Artister fast för knarklangning
LÄNK! Även om vi kan förstå syftet, är det inte tillåtet att hänga ut folk här på sidan eller länka till sidor som gör det i och med att det bryter mot regeln om personlig integritet, samt i de fall där uppgifterna inte stämmer kan klassas som personangrepp eller förtal.]
Digg this!
Toastare
2008-02-03 18:12
**OBS!** Vi tillåter inte uthängning av personer. Så inga namn etc.
Jag skyller allt på Emma!
enligt kens blogg är det inte han iaf :P
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
jag vet
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
jag e nästan säker på vikka det e på tanke på att det hänt i Gillmars!
Vad fan? Orkar inte citera från artikeln nu, men de påstår att det var för mycket för eget bruk. Vad grundas det på?
I tego arcana dei!
eh... att det var 150 gram kanske? Plus att de hade en våg
"Hey fuck ass, give me a beer!"
Vandelay P21 Vågen var kanske för att inte överdosera, och 150 gram hasch (har för mig att det var det?) är inte omöjligt för två personer att förtära/inhalera.
I tego arcana dei!
Lägg ner killen. Tror den lagstadgade gränsen för "eget bruk" går vid typ 5 - 10 gram. Visst är vågen inte något definitivt bevis men de e ju ett väldigt stark indicium. Men du har rätt i att 150 gram var fel. 151 var det.
"Hey fuck ass, give me a beer!"
det va väl inte bara hasch
ladd också
http://www.sthlmmd.se
Vandelay P21 Jag är inte enormt seriös :) Men ärligt talat, om en person köper jättemycket öl, då kan ju den personen lägga det i ett förråd och ha ölen för eget bruk senare, right? Vem säger att dessa trevliga personer inte hade tänkt bunkra upp med lite trevligheter?
I tego arcana dei!
Dizziswe spelar väl ingen roll va dem har tänkt använda det för. klassas ju inte som eget bruk om det överskriden gränsen för det.
Tjejer o killar, använd eran fantasi lite bättre. Det här är ett hiphop forum för svenskar, när en artist har en spelning, vart skriver man att spelningen är någonastans? Undra vad jag kan mena? :)
Wijk X0 Det spelar en väldigt stor roll vad de tänkt använda det till! Smaka på uttrycket "Eget bruk", säg mig sedan; vem är det som ska bruka produkten/produkterna enligt det uttrycket?
I tego arcana dei!
diZZySWE P17 de märks att du inte vart i kontakt med droger iallafall.....
vallentuna186 P17 Jaså? :) Så kryptiskt av mig, ingen vet om jag knarkar järnet eller inte :)
I tego arcana dei!
Graffare
2008-02-04 01:21
Kokset kunde dom ha skippat, keep up supply dangish. Häng inte ut, konfrontera personen som har torskat öga mot öga istället om nån vill att nån ska höja ett ögonbryn.. Trist f.ö. FTP!
hehehehe jag kan ju då gissa på vilka det är.
http://www.rocbattle.com/JakkDaVinci
"De känns som att vi förbiser de tyngre namnen. Var var Melinda Wrede vid de aktuella tillfället? Profilen? Balsam Boys? Snubbarna från coopreklamen som rappar om Smör, potatis, peppar, rötter. Cider, flingor, cashewnötter. Bulgur, bondbröd, sallad, sill. Müsli, timjan, dadlar, dill. Olja, yoghurt, äppeljuice. Rågmjöl, pasta, äppelmos. Skorpor, ströbröd, sojamjöl. Pesto, peppar, ekoöl. Morot, lättmjölk, välling, te. Honung, socker, saft, sorbé. Sirap, sylta, sesamfrö. Couscous, kaffe, knäckebröd" Hahahahaha. Från Flashback.
"Jag har tyvärr en tendens att impulsköpa marsvin". Carin Götblad - länspolismästare för polismyndigheten i Stockholms län
Tråkigt... Att de aldrig lär sig. Sedan så är artister och andra kändisar förebilder för barn och undommar, varför ska de hålla på med knark och skit då? Ger ingen bra bild till dem...
hahahahahaha
www.markemusik.se www.twitter.com/markemusik http://mekkeriet.blogspot.com
Snattish.. Om de inte knarkat så hade dom inte blivit förebilder så det e lite av ett moment 22 där
Nu finns all min musik samlad på ett ställe!! Givetvis gratis usershare.net/orismusik
man ska inte ha en våg samtidigt som man har produkt med sig.. Tyvärr blir de ofta så pågrund av att man helt enkelt är lat..
Vilken kultur??
Spanki.. Man lär sig av sina misstag..
Nu finns all min musik samlad på ett ställe!! Givetvis gratis usershare.net/orismusik
diZZySWE P17 : LOL! skulle villa se dej förklara för polis att dina 150g hash och våg e för personligt bruk... e du på riktigt?
GL på rättegången till dessa två! tur att det inte var med kola iaf..
xtrmntr P21 "5 gram kokain 151 gram hasch, samt en våg att väga narkotika på." Säger artikeln. Jag vet inte om du syftar på din mormors hemkokta kola när du säger kola, men för mig är kola ett slangord för kokain.
Sen var jag inte så seriös (det står en bit upp också). Men det är ändå ett dåligt ordval "eget bruk". Hur vet någon annan hur mycket en person vill bruka helt själv?
Och ja, jag är på riktigt, hur är det själv?
I tego arcana dei!
Jag vet många som har haft 150g o en våg hemma för personligt bruk..
Men de kanske inte brukar knalla omkring på stan med de grejerna? :) 10-4, over...
"Not so funny now, funny man..." - Å, jo, totally worth it! ;) Mabande In The Park - once in a lifetime, baby Thugz 4 hugZ - kärlek istället för gangsterpropaganda
Nä, det e väl sant.. Har ingen aning om vad som hänt men att 150g hasch INTE skulle kunna va för personligt bruk förstår jag inte.. Vågen har man ju för att försäkra att man inte blir blåst, det e ju inte bara pushers som har en scale..
Yes, nu kan dom göra en låt om detta så är allt hiphop
fcuk spleling
Jag tror att "eget bruk" är menat som "eget bruk för en gång", typ det som räcker för en eller ett par rizla (men kan gladeligen erkänna att jag inte har en aning) :) Om jag skulle pyssla med försäljning till / inköp från folk jag inte litade på skulle jag ha någon form av våg också, men i så fall maskerad till att inte likna en våg vid första eller andra) anblicken... En viss halt av paranoia är bara hälsosamt när man gör olagligheter ;) 10-4, over...
"Not so funny now, funny man..." - Å, jo, totally worth it! ;) Mabande In The Park - once in a lifetime, baby Thugz 4 hugZ - kärlek istället för gangsterpropaganda
Sluta tipsa kidsen om hur man säljer droger. Du är en förebild för många ;) Som sagt lär det här boosta deras karriärer fett när det kommer ut vilka det var.
det är ju ute om man tittar efter. men att han skulle göra det var väl inte så troligt?
i get more pussy then panty!
T2dafuckin - Det gör man verkligen... hoppas att de inte du som är i knipa nu!
självklart är 150 gram för eget bruk inte ovanligt... Är ju vanligtvis väldigt dyrt att köpa femmor till exempel..
Men när dom nu har en lag så måste den ju gå någonstans och 150 är ju ändå inte en jätte liten stash.
Vilken kultur??
Nästa uthängning / rykte / spekulation kommer belönas med en ban. Oavset om det är rätt personer som avslöjas eller inte. Mabande - Admin Crew: Regulators
dizzy: stavfel *med, meande *mer
givetvis kan man ha 150g för eget bruk, men LAGEN tycker att 150g (+ en våg) mer liknar langning (iofs på liten skala) än personligt bruk, förstå skillnaden. Att ha vågen med sej e big mistake, om dom vill claima personligt bruk för en domare alltså, hade dom tänkt hade dom dumpat vågen efter dom använt den. oh well!
Producent
2008-02-04 18:33
jag skiter ganska mycket i vilka det är, men det skulle vara instressant att veta hur dom torskade.. "dom uppträdde nervöst" låter lite för hollywood..
Level 8 Studio - www.level8studio.se Norra Botkyrka - Svensk rap's födelseplats!
för att samanfatta alla spekulationer om vad som är för eget bruk och inte så är det såhär. 1 om du har knark på dig och om pappa blå kommer och tar dej så åker du dit antagligen för innehav 2 om du har lite mer knark på dej och en våg i samma veva så kommer pappa blå att försöka så hårt det går att få dej att se ut som en langare, för det är väll inga knarkare som går runt med en dyr och fin våg för att kolla om dom har fått rätt mängd eller hur? ;-) vi har trotts allt noll tolerans mot droger och då vill "babylon" sätta alla skitiga knarkers bakom lås och bom, det är den bittra sanningen
Kärlek och respekt...
yep yep, noll tollerans e nått man spel på, nazi-style i sverige på 2000talet! min polare blev tvungen o böta 1500 spänn för han pissade positivt, tagen till station när han inte var påverkad eller ens hade nått på sej... riktigt pinsamt hur nazi svenska polisen e.
Producent
2008-02-04 20:01
haha. 1500.. jävla piss-summa. jag fick 12 000 SEK i böter när jag gick över gatan. och då hade jag inte haft ett jobb på över 6 månader. så nazi är svenska polisen.
Level 8 Studio - www.level8studio.se Norra Botkyrka - Svensk rap's födelseplats!
haha floppen testar bärigheten på isen :)
HMOR
Vadå, jag jämförde två stycken helt offentliga källor och påpekade lite samband, inget mer...
petter hade spelning i härnösand iofs, så det är en bra bit utanför tunnelbanenätet :)
this is for my niggas and my nymphos, non stop bangin like a dilla instrumental
diZZySWE P17 och Vandelay P21 Vad som är "eget bruk" avgörs med hänsyn till omständigheterna i det enskilda fallet. Om mängden narkotika är liten och det är uppenbart att den inte varit avsedd att spridas, anses narkotikan vara för eget bruk och gärningsmannen döms för ringa narkotikabrott till böter eller fängelse i högst 6 månader.
Gränsen för eget bruk går när det gäller cannabis vid 60 gram. Eftersom innehavet låg långt över detta och man dessutom hade en våg (vilket antyder att narkotikan skulle överlåtas) utgjör det sannolikt narkotikabrott av normalgraden. Narkotikabrott är ett sk artbrott som bestraffas med fängelse mellan 1 månad och 3 år.
Jag skulle gissa att de två "rapartisterna" tjänat ihop till 2-6 månader på kåken, beroende på tidigare domar.
NarkotikastrafflagenBy the way tror jag de gripna rapparna är ett par no-bodys. Hade det varit Ken eller någon liknande hade det för det första blivit mycket större rabalder i media, för det andra hade vi på flashback känt till vem det var vid detta laget=)
Floppen: Missade du följande som Mabande skrev?Nästa uthängning / rykte / spekulation kommer belönas med en ban. Vad gäller "eget bruk"-frågan så är det väl så att man måste dra gränsen nånstans och 150 gram är relativt mycket. Jag säger inte att det är otänkbart att man har så mycket på sig för eget bruk men det är en ganska ansenlig mängd hasch.
www.plaingold.com
Tycker inte det kvalificerar som uthängning när det står i deras turnéblogg.
this is for my niggas and my nymphos, non stop bangin like a dilla instrumental
Alltså det är ju en spekulation grundad på vad som står i två stycken offentliga källor. Jag tar ju inte in något som inte finns att läsa någonstans utan jämför bara likheter. Lite skillnad mot att t.ex. skriva "azszå ja tror likzom det var Snook yooo såg en av domm vid gulllmarz en gång fett bläjzad yo" som är en typisk Whoaspekulation.
Eller förlåt, jag skrev fel. Det är fanimej ingen spekulation. Det är en redovisning av ett samband. Två olika saker, även om de ibland kan sammanfalla.