I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Form One tillbaka med ny singel tillsammans med sångaren Vincent

Svensk Hiphop - Allmänt

2008-03-03 13:22

Form One tillbaka med ny singel tillsammans med sångaren Vincent

Tre år efter debuten ”Meet Johnny Rhino” är Form One tillbaka med nya singeln ”Money” tillsammans med Vincent som låg bakom höstens stora hit ”Miss Blue”.

”Money” är producerad av ständige vapendragaren Astma och är första låten ut från Form Ones kommande album ”Behind Blue Eyes”, som släpps på DLX Ent./Bonnier längre fram i år.

Inspelningarna av nya albumet har tagit Form One drygt 3 år och gett honom ett helt nytt sound och en sällan skådad ärlighet i sina texter.

Form One, Astma och Vincent befinner sig just nu i Paris för att giga tillsammans med Timbuktu, Looptroop, Henok Achido m.fl.

Form One - Behind Blue Eyes (I butik den 5e nov!)
Förbeställ och få mixtapen "A New Season" på CD utan extra kostnad.
https://www.bengans.se/popup/form_behind/se.aspx

2008-03-03 15:40
Jaha... Hur låter den då? :)

2008-03-03 17:37
när släpps den? vilka format blir det? någonstans man kan lyssna?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-03-03 19:37
länk tack
JKIBMM

2008-03-03 20:02
DLX_Ent:

ni bör även uppdatera Form Ones myspace länk på eran hemsida då den är felaktig
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-03-03 21:54
Har hört att den kommer premiärspelas på P3 Hip Hop ikväll, ska lyssna nu. Återkommer om så är fallet och med verdict :)

2008-03-04 11:06
Fiyah P25: Uppdaterat! :) Form One's egna site håller på att uppdateras den med där ni snart kommer kunna lyssna på singeln: www.formoneonline.com

Gullible P62: Det stämmer att singeln premiärspelas på P3 Hip Hop men det sänds ikväll (tisdag) kl 22.00 och inte igår som du skrev. Missa inte det!

2008-03-04 20:14
My bad. Märkte ju jag med att P3 Hip Hop är ikväll, och inte igår. Ska lätt lyssna in. Ska bli intressant att se hur Taro & Fille klarar sig med för dem har inte hållt i programmet sen tidigare va?

2008-03-04 21:03
Gullible
Nej, det tror jag inte. Undra om det är första gången med vikarier överhuvudtaget?

Först tänkte jag NEJ när jag såg den här tråden men det är väl mest för att jag är så jävla less på Miss Blue (och så är inte Vincent min typ av sångare egentligen även om han inte är dålig). Ska absolut ge låten en chans, diggar Form One som attan. Hoppas den får uppmärksamhet denna låten (om den ens är bra :S)

2008-03-04 22:41
lyssnar på låten nu, den e riktigt fet.

2008-03-05 10:44
Diggar Form One så detta kändes helt rätt =) På tiden att albumet droppas asså.., goddamn tre år sen sist!!

2008-03-05 13:10
Nu kan man lyssna på den:

www.formoneonline.com

2008-03-05 14:12
låter intressant. skall bli kul att se hur nya albumet låter.

2008-03-05 14:13
Såg på CDON nu att singeln även innehåller en remix som även gästas av "Million Tylez", jag antar att det skall stå Million Stylez, kul att den kommer på CD, skall köpa så snart som möjligt.

2008-03-05 14:18
nu blir det massa inlägg i rad men:

synd att ni inte valde att lägga med lite av låtarna som släppts som MP3or som bonus-spår också, skulle gjärna ha dem på CD, fast de kommer kanske på albumet/nästa singel

2008-03-05 15:09

Sweet.

Scripta P17 : P3 hiphop hade sommarvikarier för några år sedan i form av Melinda Wrede och Profilen.

2008-03-05 15:15
Gillades inte riktigt när jag hörde den igår kväll men brukar ha svårt att digga en låt första gången och nu låter den lite bättre, den kanske växer på mig ytterligare. Men måste ändå säga att Vincent känns trist i refrängen. Många hyfsade sångare hade fixat det lika bra, så känns som att hans namn vägde tyngst.

EverydayHooker, där ser man

2008-03-05 15:34
feit låt, diggas.
http://www.myspace.com/localexpressions

2008-03-06 10:44
Kul att ni diggar gott folk. För er som ännu inte lyssnat in så finns låten uppe för lyssning via en del olika sidor:

www.formoneonline.com

www.myspace.com/formoneonline

www.facebook.com/pages/Form-One/7643720627

Mvh, DLX Ent.

2008-03-06 15:22
blev riktigt besviken. rycktes inte alls med av låten. gillade förra skivan dock och hoppas den nya håller samma klass
fcuk spleling

2008-03-06 16:28
diggar, rankar meet johnny rhino i den absoluta toppen av skivor från sverige. form har skaffat ett helt annat röstläge, vilket känns konstigt i början, men man vänjer väl sig.
att insidan räknas e bara en ursäkt för att va ful.

2008-03-07 13:55
Ok, nu har jag lyssnat och bildat mig en uppfattning. Jag tycker låten är... tung! Jag gillade Form's gamla platta men det här är 10ggr bättre. Det är stort och nu ser jag verkligen fram emot hans kommande album!