I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Vad vill DU fråga Chords?

Svensk Hiphop - Allmänt

Manager

2008-03-26 19:03

Vad vill DU fråga Chords?

Nästa månad blir som sagt Paragon månadens profil på justdet.se.
Men månaden därpå (Maj) kommer Chords ta över, och vi tänkte köra på med samma idé som sist. Nämligen att läsarna får ställa frågor varav vi väljer tre stycken.

Ni kan ställa frågorna här på whoa eller på [email protected].

Tänk på att det vi är ute efter är frågor utöver det vanliga.

Redline!

2008-03-26 19:42
fråga om det finns några planer/möjlighet på ett nytt släpp av Chords & Scissors?

fråga även om han har någon musikalisk träning?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-03-26 19:44
"vad tycker du om nedladdning" "Va tycker du om Svensk hiphop"

Nej, fråga va hans favoritpålägg är elelr nått kul
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Manager

2008-03-26 19:46
fråga vart i världen han helst skulle vilja bo.
fråga honom vilken typ av musik som inspirerar honom mest just nu.
fråga honom vem han tror är nästa svensk att slå igenom på riktigt.
/ Deedz.
http://www.facebook.com/jewoit

2008-03-26 20:36
Fråga vad han tycker om medelklass/överklass/underklass vs Hiphop. Vad har han själv för bakgrund. Är det sant att hans föräldrar är akdemiker och om det stämmer, tycker han att det har gynnat honom. Bla bla bla något sofistikerat om klasstillhörighet.
http://www.houman.nu

2008-03-26 20:40
fråga även vad han skulle (vilja) göra om han inte jobbade med musik
Producent

2008-03-26 21:01
jag skulle vilja veta om han har tagit sånglektioner.. och i sånt fall hur länge det tog för honom att utveckla sångrösten som han flitigt använder sig av nowadays..

han gjorde ju inte sånt på dsb tiden om man säger så.. :P annan typ av musik. men you get the point.
Level 8 Studio - www.level8studio.se
Norra Botkyrka - Svensk rap's födelseplats!
Skivsamlare

2008-03-26 21:04
Jag skulle mer än gärna höra en DSB-hookup år 2008, så fråga om det finns nån ytterst liten chans att de kastar in sig i studion och gör nåt tungt ihop framöver?
Yes! In Concert — For the love of music

2008-03-26 21:52
DSB... hehehe....
Poor people have nothing, so they eat everything, Rich people have everything, so they eat nothing.

2008-03-26 21:59
Marcus Saxell:

du vet att ni vill släppa en DSB platta innerst inne

2008-03-26 22:59
vad gör du om du får skrivkramp?

2008-03-26 23:30
Fråga honom varför han gjorde en totalvändning från att spela gangster med scyssors till att bli popsnöre med timbuck!

2008-03-26 23:39
Oooh en DSB-platta nu, fyfan va galet!
MAGNUM OPUS MIXTAPE VOL. 2 in the making! Gästas av Öris, Calle P, Marke, George Kaplan m.fl.

2008-03-26 23:51
Om Helt off ska släppa nytt.

Groupie

2008-03-27 02:59
Hmm damn, har en fråga men jag vetefan hur man ska formulera skiten.

Jag har hört rykten om att när det kommer till hiphop är han lite av en perfektionist och det kan ta månader för att göra klart en låt, men när han gör reggae så kan det ta några dagar bara, han har t.ex lyckats få ur sig 2 reggaealbum på 2 år men det dröjde 5 år mellan hiphopskivorna.

2008-03-27 03:49

fråga killen var fan han får inspiration till låtarna...

2008-03-27 08:14
Fiyah P25 heheh... o.k. you got me there!
Poor people have nothing, so they eat everything, Rich people have everything, so they eat nothing.

2008-03-27 10:23
Fråga varför han e så fruktansvärt söt:)
Nu finns all min musik samlad på ett ställe!!
Givetvis gratis
usershare.net/orismusik
Manager

2008-03-27 10:50
Fråga Chords:

Känns det som att du får den uppmärksamheten som du är värd efter allt hårt arbete du lagt ner tid och hjärta i.

Kommer du/juju lansera "Things we do for things" i Usa som ni gjorde med "TGATM" nu har du ju backning utav J-Ro som har en rätt stor fanbase i Usa redan som hjälp på traven, jag hörde rykten om att du skulle vara förband på J-Ro's Usa turné. Kommer du ha en egen turné i staterna eller blir det att promota skivan ihop med J-Ro?
Rapparen Claes Trofobik är aktuell med videon "Ingen kan stoppa mig" just nu.
http://www.youtube.com/watch?v=mTeLSssfnPw

2008-03-27 11:13
fråga han: Hur startade allting.. de e alltid intressant
o just de.. du är jävligt äcklig också.

2008-03-27 11:35
när ska helt off turnera i sverige igen?
Groupie

2008-03-27 11:56
Tikkan: Jag har hört rykten om en college-turné tillsammans med J-ro då "Knockin on my door" fick ett bra mottagande på collegeradion

paha:
Det lär förmodligen dröja ett tag då Chords lär vilja dra ut och gigga med nya plattan och tingsek även han snart kommer ut med ett nytt album.
Manager

2008-03-27 12:03
Killen: Det låter intressant! Vi får se vad Mr Chords svarar om frågan kommer med. Juste visst var det så att Juju lanserade "Wrap Your Chops" som singel i staterna men det var "Knockin on my door" som gillades mest och spelades. Tycker också "Knockin on my door" är snäppet bättre än "Wrap your.."
Rapparen Claes Trofobik är aktuell med videon "Ingen kan stoppa mig" just nu.
http://www.youtube.com/watch?v=mTeLSssfnPw
Groupie

2008-03-27 12:37
Tikkan: Nästan, Get Off Mi Couch släpptes som 12" via Empire Musikwerks och JuJu (med distribution av Universal om jag inte minns fel) där "Wrap You Chops" var B-sida. Men som du säger så blev "Wrap You Chops" (av enligt mig ganska förståeliga skäl) mer omtyckt och spelad.

Dock fanns det med en ganska skön remix på "Get off..." gjord av Amos Larkins II som även fanns med på den amerikanska utgåvan av skivan. 12" släpptes i ganska liten upplaga och delades endast ut till DJ's och radio, den fanns aldrig till försäljning.

2008-03-27 13:00
Är nyfiken hur han ser på att skriva låtar på engelska jämt emot att skriva dom på svenska, vilket som faller mest naturligt och om han känner att raderna faller blir bättre alternativt sämre på något språk.

2008-03-27 16:33
Fråga om det kommer nått nytt med Smuts & Co

2008-03-27 17:03

Fråga vilket hans favorit weed är! kan tänka mig att det är white widdow eller purple men ändån kul att höra :)

Manager

2008-03-28 10:57
T2dafuckin: Eller så kan jag fråga om det är något på G mellan er två eftersom du uppenbarligen tycker att han är söt, hehe ;)

Nej men på riktigt, jävligt bra frågor av i princip alla. Fortsätt i samma manér :)
Redline!

2008-03-28 13:52
Fråga han hur mycket han peyade Tonedeff, Masta Ace och Punchline för verserna dom la på hans skiva.

Den nya skivan verkar vara rätt mycket reggae inspirerad. Fråga han om han kommer göra en skiva som låter mer boombap aktig nån gång.

Chords är skiten!

2008-03-28 15:39
håller med herrbauch P64...fråga om Smuts & Co är ett avslutat kapitel eller om fler saker är på gång.
Så sant som det är sagt min hjärna är sågspån/
min indkomstkälla rimblok, penna och tågrån/
Chords

2008-03-28 16:04
Octa.. Haha, nä men ärligt alltså, det e många som undrar
Nu finns all min musik samlad på ett ställe!!
Givetvis gratis
usershare.net/orismusik

2008-03-29 11:14
varför spelade du inte något med helt off på megafeztival 2004?
"IT'S AN OLD GAME, MY LOVE..."

2008-03-29 12:59
fråga om smuts & co.

2008-03-29 13:06
off topic, men varför lades Under Huvan ner?

2008-03-29 14:36
nytt från DSB hade dödat.. D ö d a t.

2008-03-29 15:09
kommer det någon skiva på svenska från honom framöver?
Orale!

2008-03-29 20:39
Vilken är den optimala vägen att gå för en svensk rappare för att slåigenom?

2008-03-30 13:26
Fråga han om det var meningen att försöka låta som jason på blind to the facts