I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Vilka kommer ni ihåg innan...?

Svensk Hiphop - Allmänt

2008-02-09 04:01

Vilka kommer ni ihåg innan...?

Innan Adam Tensta o Lazee blowade upp, ni kommer ihåg de som underground rappare.
Men vilka mer kommer ni ihåg after the big bang som kommer dyka upp med ett major record deal? Jo... Trez Bien nr 1 mahfuckah, Ike Turner the Young Ike and Bobby Bolivian. Nån snälla kommer ni ihåg Bobbys Nucca låt? Gooooooot daaaymn! Allyawan, whoas favourite! Vilka mer hamnar påer lista som är understakkatde nu men ni VET att de kommer land a major deal??

2008-02-09 11:11
major deal? vi är i sverige ffs,
((MAAD))

2008-02-09 16:24
Förstår inte heller riktigt vad du menar med "major deal".
Bitches Ain't Shit
Manager

2008-02-10 01:54
förhoppningsvis blir det nån som rappar på svenskar eftersom våra svenska jänkare oftast låter som en sämre version av väldigt många amerikanska rappare. vi gillar dom bara för dom är svenska.
/ Deedz.
http://www.facebook.com/jewoit

2008-02-10 11:18
föträngd, ne inte precis. han säljer bäst av alla och ändå säljer han inte spec bra.
markoolio, där har ni kanske den enda i sverige med "major deal" i mina ögon sett.
((MAAD))

2008-02-10 14:24
att ha major deal = att vara signad på en major?
Rhetoric
1. the art of speaking or writing effectively
2. skill in the effective use of speech

2008-02-10 14:50
ne det gäller ju inte hur mkt man säljer, klumpigt sagt.
fast major deal så tänkte jag en stor deal, mkt cash dvs. och för att få mkt cash av ett skivbolag måste du ju kunna sälja skivorna.
fast då om man tänker som rhetoric säger så är det en annan femma.
jag tänkte inte på bolag i sig utan på hur mkt cash man ska klassa som major, dvs typ som markoolio i mina ögon.
((MAAD))

2008-02-12 00:29
att vara signad, licensed lr distb av en major label är ej samma sak ok
www.illizit.com www.myspace.com/mayornas http://youtube.com/v/ww.youtube. www.dj-silence.com www.obnoxiuz.com www.ricowon.com www.hoova.se www.liveammo.se