I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Afasi Och Filthy - Flacken, ang skivan

Svensk Hiphop - Allmänt

2008-04-16 08:31

Afasi Och Filthy - Flacken, ang skivan

Då diskuterar vi skivan och låtarna.

Första intrycket av skivan va helt tok skön. massa chill låtar att softa till.
Men nu efter lite lyssnande så börjar jag störa mig på en hel del nödrim och vissa saker rimmar ju inte alls.

Vad tycker ni? Fyllde skivan era förväntningar?

42 muskler för att göra en sur min medan det bara krävs 4 stycken för att sträcka ut armen och nita idioten...

2008-04-16 08:43
har man ett flow som Afasi så kommer man undan med nödrim
SMÅLAND!

2008-04-16 08:43
Jag tycker dom kunde ha vågat köra hela vägan ut eller vad man ska säga med deras dirty south beats och S&C och grejjer!

Vore cool om dom tog i lite mer med det!

2008-04-16 09:43

Dont get me wrong..det är en bra skiva men....jag hade hoppats på något bättre..tycker skivan är aningen ojämn

JKIBMM
Manager

2008-04-16 10:11
MR-J: Jag ser hellre Afasi och Filthy köra sin egna stil än att sno någon annan. Och det gäller egentligen för alla rappare.
Redline!

2008-04-16 10:16
verserna som läggs är ju genomgrymma. jag själv tycker att det är onödigt mycket refräng.. annars är ju plattan asfet
Bmtf

2008-04-16 13:01
Tyvärr var det en riktig besvikelse... Trodde man skulle skriva historia med afasis debutalbum men tyvärr.

Han har gått ifrån att vara Sveriges hiphopgud till en ny byz/fronda.
Tyvärr men när det är technoinfluerade beats, samma tonläge på rösten, mycket sämre rim, mindre punchlines och blir mer åt pop än åt hiphop hållet blir jag bara besviken.

Jag kommer oavsett dunka "Snus,Porr och Brännvin" och "Hotell Stress 1" men fläcken var inget för mig.

2008-04-16 13:03
Jag menade "Rimgud" inte hiphopgud.

Måste bara tillägga att texten i "Jobb" är grymt bra. Riktigt bra budskap!

2008-04-16 13:36
Köpte igår. Dyngfet platta! Spåret med där Promoe kör en vers (Benen på ryggen) är hur skön som helst, introspåret tyckte jag mé svängde sådär sjukt härliglt som jag gillar när han gör det, á la Bomfalleralla typ.. sen lite piano i andra tredje spåret fast han håller takten bra gubben! Coverband lär ju lätt bli en listetta i P3 för sommaren. Instämmer förresten inte alls med hon SvD-recensenten som gav dem för dåliga poäng:

"Svårigheten med variation är dock att få till ett enhetligt sound.
Det är där Afasi & Filthy tappar bort sig."

Knasigt och orättvist dömt tkr jag........verkligen! =(((

2008-04-16 13:41
kass recencent bara. vem fan läser SvD ?

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-04-16 14:20

Ska lyssna betydligt mer på Fläcken men första intrycket är också lite av en besvikelse, eller fuck, besvikelse är väl lite hårt ord men tycker att skivan är lite "poppig". Inhandlas ska den göras iaf, samt Chords kommande, kanske slänger mer Looptroop också men framför allt "Om Gud Vill och Vädret Tillåter av Kungen av Uppsala:) Önskar bara att skivan ska släppas snart...

2008-04-16 14:24
Jag har börjat fastna för vissa låtar, har tagit ett par tusen lyssningar. Gillade inte alls skivan första, andra och tredje gången. Är fortfarande kär i den.
Jag ville att den skulle vara i samma stuk som Hotell Stress (1) där varenda låt är klockren och röjjig. Fläcken är långsam. Sure bra texter och feta beats, men fortfarande långsam.

Jag väljer Hotell Stress över Fläcken alla dagar.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-04-16 15:03
jag väljer fläcken över hotell stress no doubt!

2008-04-16 15:12
Nu såg jag att jag skrev fel, "jag är fortfarande _inte_ kär i den" ska det vara.

2008-04-16 15:55

Ehhh...Vilken sinnessjuk besvikelse. Låtarna består mest i refränger, dåliga bit och kassa rim.

Det var någon som skrev att han började låta som Byz/Fronda/Pop. Det är överdrift, men jävligt tråkig skiva. Inga överraskningar alls. Afasi är ju en av Sveriges bästa rappare, så denna skiva var en extrem slöseri med talang.

Kan han inte börja rappa istället för att sjunga? Dra några punchlines istället för att la-la några tråkiga refränger?

Damn! Jag som trodde på denna skiva.

2008-04-16 15:56

"Låtarna består mest i refränger, dåliga bit och kassa rim." - Skall ju såklart vara beat.

2008-04-16 18:02
Jag tycker skivan e nice finns några riktiga guldkorn.. jobb,sverigetrotters,coverband m.m

aj lajk
Tänk på vad du säger, så du inte säger vad du tänker

2008-04-16 18:57
flowet i Jobb är nästintill gudomligt fan, visst många kanske saknar snus porr brännvin men han har ju utvecklas till det bättre, fast det skulle ju inte skada att få höra lite mer smutsiga låtar;) och när fan ska han göra låt med organismen igen, börjar bli dags nu tycker jag.. jag fastnade direkt för Natten till idag, intressant låt det där;)

WOOP WOOP
While im whatching the leaves dance in the wind at dawn<br> the feeling is creeping down the spine like a chill and now youre gone<br>

2008-04-16 19:03
förväntningarna var stora men jag tycker d e bra skit, många fina spår!
http://www.tok.studio.nu<br>
<br>http://www.tok.pixbox.se

2008-04-16 19:47
Natten till idag är min favorit så här långt. Som många andra sagt ganska seg skiva men fortfarande grymt bra (:
Crocodile Dundee for president!

2008-04-16 20:59
Skivan är överfet, det är ni som är kvar i det förflutna ..

2008-04-16 21:45
Vem är danny lockis?
MurmelMan - "Orgasm kan tjejer få på sin fritid inte när jag knullar!"

2008-04-16 22:07
Skivan sätter sig, jag var hooked från start... dom har verkligen lyckats göra låtar som fastnar och det kräver en viss talang!!

2008-04-17 13:02
vart fan hittar man hotel stress 1 då? :( hittar det ingenstans och jag vill verkligen ha det nu!

f.ö. så är fläcken kanoners också
http://www.myspace.com/localexpressions

2008-04-17 14:54
jag gillart.. riktigt härlig skiva..
krrrrrrrra

2008-04-17 17:40
Höjdarplatta..
http://ostenssons.wordpress.com

2008-04-17 17:55

diggar det som fan. jobb, sverigetrotters,glider & benen på ryggen är sköna rakt igenom, dock lite mycket refräng, precis som många tidigare nämnde.

http://www.goteborg.se

2008-04-17 18:01
natten till idag är tänkvärd

2008-04-17 18:21
King_Of_Sörmland P2

hotelstress fick man betala för, köpden den för typ 99 kr på skank i sthlm för ngt/ ngra år sedan...

2008-04-17 22:32

Skivan var fet , JOBB <3333333

Lyricist

2008-04-17 22:33
Diggar plattan fint! Jobb och Sverigetrotters var helt klart 10/10!
Resten var mellan 6 och 9e! Helt klart köpvärd platta!
There shouldent be no war between humanity.
Världen är som en bur av natur.Djävulen och ljuset
är raka motsatsen mot svart på vitt det är min bibel -Amen

2008-04-18 00:05
Typiskt att alla förbiser den bästa låten..."Magnolian" är ganska överlägsen alla andra låtar på skivan ju.
Jag vissla' på en taxi, den formligen flög
Den skulle vara ny, men skylten ljög
Admin

2008-04-18 00:31
Fläcken är ju utan tvekan det bästa spåret. Grym skiva annars.

2008-04-18 01:51
Jag saknar den gamla fina afasi med helt sjuka rim

Fanns några bra låtar men jag väljer hellre typ Ensam i frihet och dom låtarna istället för detta
fuck that, jag är hardcore. jag kan ligga hur länge som helst i min egen avföring och vänta på nån

Dieallot

2008-04-18 02:08
Den är bra nykter, dock i slöare tillstånd är den bara aningen jobbig, saknar djup.
http://www.myspace.com/neckshotproductions<br>Fuck Flyckt

2008-04-18 02:26
Gillar alla spår som fan utom "Fläcken". Och vem är Danny Lockis, riktigt skön röst...

2008-04-18 06:35
King_Of_Sörmland P2 - Jag beställde Hotel Stress från ritchratch.com.. Skickade pengar dir te Afasi och så passa han skivan.. Kolla me dom på myspace lr nåt.. Borde gå å göra samma sak där..

2008-04-18 20:16
underbar skiva.! >"magnolian" som nån sa va överlägset tyngst
Detta är min forumsignatur

2008-04-18 21:48
jo s&c hade dom kunnat tona ner lite mera, annars en riktigt skön skiva.
jobb snurrar på tv, så har ju gått rätt bra för han får man väl säga.
Ingen är Perfekt ...Jag är ingen!!

2008-04-19 10:46
att promoes vers är den skönaste versen på hela plattan känns väl lite knas, att han lyckas klå alla afasis verser med en gästvers.
PAO!
Rappare

2008-04-19 23:04
Underbar skiva, som sagt. Kul att den varit slutsåld i princip alla affärer jag letat i.. för dom, inte för mig. Magnolian är utan tvekan bästa spåret, men absoluta höjdpunkten är ändå promoes vers. Helt galen..
www.myspace.com/cedermusik

2008-04-20 16:11

Bra skiva, Bästa spåret är lätt "Benen på ryggen"

"Gud skapade inte människan, människan skapade gud"

2008-04-21 09:19

Glider är min givna favorit på plattan

JKIBMM

2008-04-21 09:28
ja diggar den som fan! måste säga att danny locks gled in å tog platsen som nr.1 med sin vers!

2008-04-21 22:25
Tung platta...

Flesta låtarna e bra... Danny locks hade grymt skööön röst!!
Fan vad jag vill att han ska säga Flyta med stormen istället för strömen men aja..

Promoe e skön oxå men fan vilka nödrim :D
Ses igen, ja sticker till Indonesien
Tjack i stan, måste gitta o sticka till Pak i stan ..

men grymt ändåå :d
Highfive anyone, anyone?

2008-04-22 11:10

Afasi är väl trots allt Afasi och givetvis får vi inte glömma filthy. Det känns som att gränsen från att syssla med underground och populärmusik kan bli närmst in till hårfin. Dom fick ju kanske välja lite mellan att droppa tunga mixtapes och stanna på en nivå där dom inte drar in några större pengar, eller snickra ihop något alla kan tralla med till, lite enklare rim osv.

Det är synd att många tar den vägen, att musiken håller på att bli mer och mer kommersiell och industrialiserad.

men men..

//Crooked//

2008-04-22 11:13
Vad kallas stilen som körs 8.30 efter låten 'Fläcken' är slut?
Diggar det som fan.

2008-04-22 13:34
jontelito P21
chopped & screwed
Jag ligger i soffan och dricker min vodka<br>tills den är borta och spliffen har slocknat

2008-04-22 15:19
Och sen dom gamla fansen som utan att tänka till, tycker att jag ska rappa som på snus,porr och brännvin tiden, det vore efterblivet saker måste få sin ände svårt och fortsätta resten av livet om man står på händer..

Magnolian och Natten till idag
MeckGyver

2008-04-22 16:18
Natten till idag är grymt skön asså..
wemcrewclickclackgang!

2008-04-23 23:43
"Han har gått ifrån att vara Sveriges hiphopgud till en ny byz/fronda."

vafan?
Skulle inte stjäla pengar från folk om jag så fick en miljon och fri lejd utifrån snutstation!