Rader som ni aldrig har fattat?
Såg en tråd i "Utlänsk hiphop" som jag tyckte var ganska rolig, så jag kopierar in en likadan här, i det svenska forumet=) "Det finns alltid någon rad man hör i någon låt som man inte begriper sig på, så nu gjorde jag en tråd om det...Det kan bli kul (och lärorikt) att läsa...så skriv några rader som ni har hört men aldrig fattat."
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
"ville göra guld av min pille" petter i såklart...
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Jag hittade en ö, men fan den brann. Ken i Eld o djupa vatten
GO!!!!!!!!!!!!
bizzydave, han trodde att han nått fram till lyckan men den visade sig vara nått annat
Nej, ken har väl själv sagt att han bara bajsa ur sig den där exten pga bolaget... Men det går ju att tolka skiten som man vill ungefär som petar på skivan hehe
Har en känsla av att halva tråden kommer att handla om Cam'ron.. ^^
Flos - GAGE - Flis (?) Han gör ljudet av en gokartbil som accar (?) ingen tid för fucking rast (?)
hoccory: Kör han inte "ser en mille göra guld av min pille"? Lyrik på hög nivå förövrigt!=)
when Im first you dont go next<br>myspace.com/askinovic
hehe a verkligen, fattar den fortfarande inte...
Man ska nog inte överanalysera Lorrelights texter. Om det är amerikanska ljud och uttryck som låter bra, så go for it! Men i go-cartraden kan jag ändå känna ett visst djup haha. Så här är min teori: Hela låten handlar om att dom maxar och accar (stavning?), och M.Punkt accar iväg i 90 på en 50-väg medans Lorentz accar i sin go-cart eftersom han bara är typ 16 bast. Lite humor, lite nödrim, ändå nice på nått sätt.
MAGNUM OPUS MIXTAPE VOL. 2 in the making! Gästas av Öris, Calle P, Marke, George Kaplan m.fl.
hela refrängen i repa skivan tycker jag är lite osammanhängande. Afc vi ses sen?! etc
när kurupt var yngre rappade han mykke nonsens. andra som snakkar weird tillåfrån e kisar som Lil' wayne å Cam'Ron...
är det inte svensk hiphop vi diskuterar här?
Ja, svenska låtar... I rulla med oss va säger timbuktu egentligen på slutet av sin vers?
Peters också i den.. "som hockeyfrillan sjöberg häng i hela kroppen" ??????
petterraden va ju fet.. inte tänkt på den innan ser en mille göra guld av min pille... bitches be suckin a dick like it was gold... gold diggers... ;)
haha damn! hade aldrig tagit den. eloge till petter.
Ställ dig upp gå till kylskåpet öppna dörren leta efter en kyckling och titta på den noga för det är en spegel -seron
Intergalactic proton powered electrical tentacled advertising droids
Ställ dig upp gå till kylskåpet öppna dörren leta efter en kyckling och titta på den noga för det är en spegel Hahaha, herrejävlar så lame den var
when Im first you dont go next<br>myspace.com/askinovic
hahaha skön som fan, inte så avancerad kanske, men kul:P
wasp_DAS P20 , fattar du inte??
Kom igen va säger timbuktu: ?? är en sjukdom som inte går att botta nu ????? smitta allihopa
rap är en sjukdom som inte går att bota nu låser vi europa och smittar allihopa Den är väll tydlig?
rap är en sjukdom som inte går att bota nu låser vi europa och smittar allihopa Är lite osäker på låser dock, det låter som han drar det.
Can't break necks in boxes
Can't break necks in boxes
haha;)
wasp_DAS P20 Ställ dig upp gå till kylskåpet öppna dörren
leta efter en kyckling och titta på den noga för det är en spegel
jag tror han menar att snubben som kollar på skiten är en kyckling (skraj,rädd)
o just de.. du är jävligt äcklig också.
Det kanske e skånskan... Tycker ändå raden e skum
Jag springer in i väderleksrapporten men en osynlig gitar? -seron något sånt iaf
MurmelMan - "Orgasm kan tjejer få på sin fritid inte när jag knullar!"
Ställ dig upp gå till kylskåpet öppna dörren leta efter en kyckling och titta på den noga för det är en spegel det kan va som nån sa, att nån var skraj, rädd. eller så kan det helt enkelt bara vara kaospoesi, i stil med bob dylans bok från 1965 'Tarantula'. Jag springer in i väderleksrapporten men en osynlig gitarr Jag tror Seron skrev kaospoesi, Som man säkert kan koppla till att det betyder något, det kan ha olika betydelse mellan författaren, Seron, och konsumenterna, vi hiphopare.
soundcloud.com/G-O-R-D-A
"Kaospoesi" måste va dagens töntigaste utryck. "Jag jonglerar med stukade katter men trampade i rabatten"
Just Seron-rader kanske man inte ska ta och analysera för mycket... hiccory * "som hockeyfrillan sjöberg häng i hela kroppen " - Patrik Sjöberg var höjdhoppare. 10-4, over...
"Not so funny now, funny man..." - Å, jo, totally worth it! ;) Mabande In The Park - once in a lifetime, baby Thugz 4 hugZ - kärlek istället för gangsterpropaganda
haha jo det vet jag, va han hängig i kroppen eller är jag helt jvla seg nu? Petter got some deep punchlines... Ungefär som känd över nätet som tennisproffs... hehe
Fundera lite på hur man har häng om man hoppar så klarnar det nog ;) 10-4, over...
"Not so funny now, funny man..." - Å, jo, totally worth it! ;) Mabande In The Park - once in a lifetime, baby Thugz 4 hugZ - kärlek istället för gangsterpropaganda
Det e nog svårt att hoppa höjdhopp med häng... Inte lika svårt som häck kanske... Vadå attt man hänger i luften när man hoppar "flopp"? hehehe shit
Om jag säger "hängtid" då? :) 10-4, over...
aha han hänger i luften... Ta nu bort alla mina inlägg så jag kan framstå som snabbtänkt ;)
curiosa ör att "sjöberg" är censurerat på plattan
Fattar fortfarande inte Petterraden xD
I tego arcana dei!
ej den eju rätt kass.. Ungefär som känd över nätet.. En tennis spelare blir ju inte "känd över nätet", kanske brevid nätet iofs
hiccory Om vi ska va långsökta så blir dom ju faktiskt kända över nätet. Brukar dom inte gå fram och skaka tass efter matchen? över nätet... god i am bored..
Nja, dom skakar väl vid sidan om nätet? Känd över nätet sen namnet på nån lindansare vore coolare... hehe samma här u thionk u know but u have no idea...
känd över nätet som... spindelmannen? känd över nätet som.. paris hilton?"pallar inte som en stol"
Min stil är fruktad som en hawaii pizza puckad som en målvakt... Men just känd ÖVER nätet... var händer det liksom... Tennisbolen kanske blev känd över nätet...
Pst/q i "Musik för din kravall": "Vi kan gå från genpooler till Anwar Sadats scenskolor" Vet vem Anwar Sadat var, men inte vad han har att göra med scenskolor. Kan vara "Zen" istället för "scen", kanske, men jag får ändå inte ihop det.
Johabbed bin Laugsson strykjärnsjournalist, www.boyahed.com
Min stil är fruktad som en hawaii pizza Hawaii pizza = Annanas på pizzan. Annanas = frukt då är pizzan altså frukt(ad) puckad som en hockeymålvakt... Hockeymålvakter får puckar på sig. haha du måste driva du måste fattat :p"pallar inte som en stol" Den här säger väll sig själv iaf? Jag antar att ni förstod dom? men skriver ifall att ni inte fatta dom. Om ni inte fattade dom, så ber jag er sluta röka allt annat än toback
Hon checkar in mig från andra sidan baren. Du checkar in dig och uppdaterar status raden.
jo det va bara exempel på kassa punchlines...