Lilla al Fadji när han snackar om att "Genda". Vilken skiva?
Lilla al Fadji skitet (det första av dom alla?) som utspelar sig kring ordet "genda" och det svenska språkets grammatik. Vilken skiva var det?
Låten heter Njam (Med Kryddor och Smak) och är från vår sida av stan.
Hasta La Victoria Siempre!
"Det heter Genda lääääään, inte Gendish!"
At the gates of Eternity...
woot genda? fattar inget, förklara :)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
genda är slang för hinka
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Hinka vadå? hinka ner öl? (skåne i huset)
Hahaha, det outrot är fan det roligaste som finns :D"Lyssna, jävla svartskalle! Först ni kommer hit, ni tar deras jobb, deras socialbidrag. Alla deras jobb, alla deras gussar. Och nu, nu ni ska fucka upp den svenska språken? TOTALT! Jag svär jag flyttar hem till min land igen!"
hansomknarkar Skåne State-Of-Mind! ^^ ställer samma fråga.. Hinka vad??
BC99 P24 "Man kan säga gendish....inte genda län ja svär!" du får ju ta och citera rätt nästa gång =)
Twang System fi de werl
Paco : Sant där mannen! Längesen jag hörde den :)
hansomknarkar & Tjock Tönt : Alkohol grabbar, alkohol.
så "genda" är att hinka alkohol? :)
Vår sida av stan klassiker bästa svenska skivan genom tiderna
Hansomknarkar : Yeah "genda" är att dricka/kröka/supa. Tror Fille berättade i någon intervju att det var någon kusin till deras polare som var på besök från Palestina som blev packad och allt han sa var "gendaaaaa!" hehe.
BC99: Var på Ztv ;)
MurmelMan - "Orgasm kan tjejer få på sin fritid inte när jag knullar!"
Moffa : Just det! Det var hon tjejen som intervjuade de hehe, bör finnas online att se också.
´Skitkul i intervjun när hon frågar vart dom kommer ifrån pch förväntar sig att dom ska svara att dom är f¨ån något annat land och dpm säger svergie :D
MurmelMan - "Orgasm kan tjejer få på sin fritid inte när jag knullar!"
Jag har för mig att intervjun var på något barn/ungdomsprogram på SVT. Och då sa Fille o Ice vad en massa slang betyder och det var något slang de censurera. Sen hon som intervjua sa det där kan ni inte säga här typ...
att folk inte förstår.. shiet
Redaktionen
2008-03-31 01:27
hur tror ni att ni från skåne ska klara er i hooden här uppe i hufvudstaden om ni inte ens förstår vad genda betyder? niggaz please :)
niggaz want me to rhyme? $3,99!
Rec : Brother, jag är från Stockholm ursprungligen, ya hoods ain't jack compared to our hoods down here hehe :)
Redaktionen
2008-03-31 13:47
jag va nere å slingade lite 'kane förra sommaren. det var som disneyland i jämförelse! gula rapsfält är inte gangsta! :)
Rec P19 Ska vi ta en luring och sätta oss någonstans och dra till DK och softa med danskar?
Om du inte vet vad en luring är och du inte förstår danskar. Hur ska du klara dig i hooden i skåne / DK. niggas please :)
Rec : You obviously never been to Lindenfield or Rosetown! ;)
Redaktionen
2008-03-31 17:29
rött och vitt, JA! rött och gult, njaee.. BC99. Lindenfield och Rosetown, tillåt mig att skratta! Vi har Norsbronx och Tensta! You cant beat that with a baseballbat! hansomknarkar, absolut, men det kostar en spättekauga i betalning! dessutom vet alla att hiphopen föddes på östkusten så hur mkt jag/vi än gillar dirtysouth så vet ni att jag är i rakt nedstigande led från the godfather!
Rec : Bro, jag är från Stockholm egentligen hehe. I know my shit! :) Norsbronx och Tensta är rough, men inget ijämfört med Rosengård och Lindängen :)