Producent
2008-02-23 12:29
Norrköping/Linköping
Shoo! Undra ba om nån har koll på hiphop-scenen runt Norrköping o Linköping? Vilka representerar områderna bäst? Nämn gärna top 3, top 5... men inga självpropps lr dickriding på homies. Vore interessant o få höra nåt därifrån. Thanks. Peace.
Support A2K a.k.a. Azrael Kalashnikov & Wize Guyz Global Ent.
Producent
2008-02-23 13:07
Thank you. Nånstans man kan få höra deras musik? Peace.
Är inte Niprone från Norrköping?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
www.myspace.com/heshowsmusic "En gråskala mixtape" Ute snart för nedladdning nära dig!
Niprone eller hur han stavas, vart ju med i tidningen på första sidan och "representerar" Norrköping..
Sen finns de ju många olika rappare från lkpg och nrkpg, beror på vad för smak man har.
Root People, Lex, VT - alla från lkp. kolla upp dom
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Lex e galen memo har flyttat dit oxå
the rhyme fanaticz, niprone!
somos humanos, animales trabajando en lo urbano a veces vamos a las fiestas
Producent
2008-02-23 23:50
Root People, Lex, VT - alla från lkp. kolla upp dom Länka gärna :)
Producent
2008-02-24 12:33
Tackar ti allihopa, ska checka in dom. Ja lyssnar på all slags hiphop, men d som faller mest i smaken e gangsta... lr d närmaste som finns inom Svensk hiphop; sådant i stil som The Latin Kings, Ken Ring, Highwon, Advance Patrol m.fl... ni fattar poängen, förortish, hehe. Peace.
proppsar Rootpeople .. myspace.com/rootpeople www.myspace.com/matthewmusiconline www.myspace.com/djroyalmusic www.myspace.com/antonemusiconline
myspace.com/kushforeal - Check it out!
RootPeople! Shorta är ju från linköping han också!
PODS YUM GOON4S LK EASTLAND FRIA DREGL FTP FTS FTW
Producent
2008-02-25 10:36
Man kan säga man fått höra vissa skillade artister här redan, tackar! Måste lyssna in mig på nåra lite mera... fler? Peace.
Producent
2008-02-25 11:46
Producent
2008-02-26 13:09
Kan säga att man hittat en hel del interessanta namn här o lyssna på. Någon som vet mer lite djupare om hiphopen från t.ex. Svärtinge, som ligger strax utanför Norrköping? Läste på Undeground Civilians profil om att Norrköping oxå kallas för Peking (något ja aldri hört)? Isåfall varifrån kommer nicknamnet? Chok tacksam ti alla seriösa svar på denna inlägg, d uppskattas. Lite flera feta namn o gå in djupare o lyssna på? Peace.
Alphadep-Tychee-Vargaz-Blezz-Kush-Flinta-Lex-Tgc-phantomblot-Vt-Fakktup-Memo....ehm...Rootpeople.. o.s.v finns mycke skillade emcees i östergötland asså!! estland representin!!!
http://www.youtube.com/user/TheMeccaMusic
Brown Connection från nkpg
PODS YUM GOON4S LK EASTLAND FRIA DREGL FTP FTS FTW
Rawmusic Entertainment - Today's music, tomorrow's entertainment
De är även de mer aktiva.. Varsågod.
Rawmusic Entertainment - Today's music, tomorrow's entertainment
Raw: Tackar för den ;)
Har redan sagts, men säger det ändå; >RootPeople< , men även >Antone< som solo artist. Såg att du ville ha lite mer gangsta, >Madjooe< Det är min polare men jag dickridar honom inte. Kom inte på någon annan bara och det är en hel del som diggar honom. Säg gärna vad du tyckte om du kollar in det ;)
Haha my boys is doin´ it big ;) Hehe nej men, får man fråga varför du just vill höra något härifrån?
Producent
2008-02-27 09:51
Music-Of-Steel P18: Aight, ja bor själv i Sthlm men att ja vill höra musik just därifrån beror mest på att min fästmö (o blivande fru) bor där i trakterna (har börjat känna mig även hemma där numera), så då man börjar bli lite nyfiken över hur scenen ser ut där. Hon e down me hiphop-shitet oxå, men har shiii koll på Svensk hiphop... så därför frågar ja bl.a. för hon känner shiii till nåra artister därifrån. Ja e oxå aktiv i en musik-crew (movement) som sträcker sig främst från USA, Ungern o Sverige ti lite överallt, så nångång vore d maybe trevlit o holla at nåra av artisterna ti mera seriösare projekt, ifall nån e down. Finns en hel del interessant musik därifrån, men ska kolla in dessa nyare nämnda oxå snart... lite mera in på eftermiddan. Thanks för alla seriösa svar!!! Peace.//A2K (Wize Guyz)
Producent
2008-02-27 09:53
Antoonee: What up, grannen? Finland representing!!! Maybe du som Estlänning kan förstå Finska? Peace.//A2K (Wize Guyz)
haha nä man ja e inte från estland....glömde klämma in ett a där...eastland-östergötland. hehehe skojj grej ba som har fassnat på hjärnan!:P
Producent
2008-02-27 13:12
Hehe, word up... Eastland låter endå catchigt, man. Peace.//A2K (Wize Guyz)
www.niprone.com
har någon kill på norrköping hiphop känner någon till nosenation en gammal grupp
www.soundcloud.com/hybrismusik
Hahah nosenation, har hört talas om dom, dom är då inte värda att nämna här som bra hiphop enligt mitt tycke
men jag sökte en låt med dom någon som lyssnar på hiphop i norrköping borde känna till elle ha kvar någon låt skriv här elle till mig peace
Antone och Contra i lkpg, Niprone och sjätte sinnet i nkpg,
har någon bra koll på contra från linköping
ja. inget som e värt o nämna,.slutdiskuterat.
hört att lill rick är bra
ROOTPEOPLE! :)
frågan e ju, var e beefen mellan städerna?:) Back in the days var ju jamsen i städerna uppbyggda på battle i de fyra elementen mellan städerna,. Riktigt kul.
U only scared to die when u ain´t living right- T. Kweli
Producent
2008-03-12 13:41
Battles mellan städerna? Låter interessant d dära... fanns d "beef" på wax mellan artister oxå? Peace.
Finns inget att battla om, Norrköping = Superior rap city. Tror du mig inte? Fråga Petter.
www.myspace.com/dapzyuk bor i Norrköping, kommer från Nyköping om jag inte är helt ute och cyklar.
Annars är nyköpings stolthet Local Expressions! :)
Usch, jag har blivit en riktigt Nyköpingsbo.
THE LAST BOUNCE Stockholms Globe Arena April 23 - 25, I samarbete med Blixten & co. Comviq, LG, Monster.se
sant att Peking alltid knäppte linkan på näsan, dock vann ni aldrig några battles på micken. men breal, graff och annat var ni överlägsna. nu kanske det är annorlunda..
U only scared to die when u ain´t living right- T. Kweli