools är också ett bra tips på en sjukt bra svensk hip hop grupp!
kanske lämnar ämnet lite men denna låten från 97 är en sjukt bra låt för dem som inte hört dem tidigare och även för dem som redan sprängt era högtalare med den.
sampeln som är med i denna låten gjordes ett år innan självaste guru kom med betrayal!
http://www.youtube.com/watch?v=HoqtH-54D_g&list=UUtn8oCZ4PlLmJZsmd1RZR8A
Admin

2013-04-07 08:52
Ni som undrar vad gamla rävar tagit vägen kan lyssna på podcasten Gatuslang. Där kommer många gamla ansikten dyka upp framöver.

Har inga datum på de du nämner men Broadcaster D har du här: http://gatuslang.se/2013/02/avsnitt-25-broadcaster-dandreas-melin

2013-04-07 15:06
Vilken EP var det Rusty James och Aegiz släppte tillsammans och var kan man få tag på den? Tror jag missat den helt.

Admin

2013-04-07 19:18
Schizofrenia: http://www.discogs.com/Rusty-James-And-Aegiz-War-Stories/release/1636525

Du får hitta den second hand eller på nätet.

2013-04-08 00:09
Aha, det var War Stories. Då hade jag visst koll på vilken EP det var. Trodde för en stund att Rusty James och Aegiz EP gått mig helt förbi, men så var visst inte fallet.