I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Svenska beefs

Svensk Hiphop - Allmänt

2008-04-29 02:27

Svenska beefs

Jag vill veta lite om svenska beefs, alltså rappare som dissar och hotar varandra och sånt bajs. finns det såna? och nu vill jag inte ha fattiga whoa beefs.

Rock the beat Ent

2008-04-29 02:36
TR vs Fronda

Bucc vs BT

Houman vs KEN

Kashal-Tee vs Glaciuz The ICY

Ett par snabba exempel..

2008-04-29 07:33
beefs i sverige existerar inte.
Fucka ur!
Poet

2008-04-29 09:05
Jag säger som MrKemisten. Det enda man kan kalla ett riktigt beef av de som GAIA nämnde är väl Houman vs Ken.
At the gates of Eternity...

2008-04-29 10:27
Hm, så man kan inte va osams i sverige??

Verkar skumt för jag vet minst en kille som e sur på en annan.. Kanske inte kvalificerar som BEEF men jag skulle gärna vilja veta vad beef är i så fall??
Nu finns all min musik samlad på ett ställe!!
Givetvis gratis
usershare.net/orismusik

2008-04-29 10:42
T2dafuckin

I min värld så är beef när rappare börjar dissa varandra i låtar och sedan går för långt och börjar mordhota varandra, dra pistoler, spöa varandra. you name it.

I Sverige blir man osams som du själv sa det, drar några as dåliga punchlines, hotar varandra över internet och snackar bakom ryggen på varandra utan någon fysisk kontakt och kanske skriver något i sin blogg.

Som sagt som BC99 sa. Houman vs Ken är väl den enda "beefen" som existerat i Sverige enligt mej också. Ken drog ju ut Houman i en skog och kötta han totalt.

Det är skillnad på att beefa och vara osams! Tycker jag iaf!

Trött på folk som tror att Svenska hiphopscenen är lik den amerikanska. Det har den aldrig vart och kommer förmodligen aldrig att vara heller. För lite balls och ghetto i Sverige.
Fucka ur!

2008-04-29 10:53
Den stora frågan är ju:
Va vet du om folks beef o hur dom löstes??

För lite balls kan jag till viss del hålla med om men det e ju inte så konstigt att folk inte e så gangsta i Örebro kanske..

Det värsta jag vet e när folk TROR sig veta hur folk dom aldrig ens träffat hanterar sina problem..

Enligt din beskrivning så har i så fall aldrig Dr Dre o Eazy-E haft beef eller T.I o Flip, eller... Det finns 1000 exempel på beef i Ghetto-America som inte resulterat i pistoler o död..
Nu finns all min musik samlad på ett ställe!!
Givetvis gratis
usershare.net/orismusik

2008-04-29 11:40
mrkemisten 

aah precis.. vad vet du?
jag vet beefs som har slutat med våld
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-04-29 11:54

Vi lever ju inte direkt som dom gör i amerika därav blir det väll inte liknande situationer. Sen beefar ju många för fame där

http://www.myspace.com/neckshotproductions<br>Fuck Flyckt

2008-04-29 12:43
Hehehe, Legenden - Bark.
Ganska festlig historia, minns inte om Bark verkligen kidnappade Legenden sen eller om han bara ljög om det.
Singeln och videon ute nu!
Www.move-enter.com & www.movebloggen.com

2008-04-29 13:08
houman "köttades" väl inte "totalt"? då borde han väl inte ha näsan och öronen kvar...

2008-04-29 13:08
Beefin'

Arguing/fighting, or a feud between friends, family members, enemies or gangs. Sometimes it just means a verbal confrontation, but quite often leads to violence.

Så de exempel som GAIA drog kan mycket väl klassas som beefs.

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-04-29 15:15
d här med att beef måste va si å så e ju bara en massa bull. bara för att biggie gjorde d till en hype för 10 år sen att beef måste definieras efter knäckta knäskålar lr whatever, så ska man inte ta d så ordagrant. sålänge nån e förbannad på ngn å tar ut sina aggressioner på ngt sätt på den andra parten så kan man klassa d som biff. oavsett om nån dör lr blir dissad på ett internet-forum... om ja e arg på dej har ja beef med dej. simple..

2008-04-29 15:17
Öhh, han frågade efter SVENSKA BEEFS inte efter AMERIKANSKA BEEFS.. Här i Sverige skjuter vi inte varandra..

2008-04-29 15:28

ursäkta, va fan kacklar du om? d togs upp va begreppet "beef" egentligen e, ja gav min uppfattning..

2008-04-29 15:29
Snackar jag med dig eller?

2008-04-29 16:29
Ken drog ju ut Houman i en skog och kötta han totalt.

Är detta sant?
Do you fools listen to music or do you just skim through it?

2008-04-29 16:35
T2dafuckin P62

haha, nej Örebro är ingen gangstastad, det enda som finns här är en väldigt stor narkotikahandeln. Men vad fan har min hemstad med skiten att göra?

Skulle jag ha en annan uppfattning om jag bodde i sthlm eller? njae knappast!

Hatar folk som verkligen tror själva att Svenska Maffian och ghettogangstas existerar i Sverige. Lägg av för fan och öppna upp ögonen.

Sen stör jag mej på att folk hoppar på mej som att jag sa att jag visste allting med säkra källor. Jag sa bara min egen uppfattning. Klart det finns folk som börjat slagits för dissar till varandra i Sverige. Men i helheten så vet vi alla att det säkert är fylleslagsmål som blivit 2 slag och sen har någon moralkärring stallt sej i mellan och avbrutit.

Nu lämnar jag tråden, ni kan sitta och drömma om era beefs i Sverige som inte existerar.. bye bye

Fucka ur!

2008-04-29 16:36
Isen

Jag kanske överdrev när jag sa kötta, men han drog ut houman i skogen och slog honom en heldel. Du kan ju alltid googla på det! Finns några hemsidor om hela händelsen om jag inte minns fel!
Fucka ur!

2008-04-29 17:02
Användaren är inloggad mrkemisten  okej, skummade igenom nyss som hastigast men det enda jag hittade var: "En stor konflikt påbörjades. Ken adresserade Houman i den aggresiva låten "Jag ser han" där han beskyller Houman för att vara "en jävla horunge" och hänvisar friskt till ett slagsmål där Houman ska ha förlorat en tand. " på Wikipedia.
Do you fools listen to music or do you just skim through it?

2008-04-29 17:14
Isen

Alright! Ken säger ju i sin diss att han drog ut houman i skogen och slog honom osv. Jag har för mej att det är sant också. Men som sagt, har ingen säker källa. Men har nästan för mej det stog itidningen. Men då kanske jag inbillar mej! Men googla på, vet att det har funnits någon rätt skaplig information om det för ett par år sen.
Fucka ur!

2008-04-29 20:02
Asma antoginsten mot fonky och kaggen säger att dom beefar själv.. Säger atristen att dom beefar så får man ta dte som en beef? Asma har nog sagt beef i kaggen dissar 100 gånger
Detta är inte musik, det här är äkta rap shit!
Ingen fucking auto-tune, håller skiten classic!

2008-04-29 22:26
Vad jag minns så ville Ken hyra en lokaol och ordna en fight mellan honom och Houman, så fick folk komma in med inträdesavgift. Haha.
Sen finns det väl folk som skjuter varandra i Sverige, fast det kanske inte händer lika ofta som i andra land med 10 ggr våran befolkning ,p
RAWMUSIC.se - myspace.com/TMK6 - myspace.com/RAWMUSICLABEL

2008-04-29 22:28
NuttyDread P25
haha är det därför det endas kallas beef för att han "köttades" haha beef, kött :P

ne men Hamish vs Pst/Q
Jag ligger i soffan och dricker min vodka<br>tills den är borta och spliffen har slocknat

2008-04-29 23:04

Alltså...När det kommer till att hota/död. Nu säger jag inte att alla kriminella är smart men de flesta skulle nog inte göra en låt om det. Rent generellt så rappar ju inte kriminella personer i Sverige för varför ska de dra åt sig uppmärksamhet i onödan.

2008-04-30 00:43
lite svårt att få tag på underground hiphop låtar

någon "snel hest" som kan ge länk till någon utav dessa svenska rapp-beefar, har youtubat endel men hittar inte mycket
katt åt lampa.. lös i magen

2008-04-30 03:04
brutala beefs:

darth vader vs luke
anakin vs obi
kejsaren vs yoda
jabba vs han solo
darkside vs hederliga jedi's

mesiga beefs:

luke vs flygande bollen som skjuter laserstrålar
R2D2 vs C3PO
chewbaca vs en stormtrooper
jar jar vs den lilla roboten i watos affär
leia vs han solo

2008-04-30 13:04
hahaha eylem

2008-04-30 13:31
Ken vs. Houman
Fronda vs. T.R
Allyawan vs. Dinten
Bucc vs. fd. Beväpnad tjockis
PstQ vs. Hamish
Emilush vs. Legenden
Eyy,You Cant Hustel With a Hustler, Bitch!

2008-04-30 14:09
Det var jag som erbjöd Ken på en fight och han tackade nej. Wanksta.
http://www.houman.nu

2008-04-30 19:25
Jerusalem jag såg din intervju på tv4, hur mycket hade du rökt? :o
katt åt lampa.. lös i magen

2008-05-01 13:02
Inte mycket, ett eller två bloss... Direktsändning är nervöst :)

2008-05-01 15:34
bekräfta/dementera gärna ryktena om att du blev "utdragen i skogen" och "köttades".
om du bekräftar kan du gärna berätta hur många kompisar ken hade med sig.. jag har listat ut att han inte är typen som gör nåt själv utan skickar polarna/hänger med polarna.
true or false?
Not a follower, so Twitter has never been an option.

2008-05-01 20:39
Emilush vs. Legenden låter blodigt
Rock the beat Ent

2008-05-01 20:41
aah just det,har någon glaciuz the icys låt när han dissar kashal-tee? eller vet någon var man får tag på den?
Rock the beat Ent

2008-05-01 20:42

Han hade en kompis med sig. Han var koksad och jag gjorde inget motstånd. Han var inte lika tuff när jag gav han 4 käftsmällar i min lägenhet på Maltesholmsvägen 141 i Hässelby Strand 2 år innan.

Jag är ingen slagskämpe och det är inte han heller.

2008-05-01 20:54
vi har ju incedenten när Don Diego hotade ADL med pistol på scen (var väll dessa artister inblandade), detta bör ju föregått av någon form av konflikt/beef

2008-05-01 21:06
Hmm, ja Ken.. Har börjat utveckla en irritation mot den mannen på sistone. Inte ödmjuk för fem öre alltså. Men vill han leka superstar som står över alla i Sverige får han göra det, jag pallar inte bry mig.. Jag syftar på diverse saker som rör produktioner, gästningar, spelningar och mkt annat mellan honom och många andra personer som stör sig och har stört sig. Kanske han bara är sån i personligheten, skiter i typ och det får han väl vara om han vill men man skaffar sig inga nya vänner eller kontakter på det sättet.

//Paz
Groupie

2008-05-02 02:09
Promoe vs Thomas Rusiak?
"Vill man träffa folk, då ska man gå med i en skytteklubb"

2008-05-02 20:45
emilush vs legenden är skit det låter ej blodigt kommer aldrig göra och har aldrig gjort det är den sämsta "beef" svensk hiphop någonsin kommer uppleva

2008-05-02 21:24
Är vuxna människor i Sverige fiender? Nja, nu för tiden blir man möjligtvis lite små irriterad på grannens hund som pissar på ens gräsmatta varje söndagsmorgon klockan 07:12.
soundcloud.com/brormusk/sets

2008-05-02 21:33
Jag är fan rätt påläst angående Houmans konflikt. Tänkte räta ut några frågetecken:

Houman inledde en relation med en persons syster, något som han ångrar.
Personen fick veta det och på den tiden var denna person gift med kokainlinan
och folk sa: du borde passa dig, han kanske knäpper dig. Personen drog Houman
in i skogen och slog på honom, sparkade honom tills han låg ner. Lämnade honom
där.

Senare (nyligen faktiskt) la personen upp en tråd på Whoa om en fight,
det framgick aldrig till 100% om det var en rap battle eller ett fysiskt slagsmål
det handlade om. Med saker som "Inga slag eller sparkar mot liggandes borde
väl vara det mest rättvisa" sas i huvudinlägget. Och även saker som "Houman
är nog den ända människan jag aldrig kommer kunna träffa utan att flyga på honom."

Ni kan aldrig gissa vem "personen" var/är.

Det är vad som framgått av intervjuer m.m. Jag tar ingens åsikt : )

soundcloud.com/brormusk/sets

2008-05-03 14:07
många beefs i underjorden...

2008-05-03 15:43
glöm inte asma & kaggen *FnizzAAR*

2008-05-03 18:48
Asma säger att dom beefar och han och antagonisten är riktigt sura nu.. medans kaggen säger "och detta är ingen riktig beef och det vet du för hade det vat det hade ni inte levt nu jag menar det här är internetbråk ... bla bla bla" pallar inte kaggens skitröst! haha.. jag trodde fonky var typ... ... borta? elelr han töntar sig fortf?

2008-05-06 05:06
2008 känns som d e dax för nått nytt nu kanske lite beef hahaha!! svensk hiphop suger tjock snopp:(

Underjordens underjord e tillbaka bara vänta hahhaaha

www.soundclick.com/tcob
ALL L LABEL

Kommer att återuppföda hiphop gamet här i sverige!

2008-05-06 12:02
Fleppo2 vs Paraplu, bästa beefen jag hört... Sorry om jag är jvligt eftersläntrig men kan nån slänga upp TR-Fronda låtarna?

2008-05-07 08:17
Bark vs Legenden beefen = mytt att bark kidnappade legenden ^^ Dom gjorde nån, I dont know men dom fixxade rösten och så vidare :)
Kallar du det där magi, jag leker med din fantasi

2008-05-08 15:12
"Så greppa pistolen, ladda den och sikta
Skjut din brud
Vems stil har jag snott, vem låter jag som?
Sug min kuk" - Fronda

"Beef" är till för små benig hiphopare som inte har häftiga kontakter som kan fixa pcp och ta handom skiten själva. Gör det på riktigt gör det själv och börja dela ut käft smällar.
Men att dissa andra i sina låtar för att dom inte vågar göra det face2face är en rätt bra beskrivning av vad som är felet med hiphopen. jefla fegisar...
Prorsum! Pro rege et patria!<br>

2008-05-08 19:19
Väte

Exakt.

2008-05-08 19:35
Smart inställning. Skulle aldrig gjorts låtar som Ether om alla slogs och skjöt i stället för att spela in.
Vatten är ett farligt gift, vilket omger Visby stift