Looptroop Rockers, Good Things. 23:e April!
"April 23 is the date you should mark up in your calendars. That’s when we’re releasing “Good Things”, our 4th and soon to be classic album if I may say so. And I may cus this is our blog. We’ve worked with Rakaa Iriscience of the Dilated Peoples, Cunninglynguists, Timbuktu, Adam Tensta, Mapei, Lazee, Allyawan, Alibi and Svante Lodén of Damn! for this one. Not all of the songs we did with those artists will be featured on the album, but we hope that they all will come out somehow for you to enjoy. Next week we’re dropping the new single “The Building” - a certified Wax Cabinet banger! The video is crazy. Shot in Los Angeles and Skåne by our good friend Simon Klose who also made the Standard Bearer dvd." Låten Marinate finns att lyssna på @ http://www.looptrooprockers.com/
Stål från Göteborg: http://www.fotolog.com/jahjahknow
blir nog en bra månad det där:) afasi släpper i april också!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Ah såg det på sidan. Det här kan bli hur fett som helst!
I'm like a black man without his cane!
Jäkligt många gästartister! Förvånande. Men de är ju alla bra så... Är det sivomslaget på bilden eller?
Hälsningar från Finland: www.johankvarnstrom.com
alla värkar släppa i april paragon afasi å nu looptroop
men när ska promoe släppa sitt svenska album då?
http://soundcloud.com/rod_g
23e april såg ja precis att chords släpper sin platta med, va galen månad
Twelve Tribes of Israel
hahaha paragon släpper ochså 23e april
HÄR hittar ni nya videon "The Building".
Videon var rätt snygg men låten är inget vidare. Trodde fan inte man skulle säga så om LoopTroops nyaste singel. Hoppas resten av låtarna är bättre.
Snälla, säg att det är Embee som står för sången på reffen. Vi vet ju att han flörtat med sång tidigare, och engelskan låter lite knackig, särskilt "human pinball".. Jag gillar låten i alla fall, och videon är nice.. främst för oss utan epilepsi.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Jag gillar "Marinate" bättre, just had to put it out there.
Moderator
2008-02-23 15:19
Tung video, tung låt. Ge mig April nu!
"Förrsten så håller jag med om att squirtle är väldigt lik killen i calvin klein - reklamerna. Och det är inte fy och skam. =)" - katt_
Kan fan inte se videon på sidan..
Embee på refrängen, grymt... Alla de där som de samarbetat med kommer ju inte att vara med på skivan, någon som vet vilka av dem som kommer att vara det?
Hälsningar från Finland: www.johankvarnstrom.com
Ska bli spännande med en ny skiva. Hoppas den blir bra!
låten var ju nice som fan... nånting annorlunda... speciellt stuk asså... jävlit mycket bättre än oh oh eller vad den hette...
What would macgyver do?
skön vibb
Batman (during a bat-climb): "Careful, Robin. Both hands on the Bat-rope." <br> Robin: "Sorry, Batman."
Sången vart inte perfekt direkt :P Men skön låt i övrigt. Skivan lär va bland det fetare som släpps i år ^^,
Diagnosen av svensk mentalitet är lika positiv som en aidssjuk analfabet
låter som en skön låt att pumpa i sommar! :D
• honor. loyalty. reputation. respect. •
jag tkr låten, tvärtemot mumps, känns jäligt looptroop..riktigt soft med sköna vibbar..bådar gott inför plattan
http://www.myspace.com/noodlestyle
ja fan looptroop kan ju inte köra samma skit hela livet. dom måste ju förändras lite. folk som inte förstår looptroop älskar inte looptroop. let em grow damit
Det är kul att många anser att Looptroop inte är looptroop. Det är som om Looptroop inte längre äger sig själva? eller jag förstår inte riktigt. Jag själv känner en skön utveckling är på gång. det blir mer gung och ett uppbryt ifrån gamla nedtrampade vanor. Jag vet inte om alla tänker på hur de faktiskt har utvecklas? Bara kolla på deras topics, jävligt soft kring hur de har gått från en rotrörelse till att bli beskrivare av globala problemet. Jag kommer nog aldrig bli besviken på looptroop.
S.C. - Ferdinand -
[email protected] -
grymt med embee på sång. nån sa att sången inte var perfekt men sången behöver fan inte vara perfekt bara man gör det med känsla lyssna bara på Nas i låten dance.
Sommarvibbar..
Give me five!
Hangaround
2008-02-28 01:45
blev glatt överaskad av låten, helt ny riktning.
kmr bli bra
Bakåtsträvare finns det alltid, vill ny höra "gamla" looptroop lyssna på en gammal cd men denna utvecklign musikaliskt är fan underbar. Som ngn sa Embee på sången ger bara låten mer känsla tror denna platta kommer funka hur bra som helst i sommar.
He said, I write what I see Write to make it right, don't like what I be
kände att det spårade ur lite efter The struggle continues.. men att det var så här illa fattade jag inte förens nu.. tycker inte att låten passar dom alls! nästan sämre än första släppet Oh Oh eller vad den nu hette.. tummen ner rockers.
fan va bra digggar den nya stilen looptroop is back moutherfuckers!
Vinyl: "nån sa att sången inte var perfekt men sången behöver fan inte vara perfekt bara man gör det med känsla" Word på den. Vill man höra någon sjunga rent så är det bara att droppa nålen på valfri julskiva med exempelvis Carola. Låten är grym, skönt att Embee droppar lite sång. Beatet till Marinate är jävligt fett det också. Skön vibb som någon sa, lär bli en grym vårplatta.
"I wonder if they were like "Oh Fuck Robbie showed up and his nails are painted black and he just got his hair styled like the lead singer of Papa Roach...." "
Sången är ju inte falsk iaf. Det är så skönt med alla genin här inne. Sången ger mig en skön känsla av någon indiepopsångare jag inte kommer ihåg namnet på. Bra video. Tack LTR.
"Skulle väl åka dit som en inbrottstjuv /<br> som bara vips dyker upp som en tillbakaspolad simhoppsbrud /"<br>
Det här kan bli hur fett som helst. Och klaga inte på sången. Perfektion kan bli tråkigt. Jag tycker reffen är asstung. Hans röst klingar riktigt bra där alså. Det här är goodnews!
I'm like a black man without his cane!
Gillar också Embee på sång... ...låter helt perfekt. Väldigt popigt, men helt perfekt.
Gillar: http://www.slagskottfilm.com/
»Tommy used to work on the docks.«
Arbetet på kontoret stannade upp. Förbryllade blickar utbyttes, darrande fingrar riktades mot kontorsstereon. »Kan det vara?«, undrade jag. »Ja, det är det!«, svarade Pierre.
»Union's been on strike/He's down on his luck/It's tough, so tough.«
Låten fortsatte, undanröjde alla tvivel. Looptroop Rockers har verkligen på »Good Things« - kommande plattan, ute i slutet av april - inkluderat en cover av Bon Jovis mesta »Jag vill vara Springsteen«-anthem »Livin' On A Prayer«.
För att få reda på hur detta högst otippade gick till kontaktade vi Supreme via mejl och bad honom svara på några frågor. Hur kommer det sig att ni spelat in »Livin' On A Prayer«? Har ni någon speciell relation till den låten? - När vi skulle kicka igång inspelningen av »Good Things« ute i Promoes hus på landet kände vi först att det gick lite trögt... Embee tyckte att vi kanske borde spela in nån sorts cover, mest på skoj, för att liksom bli varma i kroppen. Såklart blev det ju en del diskussion om vad som skulle va kul att göra. Vi gjorde ju rätt mycket sånt förr i tiden (till exempel »Jag sköt Palme«, »Botaniska« och otaliga andra låtar live) och det brukar va en rolig grej. Cosmic tyckte bestämt att »Livin' on a Prayer« var det självklara valet och vi andra mindes ju den rätt bra.
- Sagt och gjort, helt plötsligt drog Promoe på sig sina bästa spandextights och låten var inspelad. Hur brukar folk reagera när de hör den covern för första gången? - Vi har fått oväntat bra reaktioner! Jag och Embee spelade skivor i Oslo för nån vecka sen och hela stället gick bananas. skrål och allsång. - Det är roligt att se andra man spelar upp den för, oftast folk man tror knappt har nån relation alls till en sån låt, som får leenden på läpparna när dom känner igen låten.
Intervjun avklarad, Supreme tackad. Nöjda och informerade återgick jag och Pierre till våra dagliga sysslor.
»Gina works the diner all day/Working for her man, she brings home her pay...« Från Sonic
tror det blir en riktit go sommarskiva !
Johan Spinnell<br>www.eyesharp.se<br>
[email protected]
längtar starkt efter den skivan, fan va lik supreme är sabo i The Building videon, en smalare version haha
Looptroop ska tydligen ha gjort en cover på "Livin on a prayer" som ska vara med på skivan. Läste det
här
S.C. - Ferdinand -
[email protected] -
TRAFFIC KOMMER GÖRA LOOPTROOPS STOCKHOLM SLÄPPFEST 26/4 @ ALLHUSET. Full lineup och mer info kommer upp i klubb/konsertforumet vid månadsskiftet! BIG THINGZ!
www.ff-dvd.com / www.clubtraffic.org www.myspace.com/clubtraffic / www.myspace.com/alloutdubstep www.myspace.com/stucklife / www.stucklife.com
Låtlista
01: Family First
02: The Building
03: Marinate
04: Stains
05: Living On A Prayer
06: Rome
07: Ginger & Lemon
08: Naive
09: Al Mazika
10: Blood & Urines
11: Trance Fat
12: The Busyness
13: Puzzle
fett fett fett FETT !
Jag längtar inte så mycket till albumet, men det kommer la nog bli bra
A BROTHERSLOVE IS A BROTHERSLOVE
jag gilalde låten som fan
http://www.youtube.com/watch?v=De2YF12n9x0
Alla(?) låtar till kommande skivan ligger uppe på
Looptroops Myspace . Har inte hunnit lyssna igenom dom tillräckligt för en kommentar, men det kommer.
Shit ja vågar inte lyssna! vill spara de tills jag har köpt skivan, sätter mig uppe på ett tak med en skivspelare, solstol och cola...
Give me five!
säger bara en sak,nu när jag får pengar,så ska jag sponsra dem som släpper denna månad för dem som släpper,dem är inte dålig