Maskinen - vilka är medlemmar ?
Shuu , såg ett inslag på the voice igår då programledarna diskuterade vilka som var medlemmar i gruppen "Maskinen". De flesta ville tydligen vara anonyma, och några skämdes lite granna (!) för att de hade varit med i gruppen. De ända jag han snappa upp var medlemmar var grabbarna i gruppen Snook. Är det någon här på whoa som vet mer folk som är med i Maskinen ? P.S , maskinen har gjort FLER låtar än "alla som inte dansar"
Wiiieee
***De ända jag han snappa upp som var medlemmar i maskinen *** ska de stå!
Wiiieee
Afasi , Frej och Kihlen . Har nämnts i tidigare trådar också.
Filthy skall tydligen vara med också (bakom spakarna) de som rappar i Alla Som Inte Dansar är de tre tidigare nämnda artisterna
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
okej , är det någon som sitter på äldre låtar av maskinen , som ni kanske kan lägga upp?
Wiiieee
har inte wesc och johan lindeberg gjort tröjor tillsammans också? att folk aldrig ska fatta...
PAO!
okej , är det någon som sitter på äldre låtar av maskinen , som ni kanske kan lägga upp? Jag har fått för mig att maskinen skapades när låten alla som inte dansar släpptes, har jag fel?
Tomten ja enligt the voice ialafall..jag är inte så insatt i när gruppen bildades
Wiiieee
Tomten-: tror du har rätt. därimot borde de ha gjort fler låtar tillsammans, bara att de inte släppts. har ju läckt en remix/version på "alla som inte dansar" på engelska också iof, då med Lazee, Timbuk & ADL som rappare. och så finns det ju ett stort antal remixer på "Alla som..." släppta på olika bloggar
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Maskinen har grejer på G.
Kom igen, innerst inne vet ni att det är dom kända popartisterna, inklusive fem hemliga snubbar.
De flesta ville tydligen vara anonyma, och några skämdes lite granna (!) för att de hade varit med i gruppen. ööh va? Kihlen, Frej, Afasi och Filthy är det iaf.. tror inte dom skäms något större då det finns album planerat
http://www.myspace.com/akinonline
När Afasi & Filthy var med i radio uptown så pratade dom ju om maskinen. Och Afasi sa något i stil med att det är massa medlemmar. Gott folk, maskinen är Sveriges svar på Wu-Tang Clan. Näe men seriöst. Afasi sa som sagt att det var flera medlemmar. Och jag uppfattade det som att det mycket väl skulle kunna vara fler än de 4 "identifierade".
Jockish @ B-vik
Jorckish P19 åh fan.. grymt, men officielt e det ju endast dom 4 än så länge.. annars kan jag tänka mig att säkert Las Palmas skulle kunna vara en del av gruppen.. den som lever får väl se
http://www.myspace.com/akinonline
men det har alltså bara släppts 1 låt? om fler finns, vart får man tag på dom?
Maskinen = Afasi, Filthy, Kihlen och Frej.
Kanske något att lägga till i er FAQ.
Det kan hända att Maskinen ibland består av fler eller andra medlemmar.
Men dom fyra är orginalen.
http://www.jujurecords.com
är det så svårt att höra villka det är? Alla har ju säregna röster
SMÅLAND!
Akin , chilla , det finns mer medlemmar än dom fyra.. och det jag såg var att de kollade ner i backen med den här "jag är oskyldig- blicken " när de interjuvades av henne från the voice, hon intervjuade snook grabbarna då.
Wiiieee
Jag såg en intervju från norsk tv. Där sa Kihlen att maskinen är ett musik-kollektiv med ett flertal medlemmar. Han sa också att de inte alltid kommer vara just de fyra (som vi vet om) som kommer köra..
Åk på arvika, där ska dom tydligen köra ett set. Med förhoppningsvis fler än 1 låt.
Question your goods, who makes them? Where they come from and how they distributed it? You have a relationship to all of theese things. If someone or some earth is being fucked over in the process, by witch your goods get to you; you are ultimately responsible for any harm done.
Såg med den norska intervjun på kingsize och fick för mig att dem sa att dem var 9 medlemmar. Det nämndes även att personen som kom på uttrycket "alla som inte dansar är våldtäktsmän" inte är med och framför låten, så om ni hört någon annan använda uttrycket på en spelning eller dylikt innan maskinen släppte sin låt så kan den personen eventuellt med vara medlem.
Vi intervjuade Afasi o Filthy i Urban på studentradion tidigare i år där Herbert sa att Maskinen är ett kollektiv bestående av runt 15 personer.
Mud on your sofa - FRRRRRUCK your couch!
Såg en tv-intervju där de inte visade sina ansikten. Men där sa de iaf att de var upp till 15 pers ett tag, minns inte exakt vad dom sa men nått sånt iaf. precis som kidcol sa!
"har allt i min ryggsäck alltid min rygg täckt."